خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Parmida_viola

مدیر آزمایشی تالار خانواده و زندگی
مدیر آزمایشی
گرافیست انجمن
  
عضویت
3/10/21
ارسال ها
1,756
امتیاز واکنش
6,701
امتیاز
233
محل سکونت
Sicily, italy
زمان حضور
29 روز 15 ساعت 18 دقیقه
نویسنده این موضوع
خمیر فوندانت یکی از خمیرهای پرکاربرد و مهم برای تزئین کیک می باشد که شاید به صورت آماده در فروشگاه قنادی وجود داشته باشد اما شما می توانید آن را در منزل تهیه کنید و با آن انواع کیک ها را تزئین کنید. شما با خمیر فوندانت و مالد ها می توانید اشکال مختلفی بسازید و یا می توانید فقط برای کاور کردن کیک استفاده کنید و یا حتی برای تزئین کاپ کیک به خاطر مناسبت های مختلف از آن استفاده کنید. کلمه فوندانت به زبان فرانسوی به معنی ذوب شدن ریخته گری می باشد. فوندانت از نشاسته و پودر قند تهیه می شود.

مواد لازم برای تهیه خمیر فوندانت با
پودر قندژلاتین ۱ ق چای خوری سر پر
آب سرد ۳ ق غذا خوری
گلوگز ۱/۴ پیمانه
گلیسیرین ۱ ق مرباخوری
کره یا روغن ۱۵ گرم
وانیل ۱/۲ ق چای خوری
پودر قند الک شده ۵ تا ۵.۵ پیمانه


طرز تهیه خمیر فوندانت خانگی با گلیسیرین و ژلاتینمرحله اول: بن ماری کردن ژلاتین

ابتدا پودر ژلاتین و آب سرد را داخل کاسه ریخته و هم بزنید تا ژلاتین حل شود سپس در ادامه کاسه را روی حرارت بخار کتری قرار دهید و خوب هم بزنید تا دانه ژله حل شود.

مرحله دوم: افزودن مواد

در ادامه گلوگز و گلیسیرین و کره و وانیل را به مواد داخل کاسه اضافه کنید و همین طور روی حرارت بخار آب هم بزنید تا کاملا یکدست شود سپس از روی کتری بردارید و بگذارید تا کمی از حرارت بیفتد.

مرحله سوم: افزودن پودر قند

در ادامه پودر قند الک شده را اضافه کنید ابتدا با قاشق هم بزنید تا مخلوط شوند سپس دست های خود را کمی چرب کنید و شروع به ورز دادن خمیر کنید تا جایی که خمیر جمع شود.


مرحله چهارم: تهیه خمیر فوندانت ساده

در ادامه روی سطح پودر قند بپاشید و خمیر را به مدت ۱۵ دقیقه خوب ورز دهید تا کشدار و نرم و لطیف شود به همین راحتی خمیر ما حاضر است شما می توانید از آن برای تزئین کیک استفاده کنید برای استفاده روی سطح کمی نشاسته ذرت بریزید و خمیر را با وردنه پهن کنید.


نکات کلیدی در تهیه خمیر فوندانت ساده و راحتگلوگز و گلیسرین خوراکی را از لوازم قنادی تهیه کنید.اگر خمیر پودر شد و حالت نمی گیرد قاشق قاشق آب سرد بریزید و اگر خیلی شل شد مقداری پودر قند بریزید.بهتر است خمیر فوندانت خانگی را برای همان روز که می خواهید استفاده کنید تهیه کنید زیرا تازه و منعطف تر است.برای رنگ کردن خمیر فوندانت از رنگ ژله ای استفاده کنید.مقادیر فوق به شما ۵۰۰ گرم فوندانت می دهد.اگر خمیر خیلی شل شد چند دقیقه داخل یخچال بگذارید سپس با دست چرب خوب ورز دهید و استفاده کنید.این خمیر به مدت ۶ ماه در یخچال و یکسال در فریزر و ۲ هفته در دمای آشپزخانه ماندگاری دارد.

پارسی دی


طرز تهیه فوندانت خانگی

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا