خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

~XFateMeHX~

کاربر برتر
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/4/20
ارسال ها
7,079
امتیاز واکنش
10,096
امتیاز
428
زمان حضور
35 روز 22 ساعت 26 دقیقه
نویسنده این موضوع
مشاوره کنکور تجربی 100% امری تخصصی است اگر می خواهید در کنکور 1401 پذیرفته شوید حتما به شما توصیه می کنیم 20 نکته طلایی مشاوره و برنامه ریزی برای کنکور 1401 تجربی را به دقت مطالعه کنید. به شما قول می دهیم موفقیت شما با کمک بهترین مشاور کنکور تجربی تهران حتمی است.

مشاوره کنکور تجربی یعنی برنامه ریزی و مشاوره همراه با اطلاع از بودجه بندی، روش های تست زنی، حذفیات کنکور و غیره که در ادامه شما را با 20 مورد از فنون طلایی مشاوره کنکور تجربی 1401 و همچنین از نحوه مطالعه درس شیمی و زیست شناسی آگاه خواهیم کرد.

فنون مشاوره کنکور تجربی 1401

مشاوره کنکور تجربی از نظر چندین نفر از رتبه های برتر کنکور تجربی در سال های گذشته: برای اینکه موفقیت خود را تضمین نمایید باید ابتدا راه را بلد باشید.

آنچه در مشاوره و برنامه ریزی کنکور تجربی خیلی مهم است، نشان دادن راهی متناسب با شرایط شما خواهد بود. پس با ما همراه باشید تا قدم به قدم به موفقیت نزدیک تر شوید این موارد رو به خوبی متوجه بشین و یادداشت کنین حتما.

1. عوامل حواس پرتی رو دور کن

برای مطالعه کنکور اولین شرط، انتخاب مکان مناسب برای مطالعه است. چنانچه از نظر فیزیکی در مکان نامناسبی قرار دارید تمام محرک های محیطی و همچنین عوامل مزاحم را از خود دور نمایید و تلاش نمایید که این موانع را رفع کنید.

یکی از عواملی که در مشاوره کنکور تجربی داوطلبان به آن اشاره می نمایند مربوط به حواس پرتی های ذهنی است. تکنیکی که باید اجرا نمایید این است تمام افکاری که به ذهن شما خطور می نماید و مانع مطالعه شما می شود را در برگه ای یادداشت نمایید و در طول روز یک زمان خاصی را به فکر کردن در مورد آن اختصاص دهید.

2. منابع مختلف را تهیه نکن و قبل از هر کاری لیست حذفیات رو مشخص کن

نکته مهمی که بسیاری از داوطلبان کنکور از آن بی اطلاع می باشند و همین مسئله آنان را ناامید می نماید، این است که تمامی منابع درسی کنکور سراسری و جزوه ها را تهیه می نمایند تا بسیار مسلط شوند. غافل از اینکه این موضوع موجب اضطراب و ناامیدی آنان می شود.

توصیه چندین نفر از رتبه های تک رقمی در کنکور تجربی این است که منابع را به درستی تهیه نمایید و پس از آن به صورت دقیق و با توجه به تکنیک های تست زنی کنکور تلاش نمایید تا از این منابع به بهترین شکل بهره مند شوید و مهارت و تسلط خود را افزایش دهید.

نکته خیلی مهم: وقتی میخواید شروع کنید و برای برنامه ریزی کنکور تجربی اقدام کنید، اول لیست حذفیات کنکور رو طبق آمار اعلامی بدست بیار و در مرحله بعد بودجه بندی کنکور تجربی رو متوجه شو.

3. نقاط قوت و ضعف خودتون رو بدونید

اگر داوطلب کنکور می باشید و سال های گذشته موفق به پذیرش در هیچ یک از رشته های مورد نظر نشده اید بهتر است مسیری که رفته اید را یکبار مرور کنید و ببنید در چه موردی دچار اشتباه شده اید که موجب شده است یکسال از تمامی همکلاسی های خود عقب بمانید؟ شاید یکی از دلایل آن، عدم استفاده از مشاوره حرفه ای کنکور تجربی بوده است.

یکی از مشکلاتی که برخی از داوطلبان با آن مواجه می باشند این است که در برخی از دروس ضعیف بوده اند. فقط به نقاط ضعف خود فکر نکنید و تلاش نمایید تا نقاط قوت خود را حفظ نمایید و برای سال جاری آنها را به کار ببرید.


۱۵ نکته طلایی برای برنامه ریزی کنکور تجربی

 

~XFateMeHX~

کاربر برتر
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/4/20
ارسال ها
7,079
امتیاز واکنش
10,096
امتیاز
428
زمان حضور
35 روز 22 ساعت 26 دقیقه
نویسنده این موضوع
4. رفع اشکال کن

در برنامه ریزی که برای خود دارید پس از اینکه نقاط قوت و ضعف را مشخص نمودید حال نوبت به این موضوع می رسد که هدفمند حرکت کنید. به عنوان مثال برای درس هایی که تسلط کافی ندارید بهتر است زمان بیشتری را اختصاص دهید.

5. تکنیک های تست زنی رو یاد بگیر

وقتی از تکنیک های تست زنی کنکور صحبت می کنیم منظور ما فقط جلسه کنکور نیست. در واقع یکی از رسالت های مشاوره کنکور تجربی این است که تکنیک های هر درس را با توجه به سطح دانش دانش آموز آموزش دهد.

در صورتی که در دروسی ضعیف می باشید توصیه می نماییم که در برنامه ریزی کنکور تجربی از تست های ساده آغاز کنید چون تست های سخت باعث کاهش انگیزه شما می شود.

در صورتی که به دنبال مهارت در هر یک از دروس می باشید بهتر است بر روی تست های دشوار تمرکز بیشتری داشته باشید.

6. زمان بندی صحیح در مشاوره کنکور تجربی

قطعا ضرایب دروس کنکور تجربی با توجه به زیر گروه های مورد نظر تعیین می شود اما فراموش نکنید که ما باید به تراز فکر کنیم و نه فقط به درصدهای فلان درس. بنابراین نیازی نیست تمام زمان مطالعه خود را به مطالعه درس زیست شناسی اختصاص دهید.

باید زمانی که برای درس های مختلف می گذارید را به گونه ای تقسیم نمایید که به هیچ عنوان این موضوع موجب نشود تا شما از سایر دروس عقب بمانید.

به یاد داشته باشید که مهارت و تسلط شما بر روی هر یک از مطالب می تواند متفاوت با ضرایب باشد.

7. دروس عمومی رو خوب بخون

بله! قطعا یک مشاوره حرفه ای کنکور تجربی هم می داند که دروس تخصصی تاثیر بیشتری در رتبه و تراز شما برای قبولی در کنکور تحربی دارد اما اگر از دروس عمومی غافل شوید حداقل 40 درصد از موفقیت شما و قبولی شما تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

برای اینکه بتوانید دروس عمومی را هم همانند دروس تخصصی مطالعه نمایید بهتر است در طول روز یک یا دو ساعت را به مطالعه این دروس و تسلط بر روی هر یک از مباحث آن داشته باشید تا بتوانید ضریب مناسبی را داشته باشید.

8. عمومی ها رو تداوم دار بخون

نکته مهمی که نباید در مطالعه دروس عمومی فراموش شود این است که حتما تداوم را اولین اصول خود برای تسط بر این دروس قرار دهید. دروس عمومی را به عنوان یک زنگ تفریح در کنار سایر دروس تخصصی خود هر روز داشته باشید.

9. سرعتت رو تنظیم کن

این ضرب المثل که ره رو آن است که آهسته و پیوسته رود. شاید یکی از تکراری ترین جمله های است که در مورد مشاوره کنکور تجربی شما شنیده باشید. اما بهترین و درست ترین جمله برای برنامه ریزی کنکور تجربی همین است. مسیر کنکور یکساله است و به همین دلیل رعایت تناسب و تعادل در این مورد بسیار مهم است.


۱۵ نکته طلایی برای برنامه ریزی کنکور تجربی

 

~XFateMeHX~

کاربر برتر
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/4/20
ارسال ها
7,079
امتیاز واکنش
10,096
امتیاز
428
زمان حضور
35 روز 22 ساعت 26 دقیقه
نویسنده این موضوع
. کیفیت رو فدای کمیت نکن

کیفیت مطالعه باید برای شما حرف اول را بزند. درست است که لازم است شما بتوانید به دروس مورد نظر هم تسلط یابید اما قطعا آنچه مطالعه می نمایید را باید به درستی بتوانید بخوانید تا تسلط کافی را بر این مسائل داشته باشید.

11. برنامه هفتگی داشته باشید

برنامه ریزی کنکور به شکل های مختلفی صورت می پذیرد که یکی از انواع آن را می توان برنامه ریزی هفتگی دانست. برنامه ریزی هفتگی خصوصا برای افرادی که در آزمون های آزمایشی شرکت می کنند بسیار ضروری خواهد بود.

12. از فنون مطالعه هر درس آگاه باش

مطالعه به تنهایی نمی تواند به شما برای قبولی کمک کند. یکی از مهم ترین 20 نکته طلایی مشاوره کنکور تجربی 1401 این است که بتوانید به سریع ترین شکل ممکن و به بهترین حالت مطالعه نموده و بهترین نتیجه را اخذ نمایید.

13. با کمک مشاوره حرفه ای کنکور تجربی کارنامه های کنکور را بررسی کن

هر یک از داوطلبان ممکن است اهداف متفاوتی از شرکت در کنکور و استفاده از کمک بهترین مشاور کنکور تجربی تهران داشته باشند.

چنانچه هدف شما قبولی در رشته پزشکی است، بهتر است کارنامه داوطلبانی که در سال های گذشته پذیرفته شده اند را به صورت دقیق بررسی نمایید.

به این نکته توجه داشته باشید که کارنامه مورد نظر در صورتی به شما کمک خواهد نمود که با توجه به هدف شما و منطبق با رشته و همچنین دانشگاه مورد نظر شما باشد.

همچنین نقش سهمیه ها را نیز در همین مورد نمی توان نادیده انگاشت. در صورتی که به تنهایی نمی توانید این مورد را به انجام برسانید از مشاوره حرفه ای کنکور تجربی کمک بگیرید.

14. عملکرد خودت رو بررسی کن

یکی از مهم ترین موضوعاتی که به شما کمک می کند از کنکور های آزمایشی نتیجه مورد نظر و دلخواه خود را کسب نمایید بررسی عملکرد خود پس از آزمون می باشد. به تراز و همچنین رتبه خود توجه نمایید.

اگر از کنکور های آزمایشی استفاده می نمایید، بهتر است به این موضوع توجه نمایید که تراز شما در همین زمان تا حدود زیادی می تواند عملکرد شما در کنکور را پیش بینی نماید. به همین دلیل هر کنکور آزمایشی را همانند کنکور اصلی تصور نمایید.

15. فنون مختلف برنامه ریزی و مشاوره کنکور تجربی

یکی از شکایت های داوطلبان در رابـ*ـطه با برنامه ریزی هایی که دارند این است که نمی توانند در زمان مقرر آنچه مورد انتظار آنان می باشد را داشته باشند. نحوه برنامه ریزی خود را باید به حجمی زمانی تغییر دهید.

برنامه های حجمی زمانی بدین صورت است که شما هم زمان و هم محتوا را با هم تنظیم می نمایید. بدین معنا که مثلا برای درس زیست شناسی زمان یک ساعت را برای مطالعه نصف فصل در نظر می گیرید.

منبع ایران تحصیل


۱۵ نکته طلایی برای برنامه ریزی کنکور تجربی

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا