خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Sh@bnam

کاربر فعال انجمن
کاربر رمان ۹۸
  100000000
  
عضویت
3/7/20
ارسال ها
687
امتیاز واکنش
38,137
امتیاز
348
سن
19
محل سکونت
کنار مـ*ـاچ‌خانومِ اژدرخان
زمان حضور
263 روز 18 ساعت 20 دقیقه
نویسنده این موضوع
کلم بنفش یا قرمز جز آن دسته از صیفی جاتی است که مسبب نفخ و دل درد و دل پیچه می شود و اکثریت استفاده آن چنانی از این سبزی نمی کنند. اما همین کلم بنفش منبع غنی انواع ویتامین ها و مواد معدنی می باشد. برای مطلع شدن از خواص کلم بنفش در ادامه این بحث همراه ما باشید.



خواص کلم بنفش:
تمامی سبزیجات، صیفی جات و میوه جات سرشار از خاصیت های مهم و بی نظیر دارویی درمانی می باشند و در خود بسیاری از ویتامین ها و املاح مورد نیاز بدن را به طور طبیعی دارند. ما در مقاله های قبلی خود از خواص گل کلم و خواص کلم بروکلی نوشته ایم و در این مقاله به معرفی خواص کلم بنفش می پردازیم:
  • آنتی اکسیدان موجود در کلم بنفش با مبارزه با رادیکال های آزاد که عامل اولیه سرطان هستند به سلامت بدن کمک می کند.
  • کلم بنفش منبع غنی از ویتامین C می باشد. میزان ویتامین C موجود در کلم بنفش دو برابر کلم سبز یا سفید می باشد.
  • ویتامین A موجود در کلم بنفش علاوه بر اینکه سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند، در حفظ سلامت چشم نیز بسیار مفید می باشد. ویتامین A سبب تقویت قدرت بینایی و بهبود وضعیت پوست می شود. این ویتامین در افزایش رشد استخوان ها تاثیر گذار است و به بدن در مقابله با عفونت ها کمک شایانی می کند، همچنین در درمان بیماری های چشم موثر است.
  • نوشیدن روزانه یک چهارم لیوان از آب کلم بنفش در درمان آسم، سر درد، بیماری برونشیت و همچنین مشکلات دستگاه گوارش مثمر ثمر می باشد.
  • از خواص کلم بنفش داشتن ویتامین K می باشد که علاوه بر لـ*ـخته کردن خون به کاهش درد و خونریزی سیکل عادت شدی کمک می کند.
  • کلم بنفش از بروز پوکی استخوان جلوگیری می کند.
  • اسید لاکتیک موجود در کلم قرمز باعث ضد عفونی شدن روده می گردد.
  • ترکیبات فیتونترینتی که در کلم بنفش وجود دارد از ابتلا به سرطان جلوگیری می کند و در شرایط آلودگی هوا، آلاینده های را که وارد بدن شده اند از بین می برد.
  • فیبر موجود در کلم قرمز به بهبود کارکرد سیستم گوارش کمک می کند.


خواص کلم بنفش

 

Sh@bnam

کاربر فعال انجمن
کاربر رمان ۹۸
  100000000
  
عضویت
3/7/20
ارسال ها
687
امتیاز واکنش
38,137
امتیاز
348
سن
19
محل سکونت
کنار مـ*ـاچ‌خانومِ اژدرخان
زمان حضور
263 روز 18 ساعت 20 دقیقه
نویسنده این موضوع
  • از جمله فواید کلم بنفش مفید بودن در رژیم لاغری است زیرا فیبر موجود در آن سبب می شود تا احساس سیری در شخص به مدت طولانی تری باقی بماند.
  • پختن برگ های کلم قرمز با دو برابر شکر موجب به دست آمدن یک شربت مفید و عالی برای سـ*ـینه می گردد.
  • برگ های کلم بنفش را با دو برابر شکر بجوشانید و بعد این محلول را با دو برابر آب توت سیاه مخلوط کنید، این ترکیب را صاف بفرمایید و به عنوان یک شربت لاغری در رژیم لاغری خود بگنجانید.
  • خواص درمانی کلم بنفش در درمان دردهای میگرنی، رماتیسم، سیاتیک، دل درد، گرفتگی رگ ها و عضلات بدن بسیار موثر است.
  • آب کلم قرمز سرشار از آهن و سولفور می باشد که در درمان زخم معده و عفونت های قارچی تاثیر گذار است.
  • برای پایین آوردن کلسترول سرم خون از آب کلم بنفش استفاده کنید.
  • کلم بنفش درون خود پتاسیم دارد و به این علت به افرادی که فشار خون بالا دارند توصیه می کنیم از این سبزی مصرف کنند.
  • از دیگر خواص کلم بنفش ضد پیری بودن آن می باشد.
  • خواص ضد التهابی کلم بنفش به دلیل وجود فلونوئید موجود در آن می باشد.
  • آنتوسیانین موجود در کلم بنفش، خطر ابتلا به انواع بیماری های قلبی و عروقی، انواع خاصی از سرطان ها و دیابت را کم می کند.
  • از دیگر خواص کلم قرمز محافظ و تقویت کننده سلامت مغز است.
  • کلم بنفش روی و فسفر و منگنز و کلسیم دارد که در سلامت سیستم عصبی، سیستم دفاعی و استخوان بندی بدن بسیار مفید می باشد.
نکاتی که باید در مورد کلم بنفش و استفاده و خرید آن بدانید:
در هنگام خرید کلم بنفش به هیچ عنوان کلم های بریده شده را خریداری نکنید حتی اگر در نایلون باشد. کلم بنفش بعد از برش خورد ویتامین C خود را از دست می دهد، کلم قرمز را در صورتی که می خواهید مصرف کنید بشویید، برای نگهداری این سبزی آن را در یک پلاستیک گذاشته و درش را ببندید تا بتوانید دو هفته درون یخچال تازه بماند. قبل از خوردن کلم بنفش روی آن کمی روغن زیتون و نمک بریزید و اجازه دهید مدتی بماند تا نرم شود و راحت تر جویده شود. از خواص جالب کلم بنفش این است که هم به صورت خام و هم به صورت پخته مصرف می شود. با کلم بنفش سوپ و ترشی کلم درست کنید. از کلم بنفش در سالاد ها استفاده کنید.

منبع: ویزیت خاصیت


خواص کلم بنفش

 

Niuosha.dkw

کاربر نیمه فعال
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
9/9/20
ارسال ها
386
امتیاز واکنش
3,434
امتیاز
228
محل سکونت
شهر کتاب
زمان حضور
23 روز 3 ساعت 5 دقیقه
یکی از دلایل اصلی این که چرا کلم بنفش در بین سبزیجات بسیار محبوب شده، این است که غنی از مواد شیمیایی گیاهی، آنتی اکسیدان ها، مواد مغذی، ویتامین ها و مواد معدنی است. این اجزای ضروری، عبارتند از:تیامین، اسید فولیک، کلسیم، منگنز، منیزیم، آهن و پتاسیم و همچنین ویتامین C، ویتامین E، ویتامین K، فیبر رژیمی و ویتامین های B .ترکیبات آلی آن تقریباً خیلی زیاد است، اما آنتی اکسیدان هایی مثل آنتوسیانین ها و ایندولس ها برای سلامت انسان بسیار ارزشمند هستند.
یکی از مهم ترین وظایف کلم بنفش، نقش آن در پیش گیری از سرطان است.سطح بالای آنتی اکسیدانی آن مثل آنتوسیانین ها و ایندول ها، آن را به شدت به عنوان یک تدبیر پیشگیرانه مهم می سازند. این در واقع همان چیزی است که رنگ بنفش از آن می اید، چون برخی از این مواد فوتو شیمیایی به طور معمول در این رنگ ظاهر می شوند.رنگ غنی آن نشان از این است که این سبزی چقدر برای سلامت کلی شما قدرتمند هستند.کلم بنفش به کاهش سرطان پستان در زنان کمک می کند و همچنین ویتامین A آن با کاهش احتمال ابتلا به سرطان ریه مربوط می شود.


کلم بنفش برای کاهش وزن:
کلم بنفش کالری کمی دارد اما دارای فیبر رژیمی بالایی است و دارای مقدار زیادی ویتامین و مواد معدنی مهم است. اساساً به این معنی است که به شما کمک بیشتری برای کاهش وزنتان می کند و شما احساس سیری می کنید، بدون اینکه به خوردن غذای بیشتر و یا پر خوری از کالری خالی تشویق کند.


خواص ضد پیری کلم بنفش:
تعدادی از جنبه هایی که در کلم بنفش وجود دارند، باعث می شود شما جوان تر به نظر برسید.آنتی اکسیدان ها بیشتر از محافظت از شما در برابر تاثیر رادیکال های آزادحفاظت می کنند؛ آن ها همچنین به کاهش علائم پیری که می تواند به علت رادیکال های آزاد رخ دهد، کمک کنند.آنتی اکسیدان ها پوست را تازه، محکم و انعطاف پذیر حفظ می کنند، چین و چروک و لکه هایی رو که عموماً رخ می دهند را کاهش می دهد علاوه بر این، سطح بالای ویتامین A موجود در کلم بنفش برای سلامت پوست، رشد سلول های پوست، حفاظت از آسیب های خورشیدی و کشش پوست بسیار مفید است.


خواص کلم بنفش

 

Niuosha.dkw

کاربر نیمه فعال
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
9/9/20
ارسال ها
386
امتیاز واکنش
3,434
امتیاز
228
محل سکونت
شهر کتاب
زمان حضور
23 روز 3 ساعت 5 دقیقه
کلم بنفش برای مراقبت از چشم:

سطح بالای ویتامین A، نه تنها برای پوست شما خوب است، بلکه برای چشم شما هم بسیار مفید است. ویتامین A به سالم نگه داشتن دیدتان کمک می کند و مانع از تخریب ماکولار و تشکیل آب مروارید می شود. همچنین می تواند به بتا کاروتن تبدیل شود که برای حفظ سلامت چشم نیز به سن شما بسیار مهم است.

کلم بنفش برای درمان زخم:

کلم بنفش حاوی مقدار زیادی اسید آمینه ای خاص به نام گلوتامین است. این آمینو اسید برای کاهش التهاب و درد مرتبط با زخم در دستگاه گوارش بسیار خوب است.عصاره کلم بنفش به طور خاص بهترین درمان برای این مشکل است.



کلم بنفش برای تقویت سیستم ایمنی:

کلم بنفش غنی از ویتامین ها است، اما هیچ یک به اندازه ویتامین C مهم نیست. اسید آسکروبیک که یک آنتی اکسیدان مهمی است و عنصر عظیمی از سیستم ایمنی ماست. فعالیت گلبول های سفید خون را علاقه‌مند می کند که اولین خط دفاع از سیستم ایمنی را تشکیل می دهند. علاوه بر این، ویتامین C در تشکیل کلاژن مهم است.



کلم بنفش برای حافظت در برابر بیماری آلزایمر:

یکی از بیماری هایی که اغلب وقتی مسن تر می شویم بوجود می آید، بیماری آلزایمر است.مردم در تلاش برای یافتن اقدامات پیشگیرانه ای برای این بیماری هستند و خوشبختانه، کلم بنفش در حفاظت از فعالیت شناختی مردم بسیار قوی است.تشکیل یک نوع مشخص از پلاک دقیقاً همان چیزی است که منجر به مقدار زیادی از حافظه و از دست دادن شناختی در آن بیماران می شود. آنتوسیانین ها موجود در کلم بنفش به طور خاص وقوع این پلاک را کاهش می دهد و از مغز شما در برابر این بیماری وحشتناک محافظت می کند.


خواص کلم بنفش

 

Niuosha.dkw

کاربر نیمه فعال
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
9/9/20
ارسال ها
386
امتیاز واکنش
3,434
امتیاز
228
محل سکونت
شهر کتاب
زمان حضور
23 روز 3 ساعت 5 دقیقه
افزایش چگالی مواد معدنی:

غلظت زیاد مواد معدنی ضروری، کلم بنفش را به یکی از بهترین سبزیجات تبدیل می کند تا رشد استخوان های سالم را تضمین کند.کلم بنفش غنی از کلسیم، منیزیم، منگنز و دیگر مواد معدنی مهمی است که به رشد استخوان و چگالی معدنی کمک می کند که در برابر پوکی استخوان، ورم مفاصل و انواع دیگر التهاب کمک می کند.

هشدار:اگر از کم کاری تیروئید رنج می برید، توصیه می شود که از کلم بنفش دوری کنید.

فواید نوشیدن آب کلم بنفش چیست؟

کلم بنفش مزه گیاهی قوی دارد، خود کلم بیشتر در سوپ استفاده می شود تا آبش با این حال، این سبزیجات پر از مواد مغذی هستند و می توان آبش را گرفت و به سایر میوه ها و سبزیجات اضافه کرد تا ارزش غذاییشان را افزایش داد. وزارت کشاورزی آمریکا توصیه می کند که نوشیدن و خوردن بین 4 تا 6 فنجان سبزیجات قرمزو بنفش در هفته برای مردان و زنان بالغ مفید است. سه فنجان کلم بنفش خرد شده می تواند ، 2/1 فنجان آب کلم بدهد.

ویتامین C آب کلم بنفش :

ویتامین C به تولید کلاژن، التیام زخم ها و ترمیم و حفظ استخوان ها و دندان ها کمک می کند.این آنتی اکسیدان طبیعی، بدن شما را از رادیکال های آزاد و سموم محیطی محافظت می کند که می تواند موجب آسیب سلولی و مرگ شود.نصف فنجان آب کلم بنفش، حاوی 152 میلی گرم ویتامین C است که بیش از 100 درصد از مصرف روزانه توصیه شده برای بزرگسالان است


خواص کلم بنفش

 

Niuosha.dkw

کاربر نیمه فعال
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
9/9/20
ارسال ها
386
امتیاز واکنش
3,434
امتیاز
228
محل سکونت
شهر کتاب
زمان حضور
23 روز 3 ساعت 5 دقیقه
پتاسیم آب کلم بنفش:

پتاسیم، یک منبع معدنی است که به کنترل فعالیت الکتریکی در قلب کمک می کند و برای رشد بدن سالم و ایجاد ماهیچه و پروتیین مورد نیاز است. نصف فنجان آب کلم بنفش حاوی 649 میلی گرم پتاسیم است.این تقریباً 14 درصد از غذای توصیه شده برای مردان و زنان بالغ را تامین می کند.



ویتامین K آب کلم بنفش:

ویتامین K برای کمک به لـ*ـخته شدن خون ضروری است. این کار خطر خونریزی غیر عادی و کبودی را کاهش می دهد و به حفظ استخوان های محکم کمک می کند.نصف فنجان آب کلم بنفش حاوی 102 میلی لیتر ویتامین K است.85 درصد مصرف روزانه برای مردان بالغ و بیش از 100 درصد از مصرف روزانه برای زنان بزرگ سال از جمله زنان باردار است.



فولات:

فولات به بافت بدن شما کمک می کند و همچنین باعث می شود که سلول های شما درست کار کنند. فقدان اسید فولیک می تواند منجر به نقص های مادرزادی، سفیدی مو، اسهال و زخم شود.یک فنجان عصاره کلم بنفش حاوی 48 میکروگرم اسید فولیک است که 12 درصد از مصرف قابل قبول زنان و مردان بالغ و تقریباً 10 درصد برای زنان باردار و شیرده را شامل می شود.

خواص ضد پیری:



کلم بنفش دارای چندین عنصر ضدپیری است که علیه رادیکال های آزاد مضر در بدن عمل می کند.آنتی اکسیدان های آن به حذف نقاط تیره پوست کمک می کند، چین و چروک و نقاط سنی را کاهش می دهد و به حفظ طراوت و سفت کردن پوست شما کمک می کند. مصرف این سبزی به رشد سلول های پوست کمک می کند و پوست شما را از برابر آفتاب محافظت می کند و کشش پوست را به خاطر ویتامین A زیادش حفظ می کند.

قابل توجه است ویتامین c موجود در کلم بنفش می تواند از چروک شدن پوست جاوگیری کند.هم چنین کلم قرمز به دلیل داشتن ویتامین A در کاهش وزن و به خصوص از بین بردن چری های شکم موثر است

منبع: نمناک


خواص کلم بنفش

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا