خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Z.a.H.r.A☆

نویسنده‌ی برتر رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
  
عضویت
19/7/21
ارسال ها
1,349
امتیاز واکنش
9,319
امتیاز
333
محل سکونت
Otherworld
زمان حضور
166 روز 12 ساعت 44 دقیقه
نویسنده این موضوع
گواش آبرنگی غیر شفاف است که در حال حاضر به عنوان یکی از ابزار های نقاشی با پایه آب بسیار کاربرد دارد. این محصول که خاصیت تطبیق پذیری بالایی دارد به راحتی با استفاده از آن می توان حالت روشنایی، نور و درخشندگی را در آثار ایجاد نمود. با وجود اینکه رنگ گواش دیرتر خشک می شود این امکان وجود داردکه با حوصله بیشتر کار خود را پیش برده و اقدام به ایجاد لایه های شفاف کند.

Gouache-painting-tutorial6cd064eec13e690a.jpg

در اولین مرحله از آموزش نقاشی با گواش لازم است ، ابزار مورد نظر جهت نقاشی با گواش را آماده کنید. به طوری که استفاده از ابزار و مواد نامناسب موجب اسیب رساندن به کار می شود. مهمترین ابزار نقاشی با گواش شامل ، پالت، رنگ های گواش، قلمو های مناسب، بوم و کاغذ آبرنگ می باشد.
مرحله ی دوم : باید میز کار را آماده کرده که برای فضای مناسب بهتر است میز کار را با روزنامه ی باطله بپوشانید و یک ظرف،اب تمیز تهیه کنید تا بتوانید قلمو های خود را در آن شستشو دهید.
مرحله سوم : آموزش نقاشی با گواش، رنگ های مورد نظر خود را بر روی پالت قرار دهید . توجه داشته باشید که به مقدار مورد نیاز از این رنگ ها بر روی پالت بگذارید زیرا در صورت باقی ماندن،رنگ ها خشک و غیر قابل استفاده می شوند.
مرحله چهارم : باید شروع به نقاشی تدریجی کرده و با قلم مو ، خط هایی بر روی کاغذ ایجاد کنید.
در مرحله پنجم شروع به ترکیب کردن رنگ ها میکنیم البته قبل از اینکارمقدار تقریبی، رنگ هایی که بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند، را در نظر داشته باشید. سپس پیشنهاد می شود ؛برای اینکه مشکل پر آبی قلمو برطرف شود،پس از شست و شو قلموی خود را خشک کنین تا آثار بهتری از رنگ بر روی بوم یا کاغذ ایجاد شود، از صمغ عربی به گواش اضافه کنید. سپس باید کار با خطوط کمرنگ را آغاز کرده و بعد از این بهتر است محل هایی که قرار است سفید باقی بماند با پاستل روغنی سفید بپوشانید.
و اما در اخرین مراحل آموزش نقاشی با گواش؛شامل اضافه کردن لایه های بعد در زمان مناسب، حجم پردازی، اضافه کردن جزئیات با قلم ریز
در انتهای کار نیز باید کاغذ یا بوم خود را جهت خشک شدن در فضایی مناسب قرار دهید و سپس برای نگهداری از نقاشی میتوانید ان را به سلیقه ی خود قاب کنید.


آموزش نقاشی با گواش

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا