خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

YeGaNeH

مدیر کل انجمن رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
مدیر کل انجمن
کاربر ویژه انجمن
  
عضویت
9/1/22
ارسال ها
6,767
امتیاز واکنش
33,194
امتیاز
473
زمان حضور
246 روز 1 ساعت 25 دقیقه
نویسنده این موضوع
-روش یادگیری اصولی زبان روسی:

۱- عبارات پرکاربرد زبان روسی را یاد بگیرید-

۲-زبان روسی تلفظ ثابتی دارد-به این معنی که هر ۳۳ حرف الفبای روسی همانطور که دیده می شوند، تلفظ می شوند و هرجای کلمات قرار بگیرند همانگونه تلفظ می شوند. (مثل انگلیسی نیست که مثلا bike نوشته شود ولی حرف e تلفظ نشود، پس تلفظ در زبان روسی از انگلیسی آسان تر است)

۳-از متن ها برای یادگیری بهتر لغات زبان روسی استفاده کنید- شکل های مختلف اسم و فعل و قید کلمه را بنویسید و نهایتا آن را در یک جمله قرار بدهید و یاد بگیرید. کلمات را به تنهایی حفظ نکنید (آب در هاون کوبیدن است!)

۴-لغاتی پیدا کنید که از زبان فارسی یا انگلیسی گرفته شده باشند- مثل بسیاری از زبان ها، روسی هم بسیاری از لغت واژه های خود را از زبان های دیگر قرض گرفته است.

۵- جای لغات در جملات را جابجا کنید- در زبان روسی نکته جالبی وجود دارد: جای لغات بصورت مداوم در جملات تغییر می کند و این کاری ست که خود روسی زبان ها انجام می دهند، آنهم بدون اینکه معنا عوض شود!

۶-در محیط قرار بگیرید- به اخبار روسی گوش کنید، مجلات شان را بخوانید، فایل های صوتی ومکالمات را در یوتیوب گوش کنید (اول با زیرنویس و بعد بدون زیر نویس)

۷- از منابع باکیفیت استفاده کنید- بجای اینکه وقت خود را باکتاب های بی کیفیت یا نرم افزارهای غیرمرسوم هدر دهید، سعی کنید از بهترین منابع یادگیری زبان روسی استفاده کنید.


آموزش+معرفی زبان روسی

 
  • تشکر
Reactions: SelmA و آیدا رستمی

YeGaNeH

مدیر کل انجمن رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
مدیر کل انجمن
کاربر ویژه انجمن
  
عضویت
9/1/22
ارسال ها
6,767
امتیاز واکنش
33,194
امتیاز
473
زمان حضور
246 روز 1 ساعت 25 دقیقه
نویسنده این موضوع
زبان روسی يكی از رايج‌ترين زبان‌های دنياست. از نظر تعداد افرادی كه به اين زبان تكلم می‌كنند زبان روسی جای پنجم بعد از زبان چينی، انگليسی، هندی و اسپانيولی را به خود اختصاص می‌دهد.

➖در بين زبان‌های اسلاوی زبان روسی رايج‌ترين آنهاست. تمام زبان‌های اسلاوی شباهت زيادی با يكديگر دارند. اما زبان بلاروسی و اوكراينی بيش از ديگر زبان‌های اسلاوی به روسی نزديكند. اين سه زبان با هم گروه زبان‌های اسلاوی شرقی را تشكيل می‌دهند كه بخشی از گروه اسلاوی خانواده هند و اروپايی است.

➖با نگاه به درخت زبان‌ها مشاهده می‌كنيم كه شاخه‌های زبان‌های اسلاوی از تنه محكم و قوی خانواده زبان‌های هندو اروپايی منشعب شده است. زبان‌های هندی، ايرانی، يونانی، ايتاليايی، رومی، كلت، آلمانی، گروه بالتيكی زبان‌ها، ارمنی، آلبانی و ديگر زبان‌ها بخشی از اين خانواده هستند.

➖زبان‌های اسلاوی بيشتر از ديگر زبان‌های هند و اروپايی، به زبان‌های بالتيكی نزديک هستند. زبان لتونی و لاتونی و زبان مرده روسی كه تا دهه اول قرن ١٨ كاملا ناپديد شد. فروپاشی وحدت زبانی هندو اروپايی به دوره‌ای از اواخر هزاره سوم، اوايل هزاره دوم پیش از ميلاد مربوط می‌شود. احتمالا در آن موقع روندهايی به وقوع پيوستند كه باعث ظاهر شدن زبان اوليه اسلاوی و جدا شدن آن از گروه زبان‌های هندو اروپايی شد.

➖زبان اوليه اسلاوی جد تمام زبان‌های اسلاوی است كه فاقد كتابت و به هيچ شكلی به ثبت نرسيده بود. وطن جد اندر جد اسلاوها كه آنها در آنجا به عنوان يک قوم با زبان خاص خود ساكن شدند و بعدها به سرزمين‌های جديدی رفتند از دونای وسطا تا دنپر را تشكيل می‌داد. طی قرون ۶ و ٧ امواج سكنی گزيدن اسلاوها به بخش اعظم شبه جزيره بالكان از جمله يونان معاصر رسيد. تا پايان دوره زبان اوليه اسلاوی، اسلاوها بخش اعظم اراضی در اروپای مركزی و شرقی را اشغال كرده بودند.

➖سال‌ها در پی هم سپری شدند و قرن‌ها با يكديگر جا عوض كردند و در پی بروز تغييرات در سلايق، عادت‌ها و رفتار انسان و بروز دگرگونی در دنيای معنوی، سخن او يا ساده‌تر گفته شود، زبان او نيز دچار تغيير شد. زبان اوليه اسلاوی در تاريخ طولانی خود، تغييرات زيادی را از سر گذراند. در اولين دوره موجوديت خود، تكامل آن خيلی كند بود و تا حد زيادی یک‌جور بود، هر چند تنوع لهجه‌ای در آن وجود داشت. ديرتر حدودا از قرن ۴ تا ۶ عصر حاضر در زبان اوليه اسلاوی تغييرات شديدی بروز كرد كه در قرن ۶ عصر حاضر باعث فروپاشی آن و ظاهر شدن زبان‌های جداگانه اسلاوی شد

➖زبان روسی باستانی جد زبان‌های روسی و بلاروسی و اوكراينی معاصر بود. فروپاشی زبان روسی باستانی باعث بروز زبان روسی (زبان روسی كبير) شد كه با زبان بلاروسی و اوكراينی فرق داشت اين اتفاق درقرن ١۶ اتفاق افتاد.


آموزش+معرفی زبان روسی

 
  • تشکر
Reactions: SelmA و آیدا رستمی

YeGaNeH

مدیر کل انجمن رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
مدیر کل انجمن
کاربر ویژه انجمن
  
عضویت
9/1/22
ارسال ها
6,767
امتیاز واکنش
33,194
امتیاز
473
زمان حضور
246 روز 1 ساعت 25 دقیقه
نویسنده این موضوع
همراه با مفاهيم و ايده های جديد، لغات كوچك و بزرگ خارجی نيز مثل جويبار در روسيه جاری شدند.
می توان گفت نفوذ گسترده واژه های اروپای غربی در زمان حكومت به نوعی زمينه را برای توسعه كشور فراهم نمود.
در آن زمان استفاده از لغات خارجی مد شده بود.
و پطر اول كه واژه های جديد زيادی را وارد زبان كرد با افراط در كاربرد لغات خارجی شديدا مخالفت ورزيد.
در زمان پطر كتب روشنگری و علمی زيادی به چاپ رسيد.
در اين دوره زمانی بيش از 600 عنوان كتاب مختلف به چاپ رسيدند. يكی از موضوعاتی كه پطر توجه خاصی نسبت به آن مبذول می ‌داشت تهيه لغت نامه بود.
امپراطور بطور خستگی ناپذير نه تنها به هر شكل ممكن تهيه فرهنگ لغات را تشويق می كرد بلكه خودش نيز برای شركت در اين كار مهم اجتماعی وقت مي‌گذاشت.
بدين تريب پطر اول باعث تشويق و شكل گيری زبان ادبی روسی شد.
پس از مدتی جريان زندگی دمكراتيزه كردن و نظم دادن به زبان روسی را طلب كرد.
تنها كسی كه از عهده اين كار بر می آمد لومونوسوف نابغه، دانشمند كبير همه علوم بود كه خوشبختانه از استعداد شاعری نيز بهره مند بود.
بلينسكی زمانی نوشت: از لومونوسوف ادبيات ما شروع می شود. او پدر و حامی آن بود. او پطر كبير ادبيات ما بود.
بايد گفت تاريخ سرنوشت خودويژه ای برای زبان روسی تعيين كرده بود.
الكساندر پوشكين شاعر كبير روس سهم عظيم و بسيار مهمی در توسعه ادبيات ميهنی ادا كرد.
او را به حق بنيان گذار زبان ادبی معاصر روسی می دانند. تورگنيف زمانی نوشت: شكی نيست كه او را می توان خالق زبان شعر و ادبيات ما دانست و اينكه ما و نسل های بعدی فقط بايد قدم در اين راه گذاشته و راه اين نابغه را ادامه دهيم».
لومونوسوف زمينه را برای ايجاد زبان واحد ادبی فراهم كرد و پوشكين به گفته بلينسكی از زبان روسی معجزه آفريد.
پوشكين راه را برای توسعه و تكامل آزاد و طبيعی زبان گشود.
ولاديمير دال نيز سهم بسزايی در رشد و حفظ زبان ادا نمود.
در فرهنگ لغات او تجربيات چندين قرنی زندگی ملت روس به ثبت رسيده است. فرهنگ لغات او پلی مرتبط بين گذشته و حال زبان روسی شد.


آموزش+معرفی زبان روسی

 
  • تشکر
Reactions: SelmA و آیدا رستمی
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا