خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

goli.e

کاربر نیمه فعال
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
29/8/20
ارسال ها
494
امتیاز واکنش
3,631
امتیاز
228
زمان حضور
48 روز 13 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
  • زبان کتاب: فارسی
  • سال نشر: 1390
  • تاریخ اولین چاپ: 1393
  • تعداد صفحات: 432
  • ناشر: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
  • نویسنده: طاهره ایبد
  • ویراستار: شیوا حریری

معرفی کتاب
داستان این رمان در بندر سیراف یکی از بنادر جنوبی ایران باستان اتفاق افتاده است و حکایت زندگی خانواده ای جنوبی است قهرمانان اصلی داستان لیانا و ادریس، خواهر و برادر نوجوانی هستند که در این خانواده زندگی می کنند.ادریس که صیاد مروارید است، تا کنون ۳ مروارید لاجوردی به دست آورده و دیصبرا مادر ادریس و لیانا ، مرواریدها را برای عروسی ادریس در صندوق قدیمی که در زیر زمین خانه دارد مخفی کرده است. ادریس بار دیگربه همراه ناخدا سیراف برای صید مروارید به دریا می رود که این بار با صحنه بسیار عجیب وترسناکی مواجه می شود. زیر آب هنگامی که بی خبر از همه جا مشغول جمع آوری صدف است ، دستی به شانهایش می خورد ، سر که برمی گرداند در مقابل خود یک پری دریایی میبیند که نوزادی در آ*غو*ش دارد که چهره اش شبیه ادریس است.

پری از ادریس می خواهد بار دیگر که به دریا برمیگردد برای نوزاد گهوارهای ببرد. ناخدا و همراهان ، ادریس را به درون کشتی می کشند و ادریس در حالی که بسیار وحشت زده است از هوش می رود و پس از آن با خودعهد می کند که دیگر به دریا باز نگردد اما سرانجام بر ترس خود فائق آمده و دوباره با گهواره های در دست به عمق دریا میرود . پریان دریایی از ادریس میخواهند ، هفت مروارید لاجوردی را به جایی ببرد تا به دست من منداس - شبح دریا نیفتد که اگر به دست او برسد ، حاکم دریا می شود و تمام دریا را به اسارت خود در می آورد .

در ادامه ی داستان ، ادریس ، لیانا، سندباد -شخصیت افسانهای معروف- و ماهبان -دوست لیانا- با کَلَکی به نام لیاسندماریس که در واقع همان صندوق قدیمی دیصبرا است ، این مرواریدها را طی ماجراهای هیجان انگیز و رازآلود بالاخره به روح دریا بر می گردانند... این رمان تخیلی که از جمله رمانهای نوجوان امروز می باشد، توسط خانم طاهره ایبد نوشته شده و در سال 1390از سوی انتشارات کانون منتشر شده است. به عقیده ی این نویسنده ی کودک و نوجوان رمان «پریانه های لیاسند ماریس» با توجه به فضای رمز آلود داستان در حوزه رئالیسم (واقع گرایی) جادویی قرار می گیرد و شخصیت های جادویی آن برگرفته از باورهای مردم جنوب است و به طور کلی نگاه جادویی خاص و رمز آلود آنان نسبت به دریا را بیان می کند و به نوعی تفاوت دیدگاه مردم شمال و جنوب کشور به دریا را نیز بیان می کند.فضای وهم آلود و هیجان انگیزی که در این سبک نوشتاری مطرح است با موضوع داستان رمان همخوانی دارد.
غالب اوقات نوجوانان نیز به دنبال آثاری هستند که با هیجان درونی آنها همخوانی داشته باشدچون دنبال حادثه هستند. خوشبختانه حوادث جادویی این رمان، توانسته است خواننده ی ماجراجوی نوجوان را به خوبی تا آخر داستان به دنبال خود بکشاند و رضایتش را از خواندن آن فراهم کند. بدون شک مطالعه ی این کتاب، لحظا ت لـ*ـذت بخشی را برایتان رقم خواهد زد.


معرفی کتاب پریانه های لیاسندماریس | طاهره ایبد

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا