خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Parmida_viola

مدیر آزمایشی تالار خانواده و زندگی
مدیر آزمایشی
گرافیست انجمن
  
عضویت
3/10/21
ارسال ها
1,756
امتیاز واکنش
6,701
امتیاز
233
محل سکونت
Sicily, italy
زمان حضور
29 روز 15 ساعت 18 دقیقه
نویسنده این موضوع
سوفله گل کلم یکی از انواع سوفله ها می باشد که بسیار ساده و سریع و خوشمزه می باشد. اما سوفله ها یک غذا با اصالت فرانسوی هستند که بر پایه تخم مرغ هستند و در فر یا در گذشته در تنور پخته می شدند و در همان ظرفی که پخته می شوند نیز سرو می شوند اما سوفله ها انواع و اقسام مختلفی دارند گاه یک غذای بسیار خوشمزه گاه یک میان وعده خوشمزه با شکلات هستند و یا با سبزیجات تهیه می شوند اما سوفله به معنی بالا آمدن یا همان پف کردن است که یک واژه فرانسوی نیز می باشد برای تهیه سوفله می توانید از مایکروفر یا آون توستر نیز استفاده کنید اما گل کلم که در فصل پاییز و زمستان بیشتر یافت می شود و شما می توانید برای پخت انواع غذاها از آن استفاده کنید و از خواص خوب آن بهرمند شوید. گل کلم ها سرشار از فیبر هستند و کسانی که در رژیم غذایی هستند می توانند از گل کلم استفاده کنند زیرا باعث کاهش وزن نیز می شود.

مواد لازم برای تهیه سوفله گل کلم
گل کلم ۴۰۰ گرم
تخم مرغ ۴ عدد
شیر ۱ پیمانه
کره ۲ ق غذا خوری
آرد سفید ۲ ق غذا خوری
پنیر چدار ۱ پیمانه
نمک، فلفل سیاه، پاپریکا، جوز هندی به مقدار لازم



طرز تهیه سوفله گل کلم بدون گوشت و سیب زمینی
مرحله اول: پخت گل کلم

ابتدا گل کلم را خرد کنید و بشورید سپس داخل یک قابلمه مقداری آب ریخته و کمی نمک و به دلخواه برای اینکه بوی کلم داخل خانه نپیچد یک ق سرکه سفید بریزید سپس گل کلم ها را داخل آب ریخته تا خوبه پخته و نرم شود سپس آبکش کنید.

مرحله دوم: تهیه سس بشامل

کره را داخل یک تابه ریخته تا ذوب شود سپس آرد را اضافه کنید و هم بزنید تا بوی خامی آرد گرفته شود و در ادامه شیر به دمای محیط رسیده را کم کم اضافه کنید تا مخلوط یکدست شود و گلوله های آرد باز شود در انتها ادویه ها را اضافه کنید و تابه را از روی حرارت بردارید.

مرحله سوم: افزودن تخم مرغ

در ادامه سفیده و زرده تخم مرغ ها را از هم جدا کنید و زرده را داخل یک کاسه ریخته و با همزن دستی کمی هم بزنید تا از لـ*ـختگی خارج شود سپس به سس بشامل مرحله قبل اضافه کنید و هم بزنید سپس سفیده تخم مرغ را با همزن برقی بزنید تا کم کم کف کند ادامه دهید تا سفیده کاملا فرم گرفته شود.

مرحله چهارم: تهیه سوفله گل کلم

در ادامه گل کلم پخته شده را که می توانید کمی له کنید به همراه پنیر چدار داخل سس شیر و زرده که از قبل درست کردید بریزید و هم بزنید حالا کف یک ظرف پیرکس را با کره چرب کنید و مخلوط سفیده را به گل کلم ها اضافه کنید و به آرامی مخلوط کنید سپس این مخلوط را در ظرف ریخته و در فر از قبل گرم شده به مدت ۳۰ الی ۴۰ دقیقه با دمای ۱۸۰ قرار دهید تا سوفله پف کند و روی آن طلایی شود نوش جان.


Cauliflower-souffle-768x768.jpg

نکات کلیدی در تهیه سوفله گل کلم
اگر دوست دارید سوفله گل کلم را به صورت تکی سرو کنید از ظرف هایی به اسم رمکین استفاده کنید که مخصوص سوفله است.برای توستر یا مایکروفر دما را ۲۰ درجه کمتر تنظیم کنید.از پنیر رنده شده نیز می توانید استفاده کنید.

منبع: پارسی دی


سوفله گل کلم

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا