خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Parmida_viola

مدیر آزمایشی تالار خانواده و زندگی
مدیر آزمایشی
گرافیست انجمن
  
عضویت
3/10/21
ارسال ها
1,756
امتیاز واکنش
6,695
امتیاز
233
محل سکونت
Sicily, italy
زمان حضور
29 روز 15 ساعت 18 دقیقه
نویسنده این موضوع
روغن دنبه بدون بو را چگونه تهیه کنیم؟ روغن دنبه یکی پر طرفدارترین روغن ها در زمان گذشته بوده بطوریکه تا چند دهه پیش دنبه از گوشت گران تر بوده است و ارزش بیشتری برای آن قائل می شدند اما روغن دنبه گوسفندی سه برابر بیشتر از روغن های معمولی انرژی دارد. طبع روغن دنبه گرم می باشد اما از خواص روغن دنبه می توان به کاهش کلسترول بد و افزایش کلسترول خوب، ایجاد تناسب انـ*ـدام، استخوان ساز، ضد افسردگی، هضم و جذب راحتی دارد، شفافیت پوست و رفع تیرگی پوست از خواص های مهم روغن دنبه می باشد اما تفاله روغن دنبه اگر سیاه و سوخته نباشد قابل مصرف می باشد چربی روغن دنبه به همان میزان که وارد بدن شود به همان میزان نیز خارج می شود. می توانید در تهیه روغن دنبه از شیر و یا ماست استفاده کنید تا رنگ آن روشن شود.

مواد لازم برای تهیه روغن دنبه

  • دنبه گوسفندی ۲ کیلوگرم
  • آب ۲ کاسه
  • سرکه سیب ۱ پیمانه
  • پیاز ۳ عدد
  • ماست ۱ کیلوگرم
  • هل ۳ عدد
  • رزماری یا برگ بو ۱ عدد
  • نمک ۱/۴ پبمانه
  • زردچوبه به مقدار لازم

مرحله اول : آماده سازی دنبه

ابتدا دنبه ها را خرد کنید و یا می توانید آن را ها را یکبار چرخ کنید سپس داخل یک کاسه آب نمک درست کنید و دنبه ها را داخل آب و نمک ریخته و اجازه دهید بمدت ۸ ساعت داخل آن بماند سپس آبکش کنید.



مرحله دوم : افزودن پیاز به روغن دنبه

بعد از آبکش کردن آن را داخل قابلمه ریخته و ۳ عدد پیاز را پوست بگیرید و به صورت درسته داخل آن بریزید و روی شعله بسیار ملایم به مدت ۶ ساعت قرار دهید تا به روغن برسد و رنگ دنبه ها قهوه ای رنگ شود.



مرحله سوم : افزودن سرکه سیب

وقتی رنگ دنبه ها کمی تغییر کرد سرکه سیب را اضافه کنید و هم بزنید بهتر است برای کیفیت بهتر روغن دنبه از سرکه خانگی استفاده کنید ولی اگر در دسترس نیست نگران نباشید.


مرحله چهارم : افزودن ماست به روغن دنبه

روغن دنبه را آبکش کنید تا جزغاله آن جدا شود سپس روغن صاف بدست آمده را داخل قابلمه ریخته و به آن ماست و کمی زردچوبه و هل و چند عدد برگ رزماری تازه یا خشک را اضافه کنید.



مرحله پنجم : تهیه روغن دنبه بدون بو

در ادامه مواد را هم بزنید و روی شعله ملایم بمدت ۱ ساعت دیگر قرار دهید تا روغن دنبه تهیه شود سپس آن را از صافی یا پارچه نخی رد کنید و داخل ظرف های شیشه ای ریخته و بعد از خنک شدن داخل یخچال نگهداری کنید شما می توانید از این روغن بجای روغن صنعتی استفاده کنید. نوش جان.

منبع: پارسی دی


طرز تهیه روغن دنبه بدون بو

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا