خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Gita_s

دوستدار انجمن رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
15/5/21
ارسال ها
119
امتیاز واکنش
891
امتیاز
213
سن
18
محل سکونت
خونه تتل!!!!!
زمان حضور
8 روز 22 ساعت 10 دقیقه
نویسنده این موضوع
مصریان باستان در زمینه های هنری، علمی و نوآوری های تکنولوژیکی از تمدن های دیگر بسیار جلوتر بودند - همانطور که از بقایای و یادگارهای بناها ، متون و مصنوعات آنها مشهود است. آثار هنری آنها تأثیرات عمیق نقوش مذهبی و اساطیر را منعکس می کند. که جز integ لاینفک زندگی آنها بود. پیچیدگی و درخشش آثار هنری مصر باستان باعث می شود مورخان و همچنین مسافران برای کلمات نفس گیر کنند. از شگفتی های مهندسی حاصل از اهرام مصر گرفته تا تزئینات نفیسی که ساخته اند ، آثار هنری مصر هیچ قرینه ای ندارند. مهارت آنها با این واقعیت ثابت می شود که برخی از این اشکال هنری در برابر آزمایش زمان مقاومت کرده اند و بیش از 3000 سال دوام داشته اند.
در زیر لیست ده مجسمه چهره هنری شاخص مصر وجود دارد که بهتر است با آن آشنا شوید :

1- تاج و تـ*ـخت توتانخامون
شاید هیچ حاکم دیگری در مصر باستان به اندازه توتانخامون معمایی نبود. به گفته او "پسر پسر" در 9 سالگی تاج گذاری کرد و در 19 سال به طرز مرموزی درگذشت. او امپراتوری وسیع و ثروت زیادی را پشت سر گذاشت. تاج و تـ*ـخت طلایی در سال 1922 توسط هوارد کارتر ، باستان شناس انگلیسی که مقبره وی را پیدا کرد ، پیدا شد. تاج و تـ*ـخت حیرت انگیز حتی پس از 3000 سال دست نخورده بود و نشان از مهارت عالی مصری ها داشت. این بنا با شیشه و سنگهای قیمتی آراسته شده و به عنوان نمونه ای خوب از هنر دوره آمارنا تلقی می شود. نکته شگفت انگیز این است که لعاب فلز حتی پس از 3000 سال هنگام حفاری نیز سالم بود.
2- کتاب مردگان مصر
یکی از متن های مهم یادبود مصر باستان ، کتاب مردگان مصر تا سال 50 قبل از میلاد از حدود سال 1550 قبل از میلاد استفاده می شد. این کتاب مملو از متن های دفن بود که باور عمیق به مفهوم زندگی پس از مرگ و تصاویر خدایان مصر باستان را به تصویر می کشید. هیچ کتاب واحدی وجود نداشت و نسخه های زیادی از آن یافت شده است. یک نسخه از آن را می توان در موزه بریتانیا مشاهده کرد. متون باستانی حاوی آیین های بسیاری مربوط به زندگی پس از مرگ است که به اعتقاد مصری ها به افراد متوفی کمک می کند تا پس از مرگ از مراحل مختلف عبور کنند.
3- درخت طلایی زندگی
ایدئولوژی ها و اعتقادات مصریان باستان را می توان با مشاهده نقاشی و مجسمه های آنها ، همانطور که هست درک کرد. یکی از این نقاشی های برجسته ، درخت طلایی زندگی است. نقاشی پاپیروس باستان نمادگرایی عمیقی دارد. در این نقاشی ، پرندگانی که روی درخت قرار گرفته اند نماد مراحل مختلف زندگی هستند. پرندگان رو به شرق هستند به جز یکی از آنها رو به غرب است زیرا نماد پایان زندگی است. این اثر به عنوان یکی از بهترین آثار در مورد مصر قلمداد می شود.
4- نیم تنه نفرتیتی
یکی دیگر از اعضای خانواده سلطنتی مصر که هویت وی در هاله ای از ابهام قرار داشت ، نفرتیتی است. نیم تنه نفرتیتی احتمالاً زمانی در سال 1340 قبل از میلاد ایجاد شده است. تقریباً 20 کیلوگرم وزن دارد و از یک قطعه سنگ آهک ساخته شده است. در حالی که برخی از مورخان معتقدند وی یک ملکه بود ، برخی دیگر با این دیدگاه مخالف هستند. نیم تنه به طرز چشمگیری خوب ساخته شده است و مشخصات چهره او به طور دقیق در آن نشان داده شده است. صنعتگران در ساخت نیم تنه از گچ و سنگهای قیمتی گچ استفاده کردند.


مجسمه سازی در مصر باستان

 

Gita_s

دوستدار انجمن رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
15/5/21
ارسال ها
119
امتیاز واکنش
891
امتیاز
213
سن
18
محل سکونت
خونه تتل!!!!!
زمان حضور
8 روز 22 ساعت 10 دقیقه
نویسنده این موضوع
5- شیشه های canopic
شیشه های Canopic توسط مصریان باستان ساخته شده اند تا اعضای بدن افراد متوفی را حفظ کنند. هر عضوی در یک ظرف جداگانه نگهداری می شد. این شیشه ها بیشتر با سنگ آهک ساخته می شدند.
6- پاپیروس مصر
بسیاری از آن آگاهی ندارند ، اما کلمه کاغذ از پاپیروس ساخته شده است. این گیاهی بود که در دلتای رود نیل پرورش یافته است. کاغذ پاپیروس که توسط مصریان باستان به طور گسترده ای برای نقاشی و نوشتن استفاده می شد ، از مغز آن ساخته شده است. این نسخه های پاپیروسی ، مانند نمونه های دیگر آثار هنری ، در برابر زمان مقاومت کرده اند. از طریق تجزیه و تحلیل این نوشته ها یا نقاشی های پاپیروس است که دانشمندان و مورخان تفاوت های ظریف تمدن مصر باستان را رمزگشایی کرده اند.
7- مجسمه ی خوفو
مجسمه فریبنده خوفو در 26 ال قبل از میلاد ایجاد شده است. این یک مجسمه عاجی از سلطان معروف مصر است که با کاردستی شگفت انگیز ساخته شده است.
این فقط 7.5 سانتی متر ارتفاع دارد، اما شاهدی بر سلطنت دو دهه پادشاه است. این مجسمه توسط فیلندرس پتریه، مصر شناس مشهور در سال 1903 در نکروپلیس آبیدوس ، نزدیک معبد اوزیریس کشف شد. این مجسمه اکنون در موزه قاهره نگهداری میشود. این کشف مورخان را در مورد هویت سازنده هرم بزرگ جیزه، که اتفاقا پسر ملکه هتفرس بود متقاعد کرد.

8- مجسمه کوئوپاترا هفتم فیلوپاتور
کلئوپاترا ، معماگونه ترین حاکم زن برای صعود تاج و تـ*ـخت در مصر باستان ، هنوز حیرت زده است. نظریه های زیادی در مورد منشأ و سلطنت وی وجود دارد و تعدادی از آنها متناقض است. با این حال ، مجسمه کلئوپاترا نمونه ای خیره کننده از هنر مصر است. مجسمه ساخته شده با دقت خیره کننده به نظر می رسد و مهر صنعتگری مصر را به همراه دارد. کلئوپاترا منشأ مقدونی داشت و از نظر ژنهایش صادق بود. او به علت مرگ بسیاری در خانواده به خاطر تصاحب تـ*ـخت مشهور بود. چهره ملکه به سبک معمول یونانی-رومی تراشیده شده است. سه مار مار کبرا روی سر ملکه باعث می شود تا حدی ترسناک به نظر برسد.
9- آرامگاه سقف نجومی senenmut
سننموت یک معمار مشهور در مصر باستان بود که مجموعه آرامگاه فرعون هتشپسوت را ایجاد کرد. با این حال ، مقبره او نیز کمتر دیدنی نبود. سقف مقبره او تصویری شگفت انگیز از کهکشان دارد. نقشه به نیمکره های دوقلو تقسیم شده است. نیمکره شمالی چرخه های قمری مصر را به همراه صورت های فلکی شناخته شده به تصویر می کشد در حالی که قطعه جنوبی آن ستاره ها و سیارات قابل مشاهده برای چشم انسان را نشان می دهد. نکته جذاب در آثار هنری عدم وجود مریخ در صورت فلکی است.
10- مجسمه thutmos III
از میان معدود مجسمه های یافت شده از پادشاهان مصر باستان ، مجسمه توتموز سوم یک مجسمه بزرگ است و گفته می شود که این یک شاهکار هنری است. توتموز سوم ششمین فرعون سلسله هجدهم بود. این مجسمه منعکس کننده هاله ای از یک پادشاه قدرتمند است که شباهت زیادی به نامادری اش هتشپسوت دارد که کاملاً با او خصمانه بود. این مجسمه اکنون در موزه لوکسور نگهداری می شود. واندانا سـ*ـینها بنیانگذار و ویراستار Historyly ، یک حرفه معلم است. او علاقه زیادی به خواندن و نوشتن در مورد دوره های مختلف تاریخی دارد. تاریخچه با این هدف آغاز شد که تاریخ باستان برای خوانندگان روزمره معنی دار و جالب باشد.
#هنرمند_شو


مجسمه سازی در مصر باستان

 

~kiana_stay~

حامی انجمن رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
30/9/19
ارسال ها
233
امتیاز واکنش
1,405
امتیاز
228
محل سکونت
ایران
زمان حضور
6 روز 14 ساعت 39 دقیقه
مجسمه سازی مصر باستان، قوانین اساسی از ایجاد کرد که در نهایت در طول پادشاهی اوایل تشکیل، پیشانی و متقارن اشکال، خطوط و وضوح ذهن داشته است. همه این ویژگی‌های سازگار با هدف مورد نظر خود هستند، و با توجه به محل آن، که در واقع یک طاقچه در دیوار بود.
مجسمه سازی مصر باستان متفاوت غلبه خاص حالت. اینها عبارتند از:
  • کم تحرک
  • دست در حالی که دروغ گفتن روی زانو ایستاده
  • رانش پای چپ به جلو
برای تمام مجسمه مجموعه ای اجباری از قوانین بود:
  • بیانیه مستقیم از سر؛
  • حضور ویژگی‌های یک حرفه و یا قدرت
  • یک نوع خاصی از رنگ آمیزی به بدن زن و مرد (زرد و قهوه ای، به ترتیب).
  • سنگ منبت چشم یا برنز؛
  • اغراق قدرت و توسعه از بدن
  • انتقال فرد ویژگی های صورت از مرده (اعتقاد بر این بود که مجسمه زندگی مردم را تماشا می‌کردند از طریق سوراخ ساخته شده در سطح چشم).
باستان‌شناسانی که در نزدیکی قاهره مشغول کاوش بودند، مجموعه‌ای از تابوت‌های تاریخی و مجسمه یک معمار را کشف کردند. به گفته وزارت گردشگری و آثار باستانی مصر، در جریان این کاوش، مجسمه‌های «آنوبیس»، «آمون»، «مین»، «ازیریس»، «ایزیس»، «نفرتوم»، «باستت» و «حاثور» درکنار یک مجسمه بدون سر معماری به نام «ایمهوتپ» که هرم سقاره را بنا کرد، کشف شده است.
قدمت این ۲۵۰ تابوت، ۱۵۰ مجسمه برنزی و سایر آثار تاریخی که اخیرا کشف شده‌اند به حوالی۵۰۰ پیش از میلاد بازمی‌گردد.
در میان این آثار یک ساز که با نام «عود مصری» شناخته می‌شود و مجموعه‌ای از ظروف برنزی که در مراسم‌های پرستش «ایزیس» مورد استفاده قرار می‌گرفتند نیز وجود دارد.
تابوت‌های چوبی نقاشی‌شده درحالی در دالان‌ها کشف شدند که بسیار سالم بودند و در داخل آن‌ها مومیایی و جعبه‌های چوبی وجود داشت. مجسمه‌های چوبی «نفتیس» و «ایزیس» با صورت‌های طلاکاری‌شده که به دوره‌های قدیمی‌تری تعلق دارند نیز کشف شده‌اند.


مجسمه سازی در مصر باستان

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا