خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Sh@bnam

کاربر فعال انجمن
کاربر رمان ۹۸
  100000000
  
عضویت
3/7/20
ارسال ها
687
امتیاز واکنش
38,137
امتیاز
348
سن
19
محل سکونت
کنار مـ*ـاچ‌خانومِ اژدرخان
زمان حضور
263 روز 18 ساعت 20 دقیقه
نویسنده این موضوع
مرغ یکی از غذاهای بسیار خوشمزه و پر طرفدار است که به روش های مختلفی طبخ می‌شود. هر یک از غذاهایی که با مرغ تهیه می‌شوند طعم و ویژگی‌های خاص خود را دارند. کمتر کسی وجود دارد که به مرغ و انواع غذاهایی که با آن پخته می‌شود علاقه نداشته باشد. در پختن مرغ نکاتی وجود دارد که رعایت کردن آن‌ها می‌تواند به خوش طعم‌تر و زیباتر شدن آن کمک کند. در این مطلب می‌خواهیم این رازها را با شما در میان بگذاریم. با ما همراه باشید.

رازهای خوشمزه‌تر پختن مرغ
شاید یکی از ساده‌ترین و سریع‌ترین غذاها مرغ پخته باشد. اما اگر بخواهیم مرغی خوش طعم و متفاوت داشته باشیم، باید در پختن آن نکات زیر را در نظر داشته باشیم.

1- سرو نکردن مرغ بلافاصله پس از پختن
پس از پختن مرغ و قرار دادن آن در ظرف مخصوص سرو، حدود ده دقیقه زمان دهید و بعد آن را سرو کنید. این کار کمک می‌کند تا آب اضافه‌ی مرغ خارج شده و خوشمزه‌تر شود.

2- سرخ کردن مرغ
هر چند مصرف زیاد روغن کار صحیحی نیست، اما برای خوش طعم کردن غذایتان در صورت تمایل می‌توانید مرغ را پیش از پختن سرخ کنید. این کار علاوه بر خوشمزه‌تر شدن، ظاهر زیباتری هم به مرغ می‌بخشد. پس از سرخ شدن مرغ، به آن ادویه‌جات، پیاز و آب اضافه کنید و فرصت دهید تا به خوبی بپزد. برخی از افراد مرغ را پس از پختن، سرخ می‌کنند که این کار هم صحیح است و می‌تواند باعث زیباتر شدن و خوش طعم‌تر شدن مرغ شود.
حتما باید به این نکته توجه کنید که نباید مرغ را بیش از اندازه سرخ کنید. زیرا این کار باعث سفت و خشک شدن آن می‌شود.

3- کم بودن آب مرغ
کم بودن آب مرغ با به اصطلاح غلیط بودن آن باعث خوش طعمی غذا می‌شود. همچنین بهتر است آب مرغ در ظرفی به صورت جداگانه سرو شود.

4- استفاده از زعفران
استفاده از زعفران باعث خوش طعمی، خوش عطری و زیباتر شدن غذا می‌شود. اما در پختن مرغ بهتر است از زعفران به صورت دم کرده به همراه آب جوش و در انتهای پخت غذا استفاده کنید.

سخن پایانی…
به دلیل تنوع بالا در فرهنگ و جغرافیا، ممکن است سلیقه و علایق غذایی افراد متفاوت باشد. در این مطلب نکات مهم در رایج‌ترین روش پختن مرغ بیان شده است. البته رعایت هر یک از این نکات کاملا اختیاری است و به سلیقه و تمایل شما بستگی دارد اما مطمئنا دنبال کردن آن‌ها می‌تواند به شما کمک کند تا مرغی خوش‌مزه‌تر ، خوش طعم‌تر و زیباتر داشته باشید.


منبع:فود دیرینک


نکات ویژه پختن مرغ

 
  • تشکر
Reactions: |Nikǟn|
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا