خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,247
امتیاز واکنش
64,014
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
تفاوت اندروید و ios :کدامیک بهتر است؟
دو سیستم عامل اندروید و ios، از قدیمی ترین و محبوب ترین سیستم عامل ها در سطح جهان هستند که از گذشته تاکنون به عنوان رقبای اصلی یکدیگر شناخته شده هستند و لازم به ذکر است که هر یک از این دو سیستم عامل ها، در طول دهه گذشته چالش های متعددی را پشت سر گذاشتند و در نهایت به جایگاهی که هم اکنون در آن قرار دارند، رسیده اند و این میزان محبوبیت بدون شک مستلزم تلاش های پی در پی و مکرر است و نمی توان از این میزان پیشرفت تنها با یک یا چند جمله گذشت.
برای مثال اگر نگاهی به تاریخچه اندروید بیندازید، با تلاش های بسیار دشوار این تیم برای رسیدن به جایگاه کنونیشان آشنا خواهید شد. اما در مقابل اندروید، سیستم عاملی به نام ios وجود دارد که این سیستم عامل تنها مختص مجموعه اپل است و برای گوشی های هوشمند آن مورد استفاده قرار می گیرد و دارای قابلیت هایی است که همیشه در صفحات مجازی با قابلیت های سیستم عامل اندروید مورد مقایسه قرار می گیرد و این به نحوی است که اکثر اوقات بین طرفداران این دو سیستم عامل، مشکلاتی سر سیستم عامل برتر وجود دارد.
اما به نظر شما کدام یک از این دو سیستم عامل، به عنوان برترین سیستم عامل برتر هستند؟ از نظر ما هیچ وقت بدون ذکر دلایل منطقی، چه در این زمینه و چه در زمینه های دیگر، نمی توان به خوب یا بد بودن چیزی صحه گذاشت و آنرا زیر سوال برد. به همین دلیل ما در ادامه این گزارش از بخش تکنولوژی نمناک قصد داریم با ذکر دلایل منطقی و همچنین روتین، به تفاوت های اندروید و ios بپردازیم. لازم به ذکر است که این گزارش براساس آخرین نسخه از اندروید و ios تهیه شده است. همراه ما باشید.

فهرست عناوین {گزینه مورد نظر را انتخاب کنید}
  1. تنوع سخت افزاری
  2. محیط کاربری و عملکرد
  3. پیشتیبانی از تکنولوژی جدید
  4. تنوع برنامه ها
  5. امنیت
  6. ادغام با دسکتاپ و سایر دستگاه ها
  7. دوربین و ثبت تصویر
  8. Voice Assistant
  9. کنترل خانواده
  10. اجرای بازی
  11. قابلیت و عملکردهای بیزینسی
  12. Accessibility
  13. نتیجه نهایی
1- تنوع سخت افزاری

اگر شما به دنبال انتخاب گوشی هوشمند اندرویدی یا ios هستید، در اصل گویا در حال انتخاب لپ تاپ مک یا ویندوزی هستید! برای مثال تنها 20 مدل لپ تاپ مک توسط شرکت اپل طراحی و منتشر شده است و اما اگر به دنبال خرید لپ تاپ ویندوزی هستید، می توانید میان صدها مدل مختلف جستجو کنید و لپ تاپ مختص خود را با استفاده از مشخصاتی که مدنظرتان هست را انتخاب و خریداری کنید. سیستم عامل اندروید چیزی همانند سیستم عامل ویندوز است چرا که طیف مختلفی از این سیستم عامل را می توانید در گوشی های مختلف پیدا کنید.
اما از اصلی ترین قابلیت های اندروید می توان به اوپن سورس بودن آن اشاره کرد و این بدین معناست که هر یک از سازنده های تلفن همراه هوشمند می توانند از این سیستم عامل استفاده کنند و این دلیلی بر زیاد بودن سازندگان گوشی های اندرویدی شده است که می توانید در بازار جهانی با تمام برندهایی که مجهز به سیستم عامل اندروید هستند، آشنا شوید. به همین دلیل شما می توانید با پرداخت تنها 149 دلار یک گوشی اندرویدی را تهیه کنید و این واقعا شگفت انگیز است.


بررسی تفاوت های کلیدی اندروید و ios

 

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,247
امتیاز واکنش
64,014
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
اما اگر تصمیم به خرید گوشی آیفون دارید، لازم به ذکر است که ارزان قیمت ترین گوشی آیفون به نام آیفون SE که قیمت 399 دلاری دارد و طبیعتا قدرت خرید این گوشی شاید برای هر یک از اقشار جامعه به دلیل نوسانات ارزی، میسر نباشد. این در حالی است که شما می توانید با هزینه قابل توجهی، اقدام به خرید گوشی های اندرویدی لاکچری و گران قیمت مانند سامسونگ گلکسی فولد نمائید که قیمت حدودی این گوشی 2000 دلار می باشد و در مقابل گران قیمت ترین گوشی آیفون، آیفون 11 پرو مکس 512 گیگابایت با قیمت 1449 دلار است.

با این وجود گر کمی واقع بینانه بخواهیم به این موضوع نگاه کنیم، سیستم عامل اندروید بهتر از سیستم عامل iOS است و به همین دلیل برنده این بخش، سیستم عامل اندروید می باشد.

2- محیط کاربری و عملکرد

با کمی کارکردن در محیط های کاربری اندروید و ios، شاید سیستم عامل اندروید به دلیل انیمیشن هایی که بصورت پیاپی دارد، منو تفکیک شده، صفحه نمایش سوپر امولد، آیکون های بزرگ با طراحی مختلف و تنوع در رابط کاربری نظر شما را به خود جلب کند. اما سیستم عامل ios هم در محیط کاربری نسبت به اندروید، کاستی ندارد و بسیار جذاب می باشد و رابط کاربری سازگارتر دارد که جدیدا هم به لطف ios 14 شاهد محیط کاربری به روزتری نسبت به موارد قبلی هستیم که امکان شخصی سازی افزایش یافته است.


با این حال اگر واقع بینانه تر بخواهیم به این موضوع نگاه کنیم، قطعا متوجه این خواهید شد که گزینه های شخصی سازی اندروید نسبت به سیستم عامل ios بیشتر است و حتی شما می توانید تعدادی لانچر را بر روی گوشی هوشمند خود دانلود و نصب کنید و محیط کاربری را بصورت صفر تا صد تغییر دهید! اما خیلی جزئی تر بخواهیم در این بخش تنها یک سیستم عامل را انتخاب کنیم، بدون شک سیستم عامل ios برنده این بخش می باشد چرا که محیط کاربری کاربردی تری دارد.

3- پیشتیبانی از تکنولوژی جدید

همانگونه که میدانید، در طول چند سال اخیر شاهد پیشرفت چشمگیر تکنولوژی در صنعت گوشی های هوشمند بوده ایم که واقعا فراتر از حقیقت می باشد. اما فناوری بی سیم هر سال و یا حتی چند سال یکبار ارتقاع پیدا می کند و هم اکنون اینترنت نسل پنجم، به عنوان آخرین تکنولوژی در حال حاضر جهان می باشد که برای اولین بار سیستم عامل اندروید از این تکنولوژی پشتیبانی کرد و گوشی اندرویدی 5G را به بازار جهانی عرضه نمود. این در حالی است که نسل 4G را نیز ابتدا اندروید پشتیبانی کرد.

چیزی که بیشتر به نظر میرسد، این است که اپل در هر نسل از تکنولوژی های جدید، صبر می کند تا امکان دسترسی به عموم مردم فراهم شود. برای مثال هم اکنون نسل پنجم اینترنت تنها در برخی از نقاط جهان قابل دسترسی می باشد و اگر شما در محدوده ای زندگی می کنید که امکان دسترسی به اینترنت 5G ندارید، اما در عین حال گران قیمت ترین گوشی مجهز به تکنولوژی اینترنت 5G را داشته باشید، هیچ تاثیری روی شما نخواهد گذاشت چرا که شما به این تکنولوژی دسترسی ندارید و باید صبر کنید تا در محدوده جغرافیایی شما اعمال شود.


بررسی تفاوت های کلیدی اندروید و ios

 

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,247
امتیاز واکنش
64,014
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
همچنین یکی از جدیدترین نسل های گوشی اندروید، گوشی های تاشو هستند که در بازار جهانی با استقبال زیادی روبرو شدند و اما به دلیل قیمت بالایی که دارند، قدرت خرید برای عموم مردم کمی دشوار است و این در حالی است که سیستم عامل ios از این قابلیت تاکنون پشتیبانی نکرده است و با این منوال، برنده این بخش بصورت قطعی سیستم عامل اندروید می باشد.

4- تنوع برنامه ها

جهت یادآوری سیستم عامل اندروید متعلق به شرکت بزرگ گوگل و سیستم عامل ios هم متعلق به شرکت اپل است هر دو از بزرگترین شرکت های جهانی هستند. این دو شرکت، فروشگاه هایی را برای عموم کاربران خود فراهم کرده اند که برنامه های مورد تائید آنها در این فروشگاه ها بارگذاری می شوند و عموم کاربران این سیستم عامل ها می توانند از قبل در این فروشگاه ها افتتاح حساب کنند و برنامه های مدنظر خود را تنها با جستجویی ساده دانلود و نصب کنند.


هدف اصلی این دو شرکت از طراحی و ایجاد فروشگاه آنلاین برای برنامه ها، بدون شک به ارمغان آوردن امنیت برای کاربران است چرا که تمام برنامه هایی که در این فروشگاه ها قابل دانلود هستند، توسط تیم های حرفه ای مورد بررسی قرار گرفته اند و برنامه هایی که باگ دارند، قابل دانلود از طریق این فروشگاه ها نیستند. از این رو توصیه بسیار مهمی که برای شما داریم این است حتما و حتما از دو فروشگاه گوگل پلی و اپ استور برای دانلود برنامه های مورد نیاز خودتان اقدام کنید تا خطری اطلاعات شما را تهدید نکند.


با جستجویی در دو فروشگاه گوگل پلی و اپ استوری با صدها برنامه در زمینه های مختلف روبرو خواهید شد که تعداد این برنامه ها در فروشگاه گوگل پلی، بسیار بیشتر از فروشگاه اپ استور اپل می باشد و با این تفاوت که برنامه اپ استور، هم کاربردی تر و هم محیط کاربری جذاب تری نسبت به برنامه های اندرویدی گوگل پلی دارند. همچنین بازی های سیستم عامل ios نسبت به اندروید، از وضوح بالاتری برخوردارند. به همین دلیل انتخاب ما کمی سخت می باشد و با این منوال با تفاوت بسیار کم، سیستم عامل ios برنده این بخش می باشد.

5- امنیت

هر دو سیستم عامل مذکور دارای امنیت هستند و اما از آنجائیکه سیستم عامل اندروید، اوپن سورس می باشد، راه های زیادی برای افراد سودجو وجود دارد تا بتوانند بدافزارهایی را به گوشی شما منتقل کنند! به ویژه زمان هایی که شما برنامه های نامعتبر را از مجموعه های مختلف دانلود می کنید! با این منوال گزارشات حاکی از حملات سایبری به گوشی های اندرویدی، به یک عنصر عادی تبدیل شده است و هر چند مدت یکبار شاهد این موضوع هستیم. اما این بدین معنا نیست که بصورت 100 درصد شما هک خواهید شد.


معنای جملات گفته شده در قسمت بالا این است که سیستم عامل اندروید، سیستم عاملی است که می تواند به راحتی به دام و تله سودجیان بیوفتد و این شما هستید که می توانید باعث به دام افتادن اطلاعات گوشی شوید و یا آنرا حفظ کنید. با کنار گذاشتن این دو سیستم عامل، اصولا اگر شما می خواهید برنامه یا فایلی را دانلود کنید، توصیه می شود حتما از منابع معتبر دانلود کنید تا مشکلی برای شما رخ ندهد. با این منوال نظر منطقی در این زمینه، موافق با سیستم عامل ios می باشد.


بررسی تفاوت های کلیدی اندروید و ios

 

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,247
امتیاز واکنش
64,014
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
- ادغام با دسکتاپ و سایر دستگاه ها


در گذشته برای انتقال یک یا چند فایل از گوشی آیفون به کامپیوتر ویندوزی باید در بسـ*ـتر گوگل کمی جستجو می کردید تا با روش های مختلف آشنا شوید اما امروزه در نسخه های جدید ios این مشکل وجود ندارد چرا که شما می توانید خیلی ساده و آسان این کار را انجام بدهید. بطور کلی اگر به این موضوع بخواهیم نگاه کنیم، اکو سیستم دستگاه های اپل برخلاف سیستم عامل اندروید، فراتر از لپ تاپ و تلفن همراه است چرا که شما می توانید ios را در اپل واچ، اپل TV، بلندگوهای هوشمند HomePod و آیپدها مشاهده کنید و به یکدیگر متصل شوند. با این وجود برنده نهایی این بخش، سیستم عامل ios می باشد.

7- دوربین و ثبت تصویر

یکی از شاخصه های مهم و اصلی در حین خرید گوشی، دوربین می باشد و این گزینه در راستای گزینه های دیگر از گذشته تاکنون پیشرفت زیادی کرده است و شاید از نظر خیلی ها این قابلیت بیشتر از خود سیستم عامل مورد استقبال قرار گرفته است. بنابراین قابلیتی به نام دوربین، یکی از شاخصه های اصلی محسوب می شود و نباید از کنار آن گذشت. با این وجود در هر دو سیستم عامل می توان گزینه هایی را که در دوربین منحصر بفرد هستند را معرفی کرد که جدیدا هم ویژگی چند دوربینه در گوشی های اندروید و ios دیده می شود.


با این حال برای درک اینکه دوربین های گوشی X مناسب است یا خیر نباید در تعداد مگاپیکسل های آن غرق شوید! این یک ذهنیت نادرست است که اکثر ما به آن مبتلا هستیم. برای درک مناسب یا نامناسب بودن دوربین های یک گوشی، باید سری به مشخصات دوربین بزنید و قابلیت های آنرا مطالعه کنید و بعد از آنکه از قابلیت های دوربین مطلع شدید، می توانید به تعداد مگاپیکسل ها توجه کنید. اما اندروید به شما این قابلیت را میدهد تا با استفاده از گوگل لنز در گوگل جستجو کنید و محصول موردنظر خود را تهیه کنید، با گرفتن دوربین در مقابل متن، آنرا ترجمه کنید و حتی عکس های 360 درجه بگیرید. به همین دلیل برنده این مرحله، سیستم عامل اندروید می باشد.

8- Voice Assistant

دستیارهای صوتی یکی دیگر از قابلیت های سیستم عامل های اندروید و ios است که دستیار صوتی گوگل در اندروید و دستیار صوتی سیری در ios می باشد که شما با استفاده از این ابزار می توانید بدون دخالت دست و تنها با استفاده از صدا، کارهایی که تصمیم به انجام آنها را دارید انجام بدهید. بدون شک این قابلیت نیز همانند یک پیشرفت بزرگ می باشد و نمی توان از کنار آن گذشت. اما اجازه بدهید کمی جزئی تر به این دو رابط صوتی بپردازیم.

در سیری، وقتی شما دستور صوتی را اعلام می کنید، گاها پاسخ غیر مفید را دریافت خواهید کرد و چیزی که تصور آنرا ندارید، برای شما نمایش داده خواهد شد. برای مثال این دستیار صوتی برای تماس با مخاطبان مناسب است اما اگر بخواهید تا برنامه ای را برای شما باز کند، ممکن است بجای آن نتایج گوگل را به شما نمایش دهد و این در حالی است که اپل ادعا می کند این دستیار صوتی در ios 14 بهبود یافته است و اما در مقابل، دستیار صوتی گوگل، دارای میانبرهای کاربردی است که با استفاده از آن شوکه خواهید شد.


بررسی تفاوت های کلیدی اندروید و ios

 

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,247
امتیاز واکنش
64,014
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
برای مثال شما می توانید از این دستیار صوتی، به عنوان یک مترجم استفاده کنید و هرچیزی که تصمیم به ترجمه در سفر خارجی دارید را به او اعلام کنید تا معادل آنرا در کسری از زمان ذکر کند. همچنین هر دو دستیار صوتی به اکوسیستم های هوشمند خانگی قابل اتصال هستند و برای مثال می توانید با استفاده از دستور صوتی، چراغ ها را خاموش/روشن کنید، کولر را روشن/خاموش کنید و.... که بدون شک گزینه کاربردی است. اما نکته آخر هم این است که شما می توانید دستیار صوتی گوگل را در هر دستگاهی حتی آیفون هم اجرا کنید ولی سیری را فقط می توانید بر روی محصولات اپل استفاده کنید. با این منوال، سیستم عامل منتخب ما در این بخش، اندروید می باشد.

9- کنترل خانواده


هر دو سیستم عامل دارای کنترل والدین کاربردی هستند اما بزرگترین تفاوت در این دو سیستم عامل این است که سیستم عامل اندروید به شما این امکان را میدهد تا با سهولت بیشتری و با نصب برنامه جداگانه بر روی یک دستگاه دیگر، کنترل خودتان را بر روی کودکانتان داشته باشید. اما سیستم عامل ios کنترل های عمیق تری را به والدین میدهد. برای مثال شما می توانید مدت زمان استفاده از محصولات اپل، صفحات باز و بسته شده مرورگ، مسدود کردن برنامه ها، محدود کردن تنظیمات، حفظ حریم خصوصی را در این محصولات برای کنترل فرزندانتان استفاده کنید. با این وجود ما نظر خاصی در این زمینه نداریم و هر دو سیستم عامل را در این زمینه مساوی اعلام می کنیم.

10- اجرای بازی


اپل و گوگل هر دو تلاش خود را برای انجام بازی ها و استفاده از فناوری های AR و VR را اجرا کرده اند. با این وجود هر دو سیستم عامل در فروشگاه های گوگل پلی و اپ استور، بخش های مختلفی را برای بازی ها اختصاص داده اند تا کاربران بهتر و تفکیک شده تر بتوانند بازی های مورد علاقه خود را جستجو کنند که برخی از این بازی ها میان این دو سیستم عامل مشترک هستند و برخی دیگر نیز اختصاصی خودشان می باشد و برای استفاده از آنها باید اقدام به خرید اشتراک کنید که هم در گوگل پلی و اپ استور، 4.99 دلار در ماه می باشد. با این وجود در این بخش هر دو سیستم عامل مذکور با هم مساوی هستند.

11- قابلیت و عملکردهای بیزینسی


منظور از این بخش این است که گوشی هوشمند اندرویدی یا ios بتواند برنامه های مختلفی که ممکن است در ارائه، حسابداری، نقشه برداری و... نیاز باشند را اجرا کند. یکی از مهم ترین برنامه ها، آفیس می باشد که هم سیستم عامل اندروید و هم سیستم عامل ios خیلی ساده و آسان می توانند آنرا اجرا کنند و هیچ ضعفی در این بخش ندارند و به همین دلیل هر دو سیستم عامل در این بخش مساوی هستند.

12- Accessibility


هر دو سیستم عامل دارای ویژگی های کاربردی هستند که شاید برای عموم کاربران کاربردی نداشته باشد و اما برای تعداد محدودی از کاربران، مورد استفاده می باشد و در زندگی آنها تاثیر گذار است. برای مثال هر دو سیستم عامل دارای قابلیت Live Transcribe هستند که مختص ناشنوایان است و به آنها در این زمینه کمک موثری می کند. همچنین گزینه ای با عنوان talkback نیز در این دو سیستم عامل وجود دارد که ناشنوایان می توانند جملات خود را تایپ کنند و با استفاده از گوشی و این ویژگی، آنها را بیان کنند. همچنین قابلیت هایی را برای نابینایان عرضه کرده اند و به مشکلات آنها رسیدگی کرده اند. به همین دلیل تمایزی در این بخش میان این دو سیستم عامل وجود ندارد و مساوی هستند.

13- نتیجه نهایی


همانطور که در قسمت بالا مطالعه کردید، این دو سیستم عامل رقابت تنگاتنگی دارند که از گذشته تاکنون بوده است و در آینده هم وجود خواهد داشت. اما در کل سیستم عامل ios با تفاوت بسیار کم، بر اساس بررسی های انجام داده شده، برنده نهایی این بررسی است. اما تصمیم گیرنده نهایی تنها خود شما هستید و این عامل نباید فراموش شود چرا که شاید قابلیتی در اپل وجود داشته باشد که بیشتر برای رفع مشکل شما کاربرد داشته باشد تا سیستم عامل اندروید. به همین دلیل تصمیم خود را می توانید با استفاده از این گزارش نهایی کنید.
#نمناک


بررسی تفاوت های کلیدی اندروید و ios

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا