خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Meysa

مدیر تالار سرگرمی
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
1/8/21
ارسال ها
4,189
امتیاز واکنش
38,076
امتیاز
443
سن
16
محل سکونت
قصر نوتلا
زمان حضور
101 روز 8 ساعت 18 دقیقه
نویسنده این موضوع
بازی پینوکیو یک بازی گروهی کودکانه کم‌تحرک و مناسب فضای باز است. این بازی برای گروه سنی ۲ تا ۱۲ سال مناسب است.

روش بازی
شرکت کنندگان بازی پینوکیو به شکل دایره کنار یکدیگر نشسته و یک پای خود را دراز می‌کنند. هم‌زمان شعر مخصوص بازی خوانده شده و با آغاز هر بیت تازه، افراد پای خود را برچیده و پای دیگر را جایگزین آن می‌کنند. هنگام خوانده شدن بیت آخر، همه شرکت کنندگان باید هم‌زمان به شکلی جابجا شوند که هیچ برخوردی بین آن‌ها ایجاد نشود. در این لحظه هر شرکت‌کننده ای که با دیگری برخورد کند، از بازی خارج می‌شود. این بازی آنقدر تکرار می‌شود تا یک نفر، به عنوان برنده از گروه شرکت کنندگان باقی بماند.

شعر
پی پی پینوکیو، پسر شجاع هی!
میره سر کار هی، با ناشین کار هی!
الکمو دلکم چرخ و فلکم!
دست دست دست !
پا پا پا!
حالا میشیم جا به جا
کی خوبه خدا
کی بده شما
من بدم ! اومد چجوری اینجوری
و یا
پی پی پینوکیو، پدر ژپتو هی!
گو گو گربه نره، روباه مکار هی!
مرد طلبکار هی!
یه مرد بیکار هی!
برو سر کار هی!
الکم، دولکم، چرخ و فلکم
دست دست دست، پا پا پا، حالا میشیم جابه‌جا

معرفی بازی «گردو شکستم»
در ادامه معرفی عیدانه‌های نوروزی دبیرخانه بازی‌های خلاق، یک عیدی دیگر به شما داده و بازی «گرده شکستم» را معرفی می‌کنیم. این بازی در واقع مقدمه‌ای برای شروع بازی‌های دیگر است شبیه بازی‌هایی مثل «گل‌یاپوچ» و «سنگ کاغذ قیچی» که برای تعیین سرگروه یا جای ایستادن هر گروه یا گروهی که باید بازی را شروع کند، استفاده می‌شود یا برای مثال در بازی «وسطی» برای تعیین گروه وسط، بچه‌ها اول این بازی را می‌کنند.
برای شروع بازی، دو نقطه را با فاصله‌ای انتخاب کنید. دو نفر نماینده ی هرگروه در دو نقطه انتخابی قرار می‌گیرند. یکی، در حالیکه پای راست را جلوی پای چپ گذاشته است، از یک طرف بازی را شروع می‌کند و می‌گوید: گردو! دومی با انجام همین کار می‌گوید: شکستم. هر کس هنگام انجام این کار، یعنی در «گردو» گفتن یا در «شکستم» گفتن، پایش با پای نفر مقابل برخورد کند، گردو را شکسته و برنده است و گروه او بازی را شروع می‌کند. کودکان و تماشاچیان هم شعر می‌خوانند و هیجان‌های خود را تخلیه می‌کنند:
«گردو با پا می‌شکنم / چه بی‌صدا می‌شکنم»
البته این بازی را می‌توان بدون هیچ هدف خاصی (مقدمه بازی‌های دیگر) نیز انجام داد چراکه به تنهایی بازی جذابی است و حتی دارای تکنیک‌های خاص خود نیز می‌باشد. بدین‌ترتیب که بچه‌ها را به دو گروه تقسیم می‌کنیم. روی زمین دو خط بلند زیگزاگ می‎کشیم و سر هر دو طرف یک ظرف پر از گردو قرار می‎دهیم. از هر گروه یک نفر را انتخاب می‎کنیم و این دو نفر در دو طرف خط قرار می‎گیرند و با شمارش ۱ و ۲ و ۳ بچه‎های گروه اول می‎گویند «گردو» و بچه های گروه دوم می‏‎گویند «شکستیم».
در این هنگام هر دو نفر از روی خط‌های زیگزاگ عبور می‎کنند و نباید پایشان از روی خط بیرون برود و باید تعادل خود را حفظ کنند، اگر بدین‌ترتیب عمل کردند و بردند، از سمتی که به آنجا رسیدند ۲ عدد گردو بر می‎دارند و داخل گروه می‎شوند. بدین‌ترتیب دو نفر دیگر، همین کار را انجام می‎دهند تا تمام بچه‎ها این بازی را انجام دهند. در آخر اگر دو گروه مساوی شدند، همه دور هم جمع می‎شوند و گردوها را با سنگ می‎شکنند و می‎خورند و اگر یگ کروه برد، همه گردوها را برمی‌دارد ولی خب بهتر است که با گروه دیگر تقسیم کنند تا همه خوشحال باشند.

منبع ویکیپدیا_جدول یاب_سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی


بازی پینوکیو و گردو شکستم

 
آخرین ویرایش:
  • عالی
Reactions: Saghár✿
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا