خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,242
امتیاز واکنش
64,121
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
ما در این جا به اسامی برخی از آنها اشاره می‌كنیم:



جن خناس: این شیطان مخفی در درون انسان راه‌یافته و به وسوسه انسان می‌پردازد و هرگاه انسان یاد خدا را می‌كند از انسان دور می‌شود خواندن سوره ناس برای دفع این جن موثر است. (بحار ج 60 ص 194)



در روایات آمده است این شیطان مانند خون در دل انسان راه دارد (بحار ج 60 ص 269)



جن رها یا (زها): این شیطان وقت نماز صبح سراغ انسان آمده و بر سر او و بالشش گره می‌زند و به او می‌گوید بخواب وقت نماز نشده است و اگر بیدار نشود به‌صورت او بول می‌كند و بر گشته و دمش را می‌جنباند و بانگ شادی بر می‌آورد. (محاسن ج 1 ص 86)



مبادا این حقایق را انكار كنی كه با دلایل عقلی و شرعی و به تجربه این موضوع ثابت شده است.



غول: این جن انسان‌ها را در صحرا‌ها و بیابان‌ها به بیراهه می‌كشاند و روایت‌شده هر گاه تنها هستی راهنمایی انسان تنها را قبول مكن و با صدای بلند به‌صورت او اذان بگو آن گاه از تو دور می‌گردد. در برخی روایات آمده غول وجود ندارد. ولی احمد بن عبدالله گوید در راه به چنین جنی برخورد كردم كه بر روی تختی نشسته و لباس‌های خوبی پوشیده و قندیل‌هایی روشن كرده بود سوره یاسین را خواندم قندیل‌هایش خاموش شد و گفت: ای بنده خدا با من چه كردی؟(سفینه البحار ج 3 ص 821)



این كه در روایات آمده غول وجود ندارد به این معنا ست كه غول نمی‌تواند انسان را از راه خود گمراه كند و انسان در برابر آن دست و پا بسته و مجبور نیست. اگر انسان به یاد خدا و متوسل به 14 معصوم بوده و از حدود شرع بی احترامی نكند هیچ جنی نمی‌تواند بر انسان ضرر بزند.



جن رباینده: این جن برخی از انسان‌ها را می‌رباید. از امام صادق پرسیدند آیا جن می‌تواند انسان را برباید؟ فرمود اگر انسان این دعا را بخواند جن‌ها نمی‌توانند او را بربایند و این دعا ذكر خواهد شد. (بحار ج 92 ص 152)



جنّیان گاهی اوقات وسایل شخصی انسان‌ها را می‌دزدند. حال به شمه‌ای از حالات شیخ جعفر مجتهدی به نقل از كتاب لاله‌ای از ملكوت توجه فرمایید:



موفق شدم بسیاری از نیروهای نامرئی طبیعت را تحت فرمان خود در آورم به‌طوری كه در هر محفلی كه حضور داشتم عده‌ای از ارواح و جنود جن حاضر بودند و دستوراتی را كه به آن‌ها می‌دادم اطاعت می‌كردند.



در آن ایام در یكی از اتاق‌های طبقه فوقانی منزل پدرم در شهر تبریز زندگی می‌كردم در آن اتاق ظروف قدیمی زیادی وجود داشت از جمله دو عدد ظروف مرغی عتیقه شبیه به هم و بسیار گران‌قیمت كه در دو طرف آینه قرار داشت.



یك روز كه از خانه خارج‌شده بودم مادرم برای نظافت و سروسامان دادن وارد اتاق شده و متوجه می‌شود كه یكی از ظرف‌های كنار آیینه نیست.



او گمان می‌كند كه من آن ظرف را به خاطر تهیه مواد شیمیایی جهت به‌دست آوردن كیمیا فروخته‌ام هنگامی كه به منزل بازگشتم با لحنی شدید به من گفت: جعفر چرا اسباب منزل را می‌فروشی؟



در جواب گفتم: من چنین كاری نکرده‌ام.



مادرم گفت: یكی از ظروف كنار آیینه نیست.



به ایشان گفتم: شاید ظرف را در جای دیگر قرار داده باشم به اتاق رفتم و متوجه شدم كه ظرف درجای خودش نیست فهمیدم كه ناپدید شدن ظرف توسط جنّیان انجام‌گرفته؛ فوراً مأمور و موکل مخصوص را احضار كرده و از او پرسیدم كاسه مرغی را به كجا برده‌اید؟



در جواب گفت: اوصاف این جفت كاسه قدیمی را برای پادشاهمان بیان كرده بودیم و او علاقه شدیدی به دیدن آنها پیدا كرد لذا امر كرد كه یكی از آن‌ها را نزدش ببریم و بعد از مشاهده بر گردانیم.



به او گفتم یك نماز مستحبی دو ركعتی می‌خوانم اگر تا پایان نماز، ظرف در جای خود نباشد شما را به شدت تنبیه كرده و خواهم سوزاند و مشغول نماز شدم. در تشهد نظری به طاقچه انداخته، دیدم ظرف در جای خود قرار گرفته است و آنگاه مادرم را صدا كرده و گفتم ظرف‌ها كه در جای خود می‌باشد ایشان به اتاق آمده و از اینكه می‌دید ظرف در جای خود می‌باشد بسیار تعجب نمود.



سعالی: این جن‌ها ساحر و جادوگرند و به انسان‌های خبیث كه با آنها رابـ*ـطه دارند سحرمی آموزند. برخی گفته‌اند این نوع جن‌ها انسان‌ها را فریب داده و از راهشان منحرف می‌كنند و گاهی اوقات گرگ‌ها آن‌ها را شکار کرده ومی خورد و آن‌ها نیز فریاد زده و می‌گوید: چه كسی مرا نجات می‌دهد ولی كسی او را نجات نمی‌دهد. (بحار ج 60 ص 125)



عیثم: این جن اخبار را به نقاط مختلف جهان می‌رساند.



ام الصبیان: این جن‌ها به كودكان ضرر می‌زنند.


انواع جن

 
  • تشکر
Reactions: *NiLOOFaR*

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,242
امتیاز واکنش
64,121
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
آل: این نوع جن‌ها از جنس زن بوده و به زنان باردار و نوزاد‌ها ضرر می‌زنند و از آه من می‌ترسند و چه بسا نقل‌شده توسط عده‌ای از زنان تسخیرشده‌اند.



صالح: این جن‌ها انسان‌هایی را كه راهشان را گم كرده‌اند به مقصد می‌رسانند. در روایتی آمده است: همانا یکی از برادران جنی شما صالح نام دارد هر گاه راه را گم کردید ندا کنید" یا صالح اغثنی "یعنی ای صالح کمکم کن. او در بیابان‌ها می‌گردد هرگاه صدای گمشده را بشنود او را راهنمایی کند. (وسایل الشیعه ج 11 ص 443)



متكون: این نوع جن به هر شكلی كه بخواهد می‌تواند متمثل باشد به‌جز صورت انبیا و اوصیا و اولیا ء.(بحار ج 25 ص 327)



زوبعه: به رئیس جنّیان و شیاطین گفته می‌شود.



زوال: این جن در نطفه انسان‌های مخالف اهل‌بیت علیهم‌السلام شریك می‌شود و اگر آن فرد پسر باشد لواط كار و اگر دختر باشد زناکار خواهد بود. (کافی ج 5 ص 549)



تمریح: روایت‌شده تمریح یار شیطان است و هنگام شب فعالیت خود را در بین شرق و غرب آغاز می‌كند (کافی ج 8 ص 232)



عارض: این نوع جن‌ها برخی از انسان‌ها را مریض می‌كنند.



ابلیس: به شیطانی گفته می‌شود كه از رحمت خدا مأیوس باشد.



شیطان: به جن شریر و خبیث شیطان گویند.



مارد: به جنی كه سركش و خبیث‌تر باشد مارد گویند.



عفریت: به جنی كه خبیث‌تر و قدرت فوق‌العاده‌ای داشته باشد عفریت گویند.



عامر: اعراب قدیم به جنّیانی كه در میان مردم سكونت داشتند عامر می‌گفتند.



مذهب: جنّیانی که به اشكال مختلف می‌آیند به‌جز صورت پیامبران و امامان.



خیزب: پیامبر اسلام فرمود: این شیطان انسان را در حال نماز وسوسه كرده و نماز انسان را قطع می‌كند و برای دفع آن به خدا پناه برده و سه بار بر سمت راستت فوت كن. (بحار ج 92 ص 137)



هزع: امام صادق فرمود: ابلیس شیطانی دارد كه به آن هزع گفته می‌شود بین مشرق و مغرب را در هر شب پر می‌کند و هنگام خواب نزد مردم رفته و باعث خواب‌های پریشان می‌شوند (امالی صدوق ص 146)



ولهان: پیامبر خدا فرمود: برای وضو شیطانی است كه ولهان گفته می‌شود و اگر بنده‌ای نام خدا را به هنگام وضو بر زبان نیاورد او را دچار وسوسه می‌کند. (مستدرک ج 1 ص 323)



قفندر: امام صادق فرمود: هر كس چهل روز در منزلش بربط (یكی از آلات موسیقی) نواخته شود خداوند شیطانی به نام قفندر را بر او مسلط می‌كند كه اعضای بدنش را بر روی اعضای مشابه صاحب‌خانه می‌گذارد وحیای او سلب می‌شود و نسبت به سخنانی كه به دیگران می‌گوید و یا به او گفته می‌شود بی‌مبالات و بی‌خیال می‌گردد. (کافی ج 5 ص 537)



مره: یكی از پسران ابلیس است و بدان جهت شیطان را ابو مره گویند. (سفینه البحار ماده بلس)



لاقیس: او هم‌جنس‌بازی زنان را به زنان آموخت. (سفینه البحار ماده بلس

هفاف: او در صحرا‌ها وسوسه می‌كند.
زكتبور: او در بازار‌ها بوده و مردم را به سوگند دروغ و تعریف دروغ كالا و بیهوده‌گویی ترغیب می‌كند.



بتر یا (ثبر): او هنگام مصیبت‌ها انسان‌ها را وسوسه می‌كند تا به خود سیلی زده و یقه خود را پاره كرده و بی‌تابی كنند.



اعور: او انسان را به زنا تشویق می‌كند.



داسم: وقتی انسان وارد خانه شد و نام خدا را ذکر نکرد ه و سلام نگفت، او را وسوسه می‌كند و بین او و خانواده‌اش شر به پا می‌كند و اگر هنگام غذا خوردن نام خدا را ذكر نكند در غذای او شریك می‌شود.



مطرش: او صاحب اخبار دروغ است و انسان را وسوسه می‌كند تا اخباری دروغ وضع كرده و منتشر نماید.



شیطان ردهه: **** از شیاطین که علی علیه‌السلام در نهج‌البلاغه از آن نام برده است. (نهج‌البلاغه ص 298)







ضرر زدن آنها به انسان‌ها



آنها در شرایط عادی نمی‌توانند به انسان‌ها ضرر بزنند؛ مگر اینكه انسان‌ها آسیبی به آنها برسانند و آنها در صدد انتقام‌جویی بر آمده و ضرری را متوجه انسان‌ها نمایند.



برای اینكه انسان‌ها به جنّیان ضرر نرسانند باید در برخی از كارها بسم‌الله الرحمن الرحیم را بر زبان‌آورند مانند ریختن آب داغ به آستانه و یا چاه و یا روی آتش و نیز هنگام رسیدن به آستانه در و رفتن به حمام و دیگر مواردی كه در شرع مقدس به آنها اشاره شده است.
#روز_پلاس


انواع جن

 
  • تشکر
Reactions: *NiLOOFaR*
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا