خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,242
امتیاز واکنش
64,121
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
در واکنش به کتابچه علی احمد جلالی که به اسم کتاب نشر کرده و ياوه گویی دختر جلالی، عبدالله وطندار چنين نوشته است:

1838 - در این سال، شاه شجاع درانی یکی از رهبران هزاره های سدوزی ابدالی، با حمایت نظامی و همراهی سربازان انگلیسی و به قصد گرفتن قدرت از دست یکی از کاکازاده هایش به اسم دوست محمدخان، وارد کشور شد. در یک مرحله، وقتی انگلیسی ها در کمپ نظامی شان، 50 تن از اسیران جنگی مدافع وطن را نزدش آوردند، او آنچنان از دیدن آن هموطنان غازی اش خشمگین شد که دستور داد همه را سر بزنند. او باورداشت که هموطنانش سگ هایی هستند که باید یاد بگیرند که چگونه از صاحبان شان، پیروی کنند.
لازم به یاد آوری است که این رهبر خاین هزاره های ابدالی در سال 1833 پیشاور را در بدل کمک نظامی به رنجیب سینگ حاکم پنجاب بخشیده بود.
1879 - در این سال، محمد یعقوب خان از رهبران هزاره های ابدالی، خوشحال از مرگ پدرش و تشنه ی رسیدن به قدرت، معاهده ی گندمک را با انگلیس ها امضا کرد. وی با امضای این معاعده، بخش هایی از سرزمین و کنترول بر سـ*ـیاست خارجی کشور را به انگلیس ها بخشید. بهای نقد این خاکفروشی و نوکری، سالانه شش صد هزار روپیه بود که انگلیس ها باید به محمد یعقوب خان پرداخت می کردند.

1893 - در این سال، عبدالرحمن خان یکی از خونخوارترین رهبران معاصر هزاره که بخشهای کلانی از مردم افغانستان را با کمک نظامی و مالی انگلیس ها نابود کرد، نوکری برای آنها را به صورت علنی از افتخاراتش می دانست، و معاعهده ی را با انگلیس ها امضا کرد و بر اساس آن بخش های وسیعی از سرزمین هموطنان پشتون و کنترول بر سـ*ـیاست خارجی کشور را به آنها بخشید. وی در بدل این خاکفروشی و بی عزتی، سلاح های بسیار و مشاورت نظامی در مقابل هموطنانش به دست آورد، و بیش از یک و نیم ملیون روپیه به صورت سالانه از انگلیسی ها دریافت می کرد.

1929 - نادرخان یکی از رهبران هزاره ها که در هند بریتانوی تولد شده بود به کمک انگلیس ها و در قلمرو تحت حاکمیت آنها، لشکر دوازده هزار نفری را جمع آوری کرده به جنگ هموطنانش به کابل آورد. بعد از فتح کابل، این لشکر دست به چور و چپاول و بی رحمی های بسیار در کابل و اطرافش زد، و به این ترتیب، این خان بیگانه پرورده ی هزاره های ابدالی، خودش را با کمک مستقیم بیگانه به شاهی رساند.

هزاره ها در طول تاریخ معاصر شان، خیـ*ـانت های بی شمار را در حق مردم و اقوام سرزمینی که امروز افغانستان نامیده می شود انجام داده اند. قدرت، حاکمیت و حتی قلمروی نسبتا وسیع شان تا حدودی زیادی، حاصل این خیـ*ـانت ها و نوکری ها برای بیگانه، و مخصوصا انگلیس ها است. امروز تنها آرزویی که دیگران دارند، فقط یک اعتراف ساده و نگاه کردن صادقانه به خود شان است و بس. همین را هم قبول ندارند.


برجسته‌ترین خیـانت‌های هزاره‌ها به افغانستان

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا