خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Z.a.H.r.A☆

نویسنده‌ی برتر رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
  
عضویت
19/7/21
ارسال ها
1,349
امتیاز واکنش
9,319
امتیاز
333
محل سکونت
Otherworld
زمان حضور
166 روز 12 ساعت 43 دقیقه
نویسنده این موضوع
کتاب «فرانکنشتاین» اثر رمان‌نویس، نویسنده‌ی داستان‌‌های کوتاه و سفر نامه‌نویس «مری شلی» است. او نوشتن داستان این کتاب را از ۱۸ سالگی آغاز کرد که در نهایت سال ۱۸۱۸ در ۲۰ سالگی‌اش و به‌صورت ناشناس در لندن منتشر شد ولی نامش اولین بار در چاپ دوم کتاب که سال ۱۸۲۱ در پاریس منتشر شد، ظاهر شد.
کتاب «فرانکنشتاین» داستان دانشمند جوانی به نام «ویکتور فرانکنشتاین» را روایت می‌کند. ویکتور که در ژنو سوئیس بزرگ شده است، هوش خارق‌العاده‌ای دارد و سریع همه‌ی موضوعات جدید را یاد می‌گیرد. او با خواهر ناتنی‌اش «الیزابت» که توسط خانواده‌اش به فرزندی پذیرفته شده است، بزرگ می‌شود.
ویکتور خود را برای تحصیل در دانشگاه اینگولشتات آماده می‌کند و در همان حال مادرش و الیزابت به بیماری مخملک مبتلا می‌شوند و متاسفانه بعد از مدتی مادرش براثر این بیماری می‌میرد. او به مدت دو سال، آن‌قدر درگیر مطالعه می‌شود که معلمان و دانش آموزان خود را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد.
ویکتور در یک آزمایش علمی غیرمتعارف از ترکیب شیمی، کیمیاگری و الکتریسیته برای تحقق آرزویش استفاده می‌کند و یک موجود زنده شبیه به انسان را خلق می‌کند؛ پس ‌از این خلق اما از وحشتناک و هولناک بودن این موجود تا سر حد مرگ او را می‌ترساند.
کتاب «فرانکنشتاین» در همان اولین سال انتشارش در سال ۱۸۱۸ پرفروش‌ترین کتاب شد و در حال حاضر به‌عنوان نمونه‌ی کلاسیک رمانتیسیسم قرن نوزدهم، شاهکاری هیجان‌انگیز و دلهره‌آور و یکی از نمونه‌های اولیه رمان‌های علمی تخیلی شناخته می‌شود. اگرچه تقلیدها و اقتباس‌‌های بی‌شماری از آن هم‌اکنون وجود دارد، اما همچنان قوی‌ترین داستان در نوع خود باقی مانده است


معرفی کتاب فرانکنشتاین | مری شلی

 
  • جذاب
Reactions: Mahii و Cadman
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا