خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,243
امتیاز واکنش
64,123
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
مروری بر مزایت ها و معایب رنگ اکرلیک

همانطور که میدانید ، در گذشته برای رنگ کردن دیوار ها و نمای داخل و خارج ساختمان ها ، تنها از رنگ های روغنی و پلاستیک استفاده میشد که حالتی بی کیفیت داشتند، از دور نمای رنگ روغنی حالتی پلاستیک گونه داشت و بسیاری از افراد از استفاده از این زنگ امتناع می کردند. بعد از چندین سال با ورود رنگ اکریلیک به صنعت نقاشی ساختمان، شاهد آن بودیم که عده ی زیادی از مردم با آگاهی از مزایا و معایب رنگ اکریلیک ، استفاده از این رنگ را برای نمای ساختمان و دیوار ها انتخاب کردند. جالب است که بدانید رنگ اکرلیک از فرمولاسیون رزین های اکریلیکی ساخته شده است.

اما دلیل انکه رنگ های روغنی از بازخورد کمتری برخوردار بودند آن بود که رنگ های روغنی بر پایه ی رزین های روغنی ساخته شده بودند که نمایی پلاستیکی داشتند و فرق زیادی با رنگ های پلاستیکی که بر پایه ی رزین های وینیل ساخته شده اند ندارد.
اگر در مورد مزایا و معایب رنگ اکریلیک بیشتر مطالعه کنیم متوجه خواهیم شد که حلال آن آب می باشد اما در رنگ های روغنی و پلاستیکی حلال اصلی نفت و مشتقات نفتی میباشد که بوی آن و مضراتش بسیاری را آزار میدهد.

اصلی ترین عاملی که در بررسی مزایا و معایب رنگ آکریلیک مورد توجه قرار میگیرد و باعث تقسیم بندی آنان می باشد ، نوع حلال های موجود در رنگ اکرلیک و رنگ های دیگر میباشد.
با توجه به اماری که این روزها از نوع رنگ های ساختمانی مختلف بدست آمده است می توان گفت که با بررسی مزایا و معایب رنگ اکریلیک در رنگ آمیزی ساختمان ، بیش از 98 درصد مردم این رنگ را انتخاب میکنند که پایه ی حلال آن تیزاب می باشد و هیچ نشانه ای از مشتقات نفتی دیده نمیشود.


مزایا و معایب رنگ اکریلیک

 
  • تشکر
Reactions: ~ĤaŊaŊeĤ~

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,243
امتیاز واکنش
64,123
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
بررسی دقیق تر مزایا و معایب رنگ اکرلیک

  1. از مزایا و معایب رنگ اکریلیک این است که هنگامی که رنگ اکریلیک را بر سطح دیوار می کشید ، می توانید تا زمانی که رنگ خشک شود تصمیم بگیرید که آیا از این رنگ خوشتان می آید یا خیر ، زیرا در صورت عدم رضایت می توانید قبل از خشک شدن آن را با آب بشوید.اما پس از آنکه رنگ خشک شد میتوان این اطمینان را به شما داد که حتی با دستمال کشیدن پی در پی نیز این رنگ از بین نخواهد رفت.
  2. مورد دیگر در مزایا و معایب رنگ اکریلیک این است که با آنکه این رنگ خود از محلول آب ساخته شده است ، با توجه به مزایا و معایب رنگ اکرلیک میتوان گفت که این رنگ خاصیت ضد آب بودن دارد و حتی اگر مقدار زیادی آب به طور اتفاقی روی دیوار شما بریزد هیچ نگرانی از بابت تغییر رنگ اکرلیک نداشته باشید زیرا این رنگ خاصیت ضد اب بودن دارد.
  3. با بررسی مزایا و معایب رنگ اکریلیک امروزه به این نتیجه رسیده ایم که رنگ اکریلیک برای بسیاری از افرادی که دچار حساسیت و بیماری های ریوی هستند بسیار کارآمد تر می باشد، زیرا این رنگ هیچ محلول بوداری را در ترکیبات خود ندارد و محلول اصلی آن آب می باشد .
مزیت های رنگ اکرلیک

  1. شاید این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که چرا بیشتر کسانی که در مکان های مرطوب زندگی میکنند از رنگ اکریلیک برای رنگ آمیزی خانه های ویلایی یا ساختمان هایشان استفاده میکنند؟ جالب است که بدانید رنگ های اکریلیک به دلیل رزین های به کار رفته در آن به راحتی در مقابل رطوبت از خود مقاومت نشان میدهند و مانند رنگ های روغنی و پلاستیکی دچار پوسته پوسته شدن و ترک خوردگی نمی شوند ، به همین دلیل در مطالعه مزایا و معایب رنگ اکریلیک دیده شده است که افراد از این رنگ رضایت بسیاری دارند و تنها برای خانه های آپارتمانی از این رنگ استفاده نمی کنند ، بلکه بیشتر هتل ها و ویلاهای امروزی نیز استفاده از رنگ اکریلیک را نسبت به دیگر انواع رنگ ها ترجیح میدهند.
  2. جالب است که بدانید به دلیل آنکه حلال اصلی رنگ های اکریلیک آب است به راحتی میتوان به آن افزودنی هایی را افزود که خاصیت ضد قارچ و ضد کپک و باکتری پیدا کنند. در این حالت بسیاری از کسانی که فرزند کوچک در خانه نگهداری میکنن هم نیز خیالشان بابت سلامت فرزندانشان در محیط خانه راحتتر میشود. با بررسی مزایا و معایب رنگ اکریلیک به خوبی متوجه میشویم که در ساختار رنگ اکریلیک هیچ خبری از مواد شیمیایی که بسیار سمی و مضر هستند ،نمیباشد.
  3. اگر از رنگ اکرلیک استفاده کرده باشید متوجه خواهید شد که جلوه ی طبیعی و زیبای رنگ اکریلیک در مقایسه با رنگ های دیگر بسیار لطیف و زیبا و چشم نواز می باشد و بینندگان از تماشای آن لـ*ـذت میبرند.


مزایا و معایب رنگ اکریلیک

 
  • تشکر
Reactions: ~ĤaŊaŊeĤ~

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,243
امتیاز واکنش
64,123
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
عیب های رنگ اکرلیک

  1. حال نوبت به آن رسیده است که در مورد معایب رنگ اکریلیک نیز صحبت کنیم و آن را از لحاظ های گوناگون مورد بررسی قرار دهیم. اما پس از جستجوی فراوان در رابـ*ـطه با مزایا و معایب رنگ اکریلیک تنها توانستیم یک عیب از آن پیدا کنیم و آن ، سختی پاک کردن کثیفی ها و گردوغبار نسبت به رنگ روغنی میباشد. رنگ روغنی به دلیل دارا بودن مشتقات نفتی و پلاستیکی براقیت بیشتری دارد و به راحتی آثار کثیفی از روی آن پاک میشود. متاسفانه در رنگ آمیزی با رنگ اکرلیک به سختی آثار کثیفی از روی آن پاک میشود زیرا پایه ی براقیت و روغنی بودن آن کمتر است و بیشتر خالتی مات دارد.
  2. رنگ های اکریلیک دارای طیف گسترده و متنوعی می باشد که با توجه به سلیقه ی افراد می توان هر کدام را خوشمان بیاید را برای رنگ آمیزی دکوراسیون داخل منزل استفاده کرد.
  3. هرچه بیشتر با مزایا و معایب رنگ اکریلیک آشنا شوید متوجه خواهید شد که این رنگ تنها برای نقاشی ساختمان و منزل کاربرد ندارد و در بسیاری از موارد هنرمندان از آنان برای رنگ کردن مجسمه ها،کوزه ها،نقاشی ها و….استفاده میکنند. استفاده از رنگ اکریلیک جز خلاقانه ترین نوع عملکرد در کار های هنری به شمار می آید.
  4. #نقاشی


مزایا و معایب رنگ اکریلیک

 
  • تشکر
Reactions: ~ĤaŊaŊeĤ~
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا