خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

᭄⌬෴ثــنا قاسـمی෴⌬᭄

کاربر نیمه فعال
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
5/11/21
ارسال ها
281
امتیاز واکنش
4,245
امتیاز
228
سن
15
محل سکونت
دنیا :)
زمان حضور
23 روز 7 ساعت 19 دقیقه
نویسنده این موضوع
به نام خدا

_اسپم ندهید!_

قبل از مطلب اصلی بدانیم!

دومین استان در ایران پس از استان مشهد از نظر گردشگری مذهبی، استان قم است. شهری کهن و با اهمیت ( به خاطر موقعیت این استان که جزء شاهراه مواصلاتی کشور است) که از گذشته های بسیار دور تا عصر کنونی، قدمتی چند هزار ساله دارد.

معروفترین سوغات استان قم، سوهان آن است و به هر قسمتی از شهر که نگاه بیندازیم از جاده های منتهی به این استان تا ورودی های شهر و خیابان های اصلی و حتی فرعی قم، تعداد زیادی مغازه و مراکز تولید و عرضه مستقیم سوهان تازه به چشممان می خورد. به همین دلیل اکثر مردم و مسافران فکر می کنند که از استان قم فقط می توانند سوهان تهیه کنند. اما این شهر زیارتی مراکز خرید متعددی دارد که در اینجا با دیگر بازارها و مراکز خرید آن آشنا می شوید.

مقصد اول: بازارقدیمی قم

اولین مکان در هر شهری برای خرید که هر مسافری حتما به آن سر می زند، بازار سنتی آن شهر است. چون در این بازارها به خاطر قدمت آن هم می توان سرگذشت تاریخ یک شهررا از نزدیک دید و هم می توان اجناس با کیفیت و بهتری یافت.
بازار قدیمی قم در بافت قدیمی و در مرکز شهر قرار دارد. این بازار قدیمی که هر قسمت و گوشه ای از آن در دوره های متفاوتی مانند: دوره قاجار، سلجوقیف صفوی، ایلخانی و پهلوی ساخته و یا بر وسعت آن افزوده شده، از چهار بخش تیمچه، سرا، چهارسوق و راسته تشکیل شده است. علاوه بر خرید کردن، اصول ساخت و شاهکارهای طراحی معماران زبردست آن زمان را در هر گوشه ای از بازار به خوبی می توان دید.
این بازار تاریخی و گردشگری در مرکز شهر و در خیابان طالقانی واقع شده است.

منبع: وبلاگ قطار های فدک


مراکز خرید و گردشگری قم

 

᭄⌬෴ثــنا قاسـمی෴⌬᭄

کاربر نیمه فعال
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
5/11/21
ارسال ها
281
امتیاز واکنش
4,245
امتیاز
228
سن
15
محل سکونت
دنیا :)
زمان حضور
23 روز 7 ساعت 19 دقیقه
نویسنده این موضوع
مقصد دوم: کهنه بازار

اگر علاقه دارید که در خیابان ها و کوچه های قدیمی، باریک و سقف دار قدم بزنید و چیزهایی را که نمی توان در هر گوشه ای از شهر یافت، را پیدا کنید حتما به کهنه بازار قم که از دوران صفوی بر جای مانده است بروید.

این بازار اکنون چندان فعال نیست، اما هنوز کسانی هستند که دکان هایشان سرپا است و کسب و کار قدیمیشان را ترک نکرده اند. دکان های عطاری، مسگری، نجاری و میوه فروشی که از زمان های گذشته ساخته شده و هنوز پابرجا هستند را می توان دید و از آن ها خرید کرد.

مقصد سوم: مجتمع تجاری اَلغَدیر


مجتمع الغدیر یکی از بزرگترین مراکز خرید در استان قم به شمار می رود. این مجتمع که دارای پنج طبقه است و بخش های متفاوتی مثل پارکینگ طبقاتی با ظرفیت بیش از دو هزار خودرو، شهربازی سرپوشیده، آسانسور و پله برقی و مغازه های فست فود دارد. همچنین بزرگترین بورس های استان مانند: بورس تجاری طلا، کیف و کفش، رایانه و گوشی همراه، مانتو و پوشاک در این مجتمع قرار گرفته است.

مجتمع تجاری الغدیر در مرکز شهر، خیابان آیت الله مرعشی نجفی، میدان امام خمینی واقع است.


منبع: وبلاگ قطار های فدک




مراکز خرید و گردشگری قم

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا