خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,242
امتیاز واکنش
64,121
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
شگفتی‌ها و زیبایی‌ها جهان ما را پر کرده است و در هر نقطه از کره زمین می‌توانید نمونه‌ای از آن را مشاهده کنید؛ از سواحل هاوایی گرفته تا جنوب فرانسه، مکان‌ها و جاذبه‌های طبیعی بسیار زیادی وجود دارد که شما را شگفت‌زده می‌کند؛ در این مقاله قصد داریم این جاذبه‌های طبیعی جهان را به شما معرفی کنیم؛ البته به قلم آوردن تمام جاذبه‌های طبیعی جهان، در اندازه این مقاله نمی‌گنجد و مجبوریم تنها به چند مورد از آن بسنده کنیم.

گذرگاه غول: گذرگاه ساحلی جاینت Giant’s Causeway در ایرلند
این گذرگاه ساحلی از بیش از 40 هزار ستون بازالت تشکیل شده و در ایرلند شمالی قرار دارد؛ قدمت آن بیش از 50 تا 60 میلیون سال پیش است. این ستون‌ها به علت فعالیت‌های به وجود آمده، منظره زیبا و عجیب‌وغریبی را تشکیل داده‌اند که این منطقه را زیباتر کرده و آن را در فهرست آثار یونسکو قرار داده است.

دریاچه صورتی: دریاچه هیلیر در استرالیا (Hillier)
این دریاچه صورتی‌رنگ یکی از زیبایی‌ها و جاذبه‌های طبیعی جهان است که گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. در ابتدا هیچ‌کس از علت صورتی بودن این دریاچه خبری نداشت؛ اما دانشمندان این احتمال را می‌دهند که نوعی جلبک خاص به نام دونالیلا سالینا و باکتری‌های موجود در محیط نمکی این دریاچه آن را به این رنگ در آورده‌اند. این دریاچه زیبا در جزیره میدل، در مجمع الجزایر Recherche استرالیا واقع شده و فقط برای اهداف تحقیقاتی می‌توان به آنجا رفت و تنها با هلی کوپتر قابل مشاهده می‌باشد.

دریاچه هیلیر در استرالیا
قدیمی‌ترین پارک ملی جهان: پارک ملی یلو استون (Yellowstone)
پارک ملی یلو استون یکی از زیباترین و چشمگیرترین مناظر طبیعی جهان را در خود جای داده است؛ در این پارک شما می‌توانید طبیعت زیبا را در کنار گونه‌های حیوانی متنوع مشاهده کرده و از آن لـ*ـذت برید. در این تصویر شما می‌توانید چشمه آب گرم پریزماتیک (Grand Prismatic Spring) را مشاهده کنید که یکی از مناطق محبوب این پارک است. این چشمه آب گرم همانند یک رنگین‌کمان و نگین درخشان در این پارک ملی می‌درخشد.

رودخانه رنگین‌کمانی: رودخانه کانو کریستالیز در کلمبیا (Caño Cristales)
این رودخانه کلمبیا یکی از زیباترین و منحصر به فردترین رودخانه‌های جهان است که به آن رودخانه 5 رنگ یا رنگین‌کمان مایع می‌گویند؛ زیرا در هر فصل با توجه به شرایط آب و هوایی جای‌جای رودخانه به رنگ‌های متعددی تبدیل می‌شود که چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره خواهد کرد. شما می‌توانید رنگ‌های قرمز و آبی، سبز، زرد و سیاه را در قسمت‌های مختلف این رودخانه مشاهده کنید؛ رنگ این رودخانه در ماه ژانویه تا نوامبر به بیشترین حد خود می‌رسد؛ در این زمان گیاه منحصر به فردی به نام Macarenia clavigera در رودخانه رویش می‌کند که باعث می‌شود رنگ قرمز در کنار آب‌های آبی رنگ و خزه‌های سبز و ماسه‌های زرد زیبایی منحصر به فردی را به وجود آورد.

نماد استرالیا: اولورو، صخره آیرز
Uluru (یا Ayer’s Rock) استرالیا یکی از مشهورترین نمادهای طبیعی این قاره است که در پارک ملی اولورو کاتا جوتا قرار دارد. این صخره ماسه‌ای ارتفاعی معادل با 348 متر دارد و در یونسکو ثبت شده است. قوم آنانگو، از قدیمی‌ترین جوامع بشری جهان می‌باشند که، صاحبان اصلی صخره اولورو هستند و این منطقه را مقدس می‌دانند.

رودخانه کانو کریستالیز در کلمبیا
بزرگ‌ترین و داغ‌ترین بیابان جهان: صحرای بزرگ آفریقا
این صحرا بزرگ‌ترین و داغ‌ترین بیابان جهان است که در طول تابستان دمای آن به 120 درجه فارنهایت می‌رسد. این صحرا به صورت گسترده شمال آفریقا را در بر می‌گیرد. به جز کنار رودخانه و بخش‌های کوچکی از این منطقه، هیچ پوشش گیاهی در آن مشاهده نمی‌شود.

غار کرم‌های شب تاب: غار Waitomo Glowworm در نیوزیلند
در این غار زیبا هزاران کرم شب تاپ چشمک‌زن وجود دارند که غار را روشن کرده‌اند. از سال 1889 این غار برای بازدید عموم آزاد شده است؛ اما برای مردم بومی مائوری سال‌های سال است که شناخته شده می‌باشد. در حقیقت، نام Waitomo از کلمات مائوری wai، به معنای آب و tomo به معنی سوراخ یا ورودی گرفته شده است؛ با ورود به این غار، تاریکی و سکوت آن در کنار تابش کرم‌های شب تابی که آن را مانند کهکشان زیباتر کرده‌اند؛ شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

جنگلی پر از صخره‌های سنگی: جنگل سنگی چین (Stone Forest)
همان‌طور که از نام آن پیدا است؛ این جنگل وسیع از تخته‌سنگ‌هایی ساخته‌شده و عمر آن به 270 میلیون سال پیش بازمی‌گردد. ستون‌های غول پیکر و بزرگ که با فرسایش آب و باد و زمین‌لرزه به این شکل سر از درختان در آورده‌اند. در این جنگل زیبا علاوه بر این تخته‌سنگ‌های عظیم، غارها، آبشارها، دریاچه و مرداب‌هایی نیز مشاهده می‌کنید؛ حتی یک رودخانه نیز در آنجا وجود دارد.


جاذبه‌های طبیعی جهان

 

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,242
امتیاز واکنش
64,121
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
دشوارترین کوه‌ها برای صعود: کوه‌های زیبای ماترهورن
این کوه‌های زیبا و عظیم در مرز مشترک ایتالیا و سوئیس قرار گرفته است و یکی از دشوارترین کوه‌ها برای صعود به ویژه از سمت ایتالیا به حساب می‌آید. این کوه‌ها چهار وجهی هستند که تنها وجه جنوبی آن به سمت ایتالیا است. ارتفاع این کوه به 14692 فوت می‌رسد و یکی از خطرناک‌ترین کوه‌ها برای کوهنوردی است که جان بسیاری از کوهنوردان را گرفته است.

دریای مرده: Dead Sea در اسرائیل
دریای مرده یکی از کم ارتفاع‌ترین سطح آب روی کرده زمین است که 1410 فوت در زیر سطح دریا قرار گرفته است. این مکان در بیابان قرار دارد و غلظت بالا نمک در آن مشاهده شده است به همین دلیل هیچ موجود زنده و گیاهی در این دریا رشد نمی‌کند و به همین دلیل به آن مرده می‌گویند؛ غلظت نمک در آن به قدری زیاد است که در هر عمقی از آن بروید؛ روی سطح آب می‌مانید و غرق نمی‌شوید. این دریا به تنهایی بسیار زیبا است؛ اما رطوبت و ستون‌های نمکی که از آب بیرون آمده‌اند؛ زیبایی آن را دو چندان کرده‌اند.

دریاچه صورتی: دریاچه ماسازیر در آذربایجان (Masazir)
دریاچه ماسازیر با شهر باکو، پایتخت آذربایجان فاصله چندانی ندارد؛ این دریاچه در قره‌باغ واقع شده است. این دریاچه نمکی صورتی به دلیل وجود موجودات ریز و میکروسکوپی به نام halophiles در کنار نمک به رنگ صورتی در آمده است که- در تابستان رنگ آن بیشتر و قوی‌تر است. سالانه مقدار زیادی نمک از آن استخراج می‌شود.

دریاچه ماسازیر در آذربایجان
خلیجی پر از شگفتی: خلیج هالونگ در ویتنام (Ha Long Bay)
خلیج هالونگ یکی از مکان‌های توریستی شماره یک در ویتنام به حساب می‌آید که در میراث جهانی یونسکو نیز ثبت شده است. شما می‌توانید با قایق، جای‌جای این خلیج را تماشا کرده و از آن برخوردار شوید. این خلیج در ویتنام از سنگ‌های آهکی بی‌شماری تشکیل شده است که سر از آب در آورده‌اند و باعث زیبایی آن شده‌اند؛ قدمت این سنگ‌ها بسیار زیاد است و باگذشت زمان به این شکل درآمده‌اند؛ در بیشتر این صخره‌ها، غارهای زیبایی وجود دارد.

قدیمی‌ترین موجودات زنده در جهان: درختان سنگین پاندو در آمریکا
این درختان بسیار سنگین از نوع صنوبرها در ایالت بوتا در آمریکا هستند که 0 یکی از قدیمی‌ترین موجودات زنده در جهان به حساب می‌آیند و همگی آن‌ها بخش از یک سیستم زنده هستند. در این ایالت درختان پاندو حدود 4 هزار هکتار را پوشش داده است.

منبع: پرشیا


جاذبه‌های طبیعی جهان

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا