خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,243
امتیاز واکنش
64,123
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
بیوتی دیش چیست؟
تقریبا هر عکاس فشن یا عکس پرتره‌ای در استودیوی خود یک بیوتی دیش دارد یا حداقل باید داشته باشد. این شکل دهنده از لحاظ کیفیت نوری بین سافت‌باکس و کاسه‌های استاندارد ایجاد می‌کند که نوری ایده‌ال برای نورپردازی پرتره به حساب می‌آید.
بیوتی‌دیش‌ها معمولا طراحی متفاوتی با دیگر شکل دهنده‌ها دارند. بیوتی‌دیش‌های فلز از یک کاسه رفلکتور با فرم سهمی تشکیل شده و یک صفحه فلزی مقابل دهانه فلاش قرار دارد تا از مرکز به سمت کنار‌ها تفاوت زیادی از لحاظ روشنایی یا همان هات‌اسپات وجود نداشته و نوری یکنواخت با کنتراست کم تشکیل شود. بنابراین در صورت استفاده از بیوتی‌دیش نوری متمرکز‌تر از نور سافت‌باکس و نرم‌تر نور کاسه استاندارد خواهیم داشت. به لطف این کیفیت نور گذر از روشنایی به سایه در سوژه خیلی نرم می‌باشد ولی از طرفی نیز نور آن قدر نیز نرم یا سافت نیست که جزئیات با یک نواختی و بدون تاکید روشن شوند. نکته ای که قبل از خرید بیوتی دیش باید به آن توجه کنید، رنگ جداره داخلی بیوتی دیش است. معمولا بیوتی‌دیش‌ها در دو رنگ سفید و نقره‌ای عرضه می‌شوند. بیوتی دیش‌هایی با جداره داخلی سفید رنگ نور سافت‌تری را تشکیل می‌دهد و متقابلا بیوتی دیش‌های نقره‌ای نور را کنتراست بیشتری بازتاب می‌دهند. تمامی این ویژگی‌ها باعث شده که بیوتی‌دیش‌ها یکی از محبوب‌ترین شکل‌دهنده‌های نوی در میان عکاسان پرتره و فشن به حساب بیاید.



بررسی که در بالا انجام شد، تنها مروری بر این بود که بیوتی دیش چیست و چه تاثیری بر نورپردازی دارد. برای آشانی بیشتر با این حالت دهنده نوری و استفاده بهینه از آن باید تا حدودی بر اصول نورپردازی و لوازم جانبی این ابزار نیز تسلط پیدا کرد. یکی از مسایلی که در استفاده از بیوتی‌دیش یا هر شکل‌دهنده‌ دیگری باید به توجه داشت، فاصله نور نسبت به سوژه است. با عقب بردن یا جلو آرودن نور نسبت به سوژه می‌توان متوجه تغییر در کیفیت نور‌پردازی شد. با قرار دادن نور در موقعیتی نزدیک‌تر نسبت به سوزه نور نرم‌تری خواهیم داشت و روشنایی از مرکز به حاشیه‌ها با افت کمتری تغییر می‌کند. در این حالت شاهد نوری تقریبا مشابه با کیفیت نور سافت باکس با حاشیه‌ سایه‌های نرم ولی با کنتراست بیشتر خواهیم بود. در طرف مقابل با بیشتر کردن فاصله نور بیوتی دیش نسبت به سوژه، نور هارد‌تری با حاشیه سایه‌های تیز‌تر خواهیم داشت. با این تفاسیر با توجه به سوزه و سبک نورپردازی‌ای که در نظر دارید، منبع نور باید در مناسب‌ترین موقعیت خود نسبت به سوژه قرار گیرد. با روشن نگه داشتن نور مدلینگ و عقب یا جلو بردن فلاش می‌توان تغییر کیفیت نور را بر روی سوژه مشاهده کنید.
1467283670_1262257-550x550.jpg


بیوتی دیش چیست؟

 

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,243
امتیاز واکنش
64,123
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
معمولا برای کنترل بیشتر بر فرم نور، از لوازم جانبی‌ای مثل گرید و دیفیوزر در کنار بیوتی دیش، استفاده می‌شود. گرید بر روی بیوتی دیش مانند هر شکل‌دهنده دیگری، زاویه بخش نور را کمتر کرده و تابش نور را متمرکز تر می‌کند. بنابراین برای رسیدن به نوری با کنتراست بیشتر و زاویه تابش محدود‌تر می‌توان از آن استفاده کرد. هر چند که بیوتی دیش خودش نور را به میزان مناسبی متمرکز می‌کند و می‌توان کنترل مناسبی را بر روی تابش نور داشت، ولی برای رسیدن به نوری با زاویه تابش کم‌تر، محدود‌‌ه‌ای کوچک‌تر با سایه‌های تیز‌تر استفاده از گرید الزامی است. در طرف مقابل پرده دیفیوزر بیوتی دیش که معمولا به صورت کشی به دهانه آن متصل می‌شود نور را بخش تر کرده و نوری مشابه سافت باکس ارایه می‌دهد، با این تفاوت که در این حالت در هات اسپات یا محدوده روشنایی مرکزی خبری نیست. فرم دایره‌ای بیوتی‌دیش‌ها باعث می‌شود تا کچ‌لایتی(شکل بازتاب منبع نور بر روی سطوح براق) دایره‌ای داشته باشیم که در عکاسی پرتره بسیار مطلوب است. نکنه دیگر در مورد بیوتی دیش‌ها این است که برخی از آن‌ها از قابلیت تعویض صفحه مرکزی برخوردار هستند و می‌توان برای تغییر کیفیت نور صفحه‌هایی با رنگ‌‌های مختلف را در مرگز بیوتی دیش قرار داد. ( برای رسیدن به نوری گرم‌تر از صفحه طلایی رنگ، برای تولید نوری با کیفیت نرم‌تر از سفحه سفید و برای رسیدن به نوری با هات اسپات می‌توان از صفحه شفاف استفاده کرد. این نوع بیوتی‌دیش‌ها توسط یک یا دو تا از تولید کننده‌های اروپایی تا به حال تولید شده‌اند.)
بیوتی دیش‌ها معمولا از فلز ساخته می شوند تا در برابر حرارت لامپ مدلینگ از مقاومت بالایی برخوردار باشد. ولی مدل‌های پرتابلی نیز توسط کمپانی مختلف تولید شده از جنس فابریک ساخته شدند و قابلیت جمع شدن دارند. ابن بیوتی دیش‌ ها در نورپزدازی‌های خارج از استودیو گزینه مناسب‌تری هستند و راحت‌تر می‌توان آن‌ها را در کیف قرار داد و با خود به همراه داشت.
مطلب بالا توضیحی اجمالی در مورد بیوتی دیش ها بود که امیدواریم به کمکتان آمده باشد و بعد از مطالعه آن بتوانید با تسلطی بیشتری با این شکل‌دهنده‌ها کار کنید.
#ایده_آل


بیوتی دیش چیست؟

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا