خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Saghár✿

سرپرست بخش عمومی
عضو کادر مدیریت
سرپرست بخش
نگارشگر انجمن
کپیست انجمن
  
عضویت
28/2/20
ارسال ها
4,437
امتیاز واکنش
51,307
امتیاز
443
محل سکونت
☁️
زمان حضور
122 روز 21 ساعت 18 دقیقه
نویسنده این موضوع
کشور سوئیس به داشتن بانک های معتبر، انواع شکلات و رشته کوه های آلپ، جایی که گاوهای آن بهترین شیر دنیا را تامین می کنند مشهور است. اما این ها شگفت انگیز ترین چیزهایی نیستند که شما در مورد این کشور می دانید.
آیا می دانید داشتن اسلحه در این کشور کاملا آزاد است، رشوه دادن و گرفتن امری کاملا قانونی است، و جریمه و مالیات بر اساس درآمد شما محاسبه می شود؟ و اینکه این موارد اصلا چیز عجیب و غریبی در این کشور نیستند.
ما در این جا 10 حقیقت را در مورد کشور سوئیس به شما معرفی می کنیم که دیدگاه شما را در رابـ*ـطه با این کشور کاملا عوض خواهند کرد.
1. کشوری بدون پایتخت و رئیس جمهور
کشور سوئیس، هیچ رئیس جمهور یا پایتختی ندارد، اما مردم این کشور به 4 زبان اصلی صحبت می کنند. شهروندان این کشور حق آن را دارند که هر قانونی را که پارلمان تصویب می کند، بدون هیچ گونه تضاد و تبعیض نژادی در این کشور ملغی اعلام کنند.
2. آزادی بی قید و شرط در رابـ*ـطه با داشتن اسلحه
اکثر مردم فکر می کنند سوئیس کشوری صلح طلب و صلح جو است، چرا که در هیچ گونه کشمکش نظامی درگیر نمی شود و اعلام بی طرفی می کند. اما این کاملا هم درست نیست.
خدمت نظام وظیفه برای مردان این کشور اجباری است و در سن 18 سالگی شروع می شود. بخش عظیمی از جمعیت مردان این کشور در استخدام ارتش سوئیس یا جزء سربازان ذخیره هستند. به همین دلیل مردان این کشور در منزل خود مجهز به اسلحه هستند و هر لحظه مجاز به استفاده از آن می باشند.
این کشور 8 میلیون نفر جمعیت دارد و 4 میلیون اسلحه (یعنی 50 اسلحه به ازای هر 100 نفر). با این حال، سوئیس کشوری است که یکی از پایین ترین آمار جرائم دنیا را به خود اختصاص داده است. مشروبات معتاد نیز در این کشور فقط تا ساعت 10 شب به فروش می رسد.
3. رشوه در این کشور امری کاملا قانونی است
در سال 2017، سوئیس در بین کشورهایی که نقش فعال در زمینه مبارزه با رشوه خواری دارند، رتبه سوم را به خود اختصاص داد. نکته عجیب قضیه این است که سوئیس تصمیم گرفت رشوه خواری را در صورت پرداخت برای اختصاص یک سرویس ویژه، “قانونی” اعلام کند.
دولت مردان این کشور تصور می کنند بکار گیری این شیوه از مبارزه با رشوه خواری موثر تر خواهد بود.
4. جریمه و مالیات بستگی به درآمد شما دارد
در دنیا، بیشترین جریمه به خاطر سرعت بالا به کشور سوئیس اختصاص دارد. یک راننده خودروی محلی که با سرعت 180 مایل در ساعت رانندگی می کرد، برگه جریمه 650 هزار یورویی دریافت کرد.
جریمه و مالیات در این کشور نرخ ثابتی ندارد و بسته به میزان درآمد شما تغییر می کند. هر چه بیشتر درآمد داشته باشید، بیشتر مالیات می دهید. عدالت در کشور سوئیس به این شکل معنا پیدا می کند.
5. بیشترین آمار صادرات کشور سوئیس به شکلات اختصاص دارد
6. چاقوی ارتشی معروف سوئیس کار رم ایتالیا است

چاقوی ارتشی سوئیس اولین بار در پایان قرن نوزدهم میلادی ساخته شد، اما نمونه اولیه آن قدمتی حتی بیش از این دارد. در یکی از موزه های کمبریج، یک ابزار جهانی پیدا خواهید کرد که در رم باستان خلق شده است.
این ابزار شامل یک قاشق، یک چنگال، یک کارد، یک خلال دندان، یک کاردک (اسپاتول) و (از همه عجیب تر) یک میخ بزرگ مخصوص شبیه میخ طویله برای جدا کردن گوشت میگو از پوسته آن است.
تنها قسمت چاقوی ارتشی سوئیس که آن هم در سوئیس تولید نمی شود، در بطری بازکن است که در ژاپن ساخته می شود.
7. یک دوست عجیب و غریب و ناشناس، بابانوئل را همراهی می کند
نام بابانوئل سوئیس، سامیکلاوس است. سامیکلاوس در ششم دسامبر با کیف بزرگی پر از آب نبات، کره بادام زمینی و نارنگی به ملاقات بچه ها می رود. اما اون تنها نیست، مردی با ظاهر ترسناک و صورت تیره و لباس های سیاه او را همراهی می کند
نام این مرد اشموتزل است به معنای “گل آلود” و کارش این است که با عصا بچه های شیطان را بزند. اما اگر قول بدهند سال بعد بچه های خوبی شوند تنبیه نمی شوند.
8. پیدایش اولین برگ روی یک درخت شاه بلوط در ژنو، سمبل آغاز بهار است
در ژنو، بیش از 200 سال است که رسم ویژه ای برای آمدن بهار وجود دارد. زمانی که اولین برگ روی درخت شاه بلوط کنار ساختمان هیئت دولت در ژنو می روید، بهار رسما آغاز می شود.
اکثر اوقات، بهار در ماه مارس می آید، اما گاهی اوقات، اتفاقات با مزه ای رخ می دهد، برای مثال در سال 2002، اولین برگ این درخت در 29 دسامبر پدیدار شد.
در سال 2006، بهار دو بار آمد: برگ ها در ماه مارس ظاهر شدند، و سپس زمانی که هیچ کس انتظار آن را نداشت، دوباره در ماه اکتبر درخت جوانه زد. در سال 2017، بهار در 11 مارس آمد؛ تقریبا در زمان خودش.
9. ابراز نگرانی درباره خوکچه های هندی
شهروندان سوئیسی نمی توانند فقط یک خوکچه هندی را به عنوان حیوان خانگی نگه دارند و آنها حتما باید جفت باشند. چرا که دانشمندان کشف کردند این حیوانات زمانی که تنها هستند و نیاز به شریک دارند خیلی غمگین می شوند.
بنابراین، زمانی که یکی از خوکچه های هندی می میرد، مالک آن باید بلافاصله یکی دیگر خریداری نموده و جایگزین کند تا خوکچه تنها نماند.
این بدان معناست که مالک خوکچه هندی هیچ وقت از دست آن خلاص نخواهد شد. به همین منظور، یک سرویس اجاره ویژه در برای خوکچه هندی در این کشور وجود دارد.
شما می توانید یک خوکچه هندی را به قیمت معمول خریداری نمایید و هر وقت آن را نخواستید به نصف قیمت خریداری شده به این سرویس برگردانید.
در رابـ*ـطه با نگهداری از گربه ها، شما مجاز هستید یک گربه داشته باشید، اما به شرطی که به آن اجازه دهید بیرون برود و یا گربه های دیگر را از پشت پنجره تماشا کند. در غیر این صورت حتما باید دو گربه خریداری نمایید.
10. زبان های مختلف مردم سوئیس
از آنجایی که کشور سوئیس جمعیت متنوعی دارد و مردم از کشور های مختلف در آن زندگی می کنند، چهار زبان به عنوان زبان های ملی این کشور استفاده می شوند؛ فرانسوی (20.4٪)، آلمانی (64٪)، ایتالیایی (6.5٪) و رومانیایی (حدود 1٪).

منبع:کوکا


10 حقیقت باورنکردنی درباره کشور سوئیس

 
  • تشویق
Reactions: Mahii
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا