خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,247
امتیاز واکنش
64,014
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
مواد لازم:
شیر
5 لیوان
شکر
1.5 لیوان
تخم مرغ
3 عدد
ارد
2 لیوان
پودر کاکایو
3 قاشق غذاخوری
روغن مایع
نصف لیوان
نشاسته
3 قاشق غذاخوری
کره
1 قاشق غذاخوری
وانیل
مقدار کافی
بکینگ پودر
2 قاشق چایخوری
طرز تهیه و دستور پخت:
کیک ها در مدلهای مختلفی درست می شوند و اکثرا شامل کیک ساده و بودن خامه و کیک خامه ای هستند و در یک تقسیم بندی کلی این دو نوع را داریم. اما می توان کیک های ساده را نیز با موادی ترکیب کرد و به شکل خوشمزه و حالت سر کیک درست کرد.یکی از کیک های خوشمزه که در واقع شکل جدیدی ا زکیک بوده و ترکیب دسر و کیک است و طرز تهیه راحتی دارد کیک ماگما است که اصالت ان به کشور ترکیه می رسد و در ان کشور زیاد درست می شود .این کیک در وسط دارای مقداری دسر خوشمزه محلبی است ، بسیار خوشمزه است و ضمن خوشمزگی طرز تهیه ان خیلی راحت بوده و در زمان کمی به راحتی در منزل با موادی ارزان قیمت و در دسترس همگان قابل تهیه است.
در این مطلب طرز تهیه کیک ماگما را که شامل شیر و تخم مرغ و پودر کاکائو و نشاسته و وانیل و شکر و کره و ارد و روغن مایع و بکینگ پودر است را برایتا ن می نویسم تا آن را در منزل درست کرده و برای عصرانه ان را میل کنید و یا بعنوان یک دسر خوشمزه بعد از غذا ان را میل کنید.
مرحله اول تهیه کیک ماگما:
ابتدا و برای شروع مواد میانی کیک را درست می کنیم و برای این منظور 3 قاشق غذاخوری نشاسته را داخل کمی اب سرد باز می کنیم و ان را همراه با 2 قشق غذاخوری ارد و 4 لیوان شیر و نصف پیمانه شکر داخل یک قابلمه می ریزیم و قابلمه را روی گاز می گذاریم و مواد داخل قابلمه را هم می زنیم.منتظر می شویم تا مواد داخل قابلمه شروع به جوشیدن کند و کم کم غلیظ شود و ما به همزدن ادامه می دهیم تا مواد ما ته نگیرد.
مرحله دوم تهیه کیک ماگما:
در ادامه کار مقدار کافی وانیل و 1 قاشق غذاخوری کره را به مواد مرحله قبل اضافه می کنیم و آنها را هم می زنیم تا کره باز شود و با مواد ما قاطی شود .سپس قابلمه را از روی گاز بر می داریم و زیر گاز را خاموش می کنیم.اکنون مواد میانی کیک ما آماده است.

مرحله سوم تهیه کیک ماگما:
در ادامه کیک را درست می کنیم.برای این منظور 3 عدد تخم مرغ را که از قبل از یخچال بیرون آروده . در دمای محیط گذاشته بودیم را داخل یک ظرف شکسته و انها را در صورت سالم بودن با 1 لیوان شکر با همزن برقی مخلوط می کنیم.و برای 5 دقیقه مواد را با همزن قاطی می کنیم.
مرحله چهارم تهیه کیک ماگما:
سپس 1 لیوان شیر را به مواد کیک اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم و بعد نصف لیوان روغن مایع را داخل مواد کیک می ریزیم و با همزن انها را مخلوط می کنیم.
مرحله پنجم تهیه کیک ماگما:
سپس مابقی آرد و 2 قاشق چایخوری بکینگ پودر و 3 قاشق غذاخوری پودر کاکائو را داخل یک ظرف ریخته و با هم قاطی کرده و سپس انها را الک کرده و کم کم به مواد کیک در مرحله قبل اضافه می کنیم و هم می زنیم تا کاملا در مایه کیک مخلوط شده و یکدست شوند.اکنون مایه کیک آماده است.

مرحله ششم تهیه کیک ماگما:
سپس داخل قالب را کاغذ روغنی می اندازیم و مایه کیک را داخل قالب می ریزیم و مواد میانی کیک را روی ان و در وسط می ریزیم و کیک را داخل فر از قبل گرم شده با حرارت 180 درجه سانتی گراد برای 45 دقیقه قرار می دهیم تا بپزد و آماده شود و برای تست و مطمئن شدن پخت کیک خلال دندان را در قسمت کنار کیک فرو می کنیم اگر به حلال نچسبید پخته است و یه قسمت وسط کار نداریم چون قسمت وسط دسر کار است و حالت شل دارد و به خلال دندان تا داغ است می چسبد.
سپس وقتی کیک پخت قالب را از فر بیرون می اوریم و بعد از سرد شدن انر ا از قالب به اهستگی و با مراقبت کامل جد امی کنیم و برای مدت 3 ساعت کیک دسری را داخل یخچال می گذاریم تا خنک شود و مواد میانی کیک ماگما( دسر ویانی کیک ) سفت شود.اکنون کیک ما آماده است. ان را برش زده و برای عصرانه همراه با چای و یا قهوه میل می کنیم. نوش جان
#مامی_فود


کیک ماگما

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا