خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Aina

دوستدار انجمن رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/11/21
ارسال ها
155
امتیاز واکنش
109
امتیاز
163
محل سکونت
Ocean Army
زمان حضور
4 روز 4 ساعت 31 دقیقه
نویسنده این موضوع
پژوهشگران دانشگاه یل به رهبری آریا مانی استاد پزشکی و ژنتیک ژنی را کشف کردند که بر بیماری کبد چرب غیرالکلی تاثیرگذار است.


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وب سایت دانشگاه یل، محققان این دانشگاه به رهبری آریا مانی استاد پزشک و ژنتیک دانشگاه یک ژن جدید کشف کرده‌اند که می‌توان برای درمان بیماری کبد چرب غیرالکلی و مقاومت به انسولین آن را هدف گرفت.
محققان متوجه شدند جهش در ژن Dyrk1b با اختلالی به نام سندروم متابولیک مرتبط است. این سندروم خطر ابتلاء به بیماری‌های قلبی عروقی و دیابت را به شدت افزایش می‌دهد. هم اکنون داروهای متعددی برای درمان بیماری کبد چرب در حال توسعه است. اما تحقیق ذکر شده یکی از نخستین مطالعاتی است که نقش ژن مذکور را در بیماری کبد چرب غیر معتاد ( NAFLD) و مقاومت به انسولین بررسی می‌کند.
محققان به رهبری آریا مانی متوجه شدند افزایش بیان ژن یک نشانگر افزایش خطر هایپرلیپیدمیا، بیماری کبد چرب، بیماری التهاب کبدی و فیبروسیس است. همچنین انها متوجه شدند mTORC2( یک کمپلکس پروتئینی حساس به راپامایسین) در تأثیر Dyrk1b مداخله می‌کند و احتمالاً یک هدف درمانی بالقوه برای بیمارانی با بیماری کبد چرب غیر معتاد باشد.
فعال شدن mTORC2 در سطح ملکولی تکثیر سلولی و متابولیسم را تنظیم می‌کند. این امر مقاومت به انسولین را ایجاد می‌کند. حال آنکه که هدف گرفتن ژن Dyrk1b به کاهش مقاومت به انسولین منجر می‌شود.


منبع:مهر


محقق ایرانی ژن تاثیرگذار در بیماری کبد چرب را شناسایی کرد

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا