خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,247
امتیاز واکنش
64,014
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
آدمی برای تأمین نیازهای اولیه‌ی خویش همواره دست به دامن طبیعت بوده است و هر آنچه که تا کنون به دست آورده، ثمره‌ی دخل و تصرفی است که در طبیعت و محیط پیرامون خود ایجاد کرده است. با پیشرفت تکنولوژی و شکل‌گیری شهرنشینی به جای روستانشینی و فاصله گرفتن زندگی از فضای طبیعت، امروز نیازهای دیگری برای بشر به وجود آمده است که بر خلاف نیازهای اولیه دارای بُعدی مادی نبوده و جنبه‌ی روانی و معنوی او را در بر می‌گیرد. با تشکیل شهرها، پیشرفت علم و تکنولوژی، زندگی صنعتی و ماشینی، انسان درگیر چرخه‌ای فرساینده گشته و روح و روان او به سوی تباهی گراییده است. بشر امروزه نیازمند بازگشت به طبیعت برای تجدید قوای تحلیل رفته در فُرم زندگی شهری و صنعتی است، و طبیعت چونان مادری مهربان و دل نگران، با اینکه به ناسپاسی فرزند خویش آگاه است، همواره آ*غو*ش گرم و پرعطوفت خود را به سوی او گشوده است.
ایران کشوری با قدمت تاریخی و فرهنگی و تمدنی کهن در منطقه‌ی خاورمیانه است که به دلیل داشتن موقعیت جغرافیایی منحصر به فرد خود از طبیعت و آب و هوایی چهار فصل بهره برده است. در هر نقطه از این کشور پهناور پدیده‌های طبیعی فراوانی وجود دارد که چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره خواهد ساخت. شمال تا جنوب، شرق تا غرب این کشور غنی از تنوع طبیعی و زیستی بوده و در صورتی که این منابع به درستی مدیریت شوند، می‌توانند منبع کسب درآمد از طریق جذب گردشگر به شمار بیایند.
استان ایلام در منطقه‌ی غربی ایران نیز از این حیث مستثنی نیست. این استان با داشتن آب و هوایی معتدل و نیمه کوهستانی-نیمه جنگلی، طبیعت بکر و زیبایی را به گردشگران و طبیعتگردان عرضه می‌کند. طبیعت زیبا و شگفت انگیز این استان شامل کوه‌ها، آبشارها، تنگه‌ها و … می‌باشد و کوه دالپری یکی از ارتفاعات مهم و زیبای ایلام محسوب می‌گردد.
کوه دالپری در استان ایلام و در ۳۵ کیلومتری شرق شهر دهلران و در غرب روستای مولاب واقع شده است. این کوه زیبا و باشکوه سرچشمه‌ی دو رودخانه‌ی خروشان «چی‌خواب» و «آب مورموری» است. کوه دالپری دارای ۶۰۰ متر ارتفاع بوده و توسط دره‌ی آب مورموری به دو قسمت تقسیم شده است.
کوه دالپری به دلیل داشتن ارتفاعی کمتر از سایر ارتفاعات استان ایلام مکان مناسبی برای کوهنوردی کسانی است که در این ورزش تازه‌کار و یا غیرحرفه‌ای هستند. اگر به استان ایلام سفر کردید و به کوهنوردی علاقمند هستید، بازدید از کوه زیبای دالپری را فراموش نکنید.
#پرشیا


کوه دالپری

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا