خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Sh@bnam

کاربر فعال انجمن
کاربر رمان ۹۸
  100000000
  
عضویت
3/7/20
ارسال ها
687
امتیاز واکنش
38,137
امتیاز
348
سن
19
محل سکونت
کنار مـ*ـاچ‌خانومِ اژدرخان
زمان حضور
263 روز 18 ساعت 20 دقیقه
نویسنده این موضوع
از مهم ترین فواید کلم برگ می توان به تسکین دردهای مفاصل و زانو ، تسریع بهبود زخم و جراحت و مشکلات گوارشی اشاره کرد البته در صدر تمام خواص این دسته سبزیجات تاثیر مثبت در دیابت و سلامت قلب قرار دارد.

بررسی کامل خواص ، فواید و عوارض کلم برگ سفید یا همان کلم پیچ
کلم نوعی سبزی است که وقتی مصرف شود اثرات سودمند زیادی دارد . تحقیقات علمی حضور یک ماده شیمیایی را نشان داده اند که ممکن است در برابر اثرات مضر تشعشعات محافظت کند. کلم نیز حاوی سولفورفان است که شما را از انواع خاصی از سرطان ها محافظت می کند. علاوه بر این، کلم می تواند برای درمان یبوست، زخم معده، سردرد،چاقی، اگزما، یرقان، ورم مفاصل، نقرس، اختلالات چشمی، بیماری های قلبی، پیری و بیماری آلزایمر به کار رود.

فواید کلم برگ روی سلامتی بدن و تسکین درد مفاصل
کلم خاصیت دفاعی دارد و سبزی است که رفلاکس و زخم را بهبود می بخشد ، مصرف منظم برگهای کلم دردهای جسمی، ذهنی و حتی خارش را کنترل میکند .تحقیقات نشان داده ارتباطی بین فلانوئید و اپیگنین وجود دارد که تأثیر آرام بخشی دارد و در مواقع درد می توانید از آن استفاده کنید که این عوامل با استفاده از کلم فراهم خواهدشد.
کلم نوعی سبزی پر و یا بیضی شکل متعلق به خانواده براسیکا است. آن از برگ های نرم سبز روشن یا سفید رنگ تشکیل یافته است که با برگ های بیرونی و سبز تیره پوشیده شده است. و در سراسر سال در دسترس است و مطمئنا با مزایای غذایی که دارد می تواند به شما کمک کند. کلم با غلبه بر تعدادی از بیماری های ناشی از کمبود ویتامین ث، و گوگرد کمک می کند. صدها نوع کلم وجود دارد که می تواند در بخش های مختلف دنیا یافت شوند. اما مطالعات اخیر تحقیقات نشان داده است که کلم قرمز - بنفش بیش ترین فایده را دارد. آن ها در غذاهای شرقی و غربی استفاده می شوند چون غنی از ویتامین، آهن و پتاسیم هستند.

ارزش غذایی کلم برگ سفید یا همان کلم پیچ
کلم پر از مواد غذایی ضروری است که برای بدن مفید هستند و همانطور که در بخش های قبلی سلامت نمناک گفته ایم چربی و کالری کمی دارد و در نتیجه می تواند به راحتی در برنامه رژیم غذایی گنجانده شود. این سبزی حاوی مواد گیاهی شیمیایی مانند تیو سیناها، ایندول - 3 -کاربینول ، لوتئین ، زیازانتین ، سولفورفان و ایزوتیوسیانات است. اینها آنتی اکسیدان قوی هستند که اثرات مفید روی بدن دارند. همچنین غنی از اکسید کننده طبیعی ویتامین ث نیز هستند. منبع بسیار خوبی از فیبر رژیمی، پتاسیم، ویتامین ب1، منگنز، اسید فولیک و مس است. این ویتامین شامل ویتامین های ضروری مثل ویتامین ب - 5، ویتامین ب - 6 و ویتامین ک است.
  • ویتامین ها و مواد معدنی % 1
  • ویتامین A
  • 0.04
  • کلسیم
  • % 60
  • ویتامین C
  • % 2
  • آهن
  • % 5
  • ویتامین B - 6
  • % 3
  • منیزیم
فواید سلامتی کلم برگ سفید و کلم پیچ

برای پوست خوب است
کلم غنی از ویتامین ث است که تاثیرات شگفت انگیز ضد پیری دارد و به شما کمک می کند که پوست سالم و درخشانی داشته باشید. عصاره کلم حاوی ویتامین آ است که با ویتامین کار می کند تا پوست شما صاف و سالم شود. همچنین از سلول های پوست در برابر تخریب اشعه ماورا بنفش محافظت می کند.


خواص کاهو کلم پیچ

 

Sh@bnam

کاربر فعال انجمن
کاربر رمان ۹۸
  100000000
  
عضویت
3/7/20
ارسال ها
687
امتیاز واکنش
38,137
امتیاز
348
سن
19
محل سکونت
کنار مـ*ـاچ‌خانومِ اژدرخان
زمان حضور
263 روز 18 ساعت 20 دقیقه
نویسنده این موضوع
کلم برگ به عنوان ضد التهاب عمل می کند
برگ کلم حاوی ترکیباتی در برگ هاست که یکی از اجزای اصلی آن گلوتامین است. به عنوان یک ضد التهاب قوی،گلوتانین به کاهش اثرات انواع مختلف التهاب، سوزش، آلرژی، درد مفاصل، تب و اختلالات پوستی مختلف کمک می کند.

کلم برگ برای محافظت در برابر تشعشعات
کلم منبع ترکیبی به نام 3، 3 -(DIM) است که توانایی حفاظت در برابر اثرات مضر پرتو درمانی را دارد. تحقیقات بیشتر نشان داده است که نه تنها از شما در مقابل سرطان محافظت می کند بلکه می تواند به عنوان یک سپر برای محافظت از بافت های سالم در طول درمان سرطان استفاده شود.

کلم برگ از چشمان مراقبت می کند.
کلم منبع خوبی از بتا کاراتوئن است و بنابراین برای چشم بسیار خوب است. افراد مسن باید به طور فزاینده ای کلم در رژیم غذایی خود بگنجانند تا از چشم در برابر انحطاط محافظت کنند و همچنین ابتلا به آب مروارید را به تاخیر بیندازند. علاوه بر این، بتا کاراوتوئن نیز احتمال سرطان پروستات را کاهش می دهد.

کلم برگ با سرطان مبارزه می کند
مصرف سبزیجاتی مانند کلم، ریسک ابتلا به سرطان را کاهش می دهد چون حاوی سولفورفان است. توانایی به تاخیر انداختن یا ممانعت از انواع مختلف سرطان مانند سرطان پوست، ، پانکراس و پروستات را دارد. تحقیقات نشان داده اند سولفورفان که قابلیت جلوگیری از عملکرد آنزیم مضر به نام هیستون داستیلاز را دارد که در پیشرفت سلول های سرطانی درگیر است. کلم شامل ماده شیمیایی دیگری به نام آپیگترین است که به کاهش اندازه تومور در سرطان پستان کمک می کند.

کلم برگ به کاهش وزن کمک می کند
افرادی که می خواهند وزن کم کنند می توانند کلم را در رژیم غذایی بگنجانند. آن غنی از ویتامین ها، مواد معدنی و مواد مغذی دیگر است اما کربو هیدرات ها و کالری کمی دارد. این به شما این امکان را می دهد که مقدار زیادی از آن را بدون نگرانی درباره افزایش وزن مصرف کنید. فیبر رژیمی دارد که به حجم روده می افزاید و از افزایش غیر ضروری وزن جلوگیری می کند.

کلم برگ به بهبود سلامت مغز کمک می کند
به سلامتی ذهنی و به قدرت تمرکز شما کمک می کند چون غنی از ویتامین ک و آنتوسیانین است. پیش از این هم در بخش سلامت نمناک گفته شد که ویتامین ک به تولید اسفنگولیپید کمک می کند که غلاف میلین در اطراف عصب است و این ویتامین از آن ها در برابر آسیب و پوسیدگی محافظت می کند. بنابراین، ویتامین ک، دفاع شما را در برابر بیماری عصبی، آلزایمر، بهبود می بخشد.


خواص کاهو کلم پیچ

 

Sh@bnam

کاربر فعال انجمن
کاربر رمان ۹۸
  100000000
  
عضویت
3/7/20
ارسال ها
687
امتیاز واکنش
38,137
امتیاز
348
سن
19
محل سکونت
کنار مـ*ـاچ‌خانومِ اژدرخان
زمان حضور
263 روز 18 ساعت 20 دقیقه
نویسنده این موضوع
کلم برگ از استخوان ها محافظت می کند :
کلم، مانند دیگر سبزیجات منبع خوبی از کلسیم، منیزیم و پتاسیم است. این مواد معدنی از استخوان های شما محافظت می کنند و از ضعیف شدن آن ها جلوگیری می کنند. هم چنین این بیماری از شروع شرایطی مانند پوکی استخوان و ضعف استخوان عمومی جلوگیری می کند.

فواید کلم برگ برای تسکین درد زانو
مقداری برگ کلم را بشوئید وقتی خشک شد روی موضع بگذارید و با چیزی ببندید و اجازه دهید یک شب بماند و دائما آن را عوض کنید و برای گرفتن نتیجه بهتر میتوانیداز کلم های قرمز استفاده کنید.

کلم برگ به تنظیم فشار خون کمک می کند
فشار خون بالا ، خطرات حمله قلبی و سکته را افزایش می دهد. خوردن کلم به تنظیم فشار خون و کاهش خطرات بیماری های قلبی کمک می کند. این به این دلیل است که کلم حاوی پتاسیم است و به باز کردن رگ های خونی کمک می کند و جریان خون را آسان تر می کند.

تنظیم فشار خون با کلم برگ
کلم برگ از مو مراقبت می کند
کلم، غنی از گوگرد و سیلیسیم، به جلوگیری از موی خشک کمک می کند. هم چنین ویتامین آ بالایی دارد که به عنوان آنتی اکسیدان عمل می کند و رشد مو را بهبود می کند.

کلم برگ برای جلوگیری از سرطان پروستات
کلم مقدار زیادی بتا کاروتوئن دارد. طبق مطالعات در مجله آمریکایی امراض مسری، بتا کاروتوئن ارتباط مثبتی با کاهش احتمال ابتلا به سرطان پروستات دارد.

فواید کلم برگ برای کاهش ریسک بیماری قلبی
آنتوسیانین رنگ محلول در آب است که در کلم قرمز یافت می شود .این رنگ به عنوان کاهش دهنده حالات بدشناخته شده و در ایجاد سلامت قلب موثر است ، افزایش میزان پلی فنال کلم به میزان ضربان قلب ارتباط دارد یعنی برای قلب مفید است در مواقعی که نیاز به حفظ شریان از انسداد دارید این نکات را رعایت کنید. در مصرف روزانه کلم را جایگزین کاهو کنید و به طور منظم دو قاشق کلم پخته بخورید و روزانه یک بار آب کلم خام را بنوشید.

فواید کلم برگ برای گوارش
کلم برگ ترش و کیمچی برای گوارش مفید است چون حاوی پرو بیوتیک است که کمک می کند مواد مغذی و ویتامین هضم شود در کل مواد موجود در کلم برای تقویت گوارش لازم است، برای این منظور می توانید کلم خام را به تنهایی یا با مواد مغذی دیگر مصرف کنید و یا آب آن را بگیرید و برای درمان زخم معده بنوشید.

فواید کلم برگ برای مراقبت از دیابت نوع 2
کلم ماده غذایی سرشار از فیبراست همین دلیل مقدارفراوانی گلوکز را هضم می کند. در شرایطی که میخواهید دیابت را کنترل کنید از کلم به عنوان دورچین غذاها استفاده کنید همچنین 3 تا 4 بار در هفته نوشیدن آب کلم دوبار در روز و نوشیدن جوشیده شده کلم با آبلیمو برای این افراد توصیه می شود.

کلم برگ درد ماهیچه ای را کاهش می دهد:
کلم می تواند درد ماهیچه ای را کم کند.

منبع: نمناک


خواص کاهو کلم پیچ

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا