خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,247
امتیاز واکنش
64,014
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
تایلند از شمال با لائوس و میانمار، از شرق با لائوس و کامبوج، از جنوب با مالزی و از غرب با میانمار و دریای آندامان هم مرز است.
گرچه در مجموع، تایلند جزء مناطق گرم و استوایی طبقه بندی می شود، اما می توان مناطق مختلف این کشور را به ترتیب زیر، تقسیم بندی نمود.
شمال تایلند منطقه ای کوهستانی با جنگل های سرسبز است و بلندترین قله این کشور به نام دوی اینتانون در این ناحیه قرار دارد. مهم ترین شهر این منطقه چیانگ مای است.
مرکز تایلند، حوزه رود چائو پرایا است و به خلیج تایلند منتهی می شود. این منطقه حاصلخیز، پوشیده از شالیزارهای برنج است و تایلند را به یکی از بزرگترین صادرکندگان برنج در جهان تبدیل کرده است. بانکوک، پایتخت و بزرگ ترین شهر تایلند در این ناحیه قرار دارد.
باریکه جنوبی به شبه جزیره مالزی می رسد و سواحل زیبایی دارد. محصولات مختلف استوایی در این منطقه کشت می شود و ماهیگیری در آن رونق زیادی دارد.
بخش سوم: آب و هوای بانکوک
به طور تقریبی و بر اساس تقویم شمسی، می توان آب و هوای بانکوک را به سه فصل چهار ماهه تقسیم نمود: از فروردین تا تیر: گرم و خشک، از مرداد تا آبان: گرم و بارانی، و از آذر تا انتهای سال: نسبتا معتدل.
دمای هوا در طول سال بین 20 تا 40 درجه سانتیگراد در نوسان است. متوسط دمای سالانه 28 درجه است ولی به دلیل رطوبت زیاد حدود 80 درصدی، در بیشتر روزهای سال، گرمی هوا احساس می شود.
بخش چهارم: ساختار حکومت در تایلند
تایلند در گذشته، سیام نامیده میشد ولی از سال 1949 طی بیانیه ای رسمی، نام این کشور تغییر کرد.
نظام حکومتی تایلند تا اوایل قرن بیستم، سلطنت مطلقه و تحت رهبری پادشاه اداره می‌شد و در دوره سلطنت رامای هفتم (1935-1925) به حکومت مشروطه سلطنتی تغییر یافت. پادشاه در این کشور چهره‌ای مقدس و نماد وحدت ملی است و مصونیت قضایی کامل دارد. هیچ‌ کس حق دادخواهی علیه پادشاه را ندارد و هرگونه اهانت به او مجازات سنگینی را در پی خواهد داشت.
پادشاه پیشین تایلند به نام بومیبول آدولیاده که از سال 1946 به مدت 70 سال بر این کشور حکومت می‌کرد در سال 2016 درگذشت. اکنون فرزند وی به نام ماها واجیرالانگکورن تحت عنوان رامای دهم پادشاه تایلند است.
تایلند دارای مجالس سنا و نمایندگان است. قوه مجریه پس از رأی اعتماد مجلس نمایندگان در اختیار نخست‌وزیر قرار می‌گیرد که توسط شورای وزیران حمایت و پشتیبانی می‌شود. حکم انتصاب نخست‌وزیر و اعضای هیأت دولت باید به امضای پادشاه برسد.
بخش پنجم: س.یاست خارجی تایلند
دولت تایلند سی.است مستقلی را در منطقه و نظام بین الملل دنبال می کند. تایلند از دوران جنگ سرد، متحد منطقه‌ای آمریکا به شمار می رود، اما در سال‌های اخیر تلاش کرده است با تقویت رابط.ه با چین و کشورهای منطقه، موازنه ای را در رواب.ط خارجی خود ایجاد کند.
دولت تایلند در صحنه بین‌المللی همواره سعی در حفظ وجهه سی.اسی خود داشته و خود را همراه سازمان ملل و دیگر سازمان‌های بین‌المللی معرفی می‌نماید. ساختار س.یاست خارجی تایلند پیوند محکمی با اقتصاد دارد و صادرات محور است. همچنین این کشور به عنوان یکی از مهم ترین مقاصد گردشگری در جهان، سالانه ده ها میلیون گردشگر را جذب می کند.
بخش ششم: وضعیت مسلمانان در تایلند
بر اساس آمارهای دولتی، بیش از 5 درصد جمعیت تایلند را مسلمانان تشکیل می‌دهند و تعداد شیعیان حدود پنجاه هزار نفر تخمین زده می شود. مسلمانان، علاوه بر بانکوک، بیشتر در پنج استان جنوبی یعنی پاتانی، سونگکلا، ناراتیوات، ساتون و یالا تایلند ساکن هستند. بر اساس قانون اساسی تایلند، آزادی مذاهب تا جایی‌که به مقررات جامعه لطمه نزند رعایت می‌شود.

منبع: تایلند


جامعه کشور تایلید

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا