خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,242
امتیاز واکنش
64,121
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
زندگی در سوئیس
پیش از پرداختن به موضوع زندگی در کشور سوئیس و انواع مزایا و معایب زندگی در سوئیس ، بد نیست تا آشنایی کوتاهی با این کشور اروپایی حوزه شنگن پیدا کنید. سوئیس و یا همان Switzerland کشوری است که محل تلاقی، غرب، مرکز و جنوب اروپا بوده و از 26 کانتون تشکیل شده که توسط حکومت فدرال واقع در پایتخت سوئیس یعنی برن اداره می شود. سوئیس از تمامی جنبه ها با خشکی و سایر کشورها هم مرز بوده و به اصطلاح landlocked است. این کشور از جنوب با ایتالیا، از غرب با فرانسه، از شمال با آلمان، از شرق با اتریش و لیختن اشتاین هم مرز است.
از جنبه جغرافیایی، سوئیس به سه بخش فلات، کوههای آلپ و دامنه کوههای جورا تقسیم می شود که در مجموع دارای مساحتی 81282 هزار کیلومتر مربعی بوده و از جمعیت تقریبی 8.5 میلیون نفری برخوردار است.
اغلب جمعیت و ساکنان سوئیس در بخش فلات این کشور زندگی می کنند، جایی که شهرهای بزرگی مثل زوریخ، ژنو و بازل و مراکز اقتصادی در آن قرار گرفته است.
اگر مایل به تجربه سفر توریستی و موقتی به کشور سوئیس باشید، باید از سفارت سوئیس در تهران وقت سفارت رزرو کرده و برای اخذ نوع کوتاه مدت ویزای سوئیس (توریستی تایپ C) اقدام کنید.
اما اگر قصد شما از مهاجرت به این کشور، اقامت دائم و زندگی در کشور سوئیس است، ملزم به دریافت ویزای بلند مدت تایپ D و کارت اقامت اروپا از طریق روش های دیگری مثل، تحصیلی، تجاری، سرمایه گذاری، خویشاوندی و یا کار هستید.
از همین ابتدا باید بگوییم که با تجربه یک سفر توریستی به کشور سوئیس، همه چیز برای شما در یک بازه زمانی کوتاه، رویایی و خارج از حد تصور است، اما زندگی در کشور سوئیس تنها به نفس کشیدن در هوای پاک و بی عیب کوههای آلپ، خدمات عمومی بسیار کارآمد و لذ.ت بردن هر روزه از مناظر طبیعی کوهستانی ختم نمی شود و شامل جزئیات، مزایا و معایبی می گردد که در کوتاه مدت به چشم شما نیامده و متوجه آن نخواهید شد.
در حالت کلی، زندگی در این کشور از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است. معمولاً ساکنین سوئیس، کار روزانه خود را زود شروع کرده و زود به پایان می رسانند و همانند بسیاری از کشورهای دنیا، یکشنبه روز استراحت و تعطیلی هفته محسوب می شود.
از جنبه های مختلف زندگی از جمله رفاه و آزادی اجتماعی، کیفیت و امید به زندگی، میزان درآمد، کیفیت هوا، توان اقتصادی مردم، خدمات دولتی و اجتماعی و بسیاری از شاخص های بین المللی، سوئیس جزو ده کشور برتر دنیا قرار گرفته و این رتبه بندی هر ساله تکرار می شود. اما اگر به دنبال زندگی شبانه هیجان انگیز هستید، تجربه و مهارت زبانی و البته بودجه کمی برای مهاجرت به کشور سوئیس دارید، زندگی در کشور سوئیس برای شما مناسب نبوده و مذاق شما سازگار نخواهد بود.
ما در این مطلب قصد داریم تا چکیده تجربیات زندگی شهروندان خارجی را در کشور سوئیس در اختیار شما قرار داده و به طور متعادل ( نه خیلی مثبت و نه خیلی منفی)، موضوع زندگی در کشور سوئیس و مزایا و معایب زندگی در سوئیس را مورد ارزیابی قرار دهیم.


معایب و مزایای زندگی در جامعه سوئیس

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: ~ĤaŊaŊeĤ~

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,242
امتیاز واکنش
64,121
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
مزایای زندگی در سوئیس
اطلاع از مزایا و معایب زندگی در سوئیس چیزی است که خود باید به تنهایی و با مهاجرت به این کشور اروپایی حوزه شنگن تجربه کنید و نباید استناد کامل به مطالب وبلاگی و تجارب سایر شهروندان خارجی از زندگی در یک کشور داشته باشید.
اما با توجه به این که موضوع شرایط زندگی در این کشور مطابق با سبک زندگی، اخلاق و فرهنگ هر فرد متغیر بوده و ممکن است بنابر مثبت اندیش بودن و یا منفی گرایی، به شکل متفاوتی مزایا و معایب زندگی در سوئیس و یا هر کشور خارجی دیگری برای شما نمود کند، سعی می کنیم تا گزینه های منطقی و با اغراق کمتری را در اختیار شما قرار دهیم.
به طور پیش فرض، برای یک ایرانی، کفه ترازوی جنبه های مثبت و مزایای زندگی در سوئیس سنگینی بیشتری به نسبت معایب زندگی در این کشور دارد، بر همین اساس، اول به سراغ معرفی مزایای متعدد زندگی در این کشور رفته و بعد معایب احتمالی آن را با شما در میان می گذاریم:
فستیوال ها و جشن های سوئیس
یکی از مزایای زندگی در سوئیس که مطمئناٌ به چشم شما آمده و برایتان جالب خواهد بود، تعداد زیاد فستیوال ها و جشن های معروف سوئیس است که در طول سال برگزار شده و به خوبی موجب شادی و سرگرمی و علاقه بیشتر شما به کشور سوئیس می شود.
از جشن های سال نو میلادی و فستیوال برفی گریندوالد گرفته تا فستیوال بالن، اسب دوانی سنت موریتز یا جشن خاص بازل فاسناخت، برای هر سبک و سلیقه و ذائقه ای، جشن و فستیوالی در نظر گرفته شده و شادی و نشاط را برای ساکنان سوئیس به همراه دارد.
کیفیت بالای زندگی
بر هیچکس پنهان نیست که همواره سوئیس یکی از بهترین کشورها برای زندگی در دنیا محسوب می شود. به طوری که بنابر آمار سال 2021 OECD Better Life Index ، در میان فهرست کشورهای OECD، سوئیس در فاکتورهایی نظیر تندرستی، موقعیت های شغلی و مقدار درآمد، میزان ثروت، وضعیت سلامت، ارتباطات اجتماعی، کیفیت محیط زیست، آموزش و مهارت های آموزشی، تعادل میان کار و زندگی، مسکن و امنیت فردی بالاتر از حد میانگین کلی قرار دارد.
بنابر جدیدترین اطلاعات بدست آمده، اغلب ساکنان در حال زندگی در کشور سوئیس دارای کار بوده و از درآمد خوبی برخوردار هستند. به طور میانگین شهروندان سوئیسی دارای عمری 84 ساله بوده و 4 سال بیشتر از سایر کشورهای OECD عمر می کنند.
این در حالی است که شهروندان سوئیسی دارای میزان رضایت بالایی از زندگی هستند و نمره 7.5 از 10 را به این فاکتور داده اند.بد نیست بدانید که براساس جدیدترین آمار وب سایت Us news در زمینه بهترین کشورهای دنیا، آماری براساس 76 فاکتور مرتبط با کشورهای موفق دنیا گرفته شد که در آن کشور سوئیس امتیازهای بسیار بالایی را در بخش امنیت و ثبات سی.اسی، ثبات اقتصادی، آموزش و خدمات درمانی کسب کرده است.
کشور سازماندهی شده و آنتایم
اگر آدم دقیق و وقت شناسی هستید، شاید هیچ یک از مزایای زندگی در سوئیس به اندازه فرهنگ وقت شناسی و نظم این کشور برای شما اهمیت نداشته باشد. در واقع، سازنده مشهور و محبوب ساعت های سوئیسی در مقوله سر وقت بودن بسیار جدی هستند.
با حضور در کشور سوئیس به سرعت این موضوع را درک می کنید که وقت شناسی همه جنبه های زندگی در کشور سوئیس را فراگرفته است. یعنی اگر می خواهید در کسب و کار و تجارت موفق باشید، حتماً باید خود را با ریتم نظم و آنتایم بودن کوک کنید و این فرهنگ سوئیسی را با جان و دل رعایت کنید.
برای نمونه، زمان های برنامه ریزی شده وسایل حمل و نقل عمومی در کشور سوئیس همگی در زمان مقرر رعایت شده و به مبدا و مقصد می رسند. سیستم راه آهن و متروی این کشور جزو بهترین نمونه ها در دنیا بوده و از امنیت، بهره وری و شرایط استفاده ایده آلی برای شهروندان این کشور برخوردار است.
سازماندهی و نظم در بخش های مختلف زندگی در کشور سوئیس موجب می شود تا هدر رفت بسیار کمی در کارها و انرژی صرف شده وجود داشته باشد و راندمان موارد مختلف و در جریان زندگی به میزان زیادی بالا برود.
طبیعت بکر
یکی از شاخص ترین مزایای زندگی در سوئیس طبیعت متفاوت و مثال زدنی و البته پاک این کشور است که همچون جواهری در کل قاره اروپا می درخشد. به بیانی دیگر می توان این طور گفت که سوئیس کشور مختص عاشقان طبیعت، کوهنوردان و طرفداران ورزش های زمستانی نیز محسوب می شود.
رشته کوههای آلپ بخش عمده ای از مناظر زیبا و طبیعی این کشور را تشکیل می دهند و دو سوم از مساحت کل سوئیس را به خود اختصاص داده اند. اما فلات ها، جنگل ها و تالاب ها نیز جزوی از جغرافیا و طبیعت منحصر به فرد این کشور زیبای اروپایی محسوب می شوند.
بنابر آمار، یک سوم این کشور را جنگل ها تشکیل داده اند و یک چهارم زمین های موجود جزو مناطق حفاظت شده هستند. سوئیس خانه بیش از 50 هزار گونه مختلف گیاهی، قارچ و حیوانات است و در کنار این موارد، سوئیس 6 درصد از ذخایر آب شیرین قاره اروپا را در اختیار داشته و به برج آب اروپا نیز معروف است.
سرانه انتشار گازهای گلخانه ای این کشور در مقایسه با سایر کشورهای OECD بسیار کمتر بوده، از محیط زیست طبیعی محافظت می کند و با تغییرات شدید آب و هوایی می جنگد. سوئیس دارای یک سیستم بازیافت قوی است و تعهد داده تا از لحاظ آب و هوایی تا سال 2050 به شرایط climate neutral (بدون انتشار گازهای گلخانه ای) برسد!


معایب و مزایای زندگی در جامعه سوئیس

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: ~ĤaŊaŊeĤ~

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,242
امتیاز واکنش
64,121
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
تنوع فرهنگی
وقتی که قرار است در کشوری با 4 زبان رسمی (آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی و رومنش) زندگی کنید، می توانید انتظار یک تجربه غنی فرهنگی را در خلال زندگی در این کشور داشته باشید.
این در حالی است که با در نظر گرفتن 26 کانتون که هر کدام به عنوان مناطق اجرایی و اداری خود مختار عمل می کنند، به طور حتم تنوع زیادی را در یک کشور کوچک تجربه خواهید کرد. طی چند سال گذشته این کشور با رشد زیادی در بخش مهاجرت روبرو شده و قریب به 38 درصد از 8.6 میلیون نفر ساکن مقیم سوئیس دارای سوابق مهاجرتی از سایر کشورهای دنیا هستند.
همچنین حضور شرکت های بین المللی معتبر و معروف و دانشگاه های دارای رنکینگ جهانی موجب شده تا بسیاری از متقاضیان مهاجرت برای منظور کار و یا ادامه تحصیل به این کشور قدم گذاشته و موجب گسترده تر شدن تنوع فرهنگی آن شوند.
خدمات درمانی سوئیس
این کشور دارای یک سیستم جامع درمانی جهانی و بین المللی است. این بدین خاطر است که سوئیس هزینه زیادی را صرف بخش درمانی جامعه کرده که معادل بیش از 8 هزار یورو برای هر فرد ساکن است. اما برخلاف بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا، این هزینه از طریق مالیات تامین نمی شود.
بلکه، شهروندان ساکن در کانتون های مختلف سوئیس در یکی از طرح های خدمات درمانی شرکت کرده و هزینه ماهانه و سالانه آن را پرداخت می کنند. این در حالی است که امکان استفاده از خدمات درمانی خصوصی و سریع تر نیز با پرداخت هزینه بیشتر وجود دارد. خوشبختانه تمامی شهروندان و مهاجرین به خدمات درمانی دولتی و خصوصی این کشور دسترسی داشته و بیمه درمانی بین 80 تا 90 درصد هزینه ها را پوشش می دهد.
مواردی نظیر درمان سرپایی، مراقبت های اورژانسی، داروهای تجویز شده و واکسیناسیون جزو خدماتی هستند که توسط بیمه درمانی در کشور سوئیس ارائه می شوند. این در حالی است که بیمه گذاران می توانند به مراقبت های قبل از زایمان، معاینان زنان و توانبخشی دسترسی داشته باشند.
کیفیت بالای سیستم آموزشی
بدون شک، یکی دیگر از مزایای زندگی در سوئیس امکان استفاده از موسسات آموزشی با کیفیت و دارای رنکینگ جهانی برای ادامه تحصیل خود و یا سایر اعضای خانواده است. البته شرایط تحصیل دانشگاهی در این کشور همانند فرانسه و آلمان کم هزینه و یا رایگان نیست، اما با در نظر گرفتن استاندارد و اعتبار بالای مدارک دانشگاهی و تجهیزات آزمایشگاهی فوق پیشرفته، شما می توانید مناسب با بودجه خودتان در یکی از موسسات آموزشی خصوصی و دولتی خود یا فرزندانتان را ثبت نام کنید و از مزایای متعدد آن بهره مند شوید.
موضوعی که می تواند موجب هماهنگی بیشتر فرزندان شما با سبک زندگی در این کشور شود و یا به ارتقاء موقعیت شغلی و کسب درآمد ارزی بیشتر برای خودتان بیانجامد.
اما به طور اختصاری سایر مزایای زندگی در سوئیس شامل موارد زیر می شود:
  • موقعیت جغرافیایی مناسب و دسترسی راحت به سایر کشورهای همسایه
  • بهترین کیفیت شکلات، پنیر و ساخت ساعت
  • سیستم حمل و نقل عمومی پیشرفته و کارآمد
  • استاندارد و کیفیت بالای مسکن
  • نرخ جرم پایین، امنیت بالا
  • تمیزی آب و هوا و خیابان ها
  • نرخ پایین بیکاری
  • درآمدهای بالا
معایب زندگی در سوئیس
حقیقت ماجرا این است که زندگی در این کشور سراسر مزیت و فاکتورهای مثبت نیست و دارای معایبی است که در ادامه به معرفی آنها می پردازیم.
هزینه زندگی در سوئیس
یکی از پر رنگ ترین معایب زندگی در سوئیس بالا بودن هزینه های زندگی در این کشور است. بنابر آخرین آمار برترین کشورهای دنیا در وب سایت US News، این کشور تنها به دلیل نمره پایین توان مالی و گرانی در رتبه پنجم دنیا قرار گرفته و شهرهای محبوبی نظیر زوریخ و ژنو جزو گران ترین شهرهای دنیا محسوب می شوند.
بدهی خانوادگی در این کشور بیشتر از میانگین موجود در سایر کشورهای OECD است و فاصله قابل توجهی بین افراد ثروتمند و فقیر سوئیس وجود دارد. به بیانی دیگر، 20 درصد دهک بالای جامعه قریب به 5 برابر بیشتر از 20 درصد دهک پایین جامعه درآمد کسب می کنند.
این در حالی است که در حدود 9 درصد از خانوارهای سوئیسی دارای درآمد disposable income (با کسر مالیات) 50 درصد کمتر از سرانه ملی هستند و 15 درصد از جمعیت دارای درآمد پایین در سوئیس 40 درصد از درآمد ماهانه خود را خرج اجاره و هزینه مسکن می کنند.
سوئیس یک کشور به شدت ریسک گریز است و به همین خاطر نیاز به انواع بیمه ها دارد. بر همین اساس، هزینه های صرف شده در بخش بیمه بیش از میانگین کلی موجود در قاره اروپا است. به بیانی دیگر، هزینه خدمات درمانی (که در سوئیس الزامی است) شما می تواند سهم عمده ای در هزینه های ماهانه و سالانه شما داشته باشد.
مورد دیگری که موجب بالا رفتن هزینه های زندگی در کشور سوئیس می شود، هزینه خورد و خوراک است که از قریب به 37 کشور هم رده در دنیا بالاتر است.
این مورد تنها مربوط به خرید و خورد و خوراک نبوده و شامل اجاره خانه نیز می شود. اجاره خانه در سوئیس حداقل 20 درصد از درآمد ماهانه را به خود اختصاص می دهد و ممکن است بنابر متراژ، محله، شهر و کانتون، بین 2500 تا 6000 کرون در ماه متغیر باشد.
حتی آمارها این طور نشان می دهد که برخی از خانواده ها ترجیح می دهند تا در آن طرف مرز سوئیس فرانسه زندگی کرده و برای کار به سوئیس بیایند.
این در حالی است که برخی از آنها خریدهای ماهانه خود را از فرانسه می کنند و آن را به منزل خود در سوئیس می آورند. اما اگر به زحمت های چک مرزی و هزینه های صرف شده برای رفتن به پاریس و بنزین مصرفی نگاه کنید، متوجه این موضوع می شوید که این کار ارزش چندانی ندارد.
البته این نکته را به خاطر داشته باشید که به همان اندازه که هزینه های زندگی در این کشور بالا است، درآمدهای ماهانه موقعیت های شغلی مختلف نیز در این کشور بالاتر از میانگین جهانی است.


معایب و مزایای زندگی در جامعه سوئیس

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: ~ĤaŊaŊeĤ~

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,242
امتیاز واکنش
64,121
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
فرهنگ سفت و سخت و محافظه کارانه
در حالی که عمل گرایی و سازماندهی دقیق کارها در فرهنگ سوئیسی می تواند برای بسیاری از افراد خوشایند باشد، ممکن است این موضوع برای مهاجران به عنوان یکی از معایب زندگی در سوئیس محسوب شده و فرد را با سختی همراه کند.
به طور معمول، شهروندان سوئیسی مردمی بسیار مودب و محافظه کار هستند. برای مثال، شما باید در محیط کار از اسم خانوادگی و القاب رسمی Sie/Vous/Lei استفاده کنید و تا زمانی که از شما درخواست صمیمانه برای استفاده از اسم کوچک در محل کار نشود، به این کار ادامه دهید.
عمومآً سلسله مراتب در شرکت ها اهمیت فراوانی داشته و افراد دارای رتبه و مقام بالا تصمیمات نهایی را می گیرند. اما گفته می شود که برخی از کانتون های فرانسوی و ایتالیایی زبان سوئیس دارای فرهنگ تجاری عقب افتاده ای در این زمینه هستند.
این موضوع در راب.طه با روابط شخصی نیز وجود دارد. یعنی بنابر آمار، 62 درصد از مهاجران این طور بیان کرده اند که دوست شدن با سوئیسی ها کاری سخت است (در مقایسه با آمار 36 درصدی در سایر کشورهای دنیا، این مقدار تقریباً دو برابر است).
این بدین دلیل است که شهروندان سوئیسی اغلب افراد محافظه کاری بوده و بیشتر حلقه دوستان نزدیک خود را به دوستان جدید و خارجی ترجیح می دهند. البته از جانبی دیگر به حریم خصوصی افراد نیز احترام زیادی گذاشته و ممکن است برای زمان زیادی صبر کرده تا فردی را به خارج از فضای کار دعوت کنند.
اگر جزو شهروندان اجتماعی باشید که دوست دارید حلقه ارتباطی خود را به سرعت گسترش دهید، ممکن است در ابتدا با رویارویی با این موضوع شوکه شوید، اما اگر کمی صبور باشید و به غیر از شهروندان سوئیسی به فکر ایجاد دوستی با سایر ملیت ها نیز باشید، نتیجه مناسبی خواهید گرفت.
قوانین سوئیسی
عموماً فرهنگ و سنت های سوئیسی با ریتم کندی تغییر می کنند و شما با حضور در روستاهای زیبا و ایده آل سوئیسی این طور حس می کنید که در زمان به عقب برگشته اید.
اما برخی از قوانین تبعیض آمیز نظیر برابری حقوق زنان جزو مواردی است که طی مدت های مدیدی در جریان بوده و یک موضوع ادامه دار است. خبر خوب این است که طی سالهای اخیر این روند سرعت خوبی به خود گرفته و زنان سوئیسی 40 درصد از کرسی های پارلمانی را به خود اختصاص داده اند.
بنابر گزارش شکاف جن.سیتی سال 2020، کشور سوئیس در رده 18 دنیا قرار گرفته و علیرغم وجود برخی از پیشرفت ها، نابرابری دستمزد و حقوق کماکان در این کشور وجود دارد.
در واقع، در حال حاضر نیروی کار خانم در این کشور 19 درصد کمتر از آقایان حقوق دریافت می کنند. البته بنابر قانون فدرالی وضع شده در این رابط.ه، در صورتی که مشخص شود شرکتی براساس جنسیت نیروی کار تبعیض دستمزدی قائل شده، باید مابه التفاوت آن را پرداخت کند.
یادگیری زبان سوئیسی
شاید این تصور را داشته باشید که کار شما با زبان انگلیسی در کشور سوئیس راه می افتد و نیازی به یادگیری زبان بومی این کشور ندارید. اما در واقع این موضوع جزو معایب زندگی در سوئیس است که نمی توان برای همیشه همه کارها را با زبان انگلیسی انجام داد
از این رو، شما باید بر روی مهارت زبان آلمانی سوئیسی و یا فرانسوی سوئیسی خود کار کنید تا بتوانید به خوبی با همکارها و کارفرمایان خود ارتباط برقرار کرده و به هنگام دریافت نامه های اداری و پستی، به راحتی با بوروکراسی و قوانین این کشور ارتباط برقرار کنید.
مالیات در سوئیس
یکی دیگر از معایب زندگی در سوئیس قوانین مالیاتی در این کشور است که ممکن است کمی پیچیده باشد. به طور معمول شما باید مالیات فدرالی VAT و تمبر مالیاتی را در کنار مالیات های مختص هر کانتون مثل درآمد ماهانه، خانه و ارث و میراث را پرداخت نمایید.
این در حالی است که برخی از شهرداری ها مالیات دیگری برای وسیله نقلیه و حتی حیوان خانگی شما دریافت می کنند. اما در نقطه مقابل، قوانینی نیز برای کاهش میزان مالیات پرداختی سالانه وجود دارد. برای مثال، شما می توانید به ازای هر فرزند وابسته خود در خانواده، مبلغ 6500 کرون را از هزینه های مالیاتی خود کسرکنید.
زندگی در سوئیس برای ایرانیان
در یک جمع بندی کلی و با در نظر گرفتن مزایا و معایب زندگی در سوئیس ، اگر بخواهیم شرایط زندگی مهاجران ایرانی در این کشور را مورد بررسی قرار دهیم، می توان این طور گفت که شرایط تحصیل و کار برای مهاجران ایرانی در این کشور مطلوب بوده و در صورت داشتن تخصص و مهارت به روز مثل مهندسی و کار در حوزه IT و یا توسعه نرم افزار، درآمد ماهانه خوبی در انتظار شما خواهد بود.
از لحاظ مشکلات موجود در تطبیق فرهنگی و یا به اصطلاح culture shock نیز می توانید به سراغ اجتماعات ایرانی زبان ساکن این کشور رفته و به تدریج با کسب اطلاعات بیشتر از جزئیات فرهنگ و آداب و رسوم این کشور، شرایط زندگی در کشور سوئیس را برای خود هموار و آسان کنید.

منبع: نیلگام سفر


معایب و مزایای زندگی در جامعه سوئیس

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: ~ĤaŊaŊeĤ~
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا