خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
24,702
امتیاز واکنش
63,861
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
273 روز 8 ساعت 23 دقیقه
نویسنده این موضوع
عکاسی صنعتی
عکاسی صنعتی شاخه ای از عکاسی به شمار می آید که در آن عکاس باید با استفاده از وسایل عکاسی مناسب و نورپردازی ماهرانه به نمایش دقیق، واضح و موثر از ظاهر محصول مورد نظر بپردازد. هر نوع عکسی که در زمینه معرفی، تبلیغ و یا فروش محصولی گرفته شده باشد جز عکاسی صنعتی محسوب می شود. در عکاسی تبلیغاتی عکاس باید بر مبنای هدف صاحبان کسب و کار بر نشان دادن محصول و یا ایده ی فعالیت آنها به طور موثر برای جذب بیننده به تصویر و نشان دادن اطلاعات ظاهری کامل کوشش کافی را به عمل آورد. برای انجام این کار به نحوه احسنت عکاس باید اطلاعات تکنیکی و تجربی کافی در عکاسی پرتره، عکاسی اجسام بی جان، عکاسی معماری و تصویر سازی داشته باشد.
عکاسی صنعتی امروزه از جمله کاربردی ترین شاخه های رشته ی عکاسی است که این روز ها توجهات بسیار زیادی را به خود جلب کرده و بسیار کارآمد می باشد‌. ورودِ رشته ی عکاسی به انواع و اقسام صنایع، روز به روز پر رنگ تر و بیشتر از قبل می شود، لذا امروزه عکس برداری در صنعت های بسیار زیادی لازم است.
کاربرد عکاسی صنعتی این روز ها به قدری بالا می باشد که فعالیت صنایع عدیده ای در گرو این رشته است، به نحوی که بدون بهره مندی از آن قادر به فعالیت های مطلوبی در حوزه ی خود نیستند. حال اگر شما هم از کسانی هستید که می خواهید از وجود عکاسی صنعتی بهره مند شوید و یا به هر دلیل دیگری قصد کسب اطلاعات در این رابـ*ـطه را دارید، توصیه می کنیم تا انتهای متن زیر ما را همراهی کرده و به خواندن بپردازید.
حین خواندن این متن می توانید با انواع عکاسی صنعتی آشنا شده و اطلاعاتی پیرامون مزایای بهره مندی از این رشته، نکات مهمِ مرتبط با آن و ملزومات مورد نیازش کسب کنید. زیرا این ها اطلاعاتی هستند که لازم است هر کسی قبل از هر اقدامی برای بهره مندی از عکاسی صنعتی بداند و نسبت به آن ها آگاه باشند؛ پس همراه ما باشید.
بررسی انواع عکاسی صنعتی
عکاسی صنعتی را می توان با توجه به کاربرد های مختلفی که در صنایع گوناگون دارد در انواع متعددی معرفی کرد، انواعی که بعضی از آن ها عبارت هستند از:
عکاسی تبلیغاتی:
عکاسی تبلیغاتی را می توان کاربردی ترین نوع از عکاسی صنعتی نام برد که اگر کمی به اطراف خود نگاه کنید شاهد نمونه های متعددی از آن خواهید شد‌. عکس های انواع محصولات موجود در بیلبورد ها، تبلیغات اینترنتی و … همگی جزء این دسته شمرده می شوند. معرفی و تبلیغ انواع محصولات، برند ها، خدمات و یا حتی شخصیت های معروف با استفاده از انتشار عکس در این دسته از عکاسی صنعتی جای می گیرند.
عکاسی معماری:
این عنوان نیز به عکس هایی اختصاص دارد که مختص به عکس برداری از فضای بیرونی و یا داخلی انواع و اقسام ساختمان ها می شود. کاربرد عکاسی معماری نیز شامل موارد زیادی است که برخی از آن ها عبارت هستند از معرفی یک رستوران، فروش املاک در بنگاه های اینترنتی و … . به طور کلی تمام کاربرد های مذکور و امثالهم برای جذب مشتری بیشتر هستند.
عکاسی هوایی:
در مجموعه ی عکاسی های صنعتی این مورد نیز از جمله حائز اهمیت ترین مواردی است که بسیار به درد بخور می باشد. تمام عکس هایی که از ارتفاع بالا با استفاده از دستگاه هایی نظیر پهپاد ها و امثالهم گرفته می شوند، عکاسی هوایی نام دارند. این مورد برای تعیین فواصل کانونی، نقشه برداری و ..‌. مورد استفاده قرار می گیرد.
عکاسی غذا:

عکس هایی که از انواع و اقسام غذا ها به منظور استفاده در منوی رستوران ها و ‌… گرفته می شوند، عضوی از این نوع به حساب می آیند. با توجه به گسترش روز افزون تنوع غذا ها میزان تقاضای افراد در زمینه ی عکاسی غذا روز به روز بیش از پیش می شود.


عکاسی صنعتی

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: moh@mad

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
24,702
امتیاز واکنش
63,861
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
273 روز 8 ساعت 23 دقیقه
نویسنده این موضوع
عکاسی ماشین:
رو نمایی از برند های جدید و یا ویژگی های انواع و اقسام ماشین ها فرایندی است که به عکاسی نیاز دارد. فرایندِ عکاسی در این زمینه نیز نوعی عکاسی صنعتی به شمار می رود و در حال حاضر دارای تقاضای قابل توجهی در جامعه است.
عکاسی خبری:
به مجموعه عکس هایی که در صنعت خبر نگاری با مضمون های خبری گرفته می شوند، عکاسی خبری گویند. عکاسی خبری در صنعت اخبار و گزارش های خبری اهمیت بسزایی دارد.
عکاسی ورزشی:
عکس هایی که منجر به ثبت اتفاقاتِ منحصر به فرد و ناب ورزشی می شوند، در این گروه جای دارند. این مورد به دلیل ثبت وقایع مهم ورزشی جزء شاخه های با اهمیتِ حوزه ی عکاسی صنعتی است.
عکاسی مد:
از دیگر انواع کارآمد عکاسی صنعتی، عکاسی مد است که به منظور معرفی مدل های پوشاک و انواع البسه مورد استفاده قرار می گیرد.
و موارد دیگری از این دست مورد های مذکور.
با توجه به موارد فوق همان طور که می بینید به عکاسی هایی که در انواع و اقسام تجارت ها مورد استفاده قرار می گیرند و دارای هدفی برای درآمد زایی هستند، عکاسی صنعتی گفته می شود‌. گفتنی است در تیتر های بعدی در مورد این رشته اطلاعات بیشتری آورده ایم که دانستن آن ها لازم است.
عکاسی یکی از عناصر مهم در موفقیت کمپین های تبلیغاتی به شمار می آید. در ادامه قصد داریم تا شما را با نکاتی که می تواند در این نوع از عکاسی کمک کننده باشد آشنا سازیم.

شاید با خود بگویید بهره مندی از عکاسی در صنایع مزیتی ندارد چرا که روند فعالیت های صنایعی که برای مثال در تیتر قبلی به چند مورد از آن ها اشاره کرده ایم، در گرو این فرایند نیست و می توانند بدون عکاسی نیز به فعالیت های خود ادامه دهند.

اما لازم است بگوییم اگر به این صورت فکر می کنید، سخت در اشتباه هستید؛ لذا برای مثال صنعتی همچون تولید یک محصول با این که بدون عکاسی هم می تواند به فعالیت خود ادامه دهد ولی به هیچ وجه قادر به شناخته شدن نخواهد بود‌.
در واقع معرفی محصول مورد نظر با استفاده از عکس های صنعتی آن امکان پذیر می شود و پیرو آن صنعت تولید کننده ی مربوطه قادر به جذب مشتری و درآمد زایی خواهد شد.
در نتیجه گفتنی است به هیچ وجه نباید کاربرد عکاسی صنعتی را دست کم بگیرید و بایستی بدانید که این صنعت دارای مزایای پر شماری نظیر موارد زیر است:
ارائه ی جلوه ای مطلوب از صنعت مورد نظر
جذب مشتری های بیشتر
کسب درآمد بیشتر در صنعت مربوطه
و .‌‌.
با توجه به این مزایا، صنایع متعددی در حال بهره مندی از این فرایند هستند؛ فلذا لازم است بگوییم اصلی ترین مزیت این فرایند بهبود فعالیت های انواع و اقسام صنایع است، به طوری که پس از بهره مندی از آن به وضوح شاهد کارآمدی بالای عکاسی صنعتی خواهید شد‌.
نکات مهم و حائز اهمیت در زمینه ی عکاسی صنعتی
در زمینه ی عکاسی صنعتی نکات مختلفی وجود دارند که در قسمت پایین به چند مورد از مهم ترین و حائز اهمیت ترین مورد های آن اشاره کرده ایم:
نورپردازی از جمله مهم ترین مقوله ها در زمینه ی تمام شاخه های عکاسی به ویژه عکاسی صنعتی است. در این حوزه لازم است لوکیشن هایی انتخاب شوند که نورپردازی مطلوبی دارند.
بهره مندی از عکاسان حرفه ای نیز نکته ی مهمی است که نباید از آن غافل شوید. گفتنی است عکاسانی وجود دارند که به طور تخصصی در زمینه ی ثبت عکس های تجاری و صنعتی فعالیت می کنند و لازم است برای عکاسی تجاری از این افراد بهره مند شد.
برای عکاسی صنعتی لازم است لوکیشن های مناسبی انتخاب شود. انتخاب لوکیشن بایستی با توجه به اولویت های درخواست کننده و نوع سوژه تعیین شود.
استفاده از دوربین و همچنین ملزومات با کیفیت نیز نکته ی حائز اهمیتی است که تاثیر مستقیمی در کیفیت عکاسی دارد.
ملزوماتی که در عکاسی صنعتی باید وجود داشته باشند
در عکاسی صنعتی علاوه بر دوربین ملزومات دیگری نیاز هستند که تعدادی از آن ها شامل موارد زیر می شوند:

  • سه پایه
  • لنز اضافه
  • پس زمینه ی سفید
  • ابزارآلات بازتاب دهنده ی نور
  • فلاش دوربین
  • باتری
  • و کارت اضافه ی اضافه
گفتنی است یک عکاس حرفه ای به خوبی در مورد این ملزومات اطلاعات دارد و می داند چه مدل هایی مناسب تر هستند، از این رو لازم است عکاسی صنعتی را به یک متخصص سپرد و از وجود افراد حرفه ای بهره مند شد.


عکاسی صنعتی

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: Aliu

Tabassoum

دستیار تالار هنر
دستیار مدیر
گوینده انجمن
میکسر انجمن
  
عضویت
31/3/22
ارسال ها
1,106
امتیاز واکنش
5,459
امتیاز
283
محل سکونت
کنج اتاق:)
زمان حضور
25 روز 12 ساعت 12 دقیقه
عکاسی صنعتی چیست ؟
عکاسی صنعتی چیست ؟ عکاسی صنعتی، حوزه وسیعی است که چندین شاخه از عکاسی و تخصص در زیر آن قرار می‎گیرند. عکاسی صنعتی به شاخه‎‌هایی از عکاسی با اهداف تجاری اشاره دارد تا یک کالا یا برند یا حتی یک فرد تبلیغ یا یک کالا یا خدمات به فروش رسانده شوند. هر کسب‌وکاری که داشته باشید، داشتن عکس‌های با کیفیتی از محصول یا خدمات که بتواند توجه مشتری را به خود جلب کند و همچنین قادر باشد تاثیرِ ماندگاری بر ذهن او بگذارد، برای موفقیت‌تان بسیار حیاتی است. شما نیاز دارید در فضای حقیقی و مجازی، خود را به مخاطب معرفی کنید و جلوه‌ای بصری در ذهن او بسازید.

عبارتی هر نوع عکاسی که عکس‎برداری با هدف فروش صورت گیرد در زیر شاخه عکاسی صنعتی قرار می‎گیرد. عکاسی صنعتی عکس‎برداری از محصولات، خدمات و حتی افراد مشهور را در بر می‎گیرد تا در کمپین‎های تبلیغاتی مانند مجلات، روزنامه‎ها، کاتالوگ‎های تبلیغاتی و موارد متعدد دیگر از این تصاویر برای تبلیغ مشتریان یا محصولات و خدمات آن‎ها استفاده شود.

تصاویر زیبا و با کیفیتی که بر روی بیلبوردهای تبلیغاتی، کاتالوگ‎های محصولات، وب‎سایت‎های تجاری، موارد تبلیغاتی و غیره مشاهده می‎کنید زیرشاخه عکاسی صنعتی محسوب می‎شوند. این شاخه از عکاسی به طور کلی به منظور بالا بردن سطح فروش و ایجاد آگاهی از برند در مشتری برای تبلیغ یک کالا یا خدمات استفاده می‎شود.

واضح است که فعالیت و کار شما با ارائه تصاویر دارای رزولوشن پایین خدشه‌دار شده و در نظر مشتری، شرکتی غیرحرفه‌ای و مبتدی محسوب خواهید شد! علاوه بر این، استفاده بیش از اندازه از فُرم عکاسی‌های متداول تبلیغاتی، شما را بدون خلاقیت جلوه خواهد داد و نمی‌تواند برایتان سودی به همراه داشته باشد.

اینجاست که عکاسی صنعتی به کارتان می‌آيد و باعث می‌شود کسب‌وکار شما منحصربفرد و متمایز از رقبایتان دیده شود. معنی عکاسی صنعتی را می‌توان در بهینه‌سازی تصویر خلاصه کرد، به طوری که توجه مشتری و بیننده به سوژه‌ای که از آن عکاسی کرده‌اید جلب شود.


عکاسی صنعتی

 

Tabassoum

دستیار تالار هنر
دستیار مدیر
گوینده انجمن
میکسر انجمن
  
عضویت
31/3/22
ارسال ها
1,106
امتیاز واکنش
5,459
امتیاز
283
محل سکونت
کنج اتاق:)
زمان حضور
25 روز 12 ساعت 12 دقیقه
ذات یک محصول یا خدمات را گرفته و آن را از طریق تصاویر به نمایش می‎گذارند. این تصاویر به طور آشکاری تمام چیزی که یک برند یا خدمات با آن معنا پیدا می‎کند را نشان می‎دهند.
هدف اولیه و مهم عکاسی صنعتی، وفاداری به وقایع و به نمایش گذاشتن جلوه‎های واقعی یک محصول است. به شکلی که توسط نورپردازی و طراحی صحنه در تبلیغ یک کالا غلو نشود. یک عکاس حرفه‎ای در حوزه صنعتی عکس محصول را به نحوی می‎گیرد تا خصوصیات و ویژگی‎های ممتاز آن را به تصویر بکشد.
در این شاخه از عکاسی، کلیه قدم‎های لازم به شکل دقیق و از روی برنامه‎ریزی برداشته می‎شود و عکاس سعی می‎‌کند تا با استفاده از علم و دانش خود همه چیز را تحت کنترل گرفته و نتایج کاملا دقیقی ثبت کند. چون هدف به نمایش گذاشتن کالا به نحوی است که تصویر بازتابی از واقعیت محصول به شمار رود. البته این گفته به معنای بی‎روح بودن تصاویر نیست بلکه خواسته و نیاز کارفرما است که به چه نحو محصول خود را به تصویر بکشد.

انواع عکاسی صنعتی
همان‎طور که اشاره شد، عکاسی صنعتی حوزه وسیعی است و انواع مختلفی از عکاسی زیر شاخه آن قرار می‎گیرد. در ادامه با بعضی از شاخه‎های عکاسی آشنا می‎شویم.

عکاسی تبلیغاتی
از عکاسی تبلیغاتی به طور کلی با هدف به نمایش گذاشتن یک کالا، خدمات، برند یا یک فرد در تبلیغات چاپی مانند مجلات، روزنامه‎ها، بروشور و غیره استفاده می‎شود. شما می‎توانید در وب‎سایت‎ها، تبلیغات تلویزیونی، تبلیغات دیجیتالی و بیلبوردها شاهد استفاده از این نوع عکاسی برای تبلیغ یک کالا یا خدمات باشید. عکاسی تبلیغاتی یکی از محبوب‎ترین شاخه‎های عکاسی است که هدف اصلی آن ترغیب افراد به خرید است.

عکاسی هوایی
عکاسی هوایی شاخه‎ای از عکاسی است که تصاویر از ارتفاع بالایی گرفته می‎شود. عکس‎ها با استفاده از دوربین‎های پیشرفته از درون هلیکوپترها، سیستم‎های هواپیمایی، پاراشوت (چتر نجات) و بالون‎ها گرفته می‎شوند. مفاهیم استفاده شده در عکاسی هوایی شامل فاصله کانونی، تعداد فریم‎ها، علائم اطمینان، پوشش استريوسکوپیک، خطوط هوایی و نقشه‎های راهنما می‎شود.

عکاسی معماری و نمای داخلی
عکاسی معماری و نمای داخلی شامل عکس‎برداری از ساختمان‎ها، بناها و نمای داخلی یک خانه یا رستوران یا هرگونه فضایی می‎شود. عکاسان این رشته از عکاسی با استفاده از تکنیک‎های نورپردازی و عکاسی زیبایی یک نما یا فضای داخلی آن را به تصویر می‎کشند. از این نوع عکاسی در تبلیغ یک رستوران، آپارتمان‎ها برای وب‎سایت‎های مشاوره املاک، خانه‎ها و موارد متعدد دیگر برای جذب مشتری استفاده می‎شود.


عکاسی صنعتی

 

Tabassoum

دستیار تالار هنر
دستیار مدیر
گوینده انجمن
میکسر انجمن
  
عضویت
31/3/22
ارسال ها
1,106
امتیاز واکنش
5,459
امتیاز
283
محل سکونت
کنج اتاق:)
زمان حضور
25 روز 12 ساعت 12 دقیقه
فرق عکاسی صنعتی و تبلیغاتی
در وهله‌ی اول، شاید عکاسی صنعتی و عکاسی تبلیغاتی مترادف همدیگر در نظر گرفته شوند، اما این دو، تفاوت‌هایی اساسی با یکدیگر دارند! در واقع، عکاسی تبلیغاتی ، شاخه‌ای از عکاسی صنعتی است و در زیر مجموعه‌ی آن قرار می‌گیرد.

به طور خلاصه باید گفت فرق عکاسی صنعتی و تبلیغاتی در این است که عکس‌های تبلیغاتی، جلوه‌ی تبلیغاتی بیشتری دارند و حاوی اطلاعات بیشتری هستند، به طوری که بیننده با دیدن عکس‌های تبلیغاتی، داستانی را در ذهن خود شکل می‌دهد. اما عکس‌های صنعتی ، بیشتر به جزئیات محصول می‌پردازند و سعی می‌کنند به بهترین نحو، ویژگی‌ها و جزئیات کالا یا خدمات را به تصویر بکشند. این مساله در عکس‌های تبلیغاتی تا به این حد پررنگ نیست، بلکه در این شیوه‌ی عکاسی سعی می‌شود به مشتری القا شود به محصول یا خدماتی، که شما از آن عکس تبلیغاتی گرفته‌اید، نیاز دارد!

به همین دلیل،‌ عکس‌های صنعتی معمولا ساده‌تر و با پس‌زمینه‌های ساده و بیشتر سفید ارائه می‌شوند در حالی که در عکاسی تبلیغاتی ، از عناصر صحنه و جزئیات مختلف برای روایت داستان عکس بهره‌برداری می‌شود.

مساله‌ای که مهم است، اهمیت این دو نوع شیوه‌ی عکاسی است که باعث می‌شود کسب‌وکار شما به هر دوی این‌ها به موازات یکدیگر نیاز داشته باشد. در عین حالی که نیاز دارید محصول خود را به شکل یک داستان کوتاه و تاثیرگذار به مخاطب نشان دهید، نیازمند آن نیز هستید تا محصول‌تان را با وضوح بیشتر و بدون حاشیه‌پردازی به مخاطب معرفی کنید تا او قدرت انتخاب و تصمیم‌گیری داشته باشد.

چرا همه کسب و کارها به یک عکاس صنعتی حرفه ای نیاز دارند؟
متاسفانه، برای شرکتی که در مراحل ابتدایی تاسیس خود قرار دارد، اختصاص دادن هزینه برای استخدام یک عکاس حرفه‎ای به نظر یک هزینه اضافی است. این قبیل شرکت‎ها خیلی راحت در دام استفاده از تصاویر استوک می‎افتند یا حتی سعی می‎کنند خودشان این وظیفه را بر عهده بگیرند. اما باید بگوییم استخدام یک عکاسی حرفه‎ای برای رشد برند شما از همان ابتدا بسیار الزامی است.

لیندزی دونوان یکی از عکاسان مشهور ونکوور می‎گوید “در نهایت، شما برندتان هستید. استفاده از تصاویر حرفه‎ای ذات اهداف و خدمات شما را به تصویر می‎کشد. از قدیم گفته‎اند “زیبا در پیش چشمان، جذاب برای خرید” و استفاده از عکس‎های جذاب به مشتریان بالقوه شما خواهد گفت که شما سطح بالایی از حرفه‎ای گری دارید و خود را وفق کیفیت کرده‎اید.”

از طرفی باید گفت که امروزه شرکت‎ها هزینه زیادی صرف تبلیغ برای تایید محصولات خود می‎کنند. عکاسی صنعتی در همه جا به چشم می‎خورد از تبلیغات بنری گرفته تا بروشورها و بسیار مهم است که شرکت‎ها از نحوه استفاده از عکاسی صنعتی برای بهبود آگاهی برند خود مطلع شوند.

حال که با مفهوم عکاسی صنعتی چیست آشنا شده شده اید باید بدانید عکاسی صنعتی چیزی بیشتر از فشار دادن دکمه شاتر و گرفتن عکس است و یک عکاس صنعتی باید بداند چطور کالا یا خدمات را به تصویر بکشد و بار عاطفی به آن اضافه کند تا توجه مشتریان بالقوه به آن جلب شود. همان‎طور که در بالا اشاره شد عکاسی صنعتی در ارتباط با گرفتن عکس برای استفاده در مواردی مانند مجلات، تبلیغات، منوهای رستوران، بروشورها و به طور کلی برای تبلیغ یا فروش یک کالا یا خدمات است.

هدف اصلی عکاسان صنعتی فروش محصول با تاکید بر ویژگی‎ها و مزایای آن است. یک عکاس صنعتی در حوزه کاری خود بسیار حرفه‎ای است و محصولات شرکت شما را به شکل بسیار خلاقانه به نمایش می‎گذارد تا توجه مشتریان بالقوه به آن جلب شود. او از رنگ‎های بی‎نظیری در پس‎زمینه استفاده می‎کند تا ظاهر محصول جذاب نمایان شود.

ما در ادامه به بعضی از مزایای عکاسی صنعتی در کسب و کار شما اشاره می‎کنیم تا با اطمینان خاطر بیشتری یک عکاس متخصص در این زمینه برای شرکت خود استخدام کنید.


عکاسی صنعتی

 

Tabassoum

دستیار تالار هنر
دستیار مدیر
گوینده انجمن
میکسر انجمن
  
عضویت
31/3/22
ارسال ها
1,106
امتیاز واکنش
5,459
امتیاز
283
محل سکونت
کنج اتاق:)
زمان حضور
25 روز 12 ساعت 12 دقیقه
عکاسی ماشین
یک عکاسی متخصص در زمینه عکاسی ماشین توسط شرکت‎های ماشین‎سازی و دلال‎های ماشین به کار گرفته می‎شود تا از یک برند جدید یا ماشین‎های فعلی یک شرکت را عکاسی کند تا بتوانند به کمک آن آگاهی مشتری از ویژگی‎های یک ماشین و مزایایی که برای او به همراه دارد را بالا ببرند. با توجه به اشتیاق شدیدی که افراد به ماشین‎ها دارند، عکاسی ماشین با سطح تقاضای بالایی روبرو شده است. این نوع عکاسی هرگونه ویژگی ممتاز و جدید را در یک ماشین به تصویر می‎کشد تا علاقه مشتریان به ماشین بیشتر شود.

عکاسی غذا
عکاسی غذا یک شاخه تخصصی از عکاسی صنعتی است. صنعت غذا همواره صنعت محبوبی بوده است و در طول دهه‎های گذشته با رشد سریعی روبرو شده است. بنابراین سطح تقاضا برای عکاسانی که تصویر غذاها و منوهای مختلف را به یک شکل جذاب بگیرند، رو به افزایش است.

عکاسی محصول
عکاسی محصول در یک شرکت تولید کالا باید بسیار جدی گرفته شود. از طریق تصاویر عالی که از یک محصول گرفته می‎شود، یک شرکت می‎تواند کالا را بین مشتریان تبلیغ کند و شانس خرید را بالا ببرد. شرکت‎های تولید کالا چندین دهه است که از این نوع عکاسی استفاده می‎کند و این شاخه از عکاسی به سطح بالایی رسیده است. این نوع عکاسی صنعتی برای تبلیغ ویژگی‎ها و مزایای مختلف یک کالا بسیار مهم است و می‎تواند ویژگی‎ بی‎همتای یک کالا را به تصویر بکشد.

عکاسی خبری
عکاسی خبری هنر گرفتن عکس‎هایی است که از نظر خبری ارزش بالایی دارند. معمولا این نوع عکاسی در خصوص مباحث روز است تا اخبار با مدرک به تصویر کشیده شوند. گرفتن عکس‎های خبری همیشه ساده نیست و گاهی اوقات عکاس خبری باید با خطراتی که زندگی او را تهدید می‎کنند، روبرو شود. این دسته از عکاس‎ها یک رویداد مهم یا شادی‎های جاری در دنیا را ثبت می‎کنند و از این نوع عکس‎ها در کانال‎های خبری، پرتال‎های خبری آنلاین و جاهای متعدد دیگر استفاده می‎شود تا حقیقت یک واقعه یا ماجرا به گوش همگان رسانده شود.

عکاسی ورزشی
این نوع عکاسی مهم‎ترین، جالب‎ترین و حساس‎ترین اتفاقات در دنیای ورزش را ثبت می‎کند. از عکس‎های ورزشی در نوشتن اخبار ورزشی، اخبار مربوط به بازیکنان و تحت پوشش قرار دادن وقایع یک رویداد ورزشی استفاده می‎شود. در عکاسی ورزشی از دوربین‎های بی‎نظیری استفاده می‎شود که می‎توانند از بازیکنان در حال ورزش تصاویر بی‎نظیری بگیرند. یک شاخه دیگر از عکاسی صنعتی که در دنیای ورزش با سطح تقاضای بالایی روبرو است.

عکاسی جواهرات
عکاسی جواهرات در قلب صنعت جواهرات قرار می‎گیرد. هر جنبه زیبای یک حلقه، دستبند و گردنبند به شیوه‎ای به تصویر کشیده می‎شود که مشتری از جذابیت آن شگفت‎زده شود. شرکت‎های جواهرسازی یا افراد دست اندرکار در این صنعت از عکس جواهرات در بروشورها، مجلات، تبلیغات دیجیتالی و کانال‎های رسانه اجتماعی استفاده می‎کنند.

در ذهن مدیران بسیاری از کسب و کارها این الگوی ذهنی وجود دارد “خودمان کارها را انجام می‎دهیم”، ولی زمانی که بحث عکاسی برای تبلیغ به میان می‎آید، انجام این کار تنها باید از سوی افراد حرفه‎ای انجام شود. چه قصد استفاده از عکس‎ها در وب‎سایت، بیلبوردها، تبلیغات چاپی یا رسانه اجتماعی را داشته باشید، عکاسی حرفه‎ای و جذاب باعث افزایش شهرت کسب و کار شما می‎شود.


عکاسی صنعتی

 

Tabassoum

دستیار تالار هنر
دستیار مدیر
گوینده انجمن
میکسر انجمن
  
عضویت
31/3/22
ارسال ها
1,106
امتیاز واکنش
5,459
امتیاز
283
محل سکونت
کنج اتاق:)
زمان حضور
25 روز 12 ساعت 12 دقیقه
مزایای استفاده از عکاسی صنعتی برای کسب و کارها
هدف عکاسی صنعتی ، متقاعد‌سازی مشتری است؛ بنابراین اصلی‌ترین فوائد عکاسی صنعتی این است که بتوانید نظر مثبت مشتری را جلب کنید و با ارائه‌ی شیوه‌ای جدید و جذاب، در ذهن او ماندگار شوید. بدیهی است برای رسیدن به این منظور، احتیاج به تیمی حرفه‌ای و خلاق است تا بتواند بازار هدف را شناسایی کند و با شناخت و درک نیازهای مخاطب، بتواند سوژه‌ی عکاسی را به بهترین شکل ممکن به تصویر بکشد.

بالا بردن سطح کیفیت تصویر برند شما

عکاسی صنعتی باعث به نمایش گذاشتن کالا و خدمات شما به یک شکل حرفه‎ای می‎شود. مشتری شما می‎تواند به شکل موثرتری از ذات فعالیت و محصولات شما آگاه شود و هم‎چنین یک وجهه حرفه‎ای گری برای شرکت شما به وجود می‎آورد.

بالا بردن سطح برتری برند شما

اگر شرکت شما قصد برگزاری یک رویداد بزرگ را دارد شما با استخدام یک عکاس صنعتی می‎توانید از این رویداد تصاویر جذابی بگیرید. شرکت‎ها می‎توانند این تصاویر را در وب‎سایت‎های رسمی خود، بروشورها و صفحه فیس‎بوک منتشر کنند تا برتری برند آن‎ها در پیش مشتریان بیشتر شود.

بالا بردن سطح آگاهی از برند

عکس‎های خلاقانه می‎تواند بر روی مشتریان بالقوه تاثیر بادوامی بگذارد و هم‎چنین به افزایش فروش یک شرکت کمک کند.

افزایش فروش و برگشت سرمایه

انجام عکاسی صنعتی به شکل مبتکرانه و خلاقانه برای یک شرکت باعث بهبود فروش کلی و برگشت سرمایه بیشتر می‎شود. اگر یک شرکت قصد دارد در تصاویر محصول توضیحات آن را نیز لحاظ کند، سطح فروش محصولات آن به طور مستقیم بالا می‎رود.

چهار روش عکاسی صنعتی
عکاسی صنعتی یعنی به تصویر کشیدن کالا یا خدماتی که قصد فروش آن را دارید به نحوی که مخاطب را قانع کنید در سبک خود بهترین هستید.

مفهوم عکاسی صنعتی ، برداشت تصویر از تجهیزات، محصولات، پرسنل، محیط کار و دفتر کمپانی‌های صنعتی است. امروزه با رشد و گسترش فضای مجازی، بیشترین نحوه آشنایی با کیفیت تولیدات و خدمات یک شرکت یا کارخانه صنعتی، از طریق وب‌سایت آن شرکت صورت می‌گیرد و تصویربرداری صنعتی ، نقشی حیاتی در سطح کیفی این وب‌سایت‌ها دارد. عکاس صنعتی ، وظیفه جان دادن به وب‌سایت یک شرکت را بر عهده دارد و با گرفتن عکس از محصولات، ماشین آلات و تجهیزات یک شرکت، به موفقیت کاری آن کمک شایانی می‌کند. یک عکاس حرفه‌ای می‌داند که چطور یک پروسه تولیدی را به بهترین نحو، مستند و ثبت کند.

عکاسی از محصول
عکاسی از محصول
عکاسی از محصول
یکی از مهمترین جنبه‌های تجارت که باید بر روی آن سرمایه‌گذاری کنید، تصاویر باکیفیت از محصولات است. چه شرکت یا تجارت شما کوچک است و چه یک کمپانی عظیم تجاری باشید، تفاوتی نمی‌کند. در هر حال شما به عکس‌هایی باکیفیت، به خوبی محصول تولید شده‌تان، نیاز دارید.‌

مشتریان معمولا راه‌های متفاوتی را برای یافتن محصول مورد نیاز خود جستجو می‌کنند؛ راه‌هایی مثل جستجوی آنلاین در نت، از طریق عکس‌های چاپی در نمایش‌های تجاری و بیلبوردهای تبلیغاتی و یا در نهایت در بروشور و کاتالوگ محصول.

همه‌ی این‌ها از جمله شیوه‌هایی است که مخاطب را با محصول شما آشنا می‌کند. مشتری، همیشه جذب تولید کننده و کارخانه‌ای می‌شود که نمایش بهتری از محصولاتش را ارائه می‌دهد. به یاد داشته باشید، مهم نیست شرکت شما بزرگ باشد یا متوسط، در هر صورت، این عکس است که برند شما را معرفی می‌کند.

پرتره تجاری
اگر می‌خواهید، تجارت شما دارای جلا و باشکوه نشان داده شود، ضرورت دارد که پرتره یا چهره‌نگاری شغل شما، درجه یک باشد. تصاویر باید حرفه‌ای و نماینگر برند شرکت باشند. از این پرتره‌ها می‌شود به عنوان نمایه و پروفایل در فضای مجازی و جاهایی مانند LinkedIn نیز استفاده کرد.

حتی اگر شغل شما در محیط‌هایی مانند یک دفتر کاری نباشد، کیفیت پرتره تجاری برای نمایش موقعیت و مهارت شغلی شما، از اهمیت خاصی برخوردار است. عکس‌هایی که در محل کارتان نصب می‌کنید، برای مشتری‌ها و مراجعان شما جذاب بوده و به آن‌ها کاری که انجام می‌دهید را نشان می‌دهد.

مشتری باید از طریق این پرتره‌ها، به صورت واضح و روشن دریابد که شرکت شما چه فعالیت‌هایی انجام می‌دهد و این فعالیت را چگونه و در کجا انجام می‌دهد؟ برجسته کردن تجهیزات، تخصص و توانمندی گروه دارای اهمیت است؛ تفاوت و تمایز‌های شرکت، باید در این نوع پرتره به رخ کشیده شوند.


عکاسی صنعتی

 

Tabassoum

دستیار تالار هنر
دستیار مدیر
گوینده انجمن
میکسر انجمن
  
عضویت
31/3/22
ارسال ها
1,106
امتیاز واکنش
5,459
امتیاز
283
محل سکونت
کنج اتاق:)
زمان حضور
25 روز 12 ساعت 12 دقیقه
نقطه فراهم آورید. البته شما به سرمایه‌ی‌ آنچنانی نیاز ندارید اما لازم است شرایط عکاسی را در منزل‌تان مهیا کنید.

به عنوان مثال، وجود نور کافی طبیعی یا مصنوعی، سه‌پایه، پایه‌ی عکاسی و یک دوربین خوب، که می‌تواند گوشی تلفن همراه‌تان باشد، الزامی است. عکاسی صنعتی در منزل ، برای افرادی که هر روزه محصولات و کالاهای خاصی را برای فروش در وب‌سایت یا صفحه‌ی شبکه‌ی اجتماعی خود به فروش می‌رسانند،‌ می‌تواند بسیار کارساز و مفید باشد.

به عنوان مثال، اگر شما صاحب یک بوتیک آنلاین هستید، با یادگیری اصول اولیه عکاسی و همچنین ساخت یک استودیو کوچک خانگی می‌توانید هر روزه از محصولات‌ خود با کیفیت مطلوب عکاسی کنید.

اصول عکاسی صنعتی در منزل یا محیط کار
برخی از مهمترین اصول عکاسی صنعتی و حرفه‌ای باید مد نظر قرار دهید عبارتند از:

نحوه عکاسی از کارگاه‌های صنعتی متروکه و دورافتاده
بسیاری کارگاه‌‌های صنعتی متروکه و دورافتاده هستند و برخی از آن‌ها پر از آشفتگی‌ هستند و تعدادی هم برعکس، سالم و مرتب‌اند. این نوع کارگاه‌ها، سوژه‌های جذابی برای یک عکاس صنعتی به حساب می‌آيند. در مورد این نوع مکان‌های صنعتی، باید از ایمنی و سلامت خود حداکثر اطمینان را حاصل کنید و پیش از ورود به این موضوع، نسبت به ضریب ایمنی ساختمان و کارگاها و خطرات موجود حتما اطلاعات کسب کنید.

زاویه دید خود را برای برداشت عکس‌های دراماتیک تغییر دهید.
عکاسی صنعتی دیدی به افراد می‌دهد که شاید هرگز در زندگی شخصی تجربه نکرده‌اند. استفاده از زاویه دید و دیدگاه خلاقانه از اهمیت خاصی برخوردار است. یک پرسپکتیو خوب، بیننده را به جای دوربین و در محل قرار می‌دهد.

سعی کنید عکس صنعتی را حتی‌الامکان از زاویه‌ای بالاتر بگیرید.-
حتما کارکنان را وارد عکس کنید
همانطور که قبلا توضیح داده‌ایم، عکاسی در حین کار اهمیت زیادی دارد، البته گاهی افراد تمایل ندارند که در عکس حضور داشته باشند، که باید به عنوان یک عکاس حرفه‌ای ، به این احساس احترام بگذارید.

تا جایی که ممکن است این نوع عکس‌ها را در جای ثابت برداشت کنید و از سه پایه استفاده کنید.


عکاسی صنعتی

 

Tabassoum

دستیار تالار هنر
دستیار مدیر
گوینده انجمن
میکسر انجمن
  
عضویت
31/3/22
ارسال ها
1,106
امتیاز واکنش
5,459
امتیاز
283
محل سکونت
کنج اتاق:)
زمان حضور
25 روز 12 ساعت 12 دقیقه
بر روی یک رنگ تمرکز کنید
عکس‌های صنعتی که شامل رنگ هستند، حالت پویاتری دارند. حتی در دل سیاه و سفید یک کارگاه صنعتی، باید بر روی یک رنگ تمرکز کنید تا حس مورد نظر خود را به بیننده القا کنید. رنگ زرد جرقه‌های جوشکاری، رنگ قرمز فلز ذوب شده و مانند آن، هر یک راوی یک داستان ویژه برای مخاطبان عکس صنعتی هستند.

جزئیات را دست کم نگیرید
تمرکز همزمان بر روی تصاویر بزرگ و جزئیات ریز و کوچک، به طور همزمان در یک عکس صنعتی مهم است.

محوطه صنعتی را نشان دهید
نشان دادن بزرگی و عظمت یک کارخانه و کارگاه صنعتی اهمیت فراوانی دارد. محوطه و ساختمان‌های کارخانه را از دست ندهید.

با استفاده از افکت‌های نور، عکس‌های خلاقانه بگیرید:
محیط‌های صنعتی حاوی نورهای مختلفی است که در جاهی دیگر کمتر وجود دارند. از این امکان، برای ایجاد خلاقیت در عکاسی خود بهره بگیرید.

عکاسی صنعتی در ایران
عکس صنعتی
عکس صنعتی
شرکت‌های مختلفی برای شما کار مارکتینگ و بازاریابی انجام می‌دهند و به طور حرفه‌ای به شما کمک می‌کنند تا بتوانید محصول یا خدمات خود را به بهترین شکل ممکن به مخاطب ارائه دهید. با توجه به آن که فوائد عکاسی صنعتی و وجود عکس‌های باکیفیت و خلاقانه بر کسی پوشیده نیست، عکاسی صنعتی در ایران رو به افزایش است و شرکت‌‌های بزرگ تبلیغاتی گام‌های موثری در این مسیر برداشته‌اند.

سابقه‌ی کار تخصصی، وجود تیم خلاق و داشتن تخصص لازم در زمینه‌ی عکاسی و ویرایش تصاویر، اصلی‌ترین بخش‌هایی است که شرکت‌های عکاسی صنعتی در ایران باید به آن مجهز باشند. در نظر داشته باشید که وجود یک عکس بی‌کیفیت که نتواند مشتری را متقاعد به دیدن کند، یک زنگ هشدار خطرناک برای از دست رفتن اعتبار شماست.

سخن آخر
عکاسی صنعتی ، یک کار خلاقانه و ترکیبی از سوژه‌های مختلف شامل محصول، کار، ساختمان و ابزار و افراد است. رعایت اصول حرفه‌ای و حفظ ایمنی، خصوصا در محل‌های صنعتی ضروری است و البته داشتن ابزار عکاسی با کیفیت، مانند دوربین‌های دارای لنز قوی و شاتر سرعت بالا، از الزامات کار شما هستند.

یک عکاس صنعتی می‎تواند در حوزه‎های زیر به شما کمک کند، بدیهی است توانایی‎های او تنها محدود به این موارد نمی‎شود:

گرفتن عکس از غذا و محصولات غذایی
گرفتن عکس از کالاهای مختلف در فروشگاه‎های هدیه و لوازم یادگاری
عکاسی از تجهیزات ورزشی
عکاسی از مبلمان
عکاسی از کارخانه‎های مختلف و محصولاتشان
عکاسی از پوشاک
عکاسی از کفش
عکاسی از کارهای هنری، ایجاد کاتالوگ‎های هنری و موارد مشابه
عکاسی برای وب‎سایت‎ها


منبع: استودیو نما


عکاسی صنعتی

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا