خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Parmida_viola

مدیر آزمایشی تالار خانواده و زندگی
مدیر آزمایشی
گرافیست انجمن
  
عضویت
3/10/21
ارسال ها
1,756
امتیاز واکنش
6,695
امتیاز
233
محل سکونت
Sicily, italy
زمان حضور
29 روز 15 ساعت 18 دقیقه
نویسنده این موضوع
جلوه های ویژه راهی فوق العاده و سرگرم کننده برای گفتن داستان های جذاب از طریق تصاویر هستند. اگرچه ممکن است پیچیده به نظر برسند، اما حقیقت این است که بسیاری از جلوه های ویژه به راحتی در داخل دوربین با استفاده از ترفند های ساده عکاسی و ابزارهایی که احتمالا در حال حاضر دارید، ایجاد می شوند. در این آموزش، به نحوه ایجاد یکی از پرتره های مخصوصم، یعنی جلوه «روز در مقابل شب» خواهم پرداخت. یک تکنیک عکاسی جالب و خلاقانه که می توانید از آن در عکاسی از زوج ها، منظره ای که نیم آن تاریک و نیم آن روشن و روز است یا… استفاده نمایید.
بیایید با بررسی آنچه که برای پرتره روز در مقابل شب نیاز دارید، شروع کنیم:

۱ – لنز واید

۲ – سه پایه

۳ – اخطار ND 3-4 استاپ

۴ – فلاش

۵ – گرید + CTO
ترکیب بندی
من برای ترکیب بندی خود، زوج جوان را در مقابل یک دیوار سفید ساده قرار دادم. برای به دست آوردن تقارن، آنها را در مرکز کادربندی کردم. برای ثبت این تصاویر، از دوربین Canon EOS R5 با لنز RF 28-70mm f/2 استفاده کردم که روی سه پایه Peak Design Travel نصب شده بود.
نور محیط
هدف ما ایجاد تصویری است که نصف آن روشن و نصف دیگر آن تاریک باشد. برای شروع، من صحنه را برای طرف روشن نوردهی کردم. سپس، اخطار Tiffen Water White 1.2 ND را برای تاریک کردن نیمه سمت چپ تصویر در مقابل لنز نگه داشتم.

۳
تعدیل نور
اکنون، بیایید با استفاده از فلاش، نور را به طرف تاریک تصویر اضافه کنیم. من یک Profoto B10 Plus با کیت گرید و CTO روی یک پایه در بیرون از کادر دارم. من از گرید برای متمرکز نگه داشتن نور بر روی صورت ویل و جلوگیری از پخش شدن آن استفاده می کنم.
عکاسی
با ترکیب کردن تمام این مراحل تا کنون، در نهایت به این تصویر نهایی می رسیم. در صورت لزوم اخطار ND را تنظیم کنید تا مرز بین دو بخش تاریک و روشن دقیقا در وسط تصویر قرار گیرد.

day-vs-night-portrait-photography-5.jpg

منبع: لنزک


آموزش عکاسی روز در مقابل شب

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا