خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Sh@bnam

کاربر فعال انجمن
کاربر رمان ۹۸
  100000000
  
عضویت
3/7/20
ارسال ها
687
امتیاز واکنش
38,137
امتیاز
348
سن
19
محل سکونت
کنار مـ*ـاچ‌خانومِ اژدرخان
زمان حضور
263 روز 18 ساعت 20 دقیقه
نویسنده این موضوع
چای مـ*ـاچا یک نوع چای سبز می باشد که دارای خواص چای سبز بوده و از قدیم در کشورهای آسیایی مورد استفاده قرار می گرفته است.

این چای برای درمان بیماری های مختلف می باشد.
چای مـ*ـاچا از جمله چای های پرطرفدار کشور چین و آسیا می باشد.
چای مـ*ـاچا از چای سبز بدست می آید که رنگ و بوی بسیار خوبی دارد.

خواص چای مـ*ـاچا برای لاغری
این چای کم کالری بوده و برای سم زدایی بدن و درمان بیماری یبوست مفید می باشد. باعث دفع مواد اضافی از بدن می شود. در چای مـ*ـاچا کاتچین وجود دارد که باعث افزایش متابولیسم بدن می شود و به چربی سوزی بدن کمک می کند. دارای فیبر می باشد و برای مدت طولانی فرد را سیر نگه می دارد، همچینن سطح قندخون را تنظیم می کند. این چای در کاهش استرس موثر است و باعث جلوگیری از افزایش وزن می شود.

منبع طبیعی کافئین
اگر یک فنجان چای مـ*ـاچا را میل کنید حدود ۳۲ گرم کافئین دریافت می کنید که این مقدار سه برابر بیشتر از یک فنجان چای سبز می باشد و یک نوشیدنی عالی برای شما محسوب می شود.

تقویت حافظه و بهبود خلق و خو
چای مـ*ـاچا دارای ال تانین می باشد که این ماده اسید آمینه کمیاب است که مسئولیت تولید و فعالیت هورمون شادی را برعهده دارد. این ماده به بهبود خلق و خو در بدن کمک می کند.

آرامش بخش
غلظت کافئین باعث نا آرامی در بدن می شود. شما می توانید چای مـ*ـاچا را که دارای خاصیت آرامش بخش می باشد میل کنید چرا که دارای ترکیب اسید آمینه ال تامین می باشد که از جذب زیاد کافئین در بدن پیشگیری می کند و علاوه بر کاهش عوارض جانبی مصرف کافئین باعث پایداری وضعیت بدن می شود. ال تامین برای آرامش مغز بسیار مفید می باشد.

افزایش تمرکز
چای مـ*ـاچا به دلیل داشتن ال تانین و کافئین برای تمرکز عالی می باشد، ال تانین باعث تولید امواج آلفا در مغز شده و میزان آرامش و وضوح ذهنی را افزایش می دهد. شما می توانید با نوشیدن این چای به راحتی تمرکز خود را افزایش دهید. ژاپنی ها از این چای در جلسات مدیتیشن استفاده می کنند زیرا باعث افزایش هوشیاری بدن می شود.

سلامت قلب
چای مـ*ـاچا برای سلامت قلب بسیار مفید می باشد، زیرا کانچین موجود در آن باعث کاهش کلسترول بد خون شده و از سکته مغزی پیشگیری می کند.

استقامت بدنی
برای افزایش استقامت بدنی می توانید از چای مـ*ـاچا استفاده کنید چرا که دارای کافئین می باشد، کافئین موجود در این چای باعث تولید انرژی بیشتر و استقامت فیزیکی در بدن می شود و انرژی بدن شما را تا ۶ ساعت به صورت پایدار نگه می دارد.


خواص چای مـ*ـاچا

 

Sh@bnam

کاربر فعال انجمن
کاربر رمان ۹۸
  100000000
  
عضویت
3/7/20
ارسال ها
687
امتیاز واکنش
38,137
امتیاز
348
سن
19
محل سکونت
کنار مـ*ـاچ‌خانومِ اژدرخان
زمان حضور
263 روز 18 ساعت 20 دقیقه
نویسنده این موضوع
تقویت سیستم ایمنی بدن
در چای مـ*ـاچا کاتچین به میزان لازم وجود دارد که خواص ضد باکتری دارد و باعث سلامت بدن می شود. شما می توانید با مصرف چای مـ*ـاچا به راحتی سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنید و از بروز عفونت های مختلف باکتریایی و ویروس هپاتیت در امان باشید.

آرتریت
چای سبز و چای مـ*ـاچا دارای پلی فنل هستند، این ترکیبات دارای اثرات ضد التهابی می باشد که باعث می شود تا تخریب غضروف ها در بدن به کندی انجام شود و برای درمان بیماری های التهابی نظیر آرتریت موثر است. آنتی اکسیدان موجود در چای سبز باعث کاهش تولید مولکول های آسیب مفصلی در بیماران آرتریت روماتوئید می شود.

آلزایمر و پارکینسون
همانطور که گفته شد پلی فنل های موجود در این چای باعث جلوگیری از فرآیند پیری زودرس می شوند و از آسیب های نورون پیشگیری می کنند. اگر می خواهید از بیماری های مختلف نظیر آلزایمر و پارکینسون پیشگیری کنید بهتر است از چای مـ*ـاچا استفاده کنید.

سلامت دهان و دندان
چای مـ*ـاچا دارای خاصیت ضدباکتری می باشد و همین امر باعث سلامت دهان و دندان شده و از بوی بد دهان پیشگیری می کند. ۹۰ درصد بوی بد دهان به خاطر حفره هایی است که در درون دندان ها وجود دارد. چای مـ*ـاچا را بدون شیرین کننده ها مصرف کنید چرا که باعث تقویت دندان ها می شود و از تشکیل حفره و پلاک های دندانی پیشگیری می کند.

کاهش کلسترول
مطالعه نشان می دهد که کسانی که کلسترول دارند با مصرف این چای می توانند عوارض ناشی از کلسترول بالا را کنترل کنند. این چای از حمله قلبی در بزرگسالان پیشگیری می کند.

سم زدایی بدن
برای اینکه بتوانید چای مـ*ـاچا را به دست بیاورید باید چای سبز را در سایه رشد دهید، این امر باعث ایجاد کلروفیل زیاد در برگ های آن می شود. کلروفیل دارای خاصیت سم زدایی قوی دارد و برای دفع مواد شیمیایی موثر است. سم زدایی این چای باعث کاهش وزن، درمان یبوست، بهبود هضم، افزایش ایمنی بدن و سلامت عمومی بدن می شود.

پیشگیری از سرطان
کاتچین موجود در این چای برای جلوگیری از رشد و تکثیر سلول های سرطانی بد خیم موثر است و خطر ابتلا به بیماری های سرطان نظیر سرطان سـ*ـینه، پروستات، مثانه و روده بزرگ را کاهش می دهد.

سلامت چشم
کاتچین موجود در این چای به سلامت چشم کمک کرده و باعث افزایش بینایی می شود. همچنین از بیماری های مختلف نظیر آب مروارید پیشگیری می کند.

کلیه و کبد چرب
ترکیبات موجود در این چای باعث جلوگیری از آسیب های کلیوی و کبدی می شود و برای درمان کبد چرب موثر است.


خواص چای مـ*ـاچا

 

Sh@bnam

کاربر فعال انجمن
کاربر رمان ۹۸
  100000000
  
عضویت
3/7/20
ارسال ها
687
امتیاز واکنش
38,137
امتیاز
348
سن
19
محل سکونت
کنار مـ*ـاچ‌خانومِ اژدرخان
زمان حضور
263 روز 18 ساعت 20 دقیقه
نویسنده این موضوع
دیابت نوع ۲
چای مـ*ـاچا باعث می شود تا قند خون در بدن بیماران دیابت نوع دوم کاهش پیدا کند. این چای به دلیل داشتن آنتی اکسیدان های مختلف کاهنده تری گلیسیرید و کلسترول بد خون می باشد و در افراد دیابتی نوع دوم موثر است.

هضم و گوارش
چای مـ*ـاچا برای درمان ناراحتی های معده و گوارش بسیار مناسب می باشد، اگر می خواهید یبوست را درمان کنید بهتر است از چای مـ*ـاچا استفاده کنید.

جوانسازی پوست
کاتچین موجود در چای مـ*ـاچا با رادیکال های آزاد پوست مبارزه می کند و از علائم پیری مانند چین و چروک پوست جلوگیری می کند. شما می توانید مقداری پودر چای مـ*ـاچا را با یک قاشق غذاخوری گلاب ترکیب کرده و بروی پوست صورت خود بمالید.

رفع سیاهی دور چشم
ویتامین کا موجود در این چای به درمان سیاهی و تیرگی دور چشم کمک می کند.

لایه برداری پوست
شما می توانید برای از بین بردن سلول های مرده روی پوست از چای مـ*ـاچا استفاده کنید.
۱ قاشق غذاخوری پودر چای مـ*ـاچا را با ۱/۴ فنجان روغن نارگیل و ۳/۴ فنجان شکر سفید ارگانیک مخلوط کرده و روی صورت اعمال کنید تا از ناخالصی های پوست راحت شوید.

پاک کننده پوست
چای مـ*ـاچا برای سلامت پوست مفید است، ۱٫۵ قاشق غذاخوری خاک رس را با نصف قاشق پودر چای مـ*ـاچا ترکیب کنید و یک قاشق غذاخوری آب به آن اضافه کنید و روی پوست قرار دهید.

درمان خشکی پوست
شما می توانید برای در امان ماندن از خشکی پوست در فصل زمستان چای مـ*ـاچا میل کنید. همچنین می توانید چای مـ*ـاچا را با روغن نارگیل ترکیب کرده و بر روی پوست صورت خود بمالید.

کاهش التهاب و قرمزی پوست
چای مـ*ـاچا دارای خاصیت ضدالتهابی می باشد و به کاهش التهاب و قرمزی پوست در بیماران مزمن پوستی کمک می کند.

خواص چای مـ*ـاچا برای مو
چای مـ*ـاچا برای افزایش رشد موها بسیار موثر می باشد. شما می توانید موهای خود را با چای مـ*ـاچا شسته و این امر باعث رشد بهتر موها می شود.

عوارض جانبی و مضرات چای مـ*ـاچا
بهتر است در طول روز کمتر از ۵ فنجان چای مـ*ـاچا میل کنید چرا که عوارض مختلفی مانند تهوع، یبوست، اظطراب، بی خوابی و سردرد را به دنبال خواهد داشت.
اگر به کافئین حساسیت دارید بهتر است از مصرف زیاد چای مـ*ـاچا خودداری کنید چرا که باعث اسهال و سندرم روده علاقه‌مند پذیر می شود.

چای مـ*ـاچا را به مقدار مناسب میل کنید، مصرف زیاد این چای باعث سمی شدن بدن می شود.

منبع:پارسی‌دی


خواص چای مـ*ـاچا

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا