خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,247
امتیاز واکنش
64,014
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
جزیره فی فی یکی از زیباترین، قدیمی‌ترین و جذاب‌ترین جزیره‌های تایلند است که قدمت زیادی داشته و جاذبه‌های گردشگری بسیاری را در اختیار شما قرار می‌دهد. این جزیره به نام‌های متعددی شناخته شده است؛ اما آنچه امروزه رواج دارد جزیره فی فی می‌باشد. در این قسمت با ما همراه باشید تا با جزیره فی فی تایلند و زیبایی‌های گردشگری آن، مانند غار وایکینگ‌ها آشنا شوید.

این جزیره زیبا از 6 جزیره کوچک‌تر درست شده است که هر یک از آن‌ها مکان‌های دینی و طبیعی خاص خودشان را دارند. جزیره فی فی تایلند به دو بخش تقسیم شده است. یک بخش آن مسکونی است و بومیان و گردشگران و امکانات رفاهی در آن قرار گرفته است که به جزیره Phi Phi Don شهرت دارد و بخش دیگر آن نیز غیر مسکونی است که جزایر دیگری مانند Phi Phi Leh در آن قرار گرفته است که غیر مسکونی بوده و تنها برای دیدن مناطق دیدنی آن، مانند غار وایکینگ‌ها، باید با قایق به آنجا سفر کنید.

phi-phi-island.jpg



جزیره زیبا فی فی تایلند

  1. جزیره فی فی دون: این جزیره، قسمت بزرگ و مسکونی جزایر فی فی در تایلند به حساب می‌آید. در این جزیره شما می‌توانید به تفریحاتی مانند قایق سواری، موج سواری بپردازید و از سفر خود لـ*ـذت ببرید.
  2. جزیره فی فی لی: قسمت غیر مسکونی و کوچک، که محل قرارگیری غار وایکینگ‌ها است.
  3. کو مای فای: جزیره‌ای که به دلیل درختان بامبو مشهور است.
  4. جزیره کو یونگ: سواحل سنگی و شنی است.
  5. جزیره بی دا نوک: جزیره‌های آهکی با صخره‌های سر از آب در آمده میباشد.
  6. جزیره بی دا نای: جزیره‌های آهکی با صخره‌های سر از آب در آمده.
  • غار وایکینگ‌ها

    Viking-Cave.jpg


جزیره زیبا فی فی و غار وایکینگ‌ها در تایلند

 

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,247
امتیاز واکنش
64,014
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
غاز Phaya Naak Cave، غار زیبا و منحصربه‌فرد کشور تایلند در جزیره فی فی لی قرار گرفته شده و علت نام گذاری غار نیز نقاشی‌هایی از کشتی‌های وایکینگ‌ها بر روی دیواره‌های آن است. این غار در انتهای یک صخره بزرگ و آهکی و در ضلع شمال شرقی جزیره واقع شده و شما می‌توانید با استفاده از قایق‌های مخصوص از خلیج Tonsai (اسکله اصلی در جزایر فی فی) تقریباً 30 دقیقه‌ای، به این غار زیبا برسید. غار وایکینگ‌ها در زبان تایلندی به Tham Phaya Nak شهرت دارد؛ اما همانطور که اشاره شد به دلیل نقاشی‌های روی دیواره‌های غار، به غار وایکینگ‌ها معروف شده است. این نقاشی‌های قدیمی توسط ملوان‌هایی کشیده شده است که هنگام طوفان به غار پناه برده‌اند. غار وایکینگ‌های تایلند یکی از مکان‌های پربازدید و یکی از سود آورترین مناطق تفریحی در تایلند به حساب می‌آید.

علاوه بر زیبایی غار، موضوع دیگری که توجه شما را جلب می‌کند؛ لانه‌های پرندگانی است که در این غار قرار گرفته و از بزاق آن‌ها درست شده است. این لانه‌ها خوراکی هستند و در فرهنگ چینی برای سلامتی بدن و پوست استفاده می‌شوند و امروزه در رستوران‌های خیلی شیک به فروش می‌رسند. طبق افسانه‌ها، ملوان‌هایی که از دست طوفان‌های شدید به این غار پناه می‌آوردند؛ برای زنده ماندن مجبور می‌شدند این لانه‌ها را بخورند و این لانه پرندگان به آن‌ها قدرت کافی برای زنده بودن می‌داد. به دست آوردن این لانه‌ها کار سختی است؛ به همین دلیل ملوان‌ها داربست‌هایی از جنس بامبو می‌ساختند تا بتوانند این لانه‌های گران بها را به دست بیاورند. لانه‌ها به طور متوسط هر کیلو 2500 دلار آمریکا به فروش می‌رسد.

جزیره میمون‌ها در تایلند


این جزیره به علت وجود میمون‌های زیادش مشهور شده است؛ تعداد زیادی از میمون‌ها در سواحل این جزیره زندگی می‌کنند که دیدن آن‌ها خالی از لطف نیست. شما می‌توانید به این جزیره بروید و از دیدن میمون‌ها و غذا دادن به آن‌ها لـ*ـذت ببرید؛ البته مراقب باشید در برخی موارد این میمون‌ها به انسان‌ها حمله‌ور می‌شوند. این میمون‌ها به علت تغذیه خود به میمون‌های خرچنگ خور شهرت دارند؛ اما امروزه توریست‌های زیادی به آن‌ها غذا می‌دهند.

چند روز در جزایر فی فی اقامت داشته باشیم؟

برای اینکه بتوانید روزهای خوب و سرگرم‌کننده‌ای در این جزیره داشته و از بیشتر مناطق دیدنی آن دیدن کنید؛ باید 2 تا 3 روز وقت بگذارید.


چه زمانی به تایلند سفرکرده و از جزایر فی فی بازدید کنیم؟

آب‌وهوای جزایر فی فی همانند آب هوای پوکت است؛ اما در برخی از ماه‌های سال شرایط سفر بهتر است و راحت‌تر می‌توانید از مکان‌های دینی آن بازدید کنید:

نوامبر تا فوریه: بیشتر گردشگران دوست دارند در این ماه از سال به جزایر فی فی بروند زیرا آب‌وهوا خنک و ملایم است و دما حدود 23 تا 30 درجه سانتی گراد می‌باشد. درحالی‌که دسامبر سردترین فصل سال در این جزیره است؛ فوریه گرم‌ترین و خشک‌ترین فصل به حساب می‌آید.

مارس تا اواسط می: این زمان گرم‌ترین زمان مسافرت به جزایر فی فی می‌باشد که دمای هوا بالای 30 درجه سانتی گراد است.

اواسط می تا اکتبر: متوسط دما در این زمان 28 درجه سانتی گراد است و یکی از ارزان‌ترین زمان‌ها برای سفر به تایلند می‌باشد. به دلیل بارش در این فصل، قیمت کافه‌ها، تورها و هتل کمتر بوده و سفر به صرفه‌تر است.
#پرشیا


جزیره زیبا فی فی و غار وایکینگ‌ها در تایلند

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا