خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,243
امتیاز واکنش
64,123
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع


این مونتاژ کردن می تواند دسته بندی شود و حتی موضوعی نیز باشد و یا ممکن است از تصاویر مختلف با موضوعات مختلف و حتی بی ربط نیز ساخته شود.
همانطور که گفته شد فتومونتاژ ترکیبی است از دو یا چند تصویر و یا عکس که می تواند احساس عکاس های مختلف را نشان دهد. این ترکیب عکسها ممکن است متشکل از دو یا چند عکس باشند. در عصر جدید بجای کلمه فتو مونتاژ می توان از کلمه “کلاژ” استفاده نمود. با این تفاوت که کلاژ ورژن قدیمی تر فتومونتاژ است. جالب است بدانید که در قدیم با استفاده از چسب و قیچی ترکیبات مختلف را بوجود می اوردند اما امروزه بـ*ـو*سیله نرم افزارهای گوناگون این کار انجام می گیرد.
فتومونتاژها، این عکس های مرکب بـ*ـو*سیله قرار دادن تصویرهای مختلف روی یک کاغذ و یا چسباندن عکس های چاپ شده روی یک قطعه صورت می گیرد. در دهه 1880 به این مدل از قرار دادن تصویرهای مختلف چاپ ترکیبی می گفتند.
در قرن بیستم هنرمندان دیگر توانستند با استفاده از قطعه قطعه کردن تصاویر و دانستن ویژگی های درونی هر عکس فتومونتاژ را پدید آورند.
هدف از ایجاد این تصاویر فتومونتاژ این است که بتوانید ذهن بیننده را به سمت ارتباط های خاصی پیش ببرید و پیام مخصوصی را می رسانند. این پیام ممکن است یک پیام سـ*ـیاسی، اقتصادی و یا اجتماعی باشد. فتومونتاژ را می توان توسط بریده های روزنامه ها و مجلات و یا نوشتارهای دیگر خلق کرد. امروزه این تصاویر را بصورت دیجیتال و همانطور که در بالا ذکر شد بـ*ـو*سیله کامپیوتر و نرم افزارهای خاصی مانند فتوشاپ تولید می کنند.
در فتومونتاژ شما اطلاعات بیشتر از یک سوژه را در اختیار بیننده قرار می دهید و هدف عکس تنها یک سوژه خاص نمی باشد.
در کنار قرار دادن چندین تصویر و عکس گاهی ممکن است شما یک متن را با چندین عکس تلفیق نمایید که در این موارد پیام شما بصورت واضح در اختیار بیننده قرار خواهد گرفت.

معروفترین فتومونتاژها در دورانویکتوریا انجام می شد که پس از گذشت چندی بدان پرینت تلفیقی گفته می شد. پس از اینکه هنرمندی به نام اسکار رجلند از این هنر رونمایی کرد کم کم افراد بیشتری به سمت این کار پیش رفتند و به ان علاقه مند شدند و نتیجه آن ایجاد کارت پستال های جذاب و بامزه ای میشد که مثلا سر یک فرد را روی بدن فردی دیگر قرار می دادند و همین جنبه خنده دار این فتومونتاژها باعث شد سیل عظیمی از افراد و هنرمندان به این هنر روی آورند. با آغاز جنگ جهانی اول این هنر و متد شهرت خود بیشتر نمایان کرد و هنرمندان آن زمان تصویرهای سربازان را در حالی که از عزیزان خود جدا می شدند، ترکیب می کردند و پیام آنها نیز مخالفت با جنگ بود.


فتومونتاژ چیست؟

 
آخرین ویرایش:

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,243
امتیاز واکنش
64,123
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع


تکنیک های فتومونتاژ
در سالهای اخیر برای خلق آثار هنری و ادیت عکسهای دیجیتال هنرمندان از کامپیوترها و نرم افزارها استفاده کردند و با گذشت زمان تکنیک های فتومونتاژ نیز ارتقا یافت و بهتر شد.
نرم افزار های فتومونتاژ
نرم افزاهایی که امروزه از طریق آنها فتومونتاژ انجام می دهند photoshop, corel و paintshop pro و pixelmator می باشند که استفاده از این نرم افزارها با قابلیت های بسیار زیاد توانسته است که پروسه فتومونتاژ را ساده کند و آدمی بتواند مرزهای عکاسی را جا به جا کند و دیگر مانند قرن های پیش این کار بصورت فیزیکی انجام نگیرد و همچنین زحمت هنرمند را نیز کمتر کرده است.
چاپ تلفیقی
چاپ تلفیقی یکی دیگر از تکنیک های فتومونتاژ است که در آن از نگاتیوهای عکس برای چاپ استفاده می شود، بدین صورت که از ترکیب نگاتیوهای چندین عکس یک تصویر واحد پدید می آید. این تکنیک ویژه توسط یکی از هنرمندان فرانسوی به نام هیپولیت بایارد خلق شد و توانست یک سوژه را در یک پس زمینه متفاوت قرار دهد.
تکنیک front- projection
تکنیک front- projection یکی دیگر از تکنیک های خلق فتومنتاژ است که هنرمندان بسیاری از آن استفاده می کنند. همانطور که در این مقاله گفته شد فتومونتاژ یک شکل از هنر است که در عصر حاضر مورد علاقه بسیاری از هنرمندان قرار گرفته است. هنر ترکیب چند تصویر برای ایجاد یک اثر هنری جذاب که از زمان های قدیم و دهه های پیش تا به امروز پیشرفت زیادی داشته است.
نتیجه گیری
علاقه مندان به هنر فتومونتاژ در این مطلب از وب سایت پویا اندیش به ارائه مفاهیمی در خصوص فتومونتاژ پرداختیم. البته بدون شک نکته های کلیدی و حائز اهمیت در این زمینه بسیار است ، ما نیز سعی کردیم تا از میان دنیایی از اطلاعات آنچه برای شما ارزشمندتر است را در این فضای محدود ارائه کنیم.
منبع: پویااندیش


فتومونتاژ چیست؟

 
آخرین ویرایش:
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا