خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,243
امتیاز واکنش
64,123
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
پیام رسان - Telegram چیست ؟
- یک برنامه پیام رسان است که امکان ارسال پیام‌های به صورت متن، صوت، تصویر، ویدیو و ... را امکان‌پذیر می‌کند. در - امکان ساخت گروه و کانال هم وجود دارد؛ همچنین در حال حاضر امکان برقراری تماس صوتی هم به - اضافه شده است
- با امکانات زیاد و کاربردی خود توانسته از سایر اپلیکیشن های پیام رسان متمایز و کاربران بسیار زیادی را به سوی خود جذب کند و به یکی از پیام‌رسان‌های محبوب و پرکاربرد تبدیل شود. - تمرکزش را روی سرعت انتقال پیام و امنیت گذاشته است؛ همچنیبن این برنامه بسیار ساده و استفاده از آن رایگان است.
پیام رسان -- چیست ؟
- یک برنامه پیام رسان مبتنی بر فضای ابری بوده و از سرعت بالایی برخوردار است. - در سال 2013 توسط دو برادر روس به نام‌‌های پاول دورف و نیکلای دورف راه اندازی گردید.
این دو برادر در سال 2006 شبکه اجتماعی محبوب وی کی VK که بسیار شبیه فیسبوک می‌باشد را راه اندازی کردند؛ این شبکه اجتماعی به سرعت میان کاربران روس زبان در سراسر دنیا محبوبیت پیدا کرد، وی کی در ایران اخطار است.
در سال 2011 پس از انتخابات پارلمانی روسیه، دولت خواستار حذف صفحات سـ*ـیاسی مخالفان بر روی وی کی شد و دورف مخالفت کرد. دورف ۱۲٪ از سهام وی کی را به صاحب بزرگترین شرکت اینترنتی روسی فروخت. در سال ۲۰۱۴ دورف رسماً از شرکت وی کی استعفا داد. از این پس این شبکه اجتماعی تحت فرمان دولت روسیه عمل می کند.
دورف روسیه را ترک کرد و اظهار داشت که او هیچ برنامه ای برای بازگشت ندارد و گفت این کشور در حال حاضر با کسب و کار اینترنتی سازگار نیست.
پاول دورفتولد -
پاول با تجاربی که از وی کی بدست آورده بود به همراه برادرش، پیام رسان - را در سال 2013 راه اندازی کردند. پاول دورف پشتیبانی مالی و ایدئولوژیک و نیکلای دورف برادر بزرگتر مسوولیت بخش برنامه نویسی و تکنولوژی در - را بر عهده دارد.
- ابتدا برای برای آیفون راه‌اندازی شد و بعد نسخه آلفا برای اندروید ارئه شد. امروزه، - برای تمامی سیستم عامل‌ها شامل ویندوز، macOS ،Android ،iOS و Linux‌ در دسترس است و همچنین یک نسخه مبتنی بر وب هم وجود دارد.
نسخه‌های -محل -
- به عنوان شرکت مستقل در انگلستان و آمریکا به ثبت رسیده‌ است. -، دفتر مرکزی خود را در برلین آلمان معرفی می‌کند. اما آدرس دفترهای آن مشخص نیست.
بر اساس اطلاعات موجود در سایت - تیم توسعه‌دهندگان - در شهر دبی قرار دارند. آن ها کشورهای مانند برلین، لندن و سنگاپور را امتحان کرداند ولی در نهایت در دبی مستقر شده‌اند.
پیام رسان - امروزه یکی از پرطرف دارترین شبکه های اجتماعی در دنیا است، - در ایران نیز محبوبیت زیادی دارد.
ویژگی های -
امنیت بالای -
- از پروتکل MTroto استفاده می کند؛ که مخفف Mobile Telegram Protocol است، و با هدف ایجاد ارتباط امن معرفی شد.
پروتکل MTProto وظیفه انتقال و رد و بدل تمامی پیام‌ها به صورت End-To-End که رمز نگاری می‌شوند را برعهده دارد. با استفاده از این پروتکل وقتی شما یک پیام را می‌فرستید، هیچکس نمی‌تواند مطالب رد و بدل شده بین شما و دیگران را مشاهده کند.
همین موضوع باعث شده است که سازندگان - بر امنیت برنامه خود تأکید بسیاری زیادی داشته باشند. در نوامبر سال ۲۰۱۴ یک جایزه سیصد هزار دلاری برای یافتن باگ بر روی - اعلام شد.
این مسابقه در فوریه ۲۰۱۵ بدون برنده پایان یافت و تا به امروز این اتفاق رقم نخورده است. سرورهای - گاهی مشکل پیدا کرده‌اند و دسترسی کاربران در بعضی از کشوره‌های خاص چندین ساعت قطع شده است ولی این مشکلات به سرعت رفع شده‌اند.
گروه و کانال‌های -
گروه و کانال های - یکی از بخش های مهم - می باشد، گروه‌های معمولی - برای اشتراک محتوای متن، صوت، تصویر و … بین دوستان با نفرات خیلی کم مناسب است.
در گروه‌های تلگرامی تا سقف 200 نفر کاربر می‌توانید عضو داشته باشید. اگر تعداد اعضای گروه شما افزایش یابد می‌توانید گروه خود را به سوپر گروه (ابر گروه) ارتقا دهید و تا سقف 200.000 کاربر داشته باشید.
کانال‌های تلگرامی برای انتشار پیام های عمومی برای تعداد بالای مخاطبین کاربرد دارد. در کانال دیگر تعداد کاربران محدودیتی ندارد و ارسال پیام فقط توسط مدیران کانال انجام می‌شود.
فضای ابری (Cloud) اختصاصی در تلگرا
کلیه کاربران - به یک مرکز ذخیره سازی ابری شخصی دسترسی دارند. شما می‌توانید پیام‌ها را در پوشه ذخیره سازی خود نگه دارید؛ شما با استفاده از این فضای ابری در - می توانید، فایل‌ها، تصاویر، پیام ها و هرچیزی که در چت‌های - وجود دارد را به فضای ابری خود انتقال دهید.
ربات‌های -
- در ژوئن سال 2015، اجازه ساخت ربات - را از طریق API برای کاربران فراهم نمود. اگر برنامه نویس هستید، می‌توانید ربات‌ - ایجاد کنید؛ البته پنل‌های آماده‌ای نیز فراهم شده است که شما می‌توانید بدون دانش کد نویسی، ربات‌های دلخواه خود را ایجاد نمایید.
با استفاده از قابلیت‌های ربات‌ - می‌توانید محصولات و خدمات خود را معرفی کنید، با کاربرانتان ارتباط داشته باشید، حتی از ربات تلگرامی خود به عنوان منبع کسب درآمد استفاده کنید.
تماس صوتی و تصویری
- در سال ۲۰۱۷، تماس صوتی خود را معرفی کرد. در آپدیت‌های اخیر -، از امکان تماس تصویری مبتنی نیز رونمایی شد. - در برقراری تماس های صوتی و تصویری خود سعی کرد جدیدترین فناوری‌های رمزنگاری که تنها افراد دو طرف ارتباط، قادر به خواندن پیام‌ها هستند؛ را مورد توجه قرار دهد.
چت محرمانه -
چت‌های محرمانه که پیام‌ها می‌توانند به صورت رمزنگاری با سرویس پروتکل MTProto دوسویه ارسال شوند.چت‌های محرمانه به کسی اجازه عکس گرفتن از صفحه یا ارسال پیام‌ها به دیگر افراد را نمی‌دهد.
حذف پیام‌ها
اگر مایل نیستید پیام‌های شما برای همیشه باقی بمانند - به شما اجازه می‌دهد، برای حذف پیام‌ها از چت‌ها زمان تعیین کنید تا حذف شوند. هر پیام پس از دریافت شدن برای مدت زمانی که شما تعیین کرده‌اید نمایش داده شده و سپس حذف می‌شود. - در به‌روزرسانی جدید، به کاربران اجازه داد تا پیام‌های ارسالی سایر افراد را هم حذف کنند.
فایل‌های حجم بالا
برای ارسال فایل‌هایی تا حجم 2 گیگابایت می‌توانید از - استفاده کنید. فایل‌های - بر روی فضای ابری ذخیره شده‌اند، بنابراین این فایل‌ها در تمامی دستگاه‌های شما قابل اجرا هستند و می‌توانید به راحتی آن‌ها را با سایر کاربران به اشتراک بگزارید.
#ویرگول


- Telegram چیست؟

 
  • تشویق
Reactions: |Nikǟn|
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا