خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,242
امتیاز واکنش
64,121
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
سریال زیرخاکی: ۴۴ درصد، سریال بچه مهندس: ۳۳ درصد، سریال سرباز: ۲۴ درصد. این آخرین آمار نظرسنجی مرکز تحقیقات در دهه ابتدایی ماه مبارک رمضان است که نشان می‌دهد ۸۱ درصد مردم، بیننده برنامه‌های سیما بوده‌اند و تا اینجا زیرخاکی که از شبکه یک روانه آنتن می‌شود، توانسته بیشترین مخاطب را به خود جذب کند.

شبکه یک قرار بود مجموعه تلویزیونی "نون خ" را به عنوان گزینه مناسبتی ماه رمضان روانه پخش کند، اما به دلیل شیوع بیماری کرونا، تصویربرداری این سریال متوقف شد و در قالب ۱۵ قسمت، پیش از آغاز ماه رمضان به پخش رسید. شبکه یک هم تصمیم گرفت تا مجموعه "زیرخاکی" به کارگردانی جلیل سامان را به عنوان گزینه مناسبتی خود در ماه رمضان، جایگزین سریال سعید آقاخانی سازد.



آنچه باید از زیرخاکی بدانید

مجموعه زیرخاکی، روایتگر داستان مردی است که مصرانه به دنبال پیدا کردن گنج و زیرخاکی است و در این حین درگیر ماجراهایی شده که داستان‌هایی کمدی و هیجان‌انگیز را رقم می‌زند. پژمان جمشیدی، ژاله صامتی، هادی حجازی‌فر، گوهر خیراندیش، نادر فلاح، امید روحانی، اصغر نقی زاده، ایرج سنجری و رایان نصیری در این سریال به ایفای نقش پرداخته‌اند.

جلیل سامان، تبحر خاصی در ساخت مجموعه‌های تاریخی (خاصه دوران انقلاب و پیش از آن) دارد. او در سال‌های ۱۳۸۹ و ۱۳۹۱، سریال‌های ارمغان تاریکی و پروانه را کارگردانی نمود. هر دو سریال مضمونی تاریخی داشتند و رویدادهای ایران را به ترتیب در دهه شصت و پنجاه مورد توجه قرار می‌دادند. سامان همچنین مجموعه نفس را نیز کارگردانی کرد که در ماه رمضان سال ۹۶، از شبکه سوم سیما پخش شد.

زیرخاکی نیز در ادامه روند فعالیت‌های این کارگردان، مقطعی از تاریخ ایران و تحولات و اتفاقات سـ*ـیاسی و اجتماعی آن دوران را این بار با زبان طنز به تصویر می‌کشد. ساخت چنین آثاری، دشواری‌های خودش را دارد، زیرا پرداختن به سـ*ـیاست و تاریخ، آن هم با زبان طنازانه سخت است و سازندگان باید هوشمندانه به آن بپردازند.

زیرخاکی به خوبی از طنز موقعیت بهره برده و همین امر، آن را از دیگر کمدی‌های رسانه ملی جدا می‌سازد. این مجموعه در بسـ*ـتر تاریخ معاصر و انقلاب، وقایع دوران پهلوی و ساواک را با لحنی متفاوت روایت کرده و تحولات جامعه را در سال‌های پایانی دهه پنجاه نشان می‌دهد.



همه حاشیه‌های زیرخاکی

مجموعه زیرخاکی قرار بود در دو فصل ۲۵ قسمتی جلوی دوربین رود. فصل اول به طور کامل فیلمبرداری شد اما اواخر تصویربرداری فصل دوم این سریال مصادف شد با شیوع بیماری کرونا و مبتلا شدن تعدادی از عوامل سازنده به این بیماری، از جمله فیلمبردار و دستیار کارگردان. به همین دلیل تصویربرداری فصل دوم زیرخاکی متوقف شد.


معرفی سریال زیرخاکی

 
  • تشکر
Reactions: *NiLOOFaR*

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,242
امتیاز واکنش
64,121
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
اما مهم‌ترین حاشیه زیرخاکی مربوط به بازیگر آن یعنی گوهر خیراندیش بود. چند روز پیش از آغاز پخش این سریال، خبری که هیچ گاه به طور رسمی تأیید یا تکذیب نشد، در فضای مجازی منتشر گشته و به رسانه‌های رسمی هم راه پیدا کرد. خبری که حاکی از آن بود که پس از دست به دست شدن انبوه عکس‌ها و فیلم‌های خیراندیش در مراسم ازدواج دخترش در خارج از ایران، مسئولان شبکه یک را برای پخش این مجموعه مردد ساخته است. این بازیگر اولین واکنش خود را به این اتفاق پس از شروع پخش زیرخاکی نشان داد و در صفحه اینستاگرام خود نوشت: "خوشحالم که مسئولان ذیربط با درایت و هوشمندی به حاشیه‌ها اهمیت ندادند و سریال زیرخاکی پس از ماه‌ها تلاش با حضور ۱۵۰ نفر عوامل زحمت کش و هنرمند، در این شب‌ها به روی آنتن می‌رود. چه خوب است که نسبت به کسانی که با ناآگاهی و بدون عاقبت اندیشی، با انتشار عکس و فیلم به حریم خصوصی دیگران بی احترامی می‌کنند، واکنش نشان داده و آنها را محکوم کنیم. "


پژمان جمشیدی و پذیرش یک ریسک بزرگ

فوتبالیست‌های زیادی بازیگری را تجربه کردند اما بدون شک پژمان جمشیدی موفق‌ترین آنها است. او در زیرخاکی، نقش اصلی را ایفا می‌کند و در دومین همکاری خود با جلیل سامان پس از سریال نفس، این بار به شخصیت فریبرز، جان داده است. جمشیدی در این مجموعه، تیپ جدیدی را خلق کرده است که پیش از آن، او را در این تیپ ندیده‌ایم. پذیرش این نقش از سوی این بازیگر را می‌توان ریسک بزرگی در مسیر حرفه‌ای او دانست. نوع گریم، لباس، لحن صحبت و حتی طرز راه رفتن جمشیدی، شمایلی جدید از او را به مخاطب معرفی می‌کند که شاید می‌توانست بسیاری از طرفدارانش را از او دور کند.

مخاطبان، همیشه این بازیگر را در نقشهای لوکس و گریم و لباس‌های امروزی دیده‌اند، اما زیرخاکی نشان داد پژمان جمشیدی، بازیگر توانمندی است که با هوشمندی می‌تواند در هر نقش و هیبتی، کاریزمای خود را حفظ کرده و همچنان برای مخاطبانش جذاب باشد.
#اینما


معرفی سریال زیرخاکی

 
  • تشکر
Reactions: *NiLOOFaR*
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا