خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,247
امتیاز واکنش
64,014
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
شور یا شیرین، گندمک بخورید!
گندمک یکی از تنقلات پرارزشی است که گرچه در گروه آجیل قرار ندارد، اما برخی، از آن همچون مغزهای آجیلی در شب نشینی‌ها استفاده کرده یا به عنوان یک تنقل مفید در اختیار فرزندان خود قرار می‌دهند و نوع شیرین آن را که شیرین گندمک گویند، اغلب به همراه شیر مصرف می‌شود. اما شاید بپرسید آیا این گندم‌های پفکی و سبک از همان گندم‌های سفت و سخت تهیه می‌شود؟ بله. برای تهیه گندمک ابتدا دانه‌های گندم را می‌جوشانند تا مغز پخت شود.
در مرحله بعد، گندم پخته شده را آبکش کرده و با قرار دادن زیر نور آفتاب یا با دستگاه کاملا خشک می‌کنند. در نهایت با روغن به همراه شکر یا نمک تفت می‌دهند تا مزه‌دار شود و به شکل پفکی درآید.
محصول به دست آمده گرچه به دلیل فرآیندهای حرارتی به اندازه گندم خام خاصیت ندارد و به جهت افزودن نمک یا شربت، غیررژیمی و برای برخی بیماران محدودیت مصرف دارد، اما به دلیل خواص تغذیه‌ای بالایی که دارد برای کودکان و نوجوانانی که در سن رشد هستند، بهترین و سالم‌ترین جایگزین چیپس و پفک و مفیدترین تنقل برای بیماران دچار سوء تغذیه است.
به ویژه آن که گندمک شیرین به همراه شیر و در وعده صبحانه یا به عنوان عصرانه میل شود. بد نیست بدانید در اثر ترکیب شیر و غلات، قابلیت جذب یکسری از مواد مغذی بیشتر خواهد شد.


مواد لازم:
گندم ۱ پیمانه

روغن سرخ کردنی به میزان لازم


شکر یا نمک به میزان لازم

طرز تهیه :

برای تهیه گندمک خانگی ابتدا گندم را به مدت ۴۵ دقیقه با آب بپزید تا کاملا مغز‌پخت شود.
سپس گندم‌ها را با آب سرد آبکشی کرده تا نشاسته آن گرفته شود و درون یک سبد مسطح کاملا پهن کرده و در مجاورت هوا قرار دهید. و یا بر روی یک پارچه نخی در مجاورت بخاری و یا شوفاژ قرار دهید تا کاملا خشک شوند.
پس از خشک شدن گندم‌ها، روغن را در تابه گرم کنید و به کمک یک صافی ۱/۴ پیمانه از گندم‌ها را در روغن غوطه‌ور کنید تا زمانی که گندم‌ها پف کنند. در صورت تمایل نمک و یا شکر به گندم‌ها اضافه کنید. توجه داشته باشید که گندم‌ها زیاد تغییر رنگ ندهند.
#پارسینه


طرز تهیه گندمک

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا