خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,247
امتیاز واکنش
64,014
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
عکاسان معروف معاصر

عکاسان معروف معاصر جهان را در این بخش گام به گام را یاد می گیریم و مطالب مهمی را در مورد بهترین عکاسان مشهور معاصر دنیا را می خوانیم . با مرکز آموزش های عکاسی تصویرگران پویا اندیش همراه شوید .
طی دهه های گذشته مدیوم عکاسی با تکنولوژی های تازه تعریف شده و شکل گرفته است. درست مانند فرمت ها و ساختار تازه و هوشمندانه و البته پر از خلاقیت..
شاید با اهمیت ترین تغییر در این رابـ*ـطه، ظهور عکس های رنگی در نظر گرفته شود که همخوانی نزدیک تری با خود واقعیت و حقایق دارد. امروزه و با توجه به اعمال تکنولوژی های دیجیتال و همچنین ظهور و بهبود روز افزون فناوری های دنیای دیجیتال؛ ایجاد عکس های خلاقانه با تغییراتی حیاتی مواجه شده است.
عکاسان معاصر اغلب از این بهبود و پیشترفت برای خلق چشم انداز و ترکیب بندی ای تازه بر سوژه های سنتی استفاده میکنند.
دنیای معاصر به هر چیزی اطلاق میگردد که طی عصر 1970 رخ داد. بنابراین عکاسی معاصر یک ژانر نیست؛ بلکه نقطه ی عطفیست در تاریخ عکاسی.
اغلب عکاسانی که طی 50 سال اخیر مورد توجه قرار گرفتند و یا حائز اهمیت تلقی شدند به عنوان عکاسان معاصر نام برده میشوند.
اما نکاتی خیلی بیشتر از این وجود دارد. عکاسان معاصر معمولاً مرتبط با دنیای هنرهای زیبا هستند و همانگونه که مکاتب دوسلدورف و هلسینکی پیشنهاد نموده اند، داشتن پیام و جمله ای مستحکم و قابل دفاع برای هنرمند، در کار بسیاری از عکاسان معاصر نکته ای قابل توجه و بسیار مهم است.
1. آدنریاس گورسکای (1955 – تا کنون)
فراتر از اینکه وی به دلیل نرخ فروش حرت انگیز و جا به جا کردن برخی از رکورد های دنیای عکاسی هنرهای زیبا، مشهور است ، گورسکای عکاسی است که دنیای مدرن را به صورتی جذاب به تصویر می کشد. عکس های او اماکنی را به تصویر میکشد که وجود خارجی ندارند.
چگونه؟
با اعمال فناوری دیجیتال، وی برای دستیابی و نیل به زیبایی شناسی شخصی و اعمال دیدگاهی خاص، برخی اماکن مشترک و عمومی را دستخوش تغییر کرده و پاک مینماید. او اظهار داشته، به دلیل اینکه فکر میکند برخی المان ها و عناصر موجود در این اماکن او را آزرده خاطر میسازند به این کار میپردازد.
تمامی عکس های او ساختار یکدست و همگن ندارند و دیدگاهشان یکسان نیست، اما این تصاویر به عنوان بخشی از سبک نمادین وی در نظر گرفته می شوند.
2. آنی لیبوویتز (1949 – تا کنون)
آنی لیبوویتز عنصری مهم در عکاسی است. پرتره های او حقیقتا به دارایی ارزشمند صحنه و عرصه ی عکاسی معاصر تبدیل شده اند. از عکس های تجاری گرفته تا صمیمی ترین تصاویرش. سرمایه ای که او به این عصر از دوران عکاسی بخشیده گنجیست واقعی.
واقعیت این است که اگر او نبود، مجله رولینگ استون هم نبود. آنی لیبوویتز در سال 1970 به عنوان یک عکاس معمولی برای مجله رولینگ استون شروع به کار کرد، و این سرآغازی بود بر شروع فصلی شگفت انگیز در عکاسی معاصر و در تاریخ عکاسی. تنها با گذشت 3 سال، او به عنوان عکاس اصلی مجله ی رولینگ استون معرفی شد.
طی دوران فعالیت برای مجله رولینگ استون که 13 سال بطول انجامید؛ وی با مجلات دیگر آشنا شد و دریافت که میتواند با دیگر مجلات نیز کار کند و همچنین فعالیت شخصی خود را آغاز نماید.
از عکس های بازرگانی سنگین گرفته تا مشتریان بزرگی مانند دیزنی و یا عکس های بسیار صمیمانه اش.
آنی لیبوویتز در سراسر دوران فعالیت اش یک مرجع و روحی الهام بخش بوده..


عکاسان معروف معاصر

 
  • تشکر
Reactions: YeGaNeH

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,247
امتیاز واکنش
64,014
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
3. کریس مک کاو (1971 – تاکنون)
کریس مک کاو عکاسیست آمریکایی که نوعی بسیار متفاوتی از عکاسی را انجام داده و تصاویر بی نهایت اعجاب انگیز خلق مینماید.
وی در پایان کار عکس برداری با فناوری چاپ پالادیوم پلاتین، نتایج نهایی را چاپ می نماید. وی از تکنیک های بسیار منحصر به فردی برای گرفتن نورهای طولانی از مناظر و آسمان خراش ها استفاده می نماید
4. سیندی شرمن (1954 – تاکنون)
سیندی شرمن عکاسی آمریکایی است که به خاطر پرتره های مفهومی اش مشهور است.
نمادین ترین اثر او با عنوان به “سادگی فیلم های بدون عنوان” (Untitled Film Stills) او را به عنوان یکی از عکاسان بسیار مهم معاصر در دنیای هنر معرفی کرد. این کار شامل 69 عکس است که خودش را در صحنه ای مبهم نمایش داده، و درست مثال یک فیلم به نظر می رسد. نقش وی به عنوان ناظر و سوژه، گواهیست بر عملکرد هنری آگاهانه پسامدرن سیدنی شرمن.
گفاه میشود توانایی منحصربفرد او در خلق و شخصیت پردازی موضوعات متفاوت از فیلم هایی که وجود خارجی ندارند، از بیننده دعوت میکند تا حین تماشا، حول خود زمینه ای خلق کرده و بسازد.
مجله TIME فیلم بی عنوان را در رده ی 21 خود از 100 تصاویر با نفوذ در همه ی اعصار و زمان ها معرفی کرده است
. دیدیه ماسار
دیدیه ماساربه دلیل نورپردازی های باشکوهی که در تصاویر بکار میبرد ، سالانه تصاویر بسیار کمی تولید می نماید. کار او فراتر از عکس بسان نقاشی رئال جادویی بوده و این امر به لطف نور اثیری و حس توهم رمانتیک محقق شده.
6. فرانچسکا وودمن (1958-1981)
از نخستین پرتره اش در سن 13 سالگی تا درگذشت او در سن 22 سالگی ، بیش از 800 تصویر تهیه کرد که در آن از هویت خود پرده برداشت. عکس های وی با ویژگی های دید بی نظیر و برخورداری از طیف گسترده ای از تکنیک های نوآورانه شناخته میشوند. همچنین این عکس ها در بسیاری از دانشگاه ها مورد نقد و بررسی قرار گرفته اند.
اگر تاکنون به این فکر کرده اید که برخی عکس ها نیاز به لجستیک و ابزارخاصی به سان یک صحنه فیلمبرداری دارند، پس مطمئنا اثر گرگوری کریسون در گوش شما زنگ میزنند. آثاری که او وی با آنها شناخته میشود چنین به نظر می رسد که گویی از یک فیلم سینمایی علمی تخیلی گرفته شده. این عاملیست مشترک در تمام تصاویر وی و ماهیت دیرینه ای است که عکس های او بر چهره خود دارند.
هر یک از عکس های او در استیج و صحنه، با فضای نورپردازی پیچیده ی تئاتریست که بیننده را اغوا میکند و بینهایت واقعی به نظر میرسند حتی اگر وجود خارجی نداشته باشند
8. هندریک کرستنز (1956 – تاکنون)
نمیتوان ارتباطی که بین نقاشی و عکاسیت انکار کنیم، همچنین می دانیم که بسیاری از عکاسان سبک و زیبایی شناسی خود را برمبنای نقاشانی خاص قرار می دهند. باید گفت برخی از عکاسان از نحوه رفتار با نور توسط اساتید بزرگ نقاشی، به ویژه اساتید هلندی الهام میگیرند. هنریک کرستنز بخاطر پرتره های بی نظری که از دخترش پائولا گرفته شناخته میشود که با پیروی از سبک و به لطف نورپردازی و ترکیب بندی مشابه یادآور تابلو های نقاشی ورمیر و رامبراند است.


عکاسان معروف معاصر

 
  • تشکر
Reactions: YeGaNeH
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا