خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Gita_s

دوستدار انجمن رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
15/5/21
ارسال ها
118
امتیاز واکنش
891
امتیاز
213
سن
19
محل سکونت
خونه تتل!!!!!
زمان حضور
8 روز 22 ساعت 10 دقیقه
نویسنده این موضوع
آیا تابحال این سوال برای شما پیش آمده که هفت هنر اصلی چیست و هنر اول تا هفتم کدامند؟
در این مبحث باید به این مهم اشاره نمود که برای هنر نمیتوان مانند اشیا و عناصر طبیعی، فرمول یا ضابطه خاص تعیین نمود و از نظر منطقی، جنس، فصو حد آن را ترسیم نموده و تعریف علمی از آن را ارائه داد! چرا که هنر امری معنوی است و در دل آن نوعی اشراق و شهود نهفته است.
هنر شاخه های زیادی دارد و در هر کدام از شاخه ها افراد گوناگونی فعالیت میکنند و نام هنرمنو را به دنبال اسم خود به یدک میکشند و همواره سعی میکنند آثاری را خلق کنند که در نوع خود و در مقابل دیگر آثار هنری از ویژگی های شاخصی برخوردار باشد، این رقابت در سایر رشته های هنری نیز وجود دارد.
تمامی آثار هنری دارای وجوه مشترکی با یکدیگر هتند که زمینه ساز شکل گیری هنرهای هفتگانه شده است. هنرهای هفتگانه به هفت هنر ارسطو نیز شهرت دارد، چرا که ارسطو در زمان خود معتقد بود که هنرها به هفت دسته کلی تقسیم میشوند. همچنین بسیری از صاحب نظران معتقدند که هنر نمایش و تئاتر و هنر موسیقی پدر و مادر هنرها میباشند، چرا که انسان های جهان فارغ از زبان، جنسیت ، دانش و سواد، سن و سال، فرهنگ و ملیت و... میتوانند با این دو هنر ارتباط برقرار کنند.
همچنین بعضیها اعتقاد دارند هنرهای دیگری به عنوان هنر هشتم و هنر نهم و هنر دهم نیز وجود دارند. البته که با مدرن شدن جهان و پیشرفت علم و تکنولوژی هنرهای هفت گانه به هنرهای هشت گانه تغییر یافته است و حوزه طراحی و ساخت بازی های ویدیویی و بازی های رایانه ای بعنوان هنر هشتم به ثبت رسیده است! اما بدلیل اینکه در فرهنگ عامه عدد هفت عددی مقدس محسوب میشود، همچون هفت نُت موسیقی و... بسیاری تمایل دارند که عدد هنرهای هفتگانه همان هفت باقی بماند.در فهرست زیر رشته های هنری که هنر اول تا هفتم و هشتم را تشکیل میدهند آورده شده است، یعنی مجموعه هنرهایی که از آن ها به عنوان هنرهای هفتگانه یا هنرهای هشتگانه بشری یاد میشود، به ترتیب عبارتند از:
هنر اول: هنر موسیقی
هنر دوم: هنر حرکات نمایشی
هنر سوم: هنرهای ترسیمی
هنر چهارم: هنرهای تجسمی
هنر پنجم: هنر ادبیات
هنر ششم: هنرهای نمایشی
هنر هفتم: هنر سینما
هنر هشتم: هنر بازی سازی

#لیلیت


هنر هفت گانه چیست؟

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا