خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,247
امتیاز واکنش
64,014
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
آنچه لازم است والدین بدانند



مجموعه‌ی تلویزیونی «زیرخاکی 2» در ادامه‌ی فصل اول سریال «زیرخاکی» در ژانر کمدی و طنز از شبکه‌ی یک سیما پخش شد. فریبرز شخصیتی جاه‌طلب و ساده دارد که نسبت به اتفاقات جامعه بی‌تفاوت است و جز خود و خانواده‌اش دغدغه‌ی دیگری ندارد. فصل دوم سریال مصادف با ایام پس از انقلاب است و تاحدودی توانسته نگاهی انتقادی نسبت به افرادی داشته باشد که با ظاهری موجّه از بیت‌المال سوء استفاده می‌کنند.

فریبرز و همسرش همواره درحال جروبحث هستند و در این میان سر کودکشان داد زده و او را سرزنش می‌کنند. ولی این موارد جنبه‌ی طنز داشته و اتفاقاً بیشترین قسمت طنز سریال مدیون همین دیالوگ‌های خانواده‌ی فریبرز است. با توجه به اینکه یکی از بازیگران اصلی فیلم کودک است و اتفاقاً بامزه‌ترین سکانس‌ها متوجه اوست، این سریال ممکن است برای کودکان نیز جذّاب باشد. لذا مواردی وجود دارد که باید به آن توجه کرد.

فریبرز به‌عنوان شخصیت اصلی سریال به‌راحتی دروغ می‌گوید، مواردی بدزبانی در صحبت‌های فریبرز وجود دارد. بیشتر این بدزبانی‌ها تکیه‌کلام او محسوب می‌شوند. این درحالی است که تأثیرگذاری شخصیت‌های طنز روی مخاطب به مراتب بیشتر است. این فحش‌ها چون مدام تکرار می‌شوند برای مخاطب، به‌ویژه کودک و نوجوان، به‌تدریج عادی جلوه می‌کند.

خلاصه: تکیه‌کلام‌های شخصیت اصلی اکثراً فحش است. این فحش‌ها چون مدام تکرار می‌شوند برای مخاطب، به‌ویژه کودک و نوجوان، به‌تدریج عادی جلوه می‌کند.


نقد و بررسی سریال زیر خاکی

 

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,247
امتیاز واکنش
64,014
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
با فرزندان خود صحبت کنید درباره

اگر فرزند شما نوجوان است، می‌توانید درمورد شخصیت بی‌تفاوت فریبرز نسبت به جامعه و اتفاقات پیرامونش با او صحبت کنید و نظرش را جویا شوید. بی‌تفاوتی نسبت به مسائل جامعه کاملاً مغایر با سبک زندگی اسلامی است. از مصداق‌های روز برای فرزندتان مثال بزنید. برخلاف فریبرز و خانواده‌اش، کمک و همدلی همسایه‌ها و اطرافیان آن‌ها نسبت به یکدیگر به چشم می‌خورد. مسئله‌ای که امروزه در شهرهای بزرگ بسیار کمرنگ شده است. حتی این بی‌تفاوتی به یک ارزش تبدیل شده است. به‌طوری‌که گاهی سکوت محلّه و بی‌خبری از دیگران نشانه‌ی شخصیت و فرهنگ افراد عنوان دانسته می‌شود. این مسئله می‌تواند موضوع جالب و مهمی برای گفت‌وگو با نوجوانان باشد.
خلاصه: درمورد شخصیت بی‌تفاوت فریبرز نسبت به مسائل و حوادث پیرامونش با فرزندتان صحبت کنید.




داستان اثر

این مجموعه‌ی تلویزیونی ادامه‌ی فصل اول سریال «زیرخاکی» است. در فصل اول سریال، فریبرز در جست‌وجوی گنج بود. او قصد داشت با سکه‌هایی که پیدا کرد به خارج از کشور برود. ولی با خارج‌شدن او از مرز، جنگ ایران و عراق شروع شد. او به‌ناچار چمدان سکه‌ها را در قسمت‌های جنگ‌زده مخفی می‌کند. ولی چون می‌ترسد کسی جای آن را پیدا کند به نزد یک رمال می‌رود تا برای دورکردن چشم مردم از چمدان، طلسمی بر آن بخواند. او در این مسیر با ماجراهای طنز دیگری مانند خرید خانه و کشته‌شدن فرهاد و... درگیر می‌شود.
#موج


نقد و بررسی سریال زیر خاکی

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا