- عضویت
- 15/5/21
- ارسال ها
- 118
- امتیاز واکنش
- 891
- امتیاز
- 213
- سن
- 19
- محل سکونت
- خونه تتل!!!!!
- زمان حضور
- 8 روز 22 ساعت 10 دقیقه
نویسنده این موضوع
انواع تصویرسازی بر اساس تکنیکهای مورد استفاده
ما میتوانیم تصویرسازی را بر اساس تکنیکهای مورد استفاده به دو گروه عمده تقسیم کنیم:
تصویرسازی سنتی و مدرن.
به مرور زمان، تکنیکهای تصویرسازی همزمان با تغییر و تحول در مواد مورد استفاده متحول شد. هنرمندان قبلاً به کاغذ، رنگ و مداد وابسته بودند اما با ظهور عصر دیجیتال، حتی هنرمندانی که به قالبها و روشهای سنتی عادت داشتند نیز کار با ابزارهای دیجیتال را شروع کردند؛ برای مثال با کمک نرمافزارهای سه بعدی و دو بعدی مانند Photoshop و 3DMAX. ابزارها و تکنیکهای دیجیتال از مواد و افکتهای سنتی تبعیت میکنند و با آنها میتوان به راحتی استفاده از مواد مختلف را شبیهسازی کرد.
دربارهی انواع تصویرسازی سنتی
1- انواع تصویرسازی با چوب تراشی
این یکی از تکنیکهایی است که در قدیمیترین کتب میتوان مشاهده کرد.
چوبتراشی در قرون وسطی طرفداران زیادی داشت و بعد از اختراع دستگاه چاپ فشاری، به گزینهی اول برای انتقال تصویرسازی روی کاغذ تبدیل شد. تراشیدن تصویرسازی رو چوب این امکان را فراهم میکرد تا کتابهایی که در تیراژ بالا چاپ میشدند همگی دارای تصویرسازیهای یکنواخت و زیبایی باشند. موزهی متروپولیتن همچنین توضیح میدهد که تصویرسازیهای چوبتراشی شده در عصر فئودالی ژاپن نیز محبوبیت بالایی داشتهاند.
ویژگیهای تصویرسازی با چوب تراشی:
ویژگی بارز این تکنیک استفاده از رنگهای متضاد است؛ کنتراست بین مناطق تاریک و روشن در تصویرسازی و همچنین شکلهای نسبتاً بزرگ. بسیاری از تصویرسازهای کنونی که بافت و حس این تکنیک را دوست دارند همچنان آن را به سایر تکنیکها ترجیح میدهند. انواع دیگر تصویرسازی بر اساس تکنیک مورد استفاده، آمادهسازی، مواد و دانش مخصوص، شامل موارد زیر میشوند.
2- حکاکی روی فلز
در این تکنیک، یک صفحهی فلزی (معمولاً از جنس مس، روی یا آهن) با مومی که در برابر اسید مقاوم باشد پوشانده میشود. سپس، هنرمند با استفاده از سوزنهای حکاکی طرح و خطوطی که میخواهد در اثر نهایی دیده شوند را روی صفحه حک میکند. در مرحلهی بعد، این صفحه درون یک وان اسیدی قرار میگیرد و اسید نیز مناطقی که حکاکی شده را میخورد و در نتیجه خطوطی داخل صفحه ایجاد میشود. موم باقی مانده از روی صفحه پاک میشود و بعد از اینکه تمام سطح صفحه با جوهر پوشش داده شد، جوهر را روی سطح پاک میکنند تا فقط در مناطقی که حکاکی شده باقی بماند.
ویژگی تصویرسازی با تکنیک حکاکی:
در مرحلهی آخر، صفحه همراه با یک برگ کاغذ زیر دستگاه چاپ فشاری قرار میگیرد و کاغذ جوهرهای موجود در شیارهای صفحه را به خود جذب میکند و اثر چاپ میشود. بسته به نوع تکنیک حکاکی مورد استفاده، تصویرسازی میتواند ظاهری شبیه به آبرنگ یا نقاشی با مداد را داشته باشد، همراه با جزئیاتی ظریف.
3- انواع تصویر سازی با مداد
شاید یکی از پرطرفدارترین تکنیکها برای تصویرسازی استفاده از مداد باشد. مداد این امکان را به شما میدهد تا سایههایی نرم و خطوطی واضح و دقیق ایجاد کنید. گاهی اوقات، تصویرسازها تمایل دارند تا طرح اولیه (چرکنویس) را با مداد کشیده و اثر نهایی را با ابزاری دیگر تکمیل کنند. تکنیک بعدی تصویرسازی معمولاً با تکنیک مداد اشتباه گرفته میشود.
4- انواع تصویرسازی با ذغال
تصویرسازیهایی که با زغال انجام میشوند اغلب به اندازهی نمونههای مدادی یا خودکاری دقیق نیستند اما برای تصویرسازی داستانهای کوتاه، طرحهای ساده و اولیه و کنجها نسبت به روشهای دیگر ترجیح داده میشوند. انعطافپذیری زغال به هنرمند این اجازه را میدهد تا گسترهای از بافتها، سایهها، مواد، مردم، اشیا و جهان طبیعی را به تصویر بکشد. هنرمندان معمولاً از انگشت خود یا یک دستمال استفاده میکنند تا زغالهای کشیده شده روی کاغذ را به یکدیگر ترکیب کرده و سایههایی نرم را به وجود بیاورند. شاید مهمترین تفاوت زغال با مداد این باشد که خطوطی که با زغال کشیده میشوند همیشه پهنتر، نرمتر و تاریکتر هستند. مدادهای زغالی از پودر فشرده زغال و نوعی چسب ساخته شدهاند که خطوطی ظریف و واضح را ایجاد میکنند و زغال انگور خطوطی نرمتر را به نمایش میگذارند.
منبع: پویا_اندیش
ما میتوانیم تصویرسازی را بر اساس تکنیکهای مورد استفاده به دو گروه عمده تقسیم کنیم:
تصویرسازی سنتی و مدرن.
به مرور زمان، تکنیکهای تصویرسازی همزمان با تغییر و تحول در مواد مورد استفاده متحول شد. هنرمندان قبلاً به کاغذ، رنگ و مداد وابسته بودند اما با ظهور عصر دیجیتال، حتی هنرمندانی که به قالبها و روشهای سنتی عادت داشتند نیز کار با ابزارهای دیجیتال را شروع کردند؛ برای مثال با کمک نرمافزارهای سه بعدی و دو بعدی مانند Photoshop و 3DMAX. ابزارها و تکنیکهای دیجیتال از مواد و افکتهای سنتی تبعیت میکنند و با آنها میتوان به راحتی استفاده از مواد مختلف را شبیهسازی کرد.
دربارهی انواع تصویرسازی سنتی
1- انواع تصویرسازی با چوب تراشی
این یکی از تکنیکهایی است که در قدیمیترین کتب میتوان مشاهده کرد.
چوبتراشی در قرون وسطی طرفداران زیادی داشت و بعد از اختراع دستگاه چاپ فشاری، به گزینهی اول برای انتقال تصویرسازی روی کاغذ تبدیل شد. تراشیدن تصویرسازی رو چوب این امکان را فراهم میکرد تا کتابهایی که در تیراژ بالا چاپ میشدند همگی دارای تصویرسازیهای یکنواخت و زیبایی باشند. موزهی متروپولیتن همچنین توضیح میدهد که تصویرسازیهای چوبتراشی شده در عصر فئودالی ژاپن نیز محبوبیت بالایی داشتهاند.
ویژگیهای تصویرسازی با چوب تراشی:
ویژگی بارز این تکنیک استفاده از رنگهای متضاد است؛ کنتراست بین مناطق تاریک و روشن در تصویرسازی و همچنین شکلهای نسبتاً بزرگ. بسیاری از تصویرسازهای کنونی که بافت و حس این تکنیک را دوست دارند همچنان آن را به سایر تکنیکها ترجیح میدهند. انواع دیگر تصویرسازی بر اساس تکنیک مورد استفاده، آمادهسازی، مواد و دانش مخصوص، شامل موارد زیر میشوند.
2- حکاکی روی فلز
در این تکنیک، یک صفحهی فلزی (معمولاً از جنس مس، روی یا آهن) با مومی که در برابر اسید مقاوم باشد پوشانده میشود. سپس، هنرمند با استفاده از سوزنهای حکاکی طرح و خطوطی که میخواهد در اثر نهایی دیده شوند را روی صفحه حک میکند. در مرحلهی بعد، این صفحه درون یک وان اسیدی قرار میگیرد و اسید نیز مناطقی که حکاکی شده را میخورد و در نتیجه خطوطی داخل صفحه ایجاد میشود. موم باقی مانده از روی صفحه پاک میشود و بعد از اینکه تمام سطح صفحه با جوهر پوشش داده شد، جوهر را روی سطح پاک میکنند تا فقط در مناطقی که حکاکی شده باقی بماند.
ویژگی تصویرسازی با تکنیک حکاکی:
در مرحلهی آخر، صفحه همراه با یک برگ کاغذ زیر دستگاه چاپ فشاری قرار میگیرد و کاغذ جوهرهای موجود در شیارهای صفحه را به خود جذب میکند و اثر چاپ میشود. بسته به نوع تکنیک حکاکی مورد استفاده، تصویرسازی میتواند ظاهری شبیه به آبرنگ یا نقاشی با مداد را داشته باشد، همراه با جزئیاتی ظریف.
3- انواع تصویر سازی با مداد
شاید یکی از پرطرفدارترین تکنیکها برای تصویرسازی استفاده از مداد باشد. مداد این امکان را به شما میدهد تا سایههایی نرم و خطوطی واضح و دقیق ایجاد کنید. گاهی اوقات، تصویرسازها تمایل دارند تا طرح اولیه (چرکنویس) را با مداد کشیده و اثر نهایی را با ابزاری دیگر تکمیل کنند. تکنیک بعدی تصویرسازی معمولاً با تکنیک مداد اشتباه گرفته میشود.
4- انواع تصویرسازی با ذغال
تصویرسازیهایی که با زغال انجام میشوند اغلب به اندازهی نمونههای مدادی یا خودکاری دقیق نیستند اما برای تصویرسازی داستانهای کوتاه، طرحهای ساده و اولیه و کنجها نسبت به روشهای دیگر ترجیح داده میشوند. انعطافپذیری زغال به هنرمند این اجازه را میدهد تا گسترهای از بافتها، سایهها، مواد، مردم، اشیا و جهان طبیعی را به تصویر بکشد. هنرمندان معمولاً از انگشت خود یا یک دستمال استفاده میکنند تا زغالهای کشیده شده روی کاغذ را به یکدیگر ترکیب کرده و سایههایی نرم را به وجود بیاورند. شاید مهمترین تفاوت زغال با مداد این باشد که خطوطی که با زغال کشیده میشوند همیشه پهنتر، نرمتر و تاریکتر هستند. مدادهای زغالی از پودر فشرده زغال و نوعی چسب ساخته شدهاند که خطوطی ظریف و واضح را ایجاد میکنند و زغال انگور خطوطی نرمتر را به نمایش میگذارند.
منبع: پویا_اندیش
تکنیک و موضوع در تصویرسازی
رمان ۹۸ | دانلود رمان
نودهشتیا,بزرگترین مرجع تایپ رمان, دانلود رمان جدید,دانلود رمان عاشقانه, رمان خارجی, رمان ایرانی, دانلود رمان بدون سانسور,دانلود رمان اربابی,
roman98.com
آخرین ویرایش توسط مدیر: