خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,243
امتیاز واکنش
64,123
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
کُویت کشوری با مساحت 17818 مترمربع در غرب آسیا واقع شده است که با کشورهای عراق و عربستان سعودی دارای مرزهای خاکی و با ایران از راه خلیج فارس دارای مرزهای آبی می باشد. این کشور در سال 1961 به استقلال رسید و 25 فوریه سالروز گرامیداشت استقلال این کشور است .

نوع حکومت کویت پادشاهی امیر نشین است و پایتخت آن شهرالکویتمی باشد که در مرکز این کشور واقع شده است. زبان رسمی مردم کویت عربی و افزون بر آن زبان انگلیسی به دلیل پیشینه حضور انگلیسیها در این کشور به عنوان زبان دوم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار می‌باشد.واحد پول کویت دینار است و هر دینار کویتی معادل 3 دلار آمریکا می باشد .

جمعیت کویت در سال ٢٠١٨ میلادی ٤.٠٥٠.٥٤٨ میلیون نفر برآورد شده است که از این تعداد ۱٫۲میلیون نفر آنان شهروند کویتی و ۲٫۸میلیون نفر اتباع خارجی می باشند. از میان ساکنان کویت ۶۰درصد عرب تبارهستند (کویتی‌ها و شهروندان دیگر کشورهای عرب) و نزدیک به ۳۸درصد ساکنان آن را تبار آسیایی تشکیل می دهد. دین رسمی مردم کویت اسلام است. در مورد پیروان مذاهب اسلامی در کویت آماری رسمی وجود ندارد اما برآورد می‌شود که ۷۰درصد از شهروندان کویتی سنی و ۳۰درصد شیعه هستند . در این کشور ادیان آسمانی در کمال آزادی آئیین های مذهبی و مناسک خود را برگزار می کنند و از اماکن مربوط به خود مانند حسینیه ها و کلیساها برخوردارند.

تاریخچه کویت

کویت اسم مصغر از کلمه «کوت»، به معنای «قلعه کوچک» است. واژه «کوت» به شهری گفته می‌شود که در اطراف آن دژی وجود داشته باشد. در دوره عباسیان، کویت را «کاظمه البحار» می‌خواندند اما دریانوردان و جهانگردان پرتغالی، هلندی و انگلیسی آن را قرین نیز می نامیدند.

تاریخ پایه‌گذاری کویت به شیخ برّاک بن غریر آل‌حمید، شیخ قبیله بنی خالد و فرمانروای امارت احساء می‌رسد که در پایان سال ۱۱۱۰هجری دژی را با نام "کوت" برای انباشت آذوقه و همچنین انبار کردن جنگ‌افزار ساخت که پس از آن نام کویت از آن گرفته شد و سپس این شهر در زمان شیخ سعدون بن محمد آل‌حمید به خاندان آل صباح بخشیده می‌شود.ساکنان اولیه کویت جماعتی از طوایف عتبی ساکن عربستان مرکزی بوده‌اند. در گذشته کویت محلی شبیه به اقامتگاه‌های معمولی عرب بوده است که به وسیله قلعه کوچکی از آن حفاظت می‌شد. بعدها این محل به سرعت رو به آبادی و اهمیت نهاد و اعراب قبلی ساکن آن جا به وسیله عقد اتحادی با قبایل و طوایف مجاور موقعیت خود را بر علیه تجاوزات طایفه خالد که در آن زمان در شمال شرقی ساحل عربستان قدرت و نفوذ داشتند مستحکم ساختند.

مردم قدیم کویت در زمینه ماهیگیری ، صید مروارید و دامپروری اشتغال داشتند.بازرگانی کویت در قدیم بیشتر بدست ایرانیان به ویژه مردم استان های بوشهر ، خوزستان و فارس انجام می‌شد. در آغاز رشد شهر، چند صد خانوار بهبهانی نیز از هر صنف در این بندر ساکن شدند. با پیدایش نفت در کویت این کشور از نظر اقتصادی متحول شدو در رده کشورهای متمول قرار گرفت.

نظام سـ*ـیاسی کویت

کویت در ۱۴مه ۱۹۶۲به عنوان صد و یازدهمین کشور به عضویت سازمان ملل درآمد. در دسامبر ۱۹۶۱اولین انتخابات در کویت منجر به تشکیل مجلس مؤسسانشد که ۲۰عضو دیگر آن از اعضای کابینه بودند که وظیفه بررسی و تصویب قانون اساسی را داشتند بر آن اساس مجلس ملی کویت با ۵۰عضو در ژوئیه ۱۹۶۳تشکیل و شیخ صباح سالم الصباح به نخست‌وزیری کویت منصوب گردید. پس از شیخ عبدالله السالم الصباح که مورد علاقه و احترام ملت کویت بود و تا سال ۱۹۶۵زمام امور این کشور را بدست داشت، برادرش شیخ صباح السالم الصباح به حکومت رسید. شیخ صباح السالم الصباح در ۳۱دسامبر ۱۹۷۷فوت کرد و شیخ جابر الاحمد الجابر الصباح(امیر متوفی کویت) زمام امور را بدست گرفت. بموجب قانون اساسی کویت، امارت در خاندان آل صباح موروثی می‌باشد و حکومت کویت مرکب از قوای سه‌گانه مقننه، قضایه و مجریه ‌است که از یکدیگر تفکیک شده و یک شورای مشورتی امیر کویت را در امور مملکتی یاری می‌کند. فعالیت‌های حکومت نیز طبق قانون اساسی توسط مجلس امت کویت کنترل می‌شود


تاریخچه کویت

 

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,243
امتیاز واکنش
64,123
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
اقتصاد کویت
کویت بدلیل برخورداری از ذخایر نفت و گاز طبیعی یکی از بزرگترین اقتصاد های جهان به شمار می رود.جنگ سال 1990 میلادی و تصرف این کشور از سوی رژیم بعث عراق باعث رکورد و زیان اقتصادی در این کشور شد اما شش ماه پس از آزادی چرخ های اقتصادی بار دیگر به حرکت در آمد . چشم انداز اقتصادی کویت برای سال 2035 برنامه ریزی شده است جایی که رویکرد این کشور برای احداث شهر جدید" المطلاع" و ارتباط این شهر با جزیره "بوبیان" و توجه بیشتر به انرژی های تجدید پذیر دیده می شود. کویت با توجه به جمعیت کم و تولید ناخالص ملی بالا، از درآمد سرانه بسیار خوبی برخوردار است. متوسط درآمد سرانه مردم کویت در سال ٢٠١٨ به ۶۹هزار دلار رسید در این کشور آمار جمعیت زیر خط فقر صفر می باشد و خانواده‌های کویتی از زندگی‌ مرفهی برخوردارند. نرخ تورم اقتصادی در کوبت کمتر از ۰/۲درصد برآورد می‌شود. کویت یک میلیون نفر نیروی کار دارد که اغلب آنها مهاجران کشورهای خارجی هستند. ۵۰درصد از نیروی کار کویت در بخش‌های دولتی و خدمات اجتماعی، ۴۰درصد در بخش خدمات و ۱۰درصد در بخش صنعت و کشاورزی شاغلند. صادرات محصولات نفتی ، گاز طبیعی مایع ، مصالح ساختمانی ، زغال ، سیمان ، مواد شیمیایی ، فولاد ، فلزات ، استیل ، ماهی ، میگو ، نمک ، فرآورده های غذایی ، پوشاک ، چرم ، کاغذ از اقلام صادراتی این کشور می باشد. ایالات متحده آمریکا ، کره جنوبی ، ژاپن ، هند ، انگلستان ، سنگاپور ، آلمان ، ایتالیا ، فرانسه ، چین و هلند از مهمترین شرکای تجاری اقتصادی کویت هستند..
اماکن دیدنی کویت
برج های کویت(ابراج الکویت) :این برج ها بعنوان نماد کشور کویت به شمار می روند و با ارتفاعی معادل 120 متر در ساحل دریا و در قلب شهر کویت واقع شده اند . برج بزرگتر دو طبقه و دارای کافه و رستوران گردان است و ورود به آن برای عموم آزاد است و از دو برج دیگر برای انجام کارهای مخابراتی استفاده می شود.همه ساله گردشگران داخلی و حارجی بسیاری از این برج ها دیدن می کنند
مسجد بزرگ دولت(مسجد الکبیر) :یکی دیگر از جاذبه های توریستی کویت مسجد کبیر دولت است که در مرکز شهر کویت و در جوار کاخ امیر این کشور واقع شده است.
مسجد الکبیر یکی از بزرگترین و زیباترین مساجد جهان به شمار می رود و از طراحی داخلی آن توسط هنرمندان برجسته انجام شده است . امیر و مقامات کویتی برای خواندن نمازهای عید فطر و قربان و برخی از مناسبت ها در این مکان حاضر می شوند .مسجد الکبیر در شب های قدر ماه مبارک رمضان پذیرای بیش از 40 هزار نمازگزار است
موزه طارق رجب :اینموزه شگفت انگیز شامل مجموعه ای از آثار و تمدن نفیس اسلامی است که بدلیل وسعت آثار به سه موزه جداگانه" طارق رجب ، دار السید و دار جیهان" با فاصله ای کم در منطقه الجابریه کویت واقع شده است. نسخ خطی قرآن کریم ،تابلوهای خط اسلامی ، جواهر آلات ، پارچه ، سرامیک و جنگ افزار از داشته های برتر این سه موزه به شمار می رود که با همت مرحوم آقای طارق رجب و همسر انگلیسی ایشان طی سالها تلاش و کوشش و برای خدمت به جهان اسلام از مزایده های متعدد کشورهای مختلف خریداری و جمع آوری شده است . عمده آثار این موزه ها از کشورهای ایران ، هند ، آسیای میانه و چین می باشد.
مرکز علمی کویت:این مرکز در خیابان ساحلی کویت واقع شده و در مساحتی وسیع دارای یک سینمای پنج بعدیIMAX، آکواریوم گونه های متفاوت ماهیها ، باغ وحش حیوانات کوچک و نادر جهان ،سالن علمی برای انجام بازی های پرورش و رشد فکری و نمایش فناور های علمی مختص کودکان است.
موزه ملی کویت( متحف الکویت الوطنی): در این مکان مجموعه ای از اسکناس های قدیمی ، تصاویر کویت قدیم و آثار باستانی که در جزیره فیلکا و برخی جزایر اطراف این کشور توسط کاوشگران کویتی و خارجی کشف شده به نمایش درآمده است .همچنین آداب ، سنن و نحوه زندگی قدیم مردم کویت با استفاده از ماکت های شمعی و برخی لوازم سنتی در غرفه های متعدد به نمایش درآمده است.
دهکده سنتی شیخ صباح الاحمد(قریه شیخ صباح الاحمد التراثیه) : این دهکده در فاصله 90 کیلومتری شهر کویت و در قلب بیابان بنا شده است . در این مکان علاوه بر دریاچه مصنوعی ، رستوران های سنتی و خارجی ، بازی کودکان و انواع فعالیت های فرهنگی و اجتماعی انجام می شود. در فصل های خنک سال بویژه ماه فوریه که مقارن با جشن های ملی کویت است این مکان از پر ترددترین جاذبه های توریستی کویت به شمار می رود
مرکز خرید اونیوز:این مرکز خرید با مساحتی بالغ بر 270 هزار متر مربع از وسیع ترین و شیک ترین مرکز خریدهای خاورمیانه به شمار می رود که دارای 800 فروشگاه تجاری است . پارکینگ اونیوز گنجایش 10 هزار خودرو را دارد و در سال 2013 به نشان طلای بهترین مرکز خرید خاورمیانه و شمال آفریقا دست یافت. علاوه بر فعالیت اغلب برندهای جهانی ، صدها رستوران به صورت پراکنده و در دو قسمت فود کورت فعالیت دارند. اونیوز دارای 25 سالن سینمای مجزا است که هریک گنجایش بیش از 120 نفر را دارند. فضای داخلی این مرکز مدرنیه ، سنتی و برخی قسمت ها همانند خیابانهای کشورهای اروپایی طراحی شده است.سالانه دهها هزار نفر از گردشگران داخلی و خارجی از این مرکز خرید بازدید می کنند.
برج الحمراء: این برج مخروطی شکل با ارتفاعی معادل 414 متر بلندترین آسمان خراش کویت و یکی از 23 برج مرتفع جهان است . برج الحمراء از تمامی نقاط کویت قابل مشاهده است . در این مکان علاوه بر مرکز خرید گسترده ، فود کورت ، چندین باشگاه ورزشی و سالن بازی کودکان وجود دارد
برج آزادی (برج التحریر): این برج دومین آسمان خراش بلند کویت و 372 متر ارتفاع دارد و پنجمین برج بلند مخابراتی جهان به شمار می رود. در طبقات پایین برج شعبی از وزارتخانه های کویت در ساعات عصر فعالیت دارند و از دیگر نقاط آن برای انجام مخابراتی استفاده می شود
#کویت


تاریخچه کویت

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا