خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Parmida_viola

مدیر آزمایشی تالار خانواده و زندگی
مدیر آزمایشی
گرافیست انجمن
  
عضویت
3/10/21
ارسال ها
1,756
امتیاز واکنش
6,695
امتیاز
233
محل سکونت
Sicily, italy
زمان حضور
29 روز 15 ساعت 18 دقیقه
نویسنده این موضوع
املت، یکی از انواع غذاهای ساده و راحت است و البته طرفداران فراوانی دارد. انواع املت که بیشتر در وعده صبحانه سرو می‌شوند، دنیای وسیعی دارند و هر فرد می‌تواند املتی براساس ذائقه و مواد اولیه مورد علاقه‌اش، درست کند. ماده اولیه اصلی و پایه املت، تخم‌مرغ است که با مواد دیگری مانند سبزیجات، پنیر و انواع گوشت ترکیب می‌شود.

املت‌ها با وجود سادگی به دلیل داشتن تخم‌مرغ و استفاده از انواع سبزیجات بسیار مقوی و مغذی هستند و می‌توانید آن‌ها را به عنوان غذای اصلی سرو کنید. ما اینجا لیست کاملی از انواع املت‌های متنوع و جذاب را برای‌تان گرد آورده‌ایم؛ شما می‌توانید املت‌های مورد علاقه‌تان در این لیست را انتخاب کنید و دستور تهیه‌شان را نیز بخوانید. بیشتر این املت‌ها طرز تهیه ساده‌ای دارند و آن‌ها را به راحتی می‌توانید برای صبحانه یا وعده‌های دیگر درست کنید.


طرز تهیه انواع املت

 

Parmida_viola

مدیر آزمایشی تالار خانواده و زندگی
مدیر آزمایشی
گرافیست انجمن
  
عضویت
3/10/21
ارسال ها
1,756
امتیاز واکنش
6,695
امتیاز
233
محل سکونت
Sicily, italy
زمان حضور
29 روز 15 ساعت 18 دقیقه
نویسنده این موضوع
املت ایتالیایی

املت ایتالیایی یا فریتاتا برای مواقعی که وقت کافی ندارید یا حوصله آشپزی نیست خیلی عالیه. اصولا املت غذایی بسیار متنوع و در عین حال ساده است. مطمئنا شما می دونید که این غذا رو به شکل های مختلفی درست می کنند. مثل املت فرانسوی، املت قهوه خانه ای، املت گوجه و اسفناج و …. تقریبا هر موقع که نمی دونید چه غذایی باید درست کنید این املت هست که به کمک شما میاد. خوبیش اینه که جا برای خلاقیت هم داره و می تونید هر نوع سبزیجاتی که دوست دارید داخلش بریزید. حتی می تونید اونو رژیمی کنید و املت کیسه ای بپزید.

املت ایتالیایی یا همون فریتاتا هم از قاعده تنوع مستثنی نیست. این غذا با مواد مختلف تهیه میشه. اما ما در این مطلب قصد داریم شکل کلاسیک و اصلی اون رو آموزش بدیم. البته با تمامی نکات لازم. برای تهیه املت کلاسیک ایتالیایی فقط نیاز به یک چنگال، کاسه و ماهیتابه دارید. پس خبر خوب اینکه ظرف زیادی هم کثیف نمیشه! همچنین به شما خواهیم گفت که چگونه سبزیجات دلخواه را به این املت اضافه کنید. پس با ما همراه باشید.

مرحله اول: آماده کردن مایع املت

برای تهیه فریتاتا ابتدا تخم مرغ های تازه را در یک کاسه با اندازه مناسب بشکنید. با استفاده از یک چنگال تخم مرغ ها را هم بزنید. این کار را تا جایی ادامه دهید که زرده و سفیده کاملا قاطی شوند. حالا نوبت اضافه کردن نمک است. بعد از آن جعفری های تازه را نیز خرد کرده و داخل تخم مرغ بریزید. باز هم مایع را کمی هم بزنید تا مخلوط شوند. در پایان پنیر پارمزان را نیز به مایع اضافه کرده و خوب هم بزنید. مایع املت آماده است. اکنون باید آن را سرخ کنید.




مرحله دوم: سرخ کردن املت ایتالیایی

روغن زیتون فرابکر را داخل یک ماهیتابه تفلون ریخته و روی حرارت قرار دهید. صبر کنید تا روغن کاملا داغ شود. برای امتحان می توانید یک قطره از مایع را داخل روغن بریزید. اگر سریعا سفت شده و روغن به جلز و ولز افتاد پس آماده است. در اینجا مایع املت ایتالیایی را داخل روغن داغ بریزید. بعد از حدود دو دقیقه قسمت زیرین املت می بندد. در این مرحله یک بشقاب روی دهانه ماهیتابه بگذارید. اندازه بشقاب باید هم اندازه یا بزرگتر از دهانه ماهیتابه باشد. سپس املت را توی بشقاب برگردانید. حالا املت را مجدد به ماهیتابه منتقل کنید تا طرف دیگر آن نیز سفت شود.

وقتی تخم مرغ ها کاملا سفت شدند عمل زیر و رو کردن را یک بار دیگر انجام دهید. این کار برای آن است که هر دو طرف املت کاملا برشته شود. غذای شما حاضر است. روی همان بشقابی که برای زیر و رو کردن استفاده کردید سرو کرده و مقداری فلفل سیاه بپاشید. از خوردن آن لـ*ـذت ببرید.

دقت داشته باشید که املت کلاسیک ایتالیایی خیلی سریع آماده می شود. اما اگر می خواهید داخل آن از سبزیجات دیگر نیز استفاده کنید باید وقت بیشتری بگذارید. زیرا تمامی سبزیجات باید پیش از استفاده در املت پخته شوند.




نکات کلیدی برای تهیه املت ایتالیایی

– می توانید از سبزیجاتی همچون سیر، کلم بروکلی، پیاز، گوجه، کدو سبز یا سیب زمینی در فریتاتا استفاده کنید. اما پیش از آنکه آنها را داخل روغن زیتون بریزید باید پخته یا تفت داده شده باشند.





– اگر دوست ندارید املت ایتالیایی برشته باشد فقط یک مرحله آن را زیر و رو کنید.

-----1.jpg

منبع: ایران کوک


طرز تهیه انواع املت

 

Parmida_viola

مدیر آزمایشی تالار خانواده و زندگی
مدیر آزمایشی
گرافیست انجمن
  
عضویت
3/10/21
ارسال ها
1,756
امتیاز واکنش
6,695
امتیاز
233
محل سکونت
Sicily, italy
زمان حضور
29 روز 15 ساعت 18 دقیقه
نویسنده این موضوع
املت قهوه خانه‌ای
قبل از این که بریم سراغ طرز تهیه املت قهوه خانه ای میخوام یه نکته رو بهتون بگم. اگه رب خانگی ندارید ولی دوست دارید املت شما طعم گوجه بیشتری داشته باشه میتونید دو عدد گوجه هم توی املت بزنید. اما گوجه باید توی این املت کاملاً له و پخته بشه. یعنی همون اتفاقی که توی تهیه رب گوجه طی ساعتها می افته. اما مطمئناً شما نمیخواین برای تهیه صبحانه ساعتها وقت بگذارید. بهتون قول میدم در عرض 20 دقیقه به چیزی که میخواین برسین. فقط گوجه رو رنده کنید و 20 دقیقه با کمی روغن و نمک روی شعله ملایم تفت بدید. بعد به جای دو قاشق از ربی که در این دستور استفاده شده از این پوره که 20 دقیقه ای تهیه کردید استفاده کنید. به همین راحتی. حالا بریم سراغ مراحل تهیه املت با رب گوجه فرنگی. اگه گوجه ندارید یا نمیخواین اون 20 دقیقه زمان اضافه رو بذارید با همون چهار قاشق ربی که توی مواد اولیه گفته شده کار رو ادامه بدید.

--.jpg

مرحله اول: رب را تفت بدهید.

دو سه قاشق روغن مناسب سرخ کردن کف تابه بریزید. تابه را روی شعله متوسط قرار دهید تا داغ شود. سپس رب گوجه فرنگی را به تابه اضافه کنید. 2-3 دقیقه تفت بدهید تا رب با روغن مخلوط و رقیق شود.



مرحله دوم: تخم مرغ ها را بشکنید.

تخم مرغ ها را روی رب تفت داده شده بشکنید. حال، نمک و فلفل بپاشید. حدود 30-40 ثانیه صبر کنید تا تخم مرغ فقط کمی خودش را بگیرد.





مرحله سوم: املت قهوه خانه ای را هم بزنید.

بعد از این مدت شروع کنید به هم زدن. تخم مرغ خیلی سریع سفت میشود. دست از هم زدن بر ندارید تا زمانی که املت آماده شود. زمانی املت آماده است که کاملاً پخته باشد ولی به هیچ وجه نباید حالت خشک پیدا کند.



املت قهوه خونه ای شما آماده است. یه بشقاب سبزی خوردن، پیاز و یه نون سنگک کنارش بگذارید و نوش جان کنید. واقعاً که خوردن چنین صبحانه ای صفا داره. نوش جان!

– این روش برای تهیه املت آتیشی توی طبیعت هم خیلی خوبه. این طوری دیگه لازم نیست گوجه و پیاز ببرید و خرد کنید. بنابراین املت با رب گوجه برای کوه یا سفر رفتن هم مناسب هست.

منبع: ایران کوک


طرز تهیه انواع املت

 

Parmida_viola

مدیر آزمایشی تالار خانواده و زندگی
مدیر آزمایشی
گرافیست انجمن
  
عضویت
3/10/21
ارسال ها
1,756
امتیاز واکنش
6,695
امتیاز
233
محل سکونت
Sicily, italy
زمان حضور
29 روز 15 ساعت 18 دقیقه
نویسنده این موضوع
املت قلبی

املت قلبی از نظر مواد اولیه تفاوتی با انواع املت ندارد و تنها ظاهر زیبای آن است این املت قالبی را محبوب کرده است. این موضوع سبب شد تا تصمیم بگیریم در این نوشته شما عزیزان را با روش تهیه املت قلبی آشنا کنیم اما حتما می دانید که این مواد را می توانید در ظرف و قالب های متنوع و طبق سلیقه خودتان هم تهیه و سرو کنید. امیدواریم از آموزش امروز لـ*ـذت کافی ببرید.

مرحله اول:

پیاز را به صورت نگینی، ریز خرد کنید. روغن و کره را در تابه بریزید و روی شعله قرار دهید تا گرم شود و سپس پیاز خرد شده را به آن اضافه کنید و اجازه دهید در حد طلایی شدن سرخ شود.

مرحله دوم:

سیر را له یا ریز خرد کنید و به پیاز بیافزایید و کمی تفت دهید تا جایی که عطر آن بلند شود.

مرحله سوم:

گوجه را با پیاز و سیر به همراه ادویه ها تفت دهید تا کمی سرخ شود و آب آن تقریبا کشیده شود.


مرحله چهارم:

در این مرحله اسفناج را به مواد بیافزایید و کمی که تفت داده شد، مواد را از روی شعله بردارید و اجازه دهید خنک شود.


مرحله پنجم:

تخم مرغ و شیر را به وسیله همزن برقی بزنید تا جایی که به خوبی سبک و کف دار شود.

مرحله ششم:

مواد املت قلبی را با تخم مرغ زده شده و پنیر مخلوط نمایید تا کاملا یکدست شود.

مرحله هفتم:

قالب را با کمی روغن یا کره چرب کنید و 1/3 از هر قالب را با مواد پر کنید(کمی یا زیادی ارتفاع املت قالبی به سلیقه شما بستگی دارد. اگر دوست دارید املت نازکتری داشته باشید 1/2 قالب را پر کنید)

مرحله هشتم:

قالب را در فر از قبل گرم شده با دمای 180 درجه سانتی گراد به مدت 15 دقیقه قرار دهید تا املت قلبی به خوبی بسته شود.(اگر دوست دارید روی املت برشته شود در انتهای کار گریل را روشن کنید فقط مراقب باشید و مدام املت را نگاه کنید چون تخم مرغ سریع می سوزد)

مرحله نهم:

املت را پس از خنک شدن از قالب خارج کنید. زمانی که املت داغ است لبه ها را به وسیله چاقویی نوک تیز از دیواره قالب جدا کنید و صبر کنید تا خنک شود و سپس املت ها را به وسیله چاقو و چنگال به آرامی از قالب خارج کنید(اگر املت داغ را از قالب جدا کنید احتمال خرد شدن آن زیاد است پس عجله نکنید)

نکات کلیدی تهیه املت قلبی

در این املت می توان از انواع ادویه به دلخواه استفاده کرد.

اگر دوست دارید املت کمی منسجم تر باشد می توانید مقداری آرد سوخاری(2 قاشق سوپخوری) به مواد اضافه کنید.

--min-3.jpg

منبع: ایران کوک


طرز تهیه انواع املت

 

Parmida_viola

مدیر آزمایشی تالار خانواده و زندگی
مدیر آزمایشی
گرافیست انجمن
  
عضویت
3/10/21
ارسال ها
1,756
امتیاز واکنش
6,695
امتیاز
233
محل سکونت
Sicily, italy
زمان حضور
29 روز 15 ساعت 18 دقیقه
نویسنده این موضوع
املت فرانسوی
ابتدا شیر، تخم مرغ، نمک و فلفل را داخل کاسه‌ای بریزید و با چنگال یا با همزن دستی بزنید تا حباب‌های کوچکی روی آن تشکیل شود (از هم زدن شدید و ایجاد شدن حباب‌های بزرگ خودداری کنید). نصف سبزی‌هایعنی تره، ریحان و ترخون را با تخم مرغ مخلوط کنید. در ظرف دیگری پنیر خامه‌ای را هم بزنید تا نرم شود و گوجه را نگینی خرد کنید و با آن مخلوط کنید و کنار بگذارید.




یک قاشق روغن زیتون کف تابه بریزید و بگذارید روی شعله متوسط داغ شود (ترجیحاً از تابه کوچکی به قطر حدوداً ۱۲ سانت استفاده کنید، در غیر این صورت به نسبت بزرگی تابه مقدار بیشتری روغن بریزید). وقتی روغن داغ شد تابه را بچرخانید تا روغن به کل کف آن و بخشی از دیواره‌اش مالیده شود.




حال مخلوط تخم مرغ را وسط تابه بریزید و مجدداً حرکتی چرخشی در تابه ایجاد کنید تا تخم مرغ به دیواره‌ها برسد. اگر جایی حجم تخم مرغ زیاد است آن را با لیسک به بخش‌های خالی پخش کنید.



وقتی به نظر می‌رشید یک طرف تخم مرغ پخته شده و رویش شروع به حباب زدن کرد آن را به کمک لیسک برگردانید. مخلوط پنیر و گوجه را وسط تخم مرغ بریزید و به صورت یک خط عمودی پخش کنید (مثل وقتی که می‌خواهید روی نان پنیر بمالید و آن را قاضی کنید). یک طرف تخم مرغ را روی پنیر و گوجه تا کنید. سپس با طرف دیگر هم همین کار را بکنید. املت فرانسوی شما آماده است. بقیه سبزیجات خرد شده را روی آن بریزید و آن را همراه با نان تست سرو کنید.

french-omelette-2.jpg

منبع: ایران کوک


طرز تهیه انواع املت

 

Parmida_viola

مدیر آزمایشی تالار خانواده و زندگی
مدیر آزمایشی
گرافیست انجمن
  
عضویت
3/10/21
ارسال ها
1,756
امتیاز واکنش
6,695
امتیاز
233
محل سکونت
Sicily, italy
زمان حضور
29 روز 15 ساعت 18 دقیقه
نویسنده این موضوع
املت لیوانی

املت لیوانی یک نفره خیلی راحت و در عرض دو دقیقه آماده می‌شود. فقط کافی است مواد را در ماگ یا لیوان مورد نظرتان بریزید و آن را در مایکروفر قرار دهید. املت لیوانی برای روزهایی که سرتان شلوغ است و وقت زیادی برای تهیه صبحانه ندارید عالی است. در ضمن فقط یک ظرف کثیف می‌شود و به این ترتیب نظافت هم سریع تمام می‌شود و می‌توانید در عین خوردن غذایی خوشمزه و سالم به سرعت سر وقت کارهای روزانه خود بروید.

برخلاف اکثر دستورهای مایکروفری که خیلی خوب از آب در نمی آیند و تنها مزیت آنها فوری بودنشان است، این مدل تخم‌مرغ خیلی نرم و خوشمزه است. در ضمن روغن کمی در تهیه آن استفاده می‌شود. فقط چند قطره روغن زیتون برای چرب کردن کف لیوان لازم هست. می‌توانید از اسپری روغن هم برای چرب کردن لیوان استفاده کنید که به این ترتیب روغن کمتری مصرف می‌شود. اگر از آن دست دوستانی هستید که کالری روزانه مصرفی خود را می‌شمارید، این غذا حدوداً ۲۰۰ کالری دارد. پس اگر مایکروفر، ماگ و تخم مرغ دارید، دست به کار شوید و فرصت را از دست ندهید. املت لیوانی یک نفره بدون شک ارزش امتحان کردن را دارد.


برای تهیه املت لیوانی از یک ماگ بزرگ یا لیوان از جنس غیرفلزی که مناسب قرار دادن در مایکروفر باشد استفاده کنید. ابتدا با اسپری کف ماگ را چرب کنید. یا چند قطره روغن زیتون کف آن بریزید و با دست تمیز یا قلموی آشپزی آن را روی سطح داخلی ماگ بمالید.

۲ عدد تخم مرغ را داخل ماگ بشکنید. یک قاشق شیر اضافه کنید و سپس با چنگال آن را هم بزنید و خوب مخلوط کنید.

پنیر رنده شده و سبزیجات خردشده را اضافه کنید. کمی نمک و فلفل بپاشید و مجدداً با چنگال هم بزنید تا مواد کاملاً میکس شوند.

حال ماگ را به مدت ۳۰ ثانیه داخل مایکروفر قرار دهید. آن را خارج کنید. هم بزنید و مجدداً ۳۰ ثانیه مایکروفر کنید. این کار را تکرار کنید تا املت به شکل دلخواه شما درآید. بسته به قدرت مایکروفر شما ممکن است املت لیوانی کمی زودتر یا دیرتر آماده شود.


نکته: می‌توانید از سزیجات دیگری که دوست دارید هم برای تهیه این املت استفاده کنید. همچنین می‌توانید سبزیجات را از روز قبل خرد کنید و در ظرفی دربسته داخل یخچال نگهداری کنید.


mug-omelette-horiz-c2-1800.jpg

منبع: ایران کوک


طرز تهیه انواع املت

 

Parmida_viola

مدیر آزمایشی تالار خانواده و زندگی
مدیر آزمایشی
گرافیست انجمن
  
عضویت
3/10/21
ارسال ها
1,756
امتیاز واکنش
6,695
امتیاز
233
محل سکونت
Sicily, italy
زمان حضور
29 روز 15 ساعت 18 دقیقه
نویسنده این موضوع
املت کاهو و پنیر
املت کاهو پنیر یک ملت خوشمزه برای دوستداران طعم های ایتالیایی است.

طرز تهیه:
روغن زیتون را در تابه روی حرارت ملایم قرار دهید، وقتی روغن کمی داغ شد، پیازهای ریز شده و تکه های فلفل را در آن بریزید و کمی سرخ کنید. آنها را به مدت 1 دقیقه تفت دهید.



کاهو را به تابه اضافه و چند دقیقه ای با پیاز ها مخلوط کنید و کمی حرارت را کم کنید.





تخم مرغ ها را اضافه کنید و به آرامی املت را هم بزنید تا تخم مرغ کمی خودش را بگیرد و سفت شود، سپس پنیر موزارلا و بعد ادویه ایتالیایی، نمک و فلفل را اضافه کنید و غذا را سرو کنید.



نکته: در صورتی که تهیه ادویه غذاهای ایتالیایی برایتان مشکل است، می توانید آن را از دستور غذایی حذف کنید و به جای آن از سبزیجات معطر خشک استفاده کنید.


scrambled-eggs-kale.jpg

منبع: ایران کوک


طرز تهیه انواع املت

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا