خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,247
امتیاز واکنش
64,014
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
ساخت و ساز به چه شکل است؟

یونولیت از نظر ماهیت بی اثر است و بنابراین هیچگونه واکنش شیمیایی به دنبال نخواهد داشت. از آنجا که به هیچ عنوان آفات تاثیری در ان ندارد ، می توان به راحتی در صنعت ساخت و ساز استفاده کرد. سلول های موجود در این موارد بسیار فشرده هستند ، بنابراین وقتی به عنوان ماده اصلی مورد استفاده قرار می گیرد ، آب کمی جذب می کند و باعث ایجاد پوسیدگی نمی شود.
یونولیت ها با دوام ، قوی و همچنین سبک هستند و می تواند به عنوان سیستم های عایق پنل ها برای نما ، دیوارها ، سقف ها و کف در ساختمانها مورد استفاده قرار گیرد ، همچنین به عنوان ماده شناور در ساخت ماریناها و پنتون ها و به عنوان پر کننده های سبک وزن در ساخت و سازهای راه و راه آهن نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

استفاده از یونولیت در بسته بندی ها به چه شکل است؟

یونولیت ها خاصیت ضد ضربه دارند و این امر را برای حمل و نقل وسایل شکننده مانند نوشیدنی ها ، مواد شیمیایی ، تجهیزات الکترونیکی و محصولات دارویی ایده آل می کند. عایق حرارتی و خاصیت مقاومت در برابر رطوبت آن برای بسته بندی مواد غذایی پخته شده و همچنین کالاهای قابل فساد شدن مانند غذاهای دریایی ، میوه و سبزیجات نیز مناسب می کند.

استفاده های دیگر از یونولیت ها به چه شکل صورت می گیرد؟

از یونولیت ها به دلیل نسبت مقاومت مثبت به وزن می توان در ساخت اسلایدرها ، ماکت ها و حتی تخته های سوراخ دار نیز استفاده کرد. استحکام یونولیت ها در کنار خاصیت ضد ضربه آن ، استفاده از آن در صندلی های کودکان و کلاه های دوچرخه سواری نیز موثر می سازد. همچنین دارای خصوصیت مقاومت در برابر فشرده سازی است ، به این معنی که یونولیت ها برای انباشت کالاهای بسته بندی ایده آل است. از یونولیت ها همچنین در نهالکاری در باغداری در باغچه ها برای ترویج هوادهی خاک نیز استفاده می شود.

نقاط قوت یونولیت چیست ؟

عایق حرارتی بالا
مقاوم در برابر رطوبت
بسیار بادوام
به راحتی قابل بازیافت است
همه کاره است
به راحتی با رزین اپوکسی لمینیت می شود
به اشکال ، اندازه ها و مواد فشرده سازی مختلف تولید می شود
سبک و قابل حمل
خصوصیات ضد ضربه ای بالا
مقاوم در برابر فشار
با چاپ یا برچسب گذاری هر برندی بر روی آن به راحتی حک می شود.

نقاط ضعف یونولیت چیست ؟

در برابر حلالهای آلی مقاوم نیستند.
نمی توان از ان ها در ترکیبات با فویل های عایق MPVC استفاده کرد.
بعضی از یونولیت ها از کلرو فلوروکربنها ساخته شده ایت که به لایه ازن آسیب می رساند
اگر با رنگ ها روغنی رنگ شود قابل اشتعال است
نگرانی های بهداشتی در مورد مواد شیمیایی استایرن موجود در لیوان های نوشیدنی های گرم یا مواد غذایی از جنس یونولیتی مطرح است.

بازیافت یونولیت ها به چه شکل صورت می گیرد؟

یونولیت ها کاملاً قابل بازیافت هستند و وقتی بازیافت شوند به پلاستیک پلی استایرن تبدیل خواهند شد. پلی استر فشرده شده با داشتن بالاترین نرخ بازیافت برای هر نوع پلاستیک و داشتن بخش قابل توجهی از پسماندهای شهری ، پلیمری سازگار با محیط زیست است.
صنعت یونولیت سازی در جهان بازیافت بسته بندی های یونولیتی را تشویق می کنند و بسیاری از شرکت های بزرگ جمع آوری و بازیافت یونولیت ها را با موفقیت انجام می دهند.
یونولیت ها را می توان به روش های مختلف مانند تراکم حرارتی و فشرده سازی بازیافت کرد و از آن ها می توان در کاربردهای غیر فومی ، بتن سبک ، محصولات ساختمانی استفاده کرد و دوباره در کف سازی های یونولیتی مجدداً مورد استفاده قرار گیرد.

آینده صنعت یونولیت سازی چگونه پیش بینی می شود؟

با توجه به تعداد قابل توجهی از برنامه ها ، یونولیت ها در نتیجه دامنه عالی از خواص مورد استفاده قرار می گیرد ، و آینده صنعت یونولیت سازی روشن است. در واقع یونولیت ها یک پلیمر مقرون به صرفه است که برای اهداف عایق بندی و بسته بندی بسیار مناسب است.


122-768x512.jpg


معرفی یونولیت

 

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,247
امتیاز واکنش
64,014
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
یونولیت یا فیبر سفید چگونه ساخته می شود؟

فرایند ساخت یونولیت یا فیبر سفید در سه مرحله انجام می‌شود: پیش‌انبساط، تثبیت و شکل‌دهی. همانطور که گفته شد، پلی‌استیرن از محصولات پالایشگاه نفت خام تولید می‌شود. برای تولید یونولیت، دانه‌های پلی‌استیرن با ماده کف‌کننده پنتان آغشته و دانه‌های آن در دمای بالاتر از ۹۰ درجه سانتیگراد پیش‌فوم می‌شوند. این افزایش دما باعث تبخیر عامل کف‌کننده می‌شود و از این رو مواد پایه ترموپلاستیک را به ۲۰ تا ۵۰ برابر اندازه اصلی خود می‌رساند.

بعد از این مرحله، دانه‌ها به مدت ۶ تا ۱۲ ساعت نگه داشته می‌شوند تا زمان کافی برای رسیدن به حالت تعادل را داشته باشند. سپس دانه‌ها به قالب‌های گوناگون منتقل می‌شوند تا برای استفاده‌های خاص شکل بگیرند. در مرحله نهایی، دانه‌های تثبیت شده در قالب بلوک‌های بزرگ یا به شکل‌های سفارشی طراحی می‌شوند. بسیاری از تولیدکنندگان موادی افزودنی مانند بازدارنده آتش را به این فرایند می‌افزایند تا خصوصیات ضد شعله یونولیت بیشتر شود.

یونولیت بهتر است یا بلوک

یونولیت از حدود دو دهه قبل جایگاه بسیاری مناسبی در میان پیمانکاران پروژه‌های ساختمانی ایران به دست آورده است. اما سوالی که پیش می‌آید این است که آیا واقعا می‌توان این محصول را به بلوک‌ ترجیح داد؟ جواب این سوال را باید در مکان مورد استفاده جستجو کرد. همه ما می‌دانیم که یونولیت وزن پایینی داشته و استفاده از آن در سقف یا بخش‌های دیگر ساختمان به هیچ عنوان کار سختی نیست. بنابراین بکارگیری یونولیت در پروژه‌های وسیع مانند آپارتمان‌های چند طبقه بسیار منطقی به نظر می‌رسد.

از سوی دیگر، نگرانی‌های زیادی از بابت توانایی مقاومت یونولیت در برابر آتش وجود دارد که اغلب بی‌مورد هستند. در صورتی که فرایند نصب فوم سقفی با دقت و بر اساس استانداردها انجام شود، مطمئنا با هیچ مشکلی روبرو نخواهید شد. همچنین مسئله دیگر قیمت پایین‌تر یونولیت در برابر بیشتر نمونه‌های بلوک سفالی یا سیمانی است. به صورت کلی می‌توان گفت که یونولیت یک گزینه بسیار معقول و به صرفه برای انواع پروژه‌های ساخت و ساز به شمار می‌آید.

مراحل اجرا و نصب یونولیت سقفی

یونولیت یا پلی استایرن منبسط شده (EPS) از پلیمرهای پرمصرف در زنجیره جهانی است. این ماده به دلیل تنوع زیاد، عملکرد عالی و قیمت مناسب، بیش از ۵۰ سال است که انتخاب اول بیشتر پیمانکاران پروژه‌های ساختمانی در بسیاری از کشورها به حساب می‌آید. به همین صورت، تولید یونولیت در مقدار زیاد باعث کاهش بسیاری از ضایعات در زنجیره تامین کالا می‌شود. چنین چیزی در نهایت موجب صرفه‌جویی در منابع انرژی، مواد و حمل و نقل خواهد شد.

یکی از اصلی‌ترین کاربردهای یونولیت، جایگزینی بلوک‌های سیمانی و سفالی در ساختمان‌سازی است. ویژگی‌های منحصر به فردی مانند وزن پایین، استحکام، طول عمر بالا، خاصیت ضد شوک، عایق ‌بندی و شکل‌پذیری آسان از دلایل این امر هستند. در این مقاله به بررسی مراحل اجراء و نصب یونولیت سقفی پرداخته و نکاتی مهم را در خصوص کارایی آن‌ها مرور خواهیم کرد.

نحوه حمل و جابجایی تیرچه

همانطور که همه ما می‌دانیم، نکات ایمنی در طی فرایند ساخت و ساز باید همواره در درجه اول اهمیت قرار گیرند. پیش از انتقال تیرچه‌ها، محل قرارگیری آن‌ها را مشخص کنید، چرا که جابجایی مجدد به هیچ عنوان مطلوب نخواهد بود. معمولا تیرچه ‌های کوچک را با دسته‌ای از افراد و تیرچه ‌های بزرگ‌تر را با جرثقیل حمل می‌کنند.

در هر حال، بهتر است که حتی برای جابجایی تیرچه‌ های کوچک نیز از جرثقیل استفاده کنید. در زمان جابجایی تیرچه‌ با جرثقیل، هر دو انتها و وسط آن را به خوبی به قلاب وصل کنید. از قرار دادن تیرچه ها بر روی یکدیگر و به شیوه‌ای نامنظم جدا خودداری کنید، چرا که هرگونه لغزش هزینه‌هایی ناخواسته را به شما تحمیل خواهد کرد.

ابزار مورد نیاز برای نصب یونولیت سقفی

در زمان نصب یونولیت سقفی به این ابزار نیاز پیدا خواهید کرد. حتما تمام آن‌ها را پیش از آغاز فرایند آماده کنید، چرا که بعضی از مراحل باید در اسرع وقت انجام شوند.

  • یونولیت یا فوم سقفی به تعداد لازم
  • دستگاه برش فوم یا اره مخصوص
  • دریل و مته
  • تفنگ اتصال میخ و پرچ‌ها
  • سیم آرماتوربندی
  • میلگرد حرارتی
  • اوتکا و ژوئن
مراحل نصب تیرچه بر روی سقف و دیوار

استفاده از تیرچه هنوز هم بیشترین رواج را در پروژه‌های ساخت و ساز کوچک و متوسط دارد، زیرا فرایندی ساده داشته و با سرعت انجام می‌گیرد. باید به این نکته توجه داشته باشید که تیرچه‌ها را از یک تولیدکننده معتبر خریداری کنید، چرا که بیشترین نقش را در ساختن سقف خانه دارند. نصب تیرچه‌های دارای طول زیاد حتما باید با استفاده از جرثقیل انجام شود، چرا که وزن بالایی داشته و احتمال بروز حادثه وجود دارد.

پاشنه انتهایی تیرچه را باید با قسمت وارد شده از سمت تیرها شکسته و میلگردهای انتهایی را با استفاده از سیم آرماتوربندی به میلگردهای تیر وصل کنیم. فاصله تیرچه معمولا بر اساس بلوک یا یونولیت محاسبه می‌شود که در صورت استفاده از یونولیت برابر با ۵۰ سانتی‌متر خواهد بود. آرایش تیرچه‌ها در تمامی طبقات باید به صورت یکسان صورت گیرد، تا پس از اتمام ساختن سقف مشکلی از بابت عبور دادن لوله‌ها و مجاری دیگر به وجود نیاید. توجه به این نکته الزامی است که در صورت وارد آمدن فشار زیاد به سقف باید از تیرچه‌های دوبل استفاده کنید.


معرفی یونولیت

 

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,247
امتیاز واکنش
64,014
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
نصب سیستم حامی تیرچه یا شمع بندی

در مرحله بعد، به سراغ کارگذاری سیستم حامی تیرچه یا همان شمع‌بندی خواهیم رفت. در این فرایند می‌توانیم از شمع فلزی یا چوبی استفاده کنیم که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. شمع‌های چوبی قیمتی پایین داشته و در همان حال از مقاومت کمتری برخوردار هستند. از سوی دیگر، شمع‌های فلزی قیمتی بالاتر داشته و مقاومت فوق‌العاده‌ای از خود نشان می‌دهند. هردوی این موارد را می‌توان برای جلوگیری از حرکت یا شکستن تیرچه‌ها مورد استفاده قرار داد تا در زمان کار گذاشتن بلوک یا یونولیت با مشکلی مواجه نشویم.

زمانی که فاصله قطعی تیرچه‌ها را مشخص کردیم، شمع‌بندی در تمامی نقاط حساس صورت می‌گیرد. این کار همیشه باید با وسواس تمام انجام شود، به گونه‌ای که زمین کف ساختمان را تماما مورد بررسی قرار داده و از عدم نشست آن اطمینان حاصل کنیم. سپس شمع‌ها را با دقت هرچه تمام‌تر در جای درست قرار می‌دهیم.

قراردادن بلوک یا فوم یونولیت بین تیرچه‌ها

تصمیم‌گیری در مورد انتخاب میان بلوک سیمانی یا فوم یونولیت اغلب توسط صاحب پروژه و بر اساس پیشنهاد مهندس ناظر انجام می‌شود. هردوی این مواد در زمینه‌ ساختمان‌سازی کاملا مورد قبول بوده و مزایای زیادی را در اختیار پروژه قرار می‌دهند. بلوک مقاومت بالاتری دارد، اما نصب آن با دردسرهای بیشتری همراه است. یونولیت گزینه‌ای بسیار مناسب برای بکارگیری در ساختمان‌های مسکونی و تجاری به حساب می‌آید که علاوه بر وزن پایین و مقاومت فوق‌العاده، هزینه‌های ساخت و ساز را نیز تا حدی چشمگیر کاهش می‌دهد.

در این مرحله بلوک‌ها یا قطعات یونولیت را به اندازه لازم بریده و در فاصله میان تیرچه‌ها قرار می‌دهیم. در صورت انتخاب یونولیت، به این نکته دقت کنید که کناره‌های آن‌‌ها باید به صورت مورب و شیب‌دار باشد، تا بتن بتواند به راحتی وارد خرپای تیرچه شود. توجه به فاصله منظم میان بلوک‌ها یا یونولیت‌ها اهمیت اساسی دارد.

استفاده از میلگرد به صورت حرارتی

پس از قرار دادن بلوک‌ها یا یونولیت‌ها، باید چاره‌ای برای افزایش میزان مقاومت آن‌ها در برابر شرایط گوناگون بیاندیشیم. برای این کار، تعدادی اوتکا را به منظور محکم‌سازی تیرچه به تیر متصل کرده و سپس ژوئن‌ها را به صورت عرضی و عمود در تیرچه‌ها قرار می‌دهیم تا نسبت به یکدیگر به حالت ثبات برسند.

شبکه آرماتور حرارتی با استفاده از میلگردها پس از مراحل بالا انجام می‌شود. این میلگردها در بعضی از موارد که به مقاومت کششی بیشتری نیاز است، در چند ردیف مورد استفاده قرار می‌گیرند. در زمان استفاده از یونولیت هیچ نیازی به قالب‌بندی کف وجود ندارد، چرا که عرض زیادی داشته و به خوبی می‌توانند باقی موارد را نگه دارند.

قالب گذاری اطراف سقف

قالب‌گذاری از روش‌های ساده و قابل اتکائی است که برای نظم بخشیدن به ترتیب بلوک‌ها یا یونولیت‌ها اهمیت بالایی دارد. در طی فرایند سقف‌سازی، کناره‌های سقف اغلب خالی می‌ماند که بر هر شکل ممکن باید پر شود. بنابراین قالب‌هایی در چهار طرف سقف قرار داده می‌شوند تا با استفاده از بتن پر شده و در نتیجه مانعی مناسب برای جلوگیری از حرکت بلوک‌ها یا قطعات یونولیت فراهم آید.

بتن ریزی اولیه

بتن ریزی ممکن است که بر اساس تصمیم مهندسین ناظر به دو مرحله جداگانه تقسیم شود. اگر مساحت سقف ساختمان چندان زیاد نباشید، معمولا تمام بتن به صورت یکجا ریخته می‌شود. حجم بتن مورد نیاز برای پر کردن فضای خرپاهای میان بلوک‌ها و همچنین پوشاندن تمام سقف باید به دقت تعیین و سپس از تجهیزات مناسب برای ریختن آن استفاده شود.

شیب بندی نهایی

شیب‌ بندی نهایی آخرین مرحله‌ای است که در فرایند اجراء سقف انجام می‌شود. پیش از هر چیز باید طرح دقیقی از محل قرارگیری تمام تیرچه‌ها و فضای مناسب برای جای دادن سیستم لوله ‌کشی داخل ساختمان و همچنین تخلیه فاضلاب در اختیار داشته باشید. فرایند شیب بندی در بسیاری از موارد در هنگام شکل گرفتن بتن انجام می‌شود که با وجود کارایی بیشتر، دردسرهایی به همراه دارد.

اما بیشتر مهندسین ناظر توصیه می‌کنند که بهتر است بتن حالت اولیه‌ای به خود بگیرد و سپس شروع به شیب‌ بندی نهایی کنند. در این صورت زمان کافی برای تعیین فضاهای مورد نظر و سپس قراردهی لوله‌ها وجود خواهد داشت.

نصب به وسیله تیرچه کرومیت

نصب یونولیت به وسیله تیرچه کرومیت نیز شباهت زیادی به تیرچه‌های خرپایی دارد. تنها تفاوت کرومیت با انواع دیگر این است که در زمان نصب آن‌ها دیگر نیازی به استفاده از شمع‌بندی نخواهید داشت، چرا که ورقی فولادی در زیر تیرچه‌ها قرار می‌گیرد. این کار روند ساخت و ساز را بسیار سریع‌تر می‌سازد. یونولیت ها متناسب با فاصله تیرچه های کرومیت از هم برش داده شده و سپس بتن‌ریزی صورت می‌گیرد.

مراحل نصب فوم سقفی به بلوک های بتنی

گاهی پیش می‌آید که قصد داریم بلوک های بتنی را با استفاده از فوم سقفی ادغام یا تقویت کنیم. برای این کار، ابتدا قطعات یونولیت را متناسب با ابعاد مورد نظر برش می‌دهیم. پیش از شروع این فرایند نیز باید از طرحی مناسب برخوردار باشید تا جای عبور لوله‌ها و منافذ دیگر را همواره در ذهن داشته باشید. یونولیت‌ها را همانند آموزش‌های قبلی در جای مناسب قرار داده و سپس از چسب مخصوص یونولیت یا پلی استایرن برای اتصال میان آن‌ها استفاده کنید.

پس از آنکه اتصال قطعات یونولیت به درستی انجام گرفت، بلوک های بتنی را با دقت هرچه تمام‌تر و به آرامی بر روی آن قرار دهید. محل عبور لوله و منافذ دیگر را مشخص کرده و آن‌ها را در همین مرحله تثبیت کنید. به یاد داشته باشید که نصب فوم سقفی به بلوک های بتنی کاری بسیار حساس بوده و تمام مراحل آن باید تحت نظر کارشناسان مربوطه انجام شود.
#مادفوم


معرفی یونولیت

 

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,247
امتیاز واکنش
64,014
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
حجم های سبک:

کار با یونولیت شاید لـ*ـذت بخش ترین کار بین کارهای ساخت دکور و در عین حال پردردسر ترین کار است. اگر یکبار سرتاپایتان پر از دانه های ریز و سفید یونولیت شده باشند که به این راحتی ها هم دست از سر آدم بر نمی دارند، حتماً کمی خواندن این قسمت را سرسری می گیرید، اما ما برای این هم راه حلی داریم. کار با یونولیت و ساخت حجم های یونولیتی به کمی دقت و ظرافت و شناخت حجم احتیاج دارد، شما باید به عنوان مثال حجم یک گل لاله را بشناسید تا بتوانید آن را از یک مکعب یونولیتی بسازید، اما اگر توانایی ساخت حجم سه بعدی را ندارید یونولیت های قطر کمتر هستند که به شما امکان ساخت اجسام دو بعدی را می دهند، به عنوان مثال شما طرح گل لاله را همان طور که روی کاغذ می کشید روی یونولیت قطر کم مثلاً 1 یا 2 سانتی متر می کشید و دور آن را می برید.


یونولیت خود به خود سفید رنگ است و بعد از ساخت باید رنگ شود، دقت کنید تنها رنگ پلاستیک به یونولیت آسیب نمی رساند، بقیه رنگ ها مثل رنگ روغن یا اسپری های رنگی به خاطر مواد درونشان باعث خورده شدن یونولیت می شوند. اگر با رنگ های پلاستیک که بعد از خشک شدن کمی کدر می شوند، راضی نمی شوید، کمی کارتان سخت می شود چون باید همه جای حجم یونولیتتان را با چسب چوب که کمی با آب رقیق شده بپوشانید و بگذارید خشک شود مطمئن باشید همه جای آن چسب خورده، کوچک ترین جایی که باقی مانده باشد کار را خراب می کند. چون چسب چوب سفید است و یونولیت هم سفید و تشخیص این که همه جا چسب خورده سخت است یکی دو قطره رنگ پلاستیک ( مثلاً زرد) درون چسب چون ریخته هم بزنید حالا راحت تر متوجه می شوید کجاها چسب نخورده اند.
بعد از خشک شدن می توانید با رنگ روغن یا اسپری آن را رنگ کنید این کار استحکام یونولیت را هم بیشتر می کند. چسباندن دو قطعه یونولیت همه با چسب چوب یا چسب یونولیت امکان پذیر است. البته کمی دیر خشک می شود
لکه های رنگی:

- اگر در حین رنگ کردن حجم های یونولیتی جایی از بدن یا لباستان رنگی شد نگران نباشید فقط کافی است حلال آن رنگ را بشناسید. رنگ پلاستیک با آب به راحتی پاک می شود فقط کمی حوصله می خواهد اگر از شوینده ها مثل صابون و پودر لباسشویی و ... استفاده کنید لکه های رنگ تثبیت می شوند و پاک نمی شوند حلال رنگ روغن و اسپری رنگ هم تینر است.
#تبیان


معرفی یونولیت

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا