خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,247
امتیاز واکنش
64,014
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
مونوکروم در مقابل سیاه و سفید
بعضی اوقات ممکن است به عکس سیاه و سفید تک رنگ یا مونوکروم گفته شود. اگرچه این اصطلاحات اغلب به صورت جایگزین هم استفاده می شوند، اما تفاوت‌هایی نیز وجود دارد.
مونوکروم به معنای «یک رنگ» است و می‌تواند هر رنگ واحدی را در تون‌های مختلف داشته باشد. در همین حال‌، عکاسی سیاه و سفید همیشه به طیف‌های خاکستری اشاره دارد.
صحنه را در ذهن خود به صورت سیاه و سفید تجسم کنید
عکاسی سیاه و سفید را می‌توان در دو نوع مختلف در نظر گرفت. عکاسی به صورت سیاه و سفید و یا ویرایش عکس‌های رنگی به شکل سیاه و سفید. این آموزش در مورد تصاویر رنگی ویرایش شده به تصاویر سیاه و سفید است.
اما ابتدا چند نکته در مورد گرفتن عکس و تنظیمات دوربین ارزش بحث دارد.
عکاسی را با هدف ایجاد عکس سیاه و سفید شروع کنید. شما در مورد سوژه‌های خود به روشی متفاوت فکر خواهید کرد. این هم بر انتخاب موضوع و هم در ترکیب‌بندی شما تأثیر خواهد گذاشت.
اگر قبلاً زیاد عکس‌های سیاه و سفید نگرفته باشید، در ابتدا می‌تواند تجسم یک صحنه سیاه و سفید سخت باشد. اگر دوربین خود را روی مونوکروم تنظیم کنید، این تجسم بسیار ساده‌تر است.
از تنظیمات مونوکروم برای تجسم صحنه‌های سیاه و سفید استفاده کنید
هنگامی که از هر چیزی عکس می‌گیرید، دوربین شما صحنه را با رنگی کامل ثبت می کند. سپس اطلاعات را به JPEG فشرده می کند. نحوه پردازش داده‌های خام برای ایجاد این تصویر JPEG توسط بسیاری از تنظیمات تعریف شده توسط کاربر تعیین می شود.
این تنظیمات نحوه پردازش رنگ‌ها را کنترل می کند. یکی از گزینه‌هایی که می‌توانید انتخاب کنید Monochrome است، همانطور که در این منوی سبک تصویر کانن نشان داده شده است.
حالت عکاسی مونوکروم امکان عکاسی سیاه و سفید را به عکاسان تازه‌کار می‌دهد. این حالت کمک می‌کند تا چشم‌های شما تمرین داده شوند تا صحنه‌های سیاه و سفید را بهتر ببینید.
اگر دوربین شما فقط عکسبرداری از تصاویر JPEG را تنظیم کرده است، از این گزینه استفاده نکنید. دوربین شما عکس تک رنگ روی صفحه نمایش خود را به شما نشان می‌دهد. و یک تصویر تک رنگ را روی کارت حافظه شما ذخیره می‌کند. این منجر به از دست رفتن تمام داده‌های رنگی می‌شود که پرونده RAW نگه می‌دارد. اگر می‌توانید دوربین خود را به صورت RAW تنظیم کنید، این کار را انجام دهید. بدون از دست دادن رنگ اصلی می توانید از سبک عکس تک رنگ استفاده کنید.


نحوه ویرایش عکس سیاه و سفید در لایت روم

 

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,247
امتیاز واکنش
64,014
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
ویرایش برای عکس‌های سیاه وسفید
ما در مورد “تبدیل به سیاه و سفید” صحبت می‌کنیم. اما به یاد داشته باشید که Adobe Lightroom یک ویرایشگر غیر مخرب است. اثرات ویرایش خود را بر روی رنگ اصلی عکس خود مشاهده خواهید کرد ولی عکس واقعی سیاه و سفید ایجاد نمی‌شود مگر اینکه کار خود را به عنوان پرونده TIFF یا JPEG صادر کنید.
تا آن زمان، شما می‌توانید بین مشاهده رنگ و یا نسخه‌های سیاه و سفید در هر زمان جابجا شوید. وقتی درون ماژول دولوپ هستید، به سادگی میانبر صفحه کلید “V” را بزنید.
برای نمایش یک عکس سیاه و سفید بر روی صفحه نمایش، Lightroom مقادیر قرمز، سبز و آبی را برای هر پیکسل در نظر گرفته و یک مقدار واحد جدید را محاسبه می‌کند. این برای هر سه مورد اعمال می‌شود تا پیکسل را به سایه خاکستری بکشاند.
هیچ روش “درستی” برای محاسبه این وجود ندارد. بسیاری از الگوریتم‌های تبدیل مختلف در حال استفاده هستند. تبدیل سیاه و سفید می‌تواند مقادیر مختلف تونی را برای همان رنگ در برنامه‌های مختلف ارائه دهد.
و حتی در داخل لایت روم، به کنترل‌های استفاده شده بستگی دارد.
دفع اصلی در مقابل میکس سیاه و سفید
اگر اسلایدر اشباع را روی پانل Basic تا -100% تنظیم کنید، انواع و اقسام تبدیل‌های سیاه و سفید را دریافت خواهید کرد. نتیجه اغلب بدون کنتراست خواهد بود. و حتی ممکن است شما دیگر متوجه سوژه نشوید.
اگر مشخص کنید که چه میزان از رنگهای مختلف می‌تواند روی سایه نهایی خاکستری تأثیر داشته باشد، می‌توانید نتیجه خیلی بهتری بگیرید.
در این مثال، سوژه عکس واضح است زیرا رنگ قرمز از پس زمینه سبز متمایز است. به جای تنظیم کردن اسلایدر اشباع به -100%، بر روی دکمه “سیاه و سفید” کلیک کنید یا به میانبر صفحه کلید “V” ضربه بزنید.
تبدیل سیاه و سفید در لایت روم را شروع کنید. سیاه و سفید در لایت روم را به شما نشان می‌دهد که بسیار شبیه به تصویری است که شما فقط با کم کردن اشباع ساده به دست می‌آورید. به عبارت دیگر، ممکن است در ابتدا چشمگیر به نظر نرسد. تصویر زیر را ببینید تا منظور من را بفهمید.
توجه کنید که قرمزها و سبزها به سایه‌های خاکستری بسیار مشابهی نقشه برداری شده اند. رنگ‌ها دیگر منفجر نمی‌شوند و هیستوگرام فشرده شده‌ است.
اسلایدر‌های ارتعاش و اشباع دیگر در دسترس نیستند. اما سایر کنترل‌های پنل پایه دیگر از جمله اسلایدر‌های دما و رنگ هستند.
در دامنه سیاه و سفید در لایت روم‌، تغییر دمای رنگ می‌تواند تأثیر بسیار مهمی در توزیع تونال داشته باشد. این اتفاق می‌افتد زیرا رنگهای زیرین مورد استفاده برای تولید مقادیر خاکستری را تغییر می‌دهد.
قبل از شروع ویرایش، یک کپی مجازی از تصویر رنگی خود بسازید. به این ترتیب، می‌توانید با تنظیمات دمای رنگ شدید آزمایش کنید.
برای جابجایی بین رنگ سیاه و سفید در لایت روم، کلید V را بزنید. خواهید فهمید که گاهی اوقات تنظیماتی که در سیاه و سفید انتخاب می‌کنید از نظر رنگ وحشتناک به نظر می‌رسند.
به عبارت دیگر، دیگر لازم نیست قبل از غوطه ور شدن به رنگ سیاه و سفید، زمان زیادی را برای تکمیل یک تصویر رنگی صرف کنید. بیاموزید که در حالی که ویرایش می‌کنید در سیاه و سفید فکر کنید، بدانید که تمام تنظیمات غیر مخرب است.


نحوه ویرایش عکس سیاه و سفید در لایت روم

 

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,247
امتیاز واکنش
64,014
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
افزایش سهم‌های رنگی
برای کنترل سهم رنگهای مختلف در نتیجه نهایی، پانل ‘HSL / Color / B&W را در ماژول Develop باز کرده و روی زبانه‘ B&W کلیک کنید.
با استفاده از این، صفحه ای از اسلایدها نمایش داده می‌شود که میزان روشنایی تون خاکستری هر رنگ را کنترل می کند.
هرچه یک اسلایدر را به سمت راست حرکت دهید‌، آن رنگ در روشنایی هر پیکسلی که دارای آن است، بیشتر نقش خواهد داشت. کشیدن به سمت چپ نیز باعث کاهش سهم آن خواهد شد. بیشتر رنگها در تصویر اصلی دقیقاً در یکی از این اسلاید‌ها قرار نمی‌گیرند. این می‌تواند روی یکدیگر تاثیر بگذارند.
یک راه بسیار بهتر استفاده از ابزار تنظیم از پیش تعیین شده یا Preset است. با استفاده از این ابزار، رنگی را انتخاب کنید که تأثیرگذاری را می‌خواهید افزایش دهد (با بالا کشیدن) یا کاهش دهد (با پایین کشیدن). با کشیدن یک یا چند اسلایدر به طور همزمان تغییر می‌کند.
در این حالت، من روی کشیدن Poppy کلیک کردم و به دنبال آن روی چمن زدم و به پایین کشیدم. این امر تضاد زیادی بین poppy و پس زمینه ایجاد می‌کند.
برای بیشتر کارهای سیاه و سفید در لایت روم، هدف، تولید تصویری است که طیف کاملی از تن، کنتراست خوب و جزئیات دقیق را در اختیار شما قرار دهد. برای دستیابی به دامنه بهینه تون، از اسلایدر مشکی در پنل Basic استفاده کنید تا هیستوگرام را به سمت چپ بکشید. می‌توانید بر روی اسلایدر سیاه کلیک کنید تا Lightroom به صورت خودکار این کار را انجام دهد.
عکس‌های سیاه و سفید اغلب تاریک ترین پیکسل‌ها به رنگ سیاه به نظر می‌رسند. و غالباً برای تنظیم اسلایدر سفید، پرداخته می‌شود. سپس همچنین اسلایدر کنتراست و وضوح را مشاهده کنید.
تغییر در اسلایدر‌های سیاه و سفید میکس می‌تواند نتایج بسیار متفاوتی را نشان دهد که در اینجا نشان داده شده است.


نحوه ویرایش عکس سیاه و سفید در لایت روم

 

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,247
امتیاز واکنش
64,014
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
چگونه می‌توان به یک اثر پرتره قدیمی دست یافت
جلوه‌های ویژه بسیاری وجود دارد که می توانید بعد از تبدیل سیاه و سفید از آن استفاده کنید. در اینجا مراحلی را که شما باید برای ایجاد یک پرتره معمولی ‘قدیمی با رنگ آمیزی جداگانه تهیه کنید، آورده شده است.
  • در Develop Module گزینه B/W را انتخاب کرده تا به اسلایدر Black & White Mix درسترسی داشته باشید;
  • از ابزار تنظیم هدفمند استفاده کرده و هنگام کشیدن، روی یک تن متوسط کلیک کنید تا پوست روشن تر شود.
  • با استفاده از همان ابزار، کلیک کنید و روی پس زمینه بکشید.
  • در پنل Basic برای تنظیم نقطه سیاه و تنظیم وضوح در صورت لزوم، روی نوار اسلایدر سیاه دو بار کلیک کنید.
اکنون یک پرتره خوب و متعادل سیاه و سفید در لایت روم داریم.
برای استفاده از یک اثر سپیا، پانل Split Toning را باز کنید. این کار باعث می‌شود تا یک سایه رنگ برای سایه‌ها و دیگری برای برجسته‌ها اعمال شود.
برای تون سپیا بهتر است نکات برجسته را به صورت سفید رها کنید و کمی سایه رنگ روی سایه‌ها بمالید. در این حالت، رنگ سایه‌ها با اشباع 30 بر روی 50 قرار می‌گیرد.
مقداری از رنگ آمیزی پس از برداشت محصول استفاده کنید. پانل Effects را باز کنید، سبک را به “Highlight Priority” و مقدار آن را به یک مقدار مثبت بسیار بزرگ تنظیم کنید.
این لبه‌های تصویر را روشن‌تر می‌کند. برای رسیدن به محو شدن رضایت بخش، با تنظیمات Roundness و Feather آزمایش کنید.
اعمال مرزها
می توانید عکس‌های سیاه و سفید را با یک مرز قوی سیاه و سفید در لایت روم تقویت کنید. در لایت روم‌، صفحه جلوه‌های کشویی حاشیه ای ندارند. در این مرحله می‌توانید ویرایش خود را در فتوشاپ ادامه دهید تا هر نوع لبه‌ای به آن اضافه شود. اما اگر می‌خواهید فقط از لایت روم استفاده کنید، و مرز کاملی را می‌خواهید، در اینجا نحوه انجام آن آمده است.
ابتدا مطمئن شوید که تمام تنظیمات دیگری که می‌خواهید انجام دهید را تمام کرده‌اید. سپس عکس را در قسمت Filmstrip انتخاب کرده و به ماژول Print تغییر دهید.
پانل تنظیمات تصویر را باز کنید و کادر مشخص شده Stroke Border را علامت بزنید. کشویی Width را بکشید و بر روی swatch کوچک درست در بالا و در سمت راست این کشویی کلیک کنید تا یک رنگ حاشیه را انتخاب کنید.
صفحه “Print Job” را باز کنید و گزینه “چاپ به” را از “چاپگر” به “پرونده JPEG” تغییر دهید. نوار لغزنده کیفیت JPEG را روی 100 تنظیم کنید و سپس بر روی دکمه “چاپ به پرونده …” کلیک کنید تا مقصدی برای تصویر خود انتخاب کنید.
Lightroom تصویر JPEG را ایجاد کرده و آن را در مقصد انتخابی شما ذخیره می‌کند. اما به طور خودکار آن را به کاتالوگ شما اضافه نمی‌کند. اگر می‌خواهید دوباره آن را به راحتی پیدا کنید‌، فراموش نکنید که مجدداً آن را وارد کنید
جمع بندی
ممکن است ابتدا ویرایش در لایت روم کار سختی به نظر برسد
#نور_نگار


نحوه ویرایش عکس سیاه و سفید در لایت روم

 
  • تشویق
Reactions: کیانا علی حجتی اصل
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا