خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

SONIA.K

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
21/4/20
ارسال ها
415
امتیاز واکنش
2,666
امتیاز
248
محل سکونت
جزایر هاوایی
زمان حضور
17 روز 23 ساعت 49 دقیقه
نویسنده این موضوع
رابـ*ـطه ی دلقک ماهی و شقایق دریایی
دلقک ماهی گوشتخوار است و تقریبا ده ساخته و بین 6 تا 10 سال عمر میکنه! شکل ضاهریش هم نارنجی هست و سه تا خط سفید روی بدنش داره!
دلقک ماهی بین شاخک های شقایق زندگی می‌کنه! شقایق برای دلقک ماهی خیلی مفیده چون هم شکارچیان رو دور می‌کنه هم دلقک ماهی می‌تونه از باقیمانده ی غذای شقایق بخوره و شاخک های شقایق هم هیچ آسیبی به دلقک ماهی نمیزنه و همچنین دلقک ماهی برای شقایق مفیده!چون باعث تمیز شدن شقایق هم میشه یعنی انگل های شقایق رو از بین می‌بره و هم بعضی وقت ها دلقک ماهی برای خودش غذا میاره و شقایق هم از اون میخوره!
***
این ماهیان در زمان تولد همگی نر بوده و پس از بلوغ بزرگترین و غالب ترین گروه از نر به ماده تغییر جنسیت می دهد و البته دومین گروه نیز جفت مناسبی برای وی می باشد .

در محيط زيست طبيعي ، دلقك ماهي ها را هرگز بدون شقايق دريايي پيدا نخواهيد كرد و وجود اين ميزبان براي ماهي ، بيشتر يك اجبار است تا انتخاب. همين شقايق هاي سمي مهلك ، امن ترين پناهگاه براي دلقك هاي بازيگوش هستند، زيرا هنگام ترس و تهديد مستقيماً به ميان بازوهاي ميزبانشان پناه مي برند . وجود شقايق دريايي براي توليد مثل شقايق ماهي هم ضرورت دارد ، چون تخم ريزي روي بسـ*ـتر مناسب در كنار تنه ميزبان صورت مي گيرد و نقش مراقبتي ميزبان براي ماهي هاي ساكن در آن ، براي تخم ها هم صورت مي گيرد. اما سئوال اين جاست كه شقايق هاي دريايي چه سودي از اين همزيستي مي برند؟
واقعيت اين است كه شقايق هاي دريايي در نبود شقايق ماهي هاي همزيست خود بسيار آسيب پذير هستند. اين وابستگي آنقدر زياد است كه تحقيقات نشان داده در بعضي از گونه هاي شقايق مثل (Entacmaea quadricolor) زماني كه دلقك ماهي هاي همزيست با شقايق هاي دريايي ، به شكلي از محيط حذف مي شوند ، ميزبان ظرف 24 ساعت غذاي پروانه ماهي ها مي شود. غير از اين ، دلقك ماهي ها انگل هاي شقايق دريايي را هم پاك مي كنند . اطراف شقايق ها را هم به ورجه وورجه هايشان حسابي به حركت در مي آورند تا بسـ*ـتر اطراف شقايق ها بيشتر تهويه شود.






رابـ*ـطه ی دلقک ماهی و شقایق دریایی

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
  • جذاب
Reactions: رز سیاه و ~ĤaŊaŊeĤ~
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا