خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Z.a.H.r.A☆

نویسنده‌ی برتر رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
  
عضویت
19/7/21
ارسال ها
1,349
امتیاز واکنش
9,308
امتیاز
333
محل سکونت
Otherworld
زمان حضور
166 روز 9 ساعت 56 دقیقه
نویسنده این موضوع
کتاب «تسخیر عمارت هیل» یک رمان ترسناک اثر شرلی جکسون است که اولین بار سال ۱۹۵۹ منتشر شد. این کتاب نامزد نهایی جایزه‌ی کتاب ملی و یکی از بهترین داستان‌های ادبی مربوط به ارواح در طول قرن بیستم است.
این کتاب داستان چهار شخصیت به نام‌های النور ونس، دکتر جان مونتایگ، لوک سندرسون و تئودورا را روایت می‌کند که همگی اطلاعات زیادی درباره‌ی عالم ماورای طبیعی دارند. محور اصلی رمان «النور ونس»، دهه‌‌ی آخر عمرش را صرف مراقبت از مادر بیمارش کرده و زمان بسیار کمی را در دنیای واقعی گذرانده است. او همچنین دارای توانایی‌های فرا طبیعی است و این استعداد ماورای طبیعی، او را به دکتر جان مونتاگ علاقه‌مند می‌کند.
دکتر جان مونتاگ از او می‌خواهد تا در تابستان در عمارت هیل هاوس به او بپیوندد، زیرا او سعی می‌کند ماوراء اللطبیعه را به‌صورت علمی اثبات کند. در آنجا، او به دکتر مونتاگ، تئودورا و لوک سندرسون که وارث هیل هاوس است، می‌پیوندد.
به‌زودی مشخص می‌شود که عمارت هیل هاوس جن دارد؛ صداهای عجیبی در آنجا شنیده می‌شود، درها ناگهان بسته می‌شوند، ارواح در سالن‌ها پرسه می‌زنند، به طرز مرموزی بر روی لباس تئودورا خون ظاهر می‌شود و نوشته‌های عجیب‌وغریبی روی دیوارها ظاهر می‌شود. النور بیش از همه نسبت به شبح‌ها حساس است و در طول رمان، سلامت روانی او رو به وخامت می‌رود.
کتاب «تسخیر عمارت هیل» برای دو فیلم و همچنین یک نمایشنامه به اقتباس گرفته شده است؛ یکی از فیلم‌ها سال ۱۹۹۹ به کارگردانی جان دی بونت و بازی لیام نیسون، کاترین زتا جونز، اوون ویلسون و لیلی تیلور و فیلم دیگر سال ۱۹۶۳ به کارگردانی رابرت وایز و بازیگری جولی هریس، کلیر بلوم و ریچارد جانسون ساخته شده است.


معرفی کتاب تسخیر عمارت هیل | شرلی جکسون

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا