خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,243
امتیاز واکنش
64,123
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
در ابتدا فیگور را به صورت یک مثلث ببینید.

فیگور را خوب ببینید و آنرا در درون یک مثلث بر کاغذ خود جای دهید
این مثلث باید دقیقا بر اساس تناسبات درست موضوع شما شکل گرفته باشد.
محل جای گیری موضوع شما بر کاغذ شما نیز بستگی به این دارد که ابعاد طول عرض موضوع را خوب رعایت کرده باشید
و براساس آنها فیگور را در جای درست صفحه کاغذ و یا بوم خود قرار بدهید.
علت اینکه فیگور را در قالب یک مثلث میبینیم این است که مثلث شکل هندسی است که قابلیت حرکت دادن تغییر اندازه دادن و تصیح کردن آن به نسبت دیگر اشکال آسانتر بوده و می تواند کادر مناسبی از پیکره انسان را ایجاد کند.
پس از اینکه طرح کلی فیگور را در درون یک مثلث قرار دادید اطراف آنرا با مستطیلی محاط کنید نظر بتوانید نقاط ارتباطی ( نقاطی که فواصل موضوع یا کادر را تعیین
می کنند مانند نوک زانوها، نوک انگشت، پا را راحت تر پیدا کنید و مابقی نقاط را به نسبت آنها پیدا کنید.
ابتدا طراحی کنید سپس اندازه گیری کنید.
در میان طراحان نقاشان باوری وجود دارد که طبق آن میگویند قبل از اینکه طرح کلی فیگور زده شود و بهتر است
ابعاد اندازه ها بررسی شوند به این معنا که با اندازه گیری ها و تناسب طرح کلی آشکار بشود.
به نظر می رسد این عقیده کمی ایجاد اشکال میکند چرا که با این کار هنرمند به جای اینکه در گیر دیدن وضعیت طبیعی موضوع شود ذهن را بر اندازه گیری ها و خط کشی های فیگور میکند طبیعی بودن موضوع عملا ماهیت خود را از دست می دهد

در واقع اگر شما به درستی به طراحی بپردازید انتها نیاز نخواهید داشت وقت زیادی را صرف بررسی اندازه ها و تناسبات کنید


طراحی بالا تنه

 
آخرین ویرایش:

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,243
امتیاز واکنش
64,123
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
ابتدا طراحی کنید سپس اندازه گیری کنید.

در میان طراحان نقاشان باوری وجود دارد که طبق آن میگویند قبل از اینکه طرح کلی فیگور زده شود و بهتر است
ابعاد اندازه ها بررسی شوند به این معنا که با اندازه گیری ها و تناسب طرح کلی آشکار بشود.
به نظر می رسد این عقیده کمی ایجاد اشکال میکند چرا که با این کار هنرمند به جای اینکه در گیر دیدن وضعیت طبیعی موضوع شود ذهن را بر اندازه گیری ها و خط کشی های فیگور میکند طبیعی بودن موضوع عملا ماهیت خود را از دست می دهد
در واقع اگر شما به درستی به طراحی بپردازید انتها نیاز نخواهید داشت وقت زیادی را صرف بررسی اندازه ها و تناسبات کنید.
برای طراحی از تمام قسمتهای دست خود استفاده کنید.
بسیاری از طراحان غیر حرفه ای پس از تیز کردن نوک مداد و یا ابزار طراحی خود آنرا در دست گرفته شروع به طراحی میکنند در این میان مطلب مهم اینست که در طراحی نباید
تنها از انگشتان و مچ خود استفاده کنید بلکه از تمام قسمتهای دست خود نظیر ساعد و بازو ها نیز کمک بگیرید.
همچنین وضعیت نشستن خود را نیز در صورتیکه به صورت نشسته طراحی میکنیدبه حالت مطلوب تغییر دهید.
برای طراحی از تمام قسمتهای دست خود استفاده کنید‌
بسیاری از طراحان غیر حرفه ای پس از تیز کردن نوک مداد و یا ابزار طراحی خود آنرا در دست گرفته شروع به طراحی میکنند در این میان مطلب مهم اینست که در طراحی نباید
تنها از انگشتان و مچ خود استفاده کنید بلکه از تمام قسمتهای دست خود نظیر ساعد و بازو ها نیز کمک بگیرید.
همچنین وضعیت نشستن خود را نیز در صورتیکه به صورت نشسته طراحی میکنیدبه حالت مطلوب تغییر دهید.
از طراحی بالاتنه فیگور به صورت متقارن (بادکنکی ) بپرهیزید.
توصیه میکنیم تلاش نکنید تا در طراحی بالاتنه انسانی هر دو طرف موضوع شما درست شبیه هم باشند ( مانند یک بادکنک ) به طور معمول این روش کاملا اشتباه است مگر اینکه هدف شما بیان تقارن باشد.
مشکل متداول اکثر هنرمنان آماتور این است که فکر میکنند که فیگور انسان در همه قسمتها باید کاملا متقارن باشد این مطلب حتی در میان هنرمندان حرفه ای نیز گاه گاه دیده می شود
( البته براس رسم فیگورهای سنگین و یا ماهیچه ای ) برای رفع این مشکل سعی کنید ابتدا اسکلت بیرونی کار را ترسیم بکنید.

منبع پویا_اندیش


طراحی بالا تنه

 
آخرین ویرایش:
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا