خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Parmida_viola

مدیر آزمایشی تالار خانواده و زندگی
مدیر آزمایشی
گرافیست انجمن
  
عضویت
3/10/21
ارسال ها
1,751
امتیاز واکنش
6,701
امتیاز
233
محل سکونت
Sicily, italy
زمان حضور
29 روز 15 ساعت 18 دقیقه
نویسنده این موضوع
Potato-roulette-768x768.jpg



رولت سیب زمینی یکی از انواع رولت ها می باشد که بسیار خوشمزه و ساده است و برای مهمانی و تولدها گزینه بسیار شیکی به حساب می آید اما شما می توانید این رولت سیب زمینی زیبا و جذاب را با کمک سیب زمینی و مقداری مواد گوشتی تهیه کنید شما به دلخواه می توانید مواد میانی این رولت را تغییر دهید و از انواع پنیرها مانند ورقه ای یا رنده شده را برای این رولت جذاب آماده کنید و حتی یک گزینه مناسب برای شام است.

مواد لازم برای تهیه رولت سیب زمینی ساده

  • سیب زمینی ۴ عدد
  • تخم مرغ ۲ عدد
  • پنیر پیتزا ۳ ق غذا خوری
  • گوشت چرخ کرده ۳۰۰ گرم
  • فلفل دلمه ۱/۲ عدد
  • پیاز ۱ عدد
  • رب گوجه فرنگی ۱ ق غذا خوری
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه به مقدار لازم


مرحله اول: آماده سازی مواد میانی

ابتدا برای تهیه این رولت مواد میانی را آماده می کنیم تا خنک شود برای این کار پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و داخل تابه به همراه کمی زردچوبه تفت دهید تا سبک شود و بعد گوشت چرخ کرده را اضافه کنید و کمی فلفل سیاه و نمک اضافه کنید و گوشت را با پیاز خوب سرخ کنید و بعد فلفل دلمه را اضافه کنید و خوب تفت دهید و در انتها رب را اضافه کنید و تفت داده تا بوی خامی رب از بین برود سپس کمی آب اضافه کرده تا گوشت خوب پخته و آب آن تبخیر شود و بعد مواد گوشتی را از روی حرارت بردارید تا خنک شود.



مرحله دوم: تهیه مایه رولت سیب زمینی

سیب زمینی ها را پوست بگیرید و رنده درشت بزنید و داخل یک آبکش قرار دهید و با دست خوب فشار دهید تا آب اضافی آن حسابی گرفته شود سپس داخل کاسه ریخته و تخم مرغ و پنیر پیتزا و کمی نمک و فلفل سیاه به آن اضافه کنید و هم بزنید.



مرحله سوم: تهیه رولت سیب زمینی

حالا داخل یک سینی ۳۵*۲۵ یک کاغذ روغنی انداخته و کف آن را خوب با کره چرب کنید می توانید از ورقه های نسوز استفاده کنید که کار شما بسیار راحت می شود حالا مایه سیب زمینی را داخل قالب خوب پهن کنید سپس در فر از قبل گرم شده به مدت ۲۰ الی ۲۵ دقیقه بگذارید تا رویه رولت طلایی شود دقت کنید دماهای فرها متفاوت است پس کنار فر باشید تا نسوزد و خشک نشود وگرنه رول نمی شود و رولت می شکند.



مرحله چهارم: افزودن مواد میانی

حالا قالب را از فر خارج کنید و سیب زمینی پخته شده رو با کاغذ بردارید روی سطح کار بزارید مواد گوشتی را روی سیب زمینی پهن کنید انتهای کاغذ رو بگیرید و محکم رول کنید با کاغذ به قالب برگردونید و ۱۰ دقیقه دیگر داخل فر بگذارید و بعد از ۱۰ دقیقه از فر دربیاورید و پنیر پیتزا را رویش بریزید و دوباره بزارید داخل فر فقط گریل (بالا) را روشن کنید تا روی رولت طلایی شود سپس صبر کنید تا خنک شود و برش بزنید. نوش جان.


نکات کلیدی در تهیه رولت سیب زمینی مجلسی

  1. وقتی می خواهید رول کنید کمی رولت را با کاردک از کاغذ روغنی جدا کنید سپس شروع به رول کردن کنید.
  2. برای اینکه راحت تر از قالب خارج شود حتما نازک داخل قالب ۲۵*۳۵ بریزید و خوب صاف کنید تا ضخامت رولت سیب زمینی در همه جا یکی باشد.
  3. می توانید به مواد میانی یا رولت سیب زمینی کمی جعفری اضافه کنید.


منبع: پارسی دی


طرز تهیه رولت سیب زمینی

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا