خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Parmida_viola

مدیر آزمایشی تالار خانواده و زندگی
مدیر آزمایشی
گرافیست انجمن
  
عضویت
3/10/21
ارسال ها
1,756
امتیاز واکنش
6,695
امتیاز
233
محل سکونت
Sicily, italy
زمان حضور
29 روز 15 ساعت 18 دقیقه
نویسنده این موضوع
ادویه ایتالیایی یکی از خوش طعم و مزه ترین ادویه ها می باشد که برای طعم دادن به انواع مرغ و گوشت مناسب است و حتی برای طعم دار کردن پیتزا و سوخاری های مختلف می توانید از این ادویه خوش عطر و بو استفاده کنید همان طور که از نام این ادویه مشخص است برای کشور ایتالیا می باشد زیرا غذا بدون ادویه برای ایتالیایی ها معنا ندارد. ادویه گیاهان ایتالیایی علاوه بر طعم محشر و فوق العاده اش خواص زیادی هم دارد و به عنوان یک افزودنی فوق‌العاده در انواع پاستای ایتالیایی، خوراک مرغ و گوشت و نان ها و سس ها بکار می‌رود. به علاوه، این ادویه بی‌نظیر برای سبزیجات گریل‌شده، انواع پیتزا ایتالیایی و آمریکایی، سوپ‌ها و سس‌های دیگر نیز انتخاب خیلی خوبی است این ادویه شاید به صورت ترکیب شده در عطاری یا مارکت ها وجود داشته باشد ولی تهیه آن در منزل بسیار آسان و مقرون به صرفه می باشد.

مواد لازم برای تهیه ادویه ایتالیایی
پونه کوهی ۲ ق غذا خوری
ریحان خشک ۲ ق غذا خوری
جعفری خشک ۱ ق غذا خوری
مرزنجوش خشک ۱ ق غذا خوری
آویشن ۱ ق غذا خوری
رزماری خشک ۱ ق غذا خوری
پودر سیر ۱ ق غذا خوری
پودر پیاز ۱ ق غذا خوری
پرک فلفل قرمز یا پول بیبر ۱ ق غذا خوری



Italian-spices.jpg

مرحله اول: مخلوط کردن

دقت کنید تمام مواد باید خشک شده باشند و مرطوب نباشند طرز تهیه این ادویه بسیار راحت است برای شروع باید داخل ظرف غذاساز یا آسیاب خود تمام مواد لازم را بریزید و مخلوط کنید.

مرحله دوم: میکس کردن

سپس دستگاه غذاساز یا آسیاب خود را روشن کنید و بگذارید مواد به خوبی میکس و پودر شوند البته میزان پودر شدن مواد به سلیقه شما بستگی دارد می توانید کمی درشت تر بزنید تا دانه های سبزی های خشک مشخص باشد.

مرحله سوم: تهیه ادویه ایتالیایی

بعد از پودر شدن مواد آن را داخل شیشه ادویه ها بریزید اگر درشت خرد کردید داخل فلفل ساب ریخته و برای غذاهای مورد نظر خود استفاده کنید بهتر است این ادویه را در کابینت و جای خشک و تاریک نگهداری کنید.


نکات کلیدی در تهیه ادویه ایتالیایی

اگر آسیاب برقی در دسترس ندارید می توانید مواد را با کف دست بسابید تا به اندازه دلخواه خرد شوند یا داخل هاون ریخته و له کنید.از کمی نعنا خشک برای عطر و بوی بیشتر می توانید استفاده کنید.شیشه مورد نظر که ادویه را داخل آن ریخته تمیز و درب آن را خوب چفت کنید که عطر و بوی این ادویه حفظ شود.ادویه ایتالیایی ماندگاری بالایی دارد.در صورت در دسترس بودن کمی اورگانو خشک به اندازه ۲ ق غذا خوری به مواد فوق اضافه کنید.تمام سبزی های خشک گفته شده در عطاری موجود است و یا می توانید خودتان در منزل خشک کنید.


منبع: پارسی دی


طرز تهیه ادویه ایتالیایی

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا