خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,242
امتیاز واکنش
64,121
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
آب نماد حیات و زندگیست و صدای آب باعث شادی و نشاط هر آدمیست و حس زندگی دارد.
آبنما نیز در محوطه سازی یا معماری ایرانی نماد رودها و نهرها در دشت ها و جنگل هاست که نگرانی و پژمردگی ره گذران را جایگزین حس خوب ، نشاط و سرزندگی می کند.
علاوه بر حس خوبی که در آبنما و سازه های آبی وجود دارد ، ایجاد کننده ی فضایی زیبا و دل انگیز هستند و چشم هر بیننده ای را به خود جذب می کنند.
آبنما و سازه های آبی یکی از المان های محوطه سازی یا معماری ایرانی به حساب می آیند که فضایی زیبا و دل انگیز را به ارمغان می آورند.
به همین سبب تلاش داریم در این فرصت کوتاه کمی به آبنما ، تاریخچه و انواع سازه های آبی بپردازیم.
تاریخچه آبنما
آبنما ها از ۳۰۰۰ سال قبل از میلاد در بین النهرین و حتی در یونان باستان و روم وجود داشته است.
ایتالیا اولین آبنمای مکانیکی را در قرن ۱۵ معرفی کرد. در قرن شانزدهم و هفدهم ، آبنما ها به عنوان محلی در مسیر نورپردازی تصور شده و راهی باغ های بزرگ ایتالیا و همچنین ویلاهای رومی شدند.
آنها سرانجام توسط پادشاهان انگلیس ، فرانسه و اتریش به کار گرفته شدند تا آبراههای تزئینی را در کاخ های خود تولید کنند.
آبنما در فرهنگ ایرانی
آب همیشه در ایران به مایع حیات شناخته شده است.
آب در ایران باستان منزلت بالایی داشته و نماد رونق و فراوانی به شمار می آمده و شاید به علت اینکه کشور ما کشوری کم آب بوده ، آب را مایع حیات دانسته اند.
آب همیشه از نظر ایران ارزش مادی و معنوی داشته و نماد پاکی ، روشنایی ، تازگی ، آرامش و … بوده است.
ارزش بالای آب در معماری و محوطه سازی در خانه های باستانی و حیاط آن ها با آبنمای حیاط های قدیمی کاملا مشخص است.
اکنون نیز در هر پارک یا باغی آبنما یکی از المان های دوست داشتنی برای ایرانیان و جهانیان است.
آبنما و روانشناسی
همانطور که جسم ما به خوراک و خواب نیاز دارد ، روحمان نیز با توجه به زندگی سرشار از استرسی و درگیری امروز نیازمند استراحت و آرامش است.
با توجه به بافت سخت و خشن آپارتمان های امروز ، استفاده درست از آبنما یا هر سازه ی آبی در طراحی محوطه باعث ایجاد فضایی با بافت نرم که فضایی دنج و آرامش بخش ایجاد می کند.
تاثیر آبنما و سازه های آبی بر فضا
کاهش درجه حرارت
آبنما و سازه های آبی با تبخیر شدن و دریافت گرمای محیط دمای محیط را کاهش می دهند و فضایی دل انگیز و نشاط بخش ایجاد می کنند.
افزایش رطوبت
رطوبت نسبی محیط باعث باعث طراوت پوشش گیاهی محیط می شوند که این خود باعث زیباتر شدن محوطه می گردد.

انواع آبنما
آبنماها بخاطرسبک های مختلف طراحی و همچنین مواد تشکیل دهنده آن دارای انواع مختلفی هستند و به همین خاطر دست طراحان و معماران برای انطباق با هر منظره ای وجود دارد.
اما انتخاب یک آّبنما می تواند مشکل باشد زیرا تعیین اینکه کدام نوع برای حیاط شما مناسب تر است همیشه آسان نیست. نکته اصلی در انتخاب نوع مناسب توجه به اندازه حیاط و ویژگی های چشم انداز موجود است ، بنابراین می توانید آبنمایی پیدا کنید که به راحتی با بقیه حیاط مخلوط شود.


مجسمه آبنما چیست؟

 

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,242
امتیاز واکنش
64,121
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
آبنما به سه دسته کلی تقسیم بندی میشود:
  1. مدل
  2. سبک
  3. مواد ساخته شده
بر اساس مدل:
آبنمای فواره ای
یکی از متداول ترین انواع آبنما ،آبنمای فواره ای است که معولا در محیط های باز مانند پارک ها استفاده می شود

آبنمای آبشاری
این مدل آبنما به شما این امکان را می دهد تا در هنگام استراحت بنشینید و از تماشای آب جاری لـ*ـذت ببرید
آبنما های آبشار سه سطح متفاوت خواهد داشت. قسمت بالای آبنما عموماً جاهایی است که آب از آن سرازیر می شود. به گونه ای طراحی شده است که آب به طور پیوسته به پایین می رسد.
شما می توانید طرح های فواره ای آبشاری را پیدا کنید که دارای سه حوض است که هر سطح از سطح بالایی به تدریج بزرگتر می شود.
انواع دیگر فواره های آبشاری نیز وجود دارد.
بعضی از طرح ها ممکن است به شکل ستونی باشد و برخی دیگر ممکن است آب را در کوه یا تپه ای جاری کند. مهم این است که چه نوع آبنما آبشاری بیشترین جذابیت را برای شما به وجود می آورد .

آبنمای دیواری
یکی از ساده ترین انواع آبنما ها برای لـ*ـذت بردن شما، آبنما دیواری است.
نصب یک فواره دیواری بسیار ساده است و بسته به نوع آبنمایی که خریداری کرده اید ، می توانید از آن لـ*ـذت ببرید چه در داخل خانه و چه در خارج از خانه. بسیاری از افراد از داشتن این وسایل در خانه های خود لـ*ـذت می برند زیرا صدای آب جاری بسیار آرامش بخش است .
البته این آبنما ها معمولاً در بیرون از مناطق باغ استفاده می شوند. مردم غالبا آبنما های دیواری را در کنار باغچه ها قرار می دهند. تنوع در فواره های دیواری زیاد است پس انتخاب های زیادی را برای هر سلیقه ای دارید.
آبنما بدون استخر
نوع جالب دیگری از آبنما به عنوان یک آبنما بی فواره یا آبنما ناپدید شده شناخته می شود
آنچه در مورد این نوع آبنما ها بی نظیر است این است که برای کار به هیچ نوع حوضچه یا آب قابل مشاهده ای احتیاج ندارند.
در عوض ، منبع آب آنها را در زیر زمین قرار می گیرد. این می تواند یک ویژگی بسیار چشمگیر در باغ شما باشد و مطمئناً جذابیت قابل توجهی را به باغ یا ویلای شما خواهد افزود.
آبنما خانگی
بسیاری از افراد از داشتن ویژگی های آب روان در خانه های خود لـ*ـذت می برند زیرا با صدای آن احساس آرامش می کنند.برخی افراد دوست دارند این آبنما ها را در خانه خود قرار دهند تا به آنها در تمرکز کمک کند.
آبنما در استخر
اگر در گرم ترین ماه سال هستید و می خواهید در استخر باغ یا ویلای خود شنا کنید و در آن مهمانی برگزار کنید ، ممکن است علاقه مند به خرید آبنما استخر باشید. این نوع آبنما ها واقعاً جالب هستند زیرا می توانند تجربه شنا شما را ویژه تر کنند.
در داخل استخر شما نسبتاً راحت نصب می شوند و به استخر شما را برای بازی و تفریح جذاب می کنند.
بیشتر فواره های استخر که در بازار مشاهده خواهید کرد برای استخرهای زیر زمینی است. این نوع آبنما ها می توانند در کنار استخر شما قرار بگیرند و همانطور که انتظار دارید می توانند آب بیرون بیاورند.
برخی از آنها حتی با استفاده از جلوه های روشنایی LED قادر به ایجاد رنگ های مختلف در آب هستند.
انواع مختلفی از این آبنما ها وجود دارد ، بنابراین هنگام خرید یک آبنما استخر می توانید انتخاب هایی داشته باشید. اگر استخر داخل زمینی گران تری دارید ، می توانید برای آن سبک استخر نیز فواره ای تهیه کنید.
بعضی اوقات این ممکن است هزینه بیشتری داشته باشد زیرا ممکن است لازم باشد شما یک چیز خاص از یک استاد حرفه ای را سفارش دهید. آبنما های استخر با قیمت مناسب تر به راحتی امکان پذیر می شوند و سرگرمی های زیادی را با آنها بازی خواهید کرد.


مجسمه آبنما چیست؟

 

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,242
امتیاز واکنش
64,121
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
آبنمای باغ
بسیاری از افراد معمولا آبنما هایی را در باغ های خود قرار می دهند. آنها می توانند از آبنماها یی های ساده و زیبا تا آثار هنری بسیار زینت بخش باشند.
بسیاری از مردم تصمیم می گیرند که این آبنماها را در مرکز باغ خود قرار دهند. شما اغلب می توانید یک آبنما بزرگ را در معرض نمایش بگذارید تا باعث جلب توجه بازدید کنندگان باغ شما شود.. از آبنما های باغ می توان به روش های دیگر نیز استفاده کرد.
گاهی اوقات خواهید دید که آبنما های باغ در نقاط استراتژیک در یک باغ قرار می گیرد. این می تواند به ارزش باغ شما بیفزاید. افرادی که دارای باغ های بزرگ هستند ، غالباً چندین آبنما در اطراف باغ خود قرار می دهند.
آبنمای ژاپنی
اگر اطلاعاتی در مورد فرهنگ ژاپنی داشته باشید، می دانید که آبنما ها در باغ های ژاپن بسیار رایج است. این آبنما ها معمولاً در جلوی معابد یا جاهای دیگر واقع شده اند که دارای اهمیت معنوی هستند.
برای مردم ژاپن ، آبنما ها سال ها نمادی از پاکسازی جسمی و معنوی بوده اند،این عقاید به دوران باستان بر می گردد ، بنابراین جای تعجب ندارد که آبنما ها در فرهنگ ژاپن رواج دارند.
سبک های ژاپنی که برای ساختن فواره ها استفاده می شد بسیار چشم نواز است و حس پاکی و آرامش را به مخاطب می دهد. بامبو معمولاً در آبنما های ژاپنی مورد استفاده قرار می گیرد افزودن چنین آبنما ای زیبا به منطقه باغ شما مطمئناً باعث جذابیت بصری می شود.
اگر می خواهید یک منطقه باغ را به صورتی ایجاد کنید که با طبیعت هماهنگ باشد ، یک آبنما ژاپنی در آن فضا بسیار خوب کار می کند.
نصب این نوع فواره ها چندان دشوار نیست ضمنا برخی از افراد دوست دارند حوضچه ماهی را به آبنمای خود اضافه کنند ایده شما برای آبنما شما چیست ؟ مطمئناً می توانید یک آبنما ژاپنی پیدا کنید که برای اهداف شما ایده آل باشد.
بر اساس سبک
آبنمای رو میزی

این آبنما به اندازه ای است که می توانید آن را بر روی میز ناهار خوری یا در آشپزخانه خود قرار دهید تا در هنگام کار در خانه از صدای دلنشین آب لـ*ـذت ببرید ،قیمت این مدل ها ارزان است و شامل یک پمپ کوچک است که با اتصال به برق خانگی به سرعت قابل راه اندازی است.
آبنما با نورپردازی
بسیاری از آبنما ها با چراغ هایی که در طراحی موجود است به فروش میرسند. این چراغ ها می توانند نورپردازی را آبنمای شما اضافه کنند و شما قادر خواهید بود آب جاری را در رنگ های مختلف ببینید.


مجسمه آبنما چیست؟

 

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,242
امتیاز واکنش
64,121
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
آبنمای آبشاری
تقلید از ظاهر و احساس آبشار در طی سالیان متمادی بسیار رایج بوده است. انواع بسیاری از آبنما ها وجود دارد که به سبک آبشار ساخته می شوند و معمولاً در هر دو محیط داخلی و خارجی مشاهده می شوند.
آبنمای کلاسیک
اگر دوست دارید پرندگان به حیاط شما بیایند ، نصب آبنمای کلاسیک واقعاً جذاب خواهد بود.این آبنما برای آب تنی پرندگان نصب می شوند، نصب و یا نگهداری آنها خیلی دشوار نیست ، بنابراین وقتی تصمیم به خرید یکی گرفتید ، تجربه خوبی خواهید داشت.
آبنمای تزئینی
بسیاری از آبنماها به عنوان یک مجسمه تزئینی هستند. برخی از این آبنما ها بسیار گران و برخی می توانند مقرون به صرفه باشند. تندیس می توانند بسیار سطح بالایی داشته باشند و برخی دیگر تقریباً برای هر کسی مقرون به صرفه هستند.
آبنما با انرژی خورشیدی
ممکن است بعضی از مردم از این امر آگاه نباشند که می توانید آبنمایی با انرژی خورشیدی خریداری کنید.
در هنگام جستجوی گزینه خورشیدی می توانید انواع فواره ها را پیدا کنید. اینها واقعاً راحت هستند زیرا نیازی به اتصال آنها به یک پریز برق نیست.
وقتی شما یک باغ بزرگ دارید و نمی خواهید مجبور به سیم کشی برای پمپ برقی خود شوید می توانید از این مدل آبنما استفاده کنید.
آبنمای کلاسیک یونانی
یکی از ماندگارترین تصاویر از سبک های آبنما ، آبنمای مجسمه به سبک یونانی است.. مجسمه های یونان جذابیتی بی انتها دارند و بسیاری از مردم دوست دارند آبنما هایی داشته باشند که تصاویر کلاسیک یونان را داشته باشند.
مواد ساخته شده
آبنمای سنگی

آبنمایی که از سنگ چدنی ساخته شده اند برخی از موارد جستجوی بازار هستند و معمولا گران هستند و در دسته آبنماهای لوکس قرار میگیرند. این آبنما ها کاملاً زرق و برق دار هستند و به شدت برای باغ های لاکچری پیشنهاد می شوند.
آبنمای فلزی
آبنما های ساخته شده از فلز بسیار رایج هستند. آبنما های فلزی به سبک های مختلف ساخته شده اند بنابراین باید بتوانید آبنمای مورد نظر خود را پیدا کنید.
آبنمای فلزی بسیار محکم خواهند بود و اگر می خواهید یک آبنمای دایمی در باغ خود داشته باشید خرید آبنمای فلزی پیشنهاد می شود.
آبنمای سرامیکی
آبنما های سرامیکی نیز بسیار رایج هستند و از آنها در فضای داخلی و خارجی منزل استفاده می شود تا جلوه خوبی داشته باشد. شما می توانید در بسیاری از سبک های مختلف آبنما های سرامیکی پیدا کنید اما از این مواد برای ساختن آبنمای آبشاری استفاده می شود.
همچنین می توانید سرامیکی را که اغلب برای ساختن آبنما های فواره ای استفاده می شود ، پیدا کنید. سرامیک می تواند بسیار زیبا باشد بنابراین قطعاً این نوع آبنما در حیاط شما به نظر می رسد.
آبنمای فایبرگلاسی
کار با این مواد بسیار آسان است و شرکت ها می توانند فواره هایی ایجاد کنند که طرح های بی نظیری زیادی دارند. اگر می خواهید یک آبنمای زیبا با قیمت مناسب داشته باشید خرید یک آبنمای فایبرگلاسی گزینه خوبی است.
آبنمای پلاستیکی
خواهید فهمید که برخی آبنما ها کاملاً از رزین پلاستیکی یا سبک ساخته شده اند. این بسیار معمول است که می توان به فواره های سرپوشیده و آبنما هایی اشاره کرد که قرار است بر روی دیوار آویزان شوند.
در نگاه اول ، شما ممکن است فکر کنید که آبنما های ساخته شده از این مواد به اندازه آنهایی که از مواد سفت و سخت دیگر ساخته شده اند محکم یا ارزشمند نیستند
این لزوماً اتفاق نمی افتد زیرا این آبنما های پلاستیکی اگر به اندازه کافی کوشا باشید می توانند خیلی خوب نگهداری شوند.
#مادوا


مجسمه آبنما چیست؟

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا