M O B I N A
سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
- عضویت
- 3/4/21
- ارسال ها
- 24,702
- امتیاز واکنش
- 63,861
- امتیاز
- 508
- سن
- 19
- محل سکونت
- BUSHEHR
- زمان حضور
- 273 روز 8 ساعت 23 دقیقه
نویسنده این موضوع
تحول رنگ در هنر مجسمه سازی
كاربرد رنگ در آثار گچی در ابتدا مورد قبول نبود و انتقادات شدید یا شگفتی مخاطبان را بر می انگیخت . هنگامی كه «توجه خاص از برتری مجسمه های حكاكی شده بر گرفته از زیبایی شناختی سبك نئو كلاسیك به كشف قابلیتهای آثار الهام گرفته از مدل های زنده یا نقاشی شده تغییر یافت «رونق مجدد استفاده از رنگ در مجسمه های دوره رمانتیك تقریباً تحت الشعاع شیفتگی روزافزون هنرمندان به خلق آثار برنزی قرار گرفت . هر چند این امر بالاخره در آخرین دهه 19 روی داد و كاربرد رنگ در آثار هنری احیا شد .
«ژان لئون رژروم»(1904- 1824) نقاش و مجسمه ساز فرانسوی و سرپرست كانون نقاشان «نئوگرك» در اثر رنگ روغن خود با عنوان «نقاشی به مجسمه زندگی می بخشد» (1893) به حمایت از كاربرد رنگ در مجسمه سازی پرداخت . وی با انعكاس كشف تعداد زیادی از مجسمه های كوچك سفالین در منطقه باستانی تانگارا در سال 1874 ، مجسمه های كوچك نانگارای خود را (1890) رنگ آمیزی كرد و طیف وسیعی از مواد و موم های رنگی را برای رنگ كردن مجسمه ها و نیم تنه هایی چون «سارابرنادت» (1895)به كار برد. توجه به فرهنگ های بیگانه ، آثار مجسمه سازان را در هر سنی كه باشند تحت تأثیر قرار داده و حساسیت آنان را به كاربرد گویای رنگ ، چه در آثار واقعیت گرا و چه نمادگرا ، افزایش داده است . در اواسط قرن 19 میلادی ، در اوج دوره سبك رمانتیك ، هنر مجسمه سازی بیان گر موج تازه ای از شگفتی و شرق گرایی بر گرفته از سرزمین های عربی حوزه دریای مدیترانه و تركیه كنونی بود . دوره سلطه دوم به سركردگی چارلز كوردیر(1905-1827) ، كاربرد رنگ در مجسمه سازی را كاملاً احیا نمود . شوق وی به مطالعه نژادهای گوناگون ، كوردیو را به سفر در منطقه آفریقایی شمالی كشاند و منجر به خلق مجموعه ای از نیم تنه های بومی- قبیله ای رنگی از سنگ مرمر و سایر مواد ارزشمند دیگر شد . اثر «دختر یهودی الجزایری» (1862) كه یكی از برجسته ترین آثار این مجموعه به شمار می آید «معجزه ای از پیچیدگی فنی است كه در خدمت تضادهای غنی رنگ و بافت قرار دارد .»
توجه به فرهنگ های بیگانه ، آثار مجسمه سازان را در هر سنی كه باشند تحت تأثیر قرار داده و حساسیت آنان را به كاربرد گویای رنگ ، چه در آثار واقعیت گرا و چه نمادگرا ، افزایش داده است . در اواسط قرن 19 میلادی ، در اوج دوره سبك رمانتیك ، هنر مجسمه سازی بیان گر موج تازه ای از شگفتی و شرق گرایی بر گرفته از سرزمین های عربی حوزه دریای مدیترانه و تركیه كنونی بود .
كاربرد رنگ در آثار گچی در ابتدا مورد قبول نبود و انتقادات شدید یا شگفتی مخاطبان را بر می انگیخت . هنگامی كه «توجه خاص از برتری مجسمه های حكاكی شده بر گرفته از زیبایی شناختی سبك نئو كلاسیك به كشف قابلیتهای آثار الهام گرفته از مدل های زنده یا نقاشی شده تغییر یافت «رونق مجدد استفاده از رنگ در مجسمه های دوره رمانتیك تقریباً تحت الشعاع شیفتگی روزافزون هنرمندان به خلق آثار برنزی قرار گرفت . هر چند این امر بالاخره در آخرین دهه 19 روی داد و كاربرد رنگ در آثار هنری احیا شد .
«ژان لئون رژروم»(1904- 1824) نقاش و مجسمه ساز فرانسوی و سرپرست كانون نقاشان «نئوگرك» در اثر رنگ روغن خود با عنوان «نقاشی به مجسمه زندگی می بخشد» (1893) به حمایت از كاربرد رنگ در مجسمه سازی پرداخت . وی با انعكاس كشف تعداد زیادی از مجسمه های كوچك سفالین در منطقه باستانی تانگارا در سال 1874 ، مجسمه های كوچك نانگارای خود را (1890) رنگ آمیزی كرد و طیف وسیعی از مواد و موم های رنگی را برای رنگ كردن مجسمه ها و نیم تنه هایی چون «سارابرنادت» (1895)به كار برد. توجه به فرهنگ های بیگانه ، آثار مجسمه سازان را در هر سنی كه باشند تحت تأثیر قرار داده و حساسیت آنان را به كاربرد گویای رنگ ، چه در آثار واقعیت گرا و چه نمادگرا ، افزایش داده است . در اواسط قرن 19 میلادی ، در اوج دوره سبك رمانتیك ، هنر مجسمه سازی بیان گر موج تازه ای از شگفتی و شرق گرایی بر گرفته از سرزمین های عربی حوزه دریای مدیترانه و تركیه كنونی بود . دوره سلطه دوم به سركردگی چارلز كوردیر(1905-1827) ، كاربرد رنگ در مجسمه سازی را كاملاً احیا نمود . شوق وی به مطالعه نژادهای گوناگون ، كوردیو را به سفر در منطقه آفریقایی شمالی كشاند و منجر به خلق مجموعه ای از نیم تنه های بومی- قبیله ای رنگی از سنگ مرمر و سایر مواد ارزشمند دیگر شد . اثر «دختر یهودی الجزایری» (1862) كه یكی از برجسته ترین آثار این مجموعه به شمار می آید «معجزه ای از پیچیدگی فنی است كه در خدمت تضادهای غنی رنگ و بافت قرار دارد .»
توجه به فرهنگ های بیگانه ، آثار مجسمه سازان را در هر سنی كه باشند تحت تأثیر قرار داده و حساسیت آنان را به كاربرد گویای رنگ ، چه در آثار واقعیت گرا و چه نمادگرا ، افزایش داده است . در اواسط قرن 19 میلادی ، در اوج دوره سبك رمانتیك ، هنر مجسمه سازی بیان گر موج تازه ای از شگفتی و شرق گرایی بر گرفته از سرزمین های عربی حوزه دریای مدیترانه و تركیه كنونی بود .
تحول رنگ در هنر مجسمه سازی
رمان ۹۸ | دانلود رمان
نودهشتیا,بزرگترین مرجع تایپ رمان, دانلود رمان جدید,دانلود رمان عاشقانه, رمان خارجی, رمان ایرانی, دانلود رمان بدون سانسور,دانلود رمان اربابی,
roman98.com