خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,247
امتیاز واکنش
64,014
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
نکات مهم آموزشی تنظیمات دوربین برای آتلیه
در ابتدای این مقاله در رابـ*ـطه با تنظیمات دوربین برای آتلیه لازم است به یک نکته بسیار مهم و ساده توجه کنید. عکاسی در هر محیطی نیازمند به آگاهی به شرایط مورد نیاز عکاسی در آن فضا است. عکاسی محیطی ویژگی‌های خاص خودش را دارد، در حالی که اگر قرار است در همان محیط ثابت شما به عکاسی از یک سازه بپردازید، باز هم شرایط تا حد زیادی متغییر خواهد بود. عکاسی در آتلیه هم از این قاعده مستثنا نیست. برای عکاسی آتلیه ( که در غالب مواقع شامل عکاسی پرتره می شود. ) نیز شما باید، به توانمندی‌ها و ویژگی‌های دوربین خود و حالات سوژه مقابل دوربین‌تان توجه داشته باشید. از دیگر مواردی که آگاهی به آنها در کیفیت عکس خروجی تاثیرات قابل توجه خواهد داشت می توان به تجهیزات نوردهی و فضای فیزیکی استدیو اشاره داشت. در این مقاله تلاش داشته ایم، در چند عنوان ساده به تنظیمات دوربین برای آتلیه و مختصاتی که می بایست برای یک عکاسی مناسب در آتلیه در نظر بگیرید بپردازیم.
در عکاسی آتلیه دیگر خبری از تعدد المانها و دغدغه‌های معمول در جهت فوکوس و نمایش صحیح همه‌ی المانهای تصویر در یک فریم نیست. پس بسیار مهم است که توجه دوربین شما دقیقا بر روی فرد حاضر در استدیو بوده و اگر از تزئینات و پرده‌های خاص پس زمینه استفاده می کنید؛ همه چیز باید در خدمت نمایش ایده‌آل سوژه شما در استدیو باشد. هرگز تمرکز خود را بر روی سوژه از دست ندهید. این نکته بویژه در عکاسی از کودکان بسیار پر اهمیت است. به خاطر داشته باشید در برخی از موارد شما نیازمند یک دستیار برای کنترل سوژه و تغییر جایگاه نوردهی در هنگام عکاسی خواهید بود. چشم های هر سوژه ای بیانگر داستان حقیقی است. پس در عکاسی پرتره اولین اولویت و تمرکز بر روی چشم‌های سوژه است. مهمترین توصیه ما به شما این است : در یک هماهنگی و هارمونی کامل با سوژه خود باشید.
نور مصنوعی و عدم اتکا به نور محیط و خورشید
بدیهی است در عکاسی آتلیه و بویژه تنظیمات دوربین برای آتلیه ، تفاوت نوردهی طبیعی و استفاده از منابع نور مصنوعی کاملا مشهود خواهد بود. شما باید از تجهیزات نوردهی اولیه برخوردار باشید. ضمنا با توجه به تصویر نهائی مد نظرتان، باید این دستگاه های نوردهی قابلیت تنظیم داشته باشند. همیشه به خاطر داشته باشید در عکاسی آتلیه از نور سنج استفاده نمائید. شما به عنوان یک عکاس آتلیه، باید علاوه بر آگاهی به تنظیمات دوربین برای آتلیه ، به ویژگی های دستگاه‌های نوردهی خود اشراف کاملی داشته باشید.


نکات مهم آموزشی تنظیمات دوربین برای آتلیه

 

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,247
امتیاز واکنش
64,014
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
✓ با سوژه خود گفتگو کنید و او را در رابـ*ـطه با روند عکاسی آگاه سازید
همانطور که همیشه به این موضوع اشاره کرده ایم، در عکاسی پرتره و طبیعتا در عکاسی آتلیه هیچ چیز مهم تر از هماهنگی کامل شما و سوژه نیست. با سوژه خود گفتگو کنید و او را با شرایط و محدودیت‌های عکاسی در آتلیه آشنا نمائید. از روی تجربه سال ها عکاسی آتلیه به شما اعلام می کنیم، هماهنگی با سوژه از هر تنظیمات دوربین برای آتلیه مهم تر است. در صورتی که با سوژه خود بصورت کامل هماهنگ باشید، روند عکاسی بسیار لـ*ـذت بخش تر و سریعتر اتفاق می افتد. این موضوع در رابـ*ـطه با تثبیت سوژه پس از انجام تنظیمات نوردهی بیش از هر زمانی اهمیت دارد.
✓ زاویه نهائی تصویربرداری خود و سوژه را بیابید
پس از تثبیت جایگاه سوژه و تنظیمات نوردهی صحنه، یکی از چالش های اصلی عکاسی در آتلیه خود را نشان می دهد. عکاسی در آتلیه همیشه قرار نیست برای یکسری عکس های پاسپورتی صورت بگیرد. مشتری و بهتر بگوئیم سوژه‌های عکاسی شما در بسیاری از مواقع عکس‌های مدلینگ و یا دارای تحرک از شما می‌خواهند. در این مواقع است که چالش اصلی شما در تنظیمات دوربین برای آتلیه آغاز می شود. به شما توصیه می کنیم همانطور که پیشتر گفتیم، با سوژه خود یک هماهنگی کامل داشته باشید. سپس به تثبیت جایگاه نور ها بپردازید. زیرا پس از تعیین جایگاه عکاسی، کوچکترین تغییرات در زاویه و جایگاه سوژه می تواند منجر به از بین رفتن تمامی زحمات شما، در تنظیم نوردهی به سوژه گردد.
حرکات سوژه و محدودیت های فضای آتلیه را پیش بینی کنید
اگر در مراحل اولیه عکاسی با سوژه خود به یک هماهنگی خوب رسیده باشید، عبور از این مرحله بسیار راحت‌تر خواهد بود. سوژه عکاسی آتلیه شما باید کاملا به محدودیت‌های فضای عکاسی و نوردهی‌های شما آگاه باشد. سعی کنید دایره حرکتی مشخصی برای سوژه تعریف کنید. برای عکس‌هائی که قرار است تحرک سوژه را به نمایش بگذارد، این موضوع اهمیت بیشتری پیدا می کند. تغییر مدام جایگاه دستگاه‌های نوردهی و تکرار تنظیمات دوربین برای آتلیه برای شما و سوژه خسته کننده خواهد بود. پس با یک پیش بینی صحیح از حرکات سوژه و همکاری او، می توانید در سریعترین زمان ممکن بهترین تصاویر را بدست آورید. در رابـ*ـطه با عکاسی کودک در آتلیه هم همانطور که اشاره کردیم، برای کنترل حرکات سوژه بهتر است دستیار داشته باشید و یا اینکه از والدین کودک برای کنترل سوژه کمک بگیرید.


نکات مهم آموزشی تنظیمات دوربین برای آتلیه

 

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,247
امتیاز واکنش
64,014
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
پس از تنظیمات دوربین برای آتلیه ، حالا نوبت لنزها می رسد
لنزها همیشه یکی از مهمترین متغییرهای عکاسی هستند. با انتخاب هر لنز شما با دنیای جدیدی در قاب‌بندی و فوکوس‌کشی مواجه خواهید بود. به خاطر داشته باشید در عکاسی آتلیه همه چیز باید در خدمت یک عکس نهائی پرتره باشد. پرتره‌ای که علاوه بر گویا و شفاف بودن، از داستان سوژه خالی نباشد. در عکاسی‌های مدلینگ و پر تحرک اما موضوع انتخاب لنز کمی پیچیده‌تر خواهد بود. در این مدل عکاسی‌های آتلیه ، ممکن است شما نیازمند امتحان کردن چندین لنز باشید. توصیه ما به شما در این بخش این است: در انتخاب لنز مناسب با توجه به ویژگی های عکس نهائی صبور باشید؛ و توجه داشته باشید، هر سوژه و دوربینی لنز مناسب خود را نیاز دارد.
✓ ارتفاع دوربین نسبت به سوژه را فراموش نکنید
در این مرحله از تنظیمات دوربین برای آتلیه ، در ابتدا به قد سوژه خود توجه کنید. سپس به سراغ فاصله مورد نظرتان با سوژه بروید، پس از آنکه محل مورد نظر قرار‌دهی دوربین بدست آمد، سراغ ارتفاع دوربین بروید. توجه داشته باشید برای هر عکسی شما نیازمند یک زاویه و ارتفاع خاص هستید. پس یک فرمول ثابت برای این متغییر وجود ندارد. با توجه به تنظیمات دوربین برای آتلیه و همچینین پیام تصویر پرتره خود، زاویه‌های مختلف را در نظر بگیرید. این موضوع در برخی از موارد به زاویه مورد نظر سوژه برای عکاسی هم ارتباط دارد. تا جائی که به استانداردهای عکاسی آتلیه شما آسیبی وارد نشود، به خواسته‌ها و علائق شخصی سوژه در این تنظیم توجه داشته باشید.
✓ نقطه فوکوس و تمرکز را در نظر بگیرید
برای این موضوع خوشبختانه همیشه یک اصل وجود دارد ( بجز عکاسی های خاص مدلینگ یا پرتره ) : بر روی چشم های سوژه تمرکز کرده و فوکوس را بروی آنها انجام دهید. البته این اصل نیز همچون تمامی اصول و استاندارد‌های عکاسی با توجه به شرایط قابل تغییر است!
✓ نور سنج و سایر چالش های نوردهی
قانون اول در این بخش این است : تا جای ممکن از حداقل دستگاه‌های نوردهی خود استفاده نمائید. توجه داشته باشید تعدد منابع نوری در بسیاری از مواقع آسیب‌های مخربی بر روی عکس نهائی شما خواهد داشت. اصلی‌ترین دلیل آن تحرک سوژه است. در صورتی که از چند منبع نور استفاده نمائید، هر حرکت کوچک سوژه تغییرات عمده ای در نوردهی ایجاد می نماید. پس سعی کنید نهایتا از یک یا دو منبع نور استفاده نمائید. بسیاری از عکاسان حرفه ای آتلیه و مادلینگ تنها از یک منبع نور استفاده می نمایند. ( مگر شرایط عکاسی نیازمند منابع بیشتری باشد. ) این امر در عکاسی‌های طولانی مدت در آتلیه هم به کمک شما خواهد آمد؛ زیرا پس از تثبیت جایگاه نور و انجام تنظیمات دوربین برای آتلیه ؛ تغییرات بعدی در کمترین زمان ممکن صورت می‌پذیرد. همانطور که پیشتر اشاره کردیم، استفاده از نور‌سنج را فراموش نکنید. درست است که نورسنجی با دوربین هم قابل اجرا است، ولی این انتخاب به هیچ وجه، مخصوصا در شرایطی که از چندین منبع نور استفاده می کنید، حرفه ای نیست. شما تنها با استفاده از نور سنج می‌توانید به یک توازن زیبا در نوردهی بکگراند و سوژه برسید.

✓ توجه به وایت بالانس را فراموش نکنید
متاسفانه در عکاسی آتلیه هر چیزی می‌تواند بر روی تنظیمات وایت بالانس تاثیراتی خارج از اختیار شما داشته باشد. دستگاه‌ها و تجهیزات نوردهی، تنظیمات دوربین برای آتلیه و حتی رنگ لباس‌های سوژه می‌تواند بر روی این متغییر حیاتی موثر باشد. پس در هر گام و قبل از ثبت هر تصویری شرایط را بر روی وایت بالانس استاندارد و انتخابی تنظیم نمائید.
#دیدنگار


نکات مهم آموزشی تنظیمات دوربین برای آتلیه

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا